Extreem doorlekken

10-11-2017 01:25 80 berichten
Ik zit weer klaarwakker op de bank omdat de luier van zoonlief het voor de zoveelste keer niet aankon en het bed nat was. Het is zo sneu want zonder het doorlekken zou zoon elke nacht gewoon lekker doorslapen :( Nu wordt hij wakker in een koud en nat bed. Het is niet dat hij heel veel drinkt of gedurende dag geen plasluiers heeft. Zoon is een buikslaper.

Ik heb al geprobeerd:

- Grotere maat Pampers. Van 5 naar 5+. Zoon weegt 15 kilo.
- Andere merken o.a. Kruidvat en Jumbo maar dat leverde ook luieruitslag op.
- Grotere maat rompers zodat de luier de ruimte heeft.
- Luier andersom aan zodat de grote kant alles op kan nemen.
- Zijn luier halverwege de nacht verwisselen lijkt niet te werken omdat we niet kunnen timen wanneer hij veel plast.

Hebben jullie tips?

:sheep:
Wij hadden 's nachts de wasbare bamboo luier van Little Lamb met een extra inlegger en overbroekje. T was een dik pakket, maar nooit doorgelekt....
rozegeranium schreef:
10-02-2018 15:12
Wij hadden 's nachts de wasbare bamboo luier van Little Lamb met een extra inlegger en overbroekje. T was een dik pakket, maar nooit doorgelekt....
Dit klinkt eigenlijk niet als heel veel of was het speciale booster van ll? Heb even opgezocht en de bamboo luier heeft absorptie van 404ml.
Ach jee TO, dat is erg vervelend. :(

Bij onze dochter houden de Kruidvat luiers zich het beste. We hebben ook wel eens Pampers in huis omdat die in de supermarkt te krijgen is en ik soms vergeet op tijd naar de Kruidvat te gaan/ze te bestellen. :-$ Vaak heb ik dan nog een paar Kruidvat luiers in de luiertas en die bewaar ik dan voor s'nachts juist omdat Pampers hier standaard problemen geeft. Altijd een nat kruis de volgende ochtend.

Misschien dat je zoon het daarin droog houd? Ik las over luieruitslag, maar misschien is het voor de nacht goed te doen, of omdoen met een lik Sudocreme?

Ik hoop dat de oplossing nabij is voor jullie.
Bekend probleem, dit hebben we bij ons zoontje van net 2 ook vaak Al zoveel merken, soorten en maten luiers geprobeerd.. Bij mijn oudste 2 kindjes was ik altijd een pamper-baby-dry-fan, maar mijn jongste (de molligste van de drie) blijft daar echt niet droog in. Voor de nacht lijkt bij mijn zoontje een jumbo luierbroekje in maat 6 het best te werken. Die lijkt veel te groot te zitten, maar zuigt zich flink vol, zodat hij de meeste keren toch een droge pyjama houdt. Ze zijn ook nog eens vrij goedkoop voor luierbroekjes. Ik had dit niet verwacht want de gewone luiers van jumbo vind ik echt helemaal niks..
Overdag heb ik het liefst kruidvat luiers in maat 5 of 5plus voor hem.
Succes, het is een rot-probleem!
Nou we zijn weer een tijdje verder en sinds twee weken zit er schot in de zaak.

Ik weet niet hoe ik er op kwam maar ik heb op een gegeven moment de maat 6 luier zo laag als een tangaslipje aan gedaan bij dreumes. Dus gewoon strak maar wel net boven zijn bilspleet en piemel. Daarna alle luier die als een ballon tussen de benen zat naar de voorkant geplooid en dan de romper aan. Zo zit dus bijna alle luier aan de voorkant. Zoon is ook echt een buikslaper.

Nu wordt hij smorgens wakker met een hele grote bolle luier maar geen lekkages :cheer2:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven