Zwanger worden eind 2017/begin 2018
maandag 30 oktober 2017 om 10:33
Hoi!
De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.
Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).
Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.
Zwanger!!!:
Roffa38, Stippeltjesbehang
De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.
Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).
Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.
Naam | Leeftijd | 1e/2e/3e kindje | Ronde | NOD |
---|---|---|---|---|
eneriirene | 29 | 1e kindje | ronde 9 | 2-7 |
Stippeltjesbehang | 36 | 1e kindje | ronde .. | 12-7 |
theemonster | 30 | 1e kindje | ronde 5 | 17-4 |
Roffa38 | 38 | 1e kindje | ronde 5 | 17-5 |
Yogayup | 36 | 1e kindje | ronde 5 | 20-5 |
Theepoes | 30 | 3e kindje | ronde 2 (IUI) | 18-2 |
Pennelopeeeee | 24 | 1e kindje | ronde 5 | 2-4 |
Zwanger!!!:
Naam | Leeftijd | 1e/2e/3e kindje | 1e echo | UD |
---|---|---|---|---|
Jade_1982 | 35 | 2e - zoon 15 mnd | 20-7-2018 | |
Koekie27 | 33 | 2e - dochter 15 mnd | 2-8-2018 | |
Rose-87 | 30 | 2e - dochter 1 | 21-8-2018 | |
Vlammetje-1 | 32 | 2e - dochter 2 | 22-2 | 15-9-2018 |
Elle_86 | 31 | 2e - zoon 1 | 2-2 | 21-9-2018 |
Vievie_abc | 32 | 2e - zoon 1 | 12-2 | 23-9-2018 |
Kaatje1988 | 29 | 2e kindje | 16-10-2018 | |
Bella15 | 31 | 2e kindje | 27-3 | 6-11-2018 |
Merl0t | 31 | 1e kindje | 9-4 | 17-11-18 |
Femme | 30 | 2e kindje | 1-5 | 12-12-18 |
Roos7 | 28 | 1e kindje | .... | 14-12-18 |
Donderwolkje | 28 | 1e kindje | 19-6 | 30-1-18 |
Yogayup | 36 | 1e kindje | …... | 27-1-18 |

anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
maandag 11 december 2017 om 21:03
@Elle dat lijkt me heel naar om te ervaren... Hoop echt dat het met een sisser afloopt, maar het klinkt niet heel hoopvol
@Rose wat heerlijk om je uitgerekende datum te kunnen doorgeven.
Mooi dat in deze groep iedereen zo met elkaar meeleeft en dat zowel blij als verdrietig nieuws gedeeld kan worden.

@Rose wat heerlijk om je uitgerekende datum te kunnen doorgeven.
Mooi dat in deze groep iedereen zo met elkaar meeleeft en dat zowel blij als verdrietig nieuws gedeeld kan worden.
maandag 11 december 2017 om 21:53
@Elle, heel veel sterkte met wachten. Hopelijk zijn de zorgen voor niets en krijg je morgen goed nieuws.
@Rose, van harte gefeliciteerd.
@vievie, balen dat de test negatief was. Maar begrijp wel dat je nu zo snel mogelijk ongesteld wilt worden. Dan kun je eindelijk door naar de volgende ronde.
Ik heb net alles gelezen maar weet even niet meer wie wat zei
Wat betreft veel drinken ben ik ook heel slecht in. Ik had bij mijn 20 weken echo van mijn dochter te wel of vruchtwater. Alleen maar omdat ik te weinig dronk
. Dus daar moet ik wel echt aan gaan werken.
Ik voel mijn eisprong ook niet. Ik heb soms wel pijntjes in mn buik maar weet nooit waar dat van is
.
Ik heb vandaag voor de zekerheid de verloskundige gebeld. Ik moet volgende week nog een zwangerschapstest doen om te kijken of ik echt een miskraam heb gehad. Ik heb ook nog wat kwaaltjes maar dat kan ook van de overige hcg komen. Dus we kijken het nog even aan. Ik heb nu bijna geen bloed verlies meer.

@Rose, van harte gefeliciteerd.
@vievie, balen dat de test negatief was. Maar begrijp wel dat je nu zo snel mogelijk ongesteld wilt worden. Dan kun je eindelijk door naar de volgende ronde.
Ik heb net alles gelezen maar weet even niet meer wie wat zei

Wat betreft veel drinken ben ik ook heel slecht in. Ik had bij mijn 20 weken echo van mijn dochter te wel of vruchtwater. Alleen maar omdat ik te weinig dronk
Ik voel mijn eisprong ook niet. Ik heb soms wel pijntjes in mn buik maar weet nooit waar dat van is
Ik heb vandaag voor de zekerheid de verloskundige gebeld. Ik moet volgende week nog een zwangerschapstest doen om te kijken of ik echt een miskraam heb gehad. Ik heb ook nog wat kwaaltjes maar dat kan ook van de overige hcg komen. Dus we kijken het nog even aan. Ik heb nu bijna geen bloed verlies meer.
maandag 11 december 2017 om 23:02
@Rose, Yes!! Wat een goed nieuws, gefeliciteerd! Ik zet je zo snel mogelijk in de onderste tabel!
En dan zo’n ellendig bericht van jou Elle, ik hoop toch dat het misschien meevalt voor je. Dikke knuffel!
@merl0t, fijn dat het beter gaat met je vriend en veel plezier samen! Wij gaan het aan het einde van de week ook langzaamaan weer gezellig maken. Vind het wel leuk dat de vruchtbare dagen er straks weer aankomen, ben wel weer klaar met ongesteld zijn.
En dan zo’n ellendig bericht van jou Elle, ik hoop toch dat het misschien meevalt voor je. Dikke knuffel!
@merl0t, fijn dat het beter gaat met je vriend en veel plezier samen! Wij gaan het aan het einde van de week ook langzaamaan weer gezellig maken. Vind het wel leuk dat de vruchtbare dagen er straks weer aankomen, ben wel weer klaar met ongesteld zijn.
maandag 11 december 2017 om 23:07
Oh ja hier ook een enorm slechte drinker. Grappig zoveel bij elkaar in een groep.
@bella, te weinig vruchtwater door te weinig drinken? Kan dat echt? Nooit van gehoord! En volgende week een test, is de kans dan niet groot dat je nog steeds positief test? De hcg blijft toch best lang in je lichaam na een miskraam? Heb ik weleens gehoord. Hoop dat je gauw duidelijkheid hebt en verder kunt!
@bella, te weinig vruchtwater door te weinig drinken? Kan dat echt? Nooit van gehoord! En volgende week een test, is de kans dan niet groot dat je nog steeds positief test? De hcg blijft toch best lang in je lichaam na een miskraam? Heb ik weleens gehoord. Hoop dat je gauw duidelijkheid hebt en verder kunt!
dinsdag 12 december 2017 om 06:58
Zo nu pas goed bijgelezen. Elle wat schrikken zeg. Succes bij de echo vandaag. Ik duim en hoop op positief nieuws.
Misschien een kleine hart onder de riem, ik heb bij onze dochter 16 weken lang gebloed. Soms ook hoeveelheden dat ik dacht dat het wel een miskraam moest zijn. Maar bij elke extra echo zat ze er gewoon nog in gezonde toestand.
Ik kan natuurlijk niets beweren over jouw situatie en ga je ook geen valse hoop geven maar bloedverlies betekent niet altijd een slechte afloop. Zeker niet als je er geen gigantische kramp bij hebt/krijgt.
Sterkte meid!
Misschien een kleine hart onder de riem, ik heb bij onze dochter 16 weken lang gebloed. Soms ook hoeveelheden dat ik dacht dat het wel een miskraam moest zijn. Maar bij elke extra echo zat ze er gewoon nog in gezonde toestand.
Ik kan natuurlijk niets beweren over jouw situatie en ga je ook geen valse hoop geven maar bloedverlies betekent niet altijd een slechte afloop. Zeker niet als je er geen gigantische kramp bij hebt/krijgt.
Sterkte meid!

dinsdag 12 december 2017 om 07:08
Wat lief meiden dankjewel. Sorry dat ik even alleen maar met mezelf bezig ben.. sinds gisteravond ook krampen en heel veel bloedverlies waaronder ook grote stolsels. Dit is een miskraam. Weet het echt zeker nu. Klinkt gek, maar voel me ook echt "leeg". Ik ga zo de vk bellen ik denk niet dat die echo nog zinvol is. Kunnen ze beter vrijhouden voor iemand anders dan.
Laat het nog wel weten later vandaag.
Vind het ook fijn hoe we hier met elkaar meeleven bij leuke en minder leuke dingen. Ben ook echt oprecht blij voor je hoor rose-87, lekker van genieten!!
Laat het nog wel weten later vandaag.
Vind het ook fijn hoe we hier met elkaar meeleven bij leuke en minder leuke dingen. Ben ook echt oprecht blij voor je hoor rose-87, lekker van genieten!!

dinsdag 12 december 2017 om 08:45
@Elle wat een vervelend nieuws. Dit klinkt inderdaad niet goed. Een dikke knuffel voor jou.
Misschien toch even die afspraak houden, om te controleren of alles wel correct verloopt en er niks achter blijft?
@Rose Gefeliciteerd!!!! Wat geweldig! ik gun het je zo!
@Bella goed om te weten van dat vruchtwater bij weinig drinken. Mocht het zo ver zijn, dan ga ik er zeker op letten. Ook een goede stok achter de deur.
Ik had gisteren toch een partij brandend maagzuur. Pfff ik was echt bang dat het in de sportschool naar boven zou komen. Veel te vroeg om een voorspellende factor te zijn, maar toch schoot het door m'n hoofd haha.
Ik vind jullie ook allemaal heel erg lief dames!
Vooral ook fijn dat we het hier ongegeneerd kunnen hebben over gevoelige tepels, kleuren en vormen afscheiding, en ons seksleven hahaha
Misschien toch even die afspraak houden, om te controleren of alles wel correct verloopt en er niks achter blijft?
@Rose Gefeliciteerd!!!! Wat geweldig! ik gun het je zo!
@Bella goed om te weten van dat vruchtwater bij weinig drinken. Mocht het zo ver zijn, dan ga ik er zeker op letten. Ook een goede stok achter de deur.
Ik had gisteren toch een partij brandend maagzuur. Pfff ik was echt bang dat het in de sportschool naar boven zou komen. Veel te vroeg om een voorspellende factor te zijn, maar toch schoot het door m'n hoofd haha.
Ik vind jullie ook allemaal heel erg lief dames!

dinsdag 12 december 2017 om 09:09
@elle, Dat klinkt inderdaad niet goed. Wat balen zeg
. Had gehoopt dat het net als bij rose niet erg zou zijn. Ik hoop wel dat alles goed gaat en er geen restjes blijven zitten. Heel veel sterkte met het een plekje geven
@vlammetje, ja je kan echt te weinig vruchtwater hebben door te weinig drinken. Ik geloofde het ook niet. Maar het was wel zorgwekkend te weinig en ik moest minimaal 1 liter extra drinken per dag. Maar het werkte echt. 2 weken later had mijn dochter een lekker zwembadje
. Maar het hielp dat ik een reden had want nu lukt het me echt niet om meer te drinken.
En wat betreft die test weet ik ook niet of al die hcg dan weg is. Maar ik denk niet dat er nog wat zit want mn temp is ook weer gezakt.
Haha theemonster dat vind ik nou ook. Erg fijn om hier over alles te kunnen praten
.
Bij mij is het bloeden gelukkig ook alweer bijna over. Dus hopelijk heb ik nu niet zo'n lange cyclus en gaan we ook weer richting mijn vruchtbare dagen. Ik blijf wel temperaturen maar ik ga geen ovulatie testen gebruiken en hopelijk lukt het om ontspannen te blijven.

@vlammetje, ja je kan echt te weinig vruchtwater hebben door te weinig drinken. Ik geloofde het ook niet. Maar het was wel zorgwekkend te weinig en ik moest minimaal 1 liter extra drinken per dag. Maar het werkte echt. 2 weken later had mijn dochter een lekker zwembadje
En wat betreft die test weet ik ook niet of al die hcg dan weg is. Maar ik denk niet dat er nog wat zit want mn temp is ook weer gezakt.
Haha theemonster dat vind ik nou ook. Erg fijn om hier over alles te kunnen praten
Bij mij is het bloeden gelukkig ook alweer bijna over. Dus hopelijk heb ik nu niet zo'n lange cyclus en gaan we ook weer richting mijn vruchtbare dagen. Ik blijf wel temperaturen maar ik ga geen ovulatie testen gebruiken en hopelijk lukt het om ontspannen te blijven.
dinsdag 12 december 2017 om 09:27
@Elle hoe gaat het? Al besloten of je de echo gaat doen vandaag?
@Merl0t fijn dat je vriend weer opknapt, en have fun de komende dagen
@kaatje beterschap voor je kleine meid, het heerst echt enorm he.
@Bella wanneer moet je die test doen? Hoe voel je je verder?
@theemonster ja fijn he dat we hier zo onbeschaamd onze verhalen kwijt kunnen
Gisteren natuurlijk meteen mijn vriend verteld van de negatieve test (zat op zijn werk), kwam hij thuis met een flesje wijn
Echt heel lief. Toch wacht ik nog even totdat ik echt ongesteld ben, voor die 0,000001% kans dat ik te vroeg heb getest.
@Merl0t fijn dat je vriend weer opknapt, en have fun de komende dagen

@kaatje beterschap voor je kleine meid, het heerst echt enorm he.
@Bella wanneer moet je die test doen? Hoe voel je je verder?
@theemonster ja fijn he dat we hier zo onbeschaamd onze verhalen kwijt kunnen

Gisteren natuurlijk meteen mijn vriend verteld van de negatieve test (zat op zijn werk), kwam hij thuis met een flesje wijn

dinsdag 12 december 2017 om 12:33
Ik ben ook heel benieuwd wat je gaat doen vandaag Elle! Het klinkt inderdaad behoorlijk slecht, ik hoop dat de vk je nog goed nieuws kan brengen!
Ik heb vandaag een grappige situatie meegemaakt. Ik ben naar de kapper gegaan (tevens verre familie) en ze wilde mijn haar weer bijkleuren. Helaas pakte mijn haar de kleur niet goed waardoor het groen uit was gevallen. Uit het niets vraagt ze aan mij of ik ongesteld ben, waarop ik reageer dat het niet zo is. Zegt ze, kan je dan zwanger zijn? Waarop ik meteen met nee antwoord. Hierop reageerde ze: er moet echt iets met je hormoon wisselingen of iets dergelijk zijn, dit gebeurd niet zomaar. Gelukkig heeft ze m'n haar weer mooi kunnen maken, maar ze bleef maar gissen waar dit vandaan kan komen haha!
Ik heb vandaag een grappige situatie meegemaakt. Ik ben naar de kapper gegaan (tevens verre familie) en ze wilde mijn haar weer bijkleuren. Helaas pakte mijn haar de kleur niet goed waardoor het groen uit was gevallen. Uit het niets vraagt ze aan mij of ik ongesteld ben, waarop ik reageer dat het niet zo is. Zegt ze, kan je dan zwanger zijn? Waarop ik meteen met nee antwoord. Hierop reageerde ze: er moet echt iets met je hormoon wisselingen of iets dergelijk zijn, dit gebeurd niet zomaar. Gelukkig heeft ze m'n haar weer mooi kunnen maken, maar ze bleef maar gissen waar dit vandaan kan komen haha!
dinsdag 12 december 2017 om 16:46
Nou An9sie je maakt het nu al spannend haha.
Vievie - wie weet, ik hoop het nog altijd voor je!
Ik heb net een overzicht gemaakt van verschillende verzekeraars en het is toch fijn overzichtelijk zo. Denk dat ik het nu wel weet. Misschien alleen eigen risico aanpassen en evt het pakket ivm aantal x fysio per jaar. Blijf gewoon bij Zilveren Kruis en neem het 2 sterren pakket.
Vievie - wie weet, ik hoop het nog altijd voor je!
Ik heb net een overzicht gemaakt van verschillende verzekeraars en het is toch fijn overzichtelijk zo. Denk dat ik het nu wel weet. Misschien alleen eigen risico aanpassen en evt het pakket ivm aantal x fysio per jaar. Blijf gewoon bij Zilveren Kruis en neem het 2 sterren pakket.
dinsdag 12 december 2017 om 17:00
Ohh elle wat enorm verdrietig! Neem de tijd om dit te verwerken.
Zo wordt wel weer pijnlijk duidelijk dat zwanger worden 1 ding is, maar zwanger blijven nog weer een stap verder.
Rosé gefeliciteerd!! Hoe voel je je op t bloeden na?
Haha Ansie, ze moest eens weten.
Vievie jammer van de witte test.
Theemonster inderdaad fijn om zulke privé dingen toch anoniem te kunnen delen en bespreken.
Hier alweer bijna door de ongesteldheid heen denk ik, vandaag nog wel een tampon nodig maar t is nog maar vrij weinig, fijn!
Zo wordt wel weer pijnlijk duidelijk dat zwanger worden 1 ding is, maar zwanger blijven nog weer een stap verder.
Rosé gefeliciteerd!! Hoe voel je je op t bloeden na?
Haha Ansie, ze moest eens weten.
Vievie jammer van de witte test.
Theemonster inderdaad fijn om zulke privé dingen toch anoniem te kunnen delen en bespreken.
Hier alweer bijna door de ongesteldheid heen denk ik, vandaag nog wel een tampon nodig maar t is nog maar vrij weinig, fijn!
dinsdag 12 december 2017 om 17:20
@rose, gefeliciteerd!
En Elle, sterkte even deze tijd. Dit soort dingen zijn nooit leuk
Hier nog niet ongesteld. Vanochtend wel een test gedaan, maat die was helemaal wit. Hopelijk gewoon te vroeg getest. Denk wel dat ik nu even een paar dagen wacht tot de volgende test.
Vrijdag heb ik een etentje met het werk en ik zou het dan wel heel fijn vinden om of zekerheid te hebben van een zwangerschap of ongesteld zodat ik er ook een wijntje bij kan nemen zonder geheimzinnigheid...
En Elle, sterkte even deze tijd. Dit soort dingen zijn nooit leuk
Hier nog niet ongesteld. Vanochtend wel een test gedaan, maat die was helemaal wit. Hopelijk gewoon te vroeg getest. Denk wel dat ik nu even een paar dagen wacht tot de volgende test.
Vrijdag heb ik een etentje met het werk en ik zou het dan wel heel fijn vinden om of zekerheid te hebben van een zwangerschap of ongesteld zodat ik er ook een wijntje bij kan nemen zonder geheimzinnigheid...
dinsdag 12 december 2017 om 19:11
Pfff drukke dag! Daarom nog niet gereageerd, sorry dames!
@elle, Ah nee ik had toch nog gehoopt dat het goed af zou lopen, wat een teleurstelling..
Lief van je vriend Vievie! Nou maar hopen dat hij hem alleen moet drinken!
@groenegeitensok, jammer van de witte test! Hopelijk gewoon te vroeg..
Hier wordt het bloeden ook al minder. Vanaf het weekend gaan we maar weer aan de slag en dan volgende week mijn vruchtbare dagen. Schiet alweer mooi op! Zin in poging 2!
@elle, Ah nee ik had toch nog gehoopt dat het goed af zou lopen, wat een teleurstelling..
Lief van je vriend Vievie! Nou maar hopen dat hij hem alleen moet drinken!
@groenegeitensok, jammer van de witte test! Hopelijk gewoon te vroeg..
Hier wordt het bloeden ook al minder. Vanaf het weekend gaan we maar weer aan de slag en dan volgende week mijn vruchtbare dagen. Schiet alweer mooi op! Zin in poging 2!
dinsdag 12 december 2017 om 19:45
@An9sie haha die zal wel gedacht hebben, wat is dit nou? Gelukkig heeft ze je haar nog kunnen redden.
@Haoshi ik ga er niet vanuit hoor, voel nu ook kramp in mijn benen, meestal ben ik dan binnen een paar dagen ongesteld. Maar toch dat wijntje maar even laten staan.
@Groenegeitensok jammer van de witte test! Hoeveel dagen na je eisprong zit je nu?
@Vlammetje zou mooi zijn als hij hem alleen opdrinkt
ga er alleen niet vanuit. Maar goed, heb er ook wel vrede mee of zo.
En jij mag alweer bijna aan de slag haha!
@Haoshi ik ga er niet vanuit hoor, voel nu ook kramp in mijn benen, meestal ben ik dan binnen een paar dagen ongesteld. Maar toch dat wijntje maar even laten staan.
@Groenegeitensok jammer van de witte test! Hoeveel dagen na je eisprong zit je nu?
@Vlammetje zou mooi zijn als hij hem alleen opdrinkt

En jij mag alweer bijna aan de slag haha!

dinsdag 12 december 2017 om 20:02
Lieve dames bedankt voor jullie medeleven super lief. Wel echo gehad om echt zekerheid te hebben ook vanwege wat jij zei theemonster. Super lieve vk ook dat was heel fijn. Maar inderdaad een miskraam. Emoties gaan even alle kanten op. Maar de dag doorgekomen ook op het werk gelukkig en nu alweer iets rustiger. Helaas ging het nu niet goed, maar komt vanzelf weer! Mijn vriend is ook super lief echt heel veel steun aan. Hij is een stuk nuchterder maar begrijpt me ook goed.
@an9sie wat grappig. Ik heb dat ook wel eens gehoord inderdaad van haren kleuren en hormonen.
@rose-87, irritant dat maagzuur! Ik had dat ook erg bij mijn zoontje. Is inderdaad wel vroeg maar hormonen doen een hoop..
@groenegeitensok, balen van de witte test.. Maar wie weet gewoon te vroeg getest inderdaad!
@vlammetje, fijn ronde 2 bijna van start! Super leuk en spannend weer.
Heeft iemand van jullie trouwens ervaring met de eerste cyclus na een miskraam? Wat je dan een beetje kunt verwachten?
@an9sie wat grappig. Ik heb dat ook wel eens gehoord inderdaad van haren kleuren en hormonen.
@rose-87, irritant dat maagzuur! Ik had dat ook erg bij mijn zoontje. Is inderdaad wel vroeg maar hormonen doen een hoop..
@groenegeitensok, balen van de witte test.. Maar wie weet gewoon te vroeg getest inderdaad!
@vlammetje, fijn ronde 2 bijna van start! Super leuk en spannend weer.
Heeft iemand van jullie trouwens ervaring met de eerste cyclus na een miskraam? Wat je dan een beetje kunt verwachten?
dinsdag 12 december 2017 om 20:26
@elle, ik verwachtte het wel al, maar hoopte op ander nieuws! Ik heb me na mijn miskraam een paar dagen ziekgemeld. Had echt geen behoefte aan werken... Knap dus dat je wel gewoon gewerkt hebt! Mijn eerste cyclus na mijn miskraam was gewoon normaal eigenlijk. Ik heb net nog even teruggekeken aangezien het in 2014 was en zie zelfs dat ik gewoon op dag 11 een positieve ovulatietest had (bij mij altijd dag 10 of 11). Een schrale troost, maar er wordt gezegd dat je gelijk na een miskraam vruchtbaarder bent dan anders....