Extreem doorlekken
vrijdag 10 november 2017 om 01:25
Ik zit weer klaarwakker op de bank omdat de luier van zoonlief het voor de zoveelste keer niet aankon en het bed nat was. Het is zo sneu want zonder het doorlekken zou zoon elke nacht gewoon lekker doorslapen
Nu wordt hij wakker in een koud en nat bed. Het is niet dat hij heel veel drinkt of gedurende dag geen plasluiers heeft. Zoon is een buikslaper.
Ik heb al geprobeerd:
- Grotere maat Pampers. Van 5 naar 5+. Zoon weegt 15 kilo.
- Andere merken o.a. Kruidvat en Jumbo maar dat leverde ook luieruitslag op.
- Grotere maat rompers zodat de luier de ruimte heeft.
- Luier andersom aan zodat de grote kant alles op kan nemen.
- Zijn luier halverwege de nacht verwisselen lijkt niet te werken omdat we niet kunnen timen wanneer hij veel plast.
Hebben jullie tips?
Ik heb al geprobeerd:
- Grotere maat Pampers. Van 5 naar 5+. Zoon weegt 15 kilo.
- Andere merken o.a. Kruidvat en Jumbo maar dat leverde ook luieruitslag op.
- Grotere maat rompers zodat de luier de ruimte heeft.
- Luier andersom aan zodat de grote kant alles op kan nemen.
- Zijn luier halverwege de nacht verwisselen lijkt niet te werken omdat we niet kunnen timen wanneer hij veel plast.
Hebben jullie tips?
vrijdag 10 november 2017 om 16:19
Dit werkt nog niet eens bij mijn 5-jarige. Die ligt dan in een nat bed als wij naar bed gaan. Sowieso eerst overdag goed zindelijk en aangezien hij nog rompers draagt lijkt het me niet dat hij al zover is.daenerys79 schreef: ↑10-11-2017 15:43Hoe oud is hij? Kun je hem niet proberen zindelijk te maken? Is hij overdag al zindelijk? Savonds na het eten niet meer drinken, uitplassen voor het slapen en dan als je zelf naar bed gaat nog even plassen? Zou dat niet kunnen werken?
vrijdag 10 november 2017 om 19:06
Als dit allemaal niet werkt, nog een handige tip om het jezelf makkelijk te maken als het toch mis gaat: bed in meerdere lagen opmaken.
Eerst een waterdicht matje, dan een hoeslaken, weer een waterdicht matje, hoeslaken en eventueel nog eens. Als kind dan nat is, hoef je alleen kind te verschonen, je trekt een dubbele laag van het bed en hij kan er weer in.
Eerst een waterdicht matje, dan een hoeslaken, weer een waterdicht matje, hoeslaken en eventueel nog eens. Als kind dan nat is, hoef je alleen kind te verschonen, je trekt een dubbele laag van het bed en hij kan er weer in.
vrijdag 10 november 2017 om 19:09
Die van ons was met 9 maanden 12 kilo, als ik die geen romper aan deed, lag die luier met of zonder inhoud 's ochtends naast het bed. En de inhoud op de muur.shining_star schreef: ↑10-11-2017 14:56Hoezo nog een romper aan trouwens? Of stel ik nu een gekke vraag... die van ons draagt al vanaf dat ie een kilo of 12 was (maat 86 toen) gewoon hemdjes en boxers (Hema heeft goede en leuke) en luiers toen al maat 6 (ook de broekjes). Niks geen doorgelek. En hij drinkt 's avonds nog gewoon een volle fles leeg en 's nachts verschonen we geen luier.
Mijn kinderen hebben zolang ze luiers droegen trouwens rompers gedragen, dan hebben ze altijd een warme rug. Gezond voor de nieren ook. En persoonlijk vind ik een onderbroek over een luier heen echt onzin. En gedoe.
vrijdag 10 november 2017 om 19:46
vrijdag 10 november 2017 om 20:00
Maar het ligt nogal aan de lengte van je kind (en dan ook nog aan verhouding romp-benen) hoe lang dat lukt. Mijn zoon kon met iets minder dan 2 jaar maat 104 niet meer aan zonder door te lekken. Overgestapt op onderbroeken en hemd (want anders maakte hij de luier los) en toen ging het weer prima.Paarsmetroze schreef: ↑10-11-2017 19:09Die van ons was met 9 maanden 12 kilo, als ik die geen romper aan deed, lag die luier met of zonder inhoud 's ochtends naast het bed. En de inhoud op de muur.
Mijn kinderen hebben zolang ze luiers droegen trouwens rompers gedragen, dan hebben ze altijd een warme rug. Gezond voor de nieren ook. En persoonlijk vind ik een onderbroek over een luier heen echt onzin. En gedoe.
Hij heeft verhoudingsgewijs een hele lange romp.
vrijdag 10 november 2017 om 22:03
Ja dit idd.. hier ook kind met lange romp en met rompers aan juist last van doorlekken...omdat ie lang is zat ie al voor 1,5jr leeftijd in de boxers. Overigens erg makkelijk ook met verschonenNijntje* schreef: ↑10-11-2017 20:00Maar het ligt nogal aan de lengte van je kind (en dan ook nog aan verhouding romp-benen) hoe lang dat lukt. Mijn zoon kon met iets minder dan 2 jaar maat 104 niet meer aan zonder door te lekken. Overgestapt op onderbroeken en hemd (want anders maakte hij de luier los) en toen ging het weer prima.
Hij heeft verhoudingsgewijs een hele lange romp.
vrijdag 10 november 2017 om 22:08
En dan..het bed uit zweten...?!Paarsmetroze schreef: ↑10-11-2017 19:06Als dit allemaal niet werkt, nog een handige tip om het jezelf makkelijk te maken als het toch mis gaat: bed in meerdere lagen opmaken.
vrijdag 10 november 2017 om 22:25
Duidelijk geen kinderen nee, want zwemluiers stoten water af
Meeste tips zijn al genoemd, heb vorig jaar zelfde probleem gehad, ik moet trouwens ook echt de baby dry versie van Pampers hebben anders gaat het sowieso mis. Zoon is ook een buikslaper. Ben een maat omhoog gegaan en deed de luier iets meer naar 'voren'. Dus dat het absorberende deel op de buik bijna zit. Want ik merkte dat de achterkant soms kurkdroog was.
Toevallig afgelopen weken hetzelfde probleem gehad, dus wederom een maat omhoog, dat was dit keer voldoende. Veder idd grote rompers. Vond de tip hierboven over '2 lagen beddengoed' wel briljant eigenlijk. Had ik toen wel willen weten...
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
vrijdag 10 november 2017 om 22:35
Ik vind dit helemaal geen briljante tip en vraag me serieus af of dit verantwoord is m.b.t ventilatie en warmtestuwing.LunchLover schreef: ↑10-11-2017 22:25Duidelijk geen kinderen nee, want zwemluiers stoten water af![]()
Veder idd grote rompers. Vond de tip hierboven over '2 lagen beddengoed' wel briljant eigenlijk. Had ik toen wel willen weten...![]()
vrijdag 10 november 2017 om 22:50
shining_star schreef: ↑10-11-2017 22:35Ik vind dit helemaal geen briljante tip en vraag me serieus af of dit verantwoord is m.b.t ventilatie en warmtestuwing.
Dat matje doe je toch niet over het hele bed. Dan heb je buiten dat 1 laag extra. Dat valt toch wel mee.
Edit: lees nu dat ze het over 2 matjes heeft, ja das beetje overkill idd.
zaterdag 11 november 2017 om 08:44
Oh nee, als hij nog rompers draagt zal dat wel niet idd. maar als kinderen overdag zindelijk zijn kunnen ze dat snachts ook. Tegenwoordig zijn kinderen toch steeds later zindelijk. Mijn kinderen waren voor hun 3de zindelijk overdag en de oudste voor haar 4de ook snachts. Dus als kindje van TO tegen die leeftijd aanhangt kan ze het eventueel proberen.
Don't cry, buy a bag and move on.
zaterdag 11 november 2017 om 08:52
Mijn ervaring is dat een luier goed moet passen. Bij mijn oudste betekende dit dus dat ze heel lang maat 4 heeft gedragen. Maat 5 zat te wijd en lekte dus door. Ze is heel smal in de heupen en heeft dunne beentjes. Er kan in een maat 1 luier iets van een liter vocht dus dat zou niet uit moeten maken.
Je zou ook een luierbroekjes voor de nacht kunnen proberen, die sluiten vaak wat mooier aan.
Je zou ook een luierbroekjes voor de nacht kunnen proberen, die sluiten vaak wat mooier aan.
zaterdag 11 november 2017 om 10:14
Mijn oudste was met 5,5 a 6 zindelijk 's nachts, de jongste is nu 5,5 en nog niet zindelijk. Ben met de oudste bij de kinderarts geweest en toen kwam nachtzindelijkheid ook ter sprake. Pas bij een jaar of 7 a 8 nog niet nachtzindelijk wordt dat gezien als een probleem. Daarbij komt ook nog leeftijd van de ouders. Zelf was ik ook pas laat nachtzindelijk en mijn man ook. Dus ik vind het niet heel gek dat mijn kinderen daar ook laat mee zijn. En ik heb het wel eens geprobeerd bij de jongste, want dan wilde hij geen luier aan 's nachts. Het enige wat dat opgeleverd heeft is nachtelijke verschoonpartijen, want dan was hij als wij om 23 uur naar bed gingen al nat. Oudste gaf zelf met 5,5 jaar aan dat hij geen luier meer aan wilde en toen was het zo klaar.daenerys79 schreef: ↑11-11-2017 08:44Oh nee, als hij nog rompers draagt zal dat wel niet idd. maar als kinderen overdag zindelijk zijn kunnen ze dat snachts ook. Tegenwoordig zijn kinderen toch steeds later zindelijk. Mijn kinderen waren voor hun 3de zindelijk overdag en de oudste voor haar 4de ook snachts. Dus als kindje van TO tegen die leeftijd aanhangt kan ze het eventueel proberen.
zaterdag 11 november 2017 om 20:48
Sorry voor de late reactie
ik heb echt een slaapgebrek en kom om in het werk. Bedankt voor de reacties
Ik heb alle tips gelezen en van sommige moest ik lachen.. zwemluier
Aan andere tips had ik niet gedacht. Het dubbele opmaken doen we al maar dan aan iedere kant van de matras een molton en hoeslaken. Dus bij doorlekken trek ik aan één kant de lagen er af en flip de matras. Aan waterdichte matjes begin ik niet. Dat vind ik zelf verschrikkelijk slapen.
Onze zoon is trouwens pas 14,5 maand en heeft maat 92. Hij is nog lang niet zindelijk. We gebruiken nu nog Pampers Active fit en die bevielen goed. Nu ga ik maar kijken naar pull ups en misschien maar wasbaar voor de nacht.
Ik heb alle tips gelezen en van sommige moest ik lachen.. zwemluier
Aan andere tips had ik niet gedacht. Het dubbele opmaken doen we al maar dan aan iedere kant van de matras een molton en hoeslaken. Dus bij doorlekken trek ik aan één kant de lagen er af en flip de matras. Aan waterdichte matjes begin ik niet. Dat vind ik zelf verschrikkelijk slapen.
Onze zoon is trouwens pas 14,5 maand en heeft maat 92. Hij is nog lang niet zindelijk. We gebruiken nu nog Pampers Active fit en die bevielen goed. Nu ga ik maar kijken naar pull ups en misschien maar wasbaar voor de nacht.
zaterdag 11 november 2017 om 21:46
BahcoBarbie schreef: ↑11-11-2017 20:48Onze zoon is trouwens pas 14,5 maand en heeft maat 92. Hij is nog lang niet zindelijk. We gebruiken nu nog Pampers Active fit en die bevielen goed. Nu ga ik maar kijken naar pull ups en misschien maar wasbaar voor de nacht.
Ik zou echt eens een pak baby dry halen, die absorberen veel meer dan de active fit! Dat lekt bij ons gegarandeerd door.
zondag 12 november 2017 om 07:29
LunchLover schreef: ↑11-11-2017 21:46Ik zou echt eens een pak baby dry halen, die absorberen veel meer dan de active fit! Dat lekt bij ons gegarandeerd door.
Ik vond die na de geboorte niet zo omhullend om de billen zitten. Zoon heeft ook wel royale billen. Pampers Active Fit wordt door Pampers zelf de droogste en best zittende Pamper genoemd. En als je googeld op Pampers babydry vs active fit krijg je een filmpje van een moeder die beide test met water. Active fit blijft droger.
dinsdag 12 december 2017 om 07:19
We zijn een maand verder en in die maand had zoonlief twee weken waterpoep
Waar ik die doorgelekte plasluiers nog wel trok was die vieze dunne poep toch echt de aanleiding om nóg een Pamper maat groter te gaan. Zoon is nu 15 maanden en draagt nu maat 6.. Het kindje op de verpakking zag er uit als of ze al naar de middelbare kon
En wat denk je? Droog.
Die luiers zitten nog net niet tot zijn tepels en smorgens zit de luier zo vol dat er een bumper van voor naar achter zit. Maar hij is dus droog en die waterpoep bleef binnen de lijntjes
Waar ik die doorgelekte plasluiers nog wel trok was die vieze dunne poep toch echt de aanleiding om nóg een Pamper maat groter te gaan. Zoon is nu 15 maanden en draagt nu maat 6.. Het kindje op de verpakking zag er uit als of ze al naar de middelbare kon
En wat denk je? Droog.
woensdag 13 december 2017 om 06:44
Ja, dat zijn de nachtluiers voor oudere kinderen, die nog niet nachtzindelijk zijn.
woensdag 13 december 2017 om 07:00
Kruidvat heeft wel luiers en luierbroekjes in maat 6+. De nachtbroekjes van Kruidvat krijgt die van mij luieruitslag van, al hoeft dat bij een ander natuurlijk niet zo te zijn. Mijn hollands welvaren oudste (2+ lijn op het CB) zat ook al vroeg in maat 6, maar heeft het daar wel mee gered tot zijn 4e. Toen overgestapt op de speciale nachtbroekjes, die van Underjams zaten hem het beste, alleen zijn die nu niet meer verkrijgbaar in Nederland