'' Oude bekende ''
dinsdag 5 december 2017 om 22:35
Hallo iedereen,
Ik wilde even iets kwijt, en hoor graag jullie mening/tips.
Bijna 4 jaar geleden heb ik een man ontmoet waar ik een klik mee had.
Omdat ik toen een relatie had, werd het niet meer dan een vriendschap. De laatste keer dat we elkaar zagen was 2 jaar geleden. Toen hebben we samen wat gedronken. Daarna vertelde hij me dat hij me echt leuk vindt en nog wel contact wil houden maar omdat een relatie niet mogelijk is hij liever niet meer afspreekt. Ook zei hij dat omdat hij niet echt dichtbij woont, een drukke baan en een kind heeft, ik meer dan 8 jaar jonger ben (ik was 22 hij 31)en omdat ik periodes met straatvrees had een relatie waarschijnlijk niet zou gaan werken. Ik vond dit toen niet leuk om te horen en heb in mijn teleurgestelde bui zijn nummer verwijderd. Achteraf snapte ik zijn redenen natuurlijk wel. Daarna viel ook nog eens mijn telefoon kapot dus moest ik een nieuwe. Aangezien hij verder geen social media heeft, hebben we dus 2 jaar geen contact gehad.
Deze zomer vond ik zijn nummer toevallig weer in een hele oude mail. Ik heb hem toen een bericht gestuurd. Hij was verbaasd maar wel aangenaam verrast. Hij was erg benieuwd hoe het met me ging, en we hadden gelijk weer diezelfde klik. Ik vond hem altijd al leuk, intelligent en anders hij ging altijd met respect met mij om en had altijd interesse in mij als persoon. Hij ging vaak niet eens in op seksueel getinte opmerkingen van mij. Dat was nu weer precies zo.
Na een paar weken kletsen hebben we uitgesproken dat we elkaar nog steeds leuk vinden. Ik vroeg hem of hij het leuk vond om nog eens af te spreken.
Afgelopen weekend heeft hij er dus alles aan gedaan om tijd voor me te maken en heeft hij na een lange dag werken meer dan 2 uur gereisd om bij mij te kunnen zijn. We hebben de hele avond film gekeken, gekletst en geknuffeld. Uiteindelijk hebben we sex gehad (wat overigens pas gebeurde toen hij zeker wist dat ik het echt wilde).
Na die avond/nacht kreeg ik gelijk lieve appjes. En ging het eigenlijk door zoals altijd.
Ik had mezelf voorgenomen om het gewoon te zien als een gezellige avond en verder niks. Maar dat is me dus uiteindelijk niet gelukt. Hij was zo lief, respectvol en romantisch. De gevoelens die ik al voor hem had zijn weer terug en sterker.
Ik heb geprobeerd het te ontkennen, maar stiekem zou ik toch wel wat meer met hem willen.
Ik heb nu geen relatie meer en mijn straatvrees is nauwelijks nog aanwezig. Maarja hij woont nog steeds niet echt dichtbij, heeft nog steeds een drukke baan en een kind, wat destijds een van de redenen voor hem waren dat het niet zou werken.
Ik weet niet hoe hij er nu over denkt, dus ga ik er maar vanuit dat het nog hetzelfde is, ookal laat hij heel erg blijken dat hij me wel echt leuk vindt). Echt heel stom, maar ik durf het dus niet te vragen.
Zouden jullie het vragen, of is dat te vroeg? Of het gewoon nog aankijken?
Ik wilde even iets kwijt, en hoor graag jullie mening/tips.
Bijna 4 jaar geleden heb ik een man ontmoet waar ik een klik mee had.
Omdat ik toen een relatie had, werd het niet meer dan een vriendschap. De laatste keer dat we elkaar zagen was 2 jaar geleden. Toen hebben we samen wat gedronken. Daarna vertelde hij me dat hij me echt leuk vindt en nog wel contact wil houden maar omdat een relatie niet mogelijk is hij liever niet meer afspreekt. Ook zei hij dat omdat hij niet echt dichtbij woont, een drukke baan en een kind heeft, ik meer dan 8 jaar jonger ben (ik was 22 hij 31)en omdat ik periodes met straatvrees had een relatie waarschijnlijk niet zou gaan werken. Ik vond dit toen niet leuk om te horen en heb in mijn teleurgestelde bui zijn nummer verwijderd. Achteraf snapte ik zijn redenen natuurlijk wel. Daarna viel ook nog eens mijn telefoon kapot dus moest ik een nieuwe. Aangezien hij verder geen social media heeft, hebben we dus 2 jaar geen contact gehad.
Deze zomer vond ik zijn nummer toevallig weer in een hele oude mail. Ik heb hem toen een bericht gestuurd. Hij was verbaasd maar wel aangenaam verrast. Hij was erg benieuwd hoe het met me ging, en we hadden gelijk weer diezelfde klik. Ik vond hem altijd al leuk, intelligent en anders hij ging altijd met respect met mij om en had altijd interesse in mij als persoon. Hij ging vaak niet eens in op seksueel getinte opmerkingen van mij. Dat was nu weer precies zo.
Na een paar weken kletsen hebben we uitgesproken dat we elkaar nog steeds leuk vinden. Ik vroeg hem of hij het leuk vond om nog eens af te spreken.
Afgelopen weekend heeft hij er dus alles aan gedaan om tijd voor me te maken en heeft hij na een lange dag werken meer dan 2 uur gereisd om bij mij te kunnen zijn. We hebben de hele avond film gekeken, gekletst en geknuffeld. Uiteindelijk hebben we sex gehad (wat overigens pas gebeurde toen hij zeker wist dat ik het echt wilde).
Na die avond/nacht kreeg ik gelijk lieve appjes. En ging het eigenlijk door zoals altijd.
Ik had mezelf voorgenomen om het gewoon te zien als een gezellige avond en verder niks. Maar dat is me dus uiteindelijk niet gelukt. Hij was zo lief, respectvol en romantisch. De gevoelens die ik al voor hem had zijn weer terug en sterker.
Ik heb geprobeerd het te ontkennen, maar stiekem zou ik toch wel wat meer met hem willen.
Ik heb nu geen relatie meer en mijn straatvrees is nauwelijks nog aanwezig. Maarja hij woont nog steeds niet echt dichtbij, heeft nog steeds een drukke baan en een kind, wat destijds een van de redenen voor hem waren dat het niet zou werken.
Ik weet niet hoe hij er nu over denkt, dus ga ik er maar vanuit dat het nog hetzelfde is, ookal laat hij heel erg blijken dat hij me wel echt leuk vindt). Echt heel stom, maar ik durf het dus niet te vragen.
Zouden jullie het vragen, of is dat te vroeg? Of het gewoon nog aankijken?
maandag 11 december 2017 om 16:18
Nee, ik bedoelde niet vragen over afspreken.Eslarealidad schreef: ↑11-12-2017 16:11Je weet toch hoe het ervoor staat nu. Hij weet niet of....zo druk met vanalles...
Blijven vragen heeft ook iets dwingends.
Ga gewoon verder daten.![]()
maandag 11 december 2017 om 16:21
Vraag gewoon wanneer jij een nachtje langs kan komen bij hem. Dan hoeft hij zich verder geen zorgen te maken over reistijden tegenover werk etc. Jij staat gewoon op het afgesproken moment voor de deur en besteed de avond en nacht met hem om 's ochtends weer op huis aan te reizen.
Dat hij het druk heeft met werk en winkel en kind, betekent misschien dat die 2 uur reistijd het voor hem lastig maakt, maar die kan jij hem gewoon uit handen nemen door zijn kant op te gaan.
Dat hij het druk heeft met werk en winkel en kind, betekent misschien dat die 2 uur reistijd het voor hem lastig maakt, maar die kan jij hem gewoon uit handen nemen door zijn kant op te gaan.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
maandag 11 december 2017 om 17:14
Joh, jij wil het blijkbaar gewoon geen kans geven. Kom daar dan ook gewoon eerlijk voor uit en zeg hem dat dan ook gewoon. Dan hoeft hij zijn tijd niet meer te verdoen aan jou en na 4 jaar wachten zich eindelijk eens op iemand anders richten.eenmeisje1993 schreef: ↑11-12-2017 16:58Maar misschien is het sowieso beter als ik hem gewoon vraag of hij er nog steeds hetzelfde over denkt als 3 jaar geleden toch? Dan weet ik wel gelijk waar ik aan toe ben. Dat is beter dan de hele tijd maar erover nadenken en speculeren.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
maandag 11 december 2017 om 17:16
Nee, je begrijpt het verkeerd. Ik wil het juist heel graag een kans geven. Maar hij was degene die 3 jaar geleden zei dat een relatie waarschijnlijk niet gaat werken door de afstand, drukke baan en zijn kind. Ik weet dus niet hoe hij er nu over denkt. Dat maakt mij onzeker. Daarom leek het me slimmer om gewoon te vragen hoe hij daar nu over denkt, inplaats van steeds te piekeren erover.
maandag 11 december 2017 om 17:49
maandag 11 december 2017 om 19:05
Dat komt omdat je na welgeteld 1 weekend al je toekomst aan het uitstippelen bent.eenmeisje1993 schreef: ↑11-12-2017 17:49Dat piekeren laat ik aan hem natuurlijk niet merken. Maar inderdaad, ik vind mezelf op het moment ook heel vervelend. xD
Als je daar nu eens mee stopte.
Plan gewoon date nummer 2. En dan date nummer 3. En dan 4,5,6,7,8 enzovoort.
En KIJK gewoon eens waar het uitkomt. Tijd genoeg op elk van die dates om te zien of de klik er ook voor kan zorgen dat alle eventuele obstakels overwonnen kunnen worden. Geniet van elke date, stel die vragen waarvan je zeker weet dat ze onoverkomelijk zijn ( wel/geen kinderen bijvoorbeeld) en waardoor je er direct de stekker uit kan trekken, maar voor zie je gewoon waar het schip strandt en heb je er ondertussen een fijne tijd door.
maandag 11 december 2017 om 19:39
Dat weet ik.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
maandag 11 december 2017 om 19:41
Snap ik! Alleen als hij nu nog steeds hetzelfde denkt als 3 jaar geleden, dan heeft zoveel dates hebben ook geen zin. Dan kan ik dat toch beter alvast weten voor we nog meer dates hebben?Doreia schreef: ↑11-12-2017 19:05Dat komt omdat je na welgeteld 1 weekend al je toekomst aan het uitstippelen bent.
Als je daar nu eens mee stopte.
Plan gewoon date nummer 2. En dan date nummer 3. En dan 4,5,6,7,8 enzovoort.
En KIJK gewoon eens waar het uitkomt. Tijd genoeg op elk van die dates om te zien of de klik er ook voor kan zorgen dat alle eventuele obstakels overwonnen kunnen worden. Geniet van elke date, stel die vragen waarvan je zeker weet dat ze onoverkomelijk zijn ( wel/geen kinderen bijvoorbeeld) en waardoor je er direct de stekker uit kan trekken, maar voor zie je gewoon waar het schip strandt en heb je er ondertussen een fijne tijd door.
maandag 11 december 2017 om 19:43
Prachtig gespreksonderwerp voor date nummer 2.eenmeisje1993 schreef: ↑11-12-2017 19:41Snap ik! Alleen als hij nu nog steeds hetzelfde denkt als 3 jaar geleden, dan heeft zoveel dates hebben ook geen zin. Dan kan ik dat toch beter alvast weten voor we nog meer dates hebben?
maandag 11 december 2017 om 20:05
Denk eerder dat het andersom is.
Dat ga je niet aan hem appen of per telefoon bespreken? Je raakt toch niets kwijt aan een tweede date en je het persoonlijk aan hem vraagt?
dinsdag 12 december 2017 om 21:04
Heb hem gisteren gevraagd hoe hij dit contact ziet, omdat de ''situatie'' niet heel anders is dan 4 jaar geleden.
Hij zei dat hij het weekend hier heel gezellig vond en het leuk vindt weer contact met me te hebben. Dat hij niet echt weet waar dit heengaat, en er niet echt over nagedacht heeft. Dat hij er in principe hetzelfde ingegaan is als ik van plan was '' gewoon gezellig''. Hij zei dat hij het niet echt weet en dat het zich misschien allemaal vanzelf wijst.
Hij zei dat hij het weekend hier heel gezellig vond en het leuk vindt weer contact met me te hebben. Dat hij niet echt weet waar dit heengaat, en er niet echt over nagedacht heeft. Dat hij er in principe hetzelfde ingegaan is als ik van plan was '' gewoon gezellig''. Hij zei dat hij het niet echt weet en dat het zich misschien allemaal vanzelf wijst.
dinsdag 12 december 2017 om 21:22
Geniet ervan
Je kan nooit van te voren weten hoe het gaat lopen. Straks is het je 'soulmate' en laat je hem gaan,omdat het vroeger niet fijn liep.
Geniet van de momenten zelf. Laat je niet leiden door je beperkende gedachten. Ja misschien heb je straks een 'ik zei het toch' opmerking.
Maar morgen kan je ook onder een bus liggen.
Leef en geniet. We zijn vaak zo bang om gekwetst te worden. Maar we kwetsen onszelf door onszelf niet de kans te geven om risico's te nemen en daarvan te genieten.
Je kan nooit van te voren weten hoe het gaat lopen. Straks is het je 'soulmate' en laat je hem gaan,omdat het vroeger niet fijn liep.
Geniet van de momenten zelf. Laat je niet leiden door je beperkende gedachten. Ja misschien heb je straks een 'ik zei het toch' opmerking.
Maar morgen kan je ook onder een bus liggen.
Leef en geniet. We zijn vaak zo bang om gekwetst te worden. Maar we kwetsen onszelf door onszelf niet de kans te geven om risico's te nemen en daarvan te genieten.
dinsdag 12 december 2017 om 22:33
Dit, en daarbij hoop ik dat je gevoelens beantwoord worden....jaw schreef: ↑11-12-2017 16:21Vraag gewoon wanneer jij een nachtje langs kan komen bij hem. Dan hoeft hij zich verder geen zorgen te maken over reistijden tegenover werk etc. Jij staat gewoon op het afgesproken moment voor de deur en besteed de avond en nacht met hem om 's ochtends weer op huis aan te reizen.
woensdag 13 december 2017 om 10:40
Nou, zo te horen heeft hij de juiste instelling. Nu zelf ook die insteek overnemen en je pas bezig gaan houden met de beren op de weg wanneer ze daadwerkelijk voor je staan. Oftewel, hij geeft jou daarmee alle bevestiging die hij kan geven en alle bevestiging die jij nodig hebt op dit moment.eenmeisje1993 schreef: ↑12-12-2017 21:04Heb hem gisteren gevraagd hoe hij dit contact ziet, omdat de ''situatie'' niet heel anders is dan 4 jaar geleden.
Dus, wanneer kan jij langskomen bij hem?
donderdag 14 december 2017 om 17:08
Ik heb al een keer laten weten, dat ik ook wel een keer bij hem wil komen hoor.
Ik weet niet echt wat ik van zijn antwoord moet maken. Eerlijk gezegd had ik hetzelfde afkappende antwoord als 4 jaar geleden verwacht en me daarop voorbereid, maar nu laat hij het nog open.
Het heeft me Iniedergeval wel meer rust gegeven en weer terug op aarde gebracht. xD. En met dat onzekere gedoe ben ik ook gestopt.
Maar zoals ik al in mijn openingspost zei... Hij is erg afwachtend. Hij wacht altijd mij af.. zo ging dat met afspreken, duidelijkheid vragen, sex. Met sommige dingen is dat heel fijn en respectvol. Ik vind alleen dat hij ook wel wat meer initiatief mag tonen. Ik vind dat ik leuk genoeg ben.
Ik weet niet echt wat ik van zijn antwoord moet maken. Eerlijk gezegd had ik hetzelfde afkappende antwoord als 4 jaar geleden verwacht en me daarop voorbereid, maar nu laat hij het nog open.
Het heeft me Iniedergeval wel meer rust gegeven en weer terug op aarde gebracht. xD. En met dat onzekere gedoe ben ik ook gestopt.
Maar zoals ik al in mijn openingspost zei... Hij is erg afwachtend. Hij wacht altijd mij af.. zo ging dat met afspreken, duidelijkheid vragen, sex. Met sommige dingen is dat heel fijn en respectvol. Ik vind alleen dat hij ook wel wat meer initiatief mag tonen. Ik vind dat ik leuk genoeg ben.
donderdag 14 december 2017 om 17:15
Dat initiatief komt waarschijnlijk vanzelf wel wanneer ook hij vertrouwen krijgt dat het goed gaat tussen jullie.eenmeisje1993 schreef: ↑14-12-2017 17:08Maar zoals ik al in mijn openingspost zei... Hij is erg afwachtend. Hij wacht altijd mij af.. zo ging dat met afspreken, duidelijkheid vragen, sex. Met sommige dingen is dat heel fijn en respectvol. Ik vind alleen dat hij ook wel wat meer initiatief mag tonen. Ik vind dat ik leuk genoeg ben.
Hij is tenslotte een stuk ouder, heeft al een kind, oftewel, hij laat jou inderdaad bewust kiezen ipv dat hij jou overweldigd en zich opdringt. Het is aftasten, ook van zijn kant want er is genoeg waar rekening mee gehouden moet worden. Hij heeft echter wel 4 jaar gewacht.
Hoe oud is zijn kind nu intussen? want die zal ook wel wat verder ontwikkeld zijn, evenals de verstandhouding met zijn Ex.
donderdag 14 december 2017 om 17:26
Kan waar zijn hoor wat je zegt. Ik weet het niet. Krijg niet echt hoogte van hem.Maar dat ben ik wel van hem gewend xD. Hij heeft 2 jaar op mij gewacht idd om het daarna af te kappen. Volgens mij heeft hij wel andere vrouwen gezien/gedate in die 2 jaar dat we geen contact gehad hebben. Hij maakte laatst een opmerking dat hij meestal degene is in de familie met de verbroken relaties. Misschien een bindingsprobleem? Zijn dochter is trouwens 7 nu.jaw schreef: ↑14-12-2017 17:15Dat initiatief komt waarschijnlijk vanzelf wel wanneer ook hij vertrouwen krijgt dat het goed gaat tussen jullie.
Hij is tenslotte een stuk ouder, heeft al een kind, oftewel, hij laat jou inderdaad bewust kiezen ipv dat hij jou overweldigd en zich opdringt. Het is aftasten, ook van zijn kant want er is genoeg waar rekening mee gehouden moet worden. Hij heeft echter wel 4 jaar gewacht.
Hoe oud is zijn kind nu intussen? want die zal ook wel wat verder ontwikkeld zijn, evenals de verstandhouding met zijn Ex.