Groot leeftijdsverschil.
maandag 11 december 2017 om 23:10
Hoi,
Ik ben een meisje van 18 ( over 2 maand 19 ) en ik heb gevoelens voor een man dat 2 keer zo oud is als mij ( 37 ).
Nu, ik had al lang ondervonden dat ik graag aandacht krijg van oudere mannen. Heb ook al altijd oudere vriendjes gehad, maar die waren max 5 jaar ouder. Ik besef maar al te goed dat dit een serieuze leeftijdsverschil is, en dus een reden om daar nachtje over te slapen.
Ik vind het zelf een beetje lastig. Zou een keer met zo'n man moeten thuis komen.. Met een jongen van rond mijn leeftijd is dat uiteraard makkelijker en acceptabeler. Maar ja, als je nu eenmaal verliefd bent.
Soms denk ik ook wel dat ik naar een soort "vaderfiguur" op zoek ben. Omdat het toch een serieus leeftijdsverschil is, en ik mijn vader verloren had toen ik 6 was, dus ben ik alleenstaand opgevoed geweest.
En pas nu mis ik hem, als kind had ik daar niet zoveel last van, maar als ik naar films kijk ofzo en daar een mooi vader-dochter relatie zie, word ik emotioneel. Dus dat kan best zijn dat dat de reden is maar daarmee is het niet opgelost.
Wat zou ik doen? Het hem vertellen? Of maar opkroppen en hopen dat mijn gevoelens voorbij gaan?
Ik ben een meisje van 18 ( over 2 maand 19 ) en ik heb gevoelens voor een man dat 2 keer zo oud is als mij ( 37 ).
Nu, ik had al lang ondervonden dat ik graag aandacht krijg van oudere mannen. Heb ook al altijd oudere vriendjes gehad, maar die waren max 5 jaar ouder. Ik besef maar al te goed dat dit een serieuze leeftijdsverschil is, en dus een reden om daar nachtje over te slapen.
Ik vind het zelf een beetje lastig. Zou een keer met zo'n man moeten thuis komen.. Met een jongen van rond mijn leeftijd is dat uiteraard makkelijker en acceptabeler. Maar ja, als je nu eenmaal verliefd bent.
Soms denk ik ook wel dat ik naar een soort "vaderfiguur" op zoek ben. Omdat het toch een serieus leeftijdsverschil is, en ik mijn vader verloren had toen ik 6 was, dus ben ik alleenstaand opgevoed geweest.
En pas nu mis ik hem, als kind had ik daar niet zoveel last van, maar als ik naar films kijk ofzo en daar een mooi vader-dochter relatie zie, word ik emotioneel. Dus dat kan best zijn dat dat de reden is maar daarmee is het niet opgelost.
Wat zou ik doen? Het hem vertellen? Of maar opkroppen en hopen dat mijn gevoelens voorbij gaan?
anoniem_312733 wijzigde dit bericht op 11-12-2017 23:12
0.31% gewijzigd
woensdag 13 december 2017 om 14:14
Voel je niks van hoor.Girl-1999 schreef: ↑12-12-2017 00:16Wel vraag ik mij af hoe het zou zijn op sexuele vlak. Aan de ene kant vind ik het spannend, maar aan de andere kant vreemd.. ben dan bang dat ik mij daar niet goed bij ga voelen of dat het vreemd zou aanvoelen.
Hebben jullie seks-ervaringen met een groot leeftijdsverschil?
Als je een keertje een seksuele sprong voorwaarts van 20 jaar wil maken is het misschien het overwegen waard, maar het kan daarna ook awkward worden ivm je broer.
woensdag 13 december 2017 om 14:16
Tja - hier ook een groot leeftijdsverschil, maar ik was wel ouder dan jij toen ik mijn man ontmoette. En wij hebben er lang over gedaan om uiteindelijk de knoop door te hakken, omdat ik mijn toekomst anders had gezien in eeste instantie. Inmiddels heel gelukkig getrouwd en een kind samen.
Ik denk dat jij overigens ook niet de eeste stap moet gaan zetten in dit verhaal. En... in hoeverre ben je echt verliefd of ben je op zoek naar spanning met een veel oudere man?
Ik denk dat jij overigens ook niet de eeste stap moet gaan zetten in dit verhaal. En... in hoeverre ben je echt verliefd of ben je op zoek naar spanning met een veel oudere man?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 13 december 2017 om 14:18
Ik kan er toch niet aan doen dat ik iemand anders leuk vind? Heb er toch niets mee gedaan?Viva-Account schreef: ↑13-12-2017 14:09Vind je dat fair ten opzichte van degene met wie je een relatie hebt?
woensdag 13 december 2017 om 14:19
Aangezien ik elke dag en avond aan hem denk en al een paar maanden, denk ik toch dat ik echt verliefd ben.Baggal schreef: ↑13-12-2017 14:16Tja - hier ook een groot leeftijdsverschil, maar ik was wel ouder dan jij toen ik mijn man ontmoette. En wij hebben er lang over gedaan om uiteindelijk de knoop door te hakken, omdat ik mijn toekomst anders had gezien in eeste instantie. Inmiddels heel gelukkig getrouwd en een kind samen.
woensdag 13 december 2017 om 14:51
Dit dus. Als ik haar broer was zou ik furieus zijn. En haar broer zal als geen ander inzien dat zij veel te immatuur is voor deze kerel.
woensdag 13 december 2017 om 14:56
Misschien wel, maar ik ben echt serieus verliefd dan. Tis niet dat ik mij enkel aangetrokken voel tot hem. Dus enkel door mijn broer moet ik het verzwijgen? Hij heeft mijn vriendin proberen te kussen..( terwijl hij 14 jaar ouder is ) voor mij was dit ook gênant hoor.
woensdag 13 december 2017 om 15:01
zou je je dochter ook een man van 53 gunnen?Liefhebber 64 schreef: ↑13-12-2017 08:18Meid, ga dit avontuur gewoon eens aan. Wie niet waagd blijft maagd zei mijn moeder vaker. Mocht het niet lukken dan ben je een ervaring rijker en je bent nog jong genoeg om opnieuw te beginnen. En zijn leeftijd is nog lang niet oud genoeg om achter de geraniums te zitten. Ik ben 53 en sport, ga uit en zie nog genoeg van de wereld. Mijn dochter van 23 is sneller moe dan ik als we de toeristen uithangen in een stad.
En de seks? Kan heel goed zijn met zijn ervaring, misschien minder egoïstisch dan sommige van je leeftijdsgenoten. Kan natuurlijk ook shit zijn omdat het een klootzak is.
Kort gezegd, probeer anders weet je het nooit. Liever gedaan en spijt dan nooit gedaan zeg ik wel eens.
woensdag 13 december 2017 om 15:07
woensdag 13 december 2017 om 15:10
Girl-1999 schreef: ↑13-12-2017 14:56Misschien wel, maar ik ben echt serieus verliefd dan. Tis niet dat ik mij enkel aangetrokken voel tot hem. Dus enkel door mijn broer moet ik het verzwijgen? Hij heeft mijn vriendin proberen te kussen..( terwijl hij 14 jaar ouder is ) voor mij was dit ook gênant hoor.
En je vriend?
Wil je hem omdat hij jouw vriendin probeerde te zoenen en niet jou?
woensdag 13 december 2017 om 15:12
Dat hij naar jou kijkt is an sich niet zo vreemd. Het is nu eenmaal niet zo dat er een leeftijdsfilter op je ogen zit welke aantrekkelijke vrouwen onder een bepaalde leeftijd ineens onzichtbaar maakt. Het is echter aan hem om zijn grenzen te stellen qua gedrag.
Hij vervult toch een rol in jouw leven, door die verantwoording t.o.v. jouw broer, welke hem in een leidende positie plaatst t.o.v. jou. Daarvanuit bekeken zou hij ook geen misbruik mogen maken van de situatie, zelfs al werp jij je op hem. Want jouw gevoelens zullen inderdaad deels ook door jouw gemis van een vaderfiguur worden beïnvloed.
Dus, naast de hiervoor al logische redenen die genoemd zijn waardoor een lange termijn toekomst tussen jullie samen er waarschijnlijk niet in zit, zal hij zich echt niet tot jou wenden, aangenomen dat hij normaal is.
Wil jij toch wat met hem, dan is het aan jou om hem te overtuigen. Daarvoor zal je eerst natuurlijk zelf vrijgezel moeten zijn. Daarna zal je hem moeten benaderen en jullie zullen beide eerst heel bewust moeten worden van de vele vooroordelen die jullie gedurende de duur van jullie relatie, en ook wanneer deze eenmaal weer beëindigd is, te verduren krijgen.
Als het jou echter puur om het krabben van jouw jeuk gaat, zorg dan ook dat je single bent en neem zelf initiatief om hem te verleiden. Maar hou er rekening mee dat jullie het een en ander toch geheim moeten houden voor de omgeving vanwege dezelfde vooroordelen. Qua seks zelf, dat kan echt van alles zijn, dat weet je pas hoe het is met hem wanneer jullie gewend zijn aan elkaar. Hij kan inderdaad meer ervaring hebben en daarmee wat meer controle over zichzelf en dus over jullie samengaan tot jouw voordeel, maar dat hoeft natuurlijk niet. Het is iedergeval voor jou iets dat je meer doet op basis van jouw mentale klik dan puur op fysieke aantrekking.
Hij vervult toch een rol in jouw leven, door die verantwoording t.o.v. jouw broer, welke hem in een leidende positie plaatst t.o.v. jou. Daarvanuit bekeken zou hij ook geen misbruik mogen maken van de situatie, zelfs al werp jij je op hem. Want jouw gevoelens zullen inderdaad deels ook door jouw gemis van een vaderfiguur worden beïnvloed.
Dus, naast de hiervoor al logische redenen die genoemd zijn waardoor een lange termijn toekomst tussen jullie samen er waarschijnlijk niet in zit, zal hij zich echt niet tot jou wenden, aangenomen dat hij normaal is.
Wil jij toch wat met hem, dan is het aan jou om hem te overtuigen. Daarvoor zal je eerst natuurlijk zelf vrijgezel moeten zijn. Daarna zal je hem moeten benaderen en jullie zullen beide eerst heel bewust moeten worden van de vele vooroordelen die jullie gedurende de duur van jullie relatie, en ook wanneer deze eenmaal weer beëindigd is, te verduren krijgen.
Als het jou echter puur om het krabben van jouw jeuk gaat, zorg dan ook dat je single bent en neem zelf initiatief om hem te verleiden. Maar hou er rekening mee dat jullie het een en ander toch geheim moeten houden voor de omgeving vanwege dezelfde vooroordelen. Qua seks zelf, dat kan echt van alles zijn, dat weet je pas hoe het is met hem wanneer jullie gewend zijn aan elkaar. Hij kan inderdaad meer ervaring hebben en daarmee wat meer controle over zichzelf en dus over jullie samengaan tot jouw voordeel, maar dat hoeft natuurlijk niet. Het is iedergeval voor jou iets dat je meer doet op basis van jouw mentale klik dan puur op fysieke aantrekking.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
woensdag 13 december 2017 om 15:13
woensdag 13 december 2017 om 15:21
Met seks alleen ben ik niets mee.Charles_Gentle28 schreef: ↑13-12-2017 15:07Volgens mij ben je gewoon erg nieuwsgierig naar hoe seks voelt met iemand ouder. Helaas kom je dat niet te weten zonder je lief en broer daarbij te kwetsen. Een relatie starten is al helemaal onmogelijk.
woensdag 13 december 2017 om 19:59
Een vriendin van jou betekent dat jij een onprofessionele relatie hebt met de vriendin.
Hij heeft een professionele werkrelatie met jouw 'crush'
Komop zeg dat is wel degelijk een verschil.
donderdag 14 december 2017 om 17:44
In wat voor wereld leven we dat dit gaat om de houdbaarheid van de relatie? Iedereen weet dat dit waarschijnlijk geen decenniaplan is, maar daar gaat het toch helemaal niet over?
Het gaat erom, is deze ouwe het waard om je huidige relatie voor op te offeren en misschien je broertje te generen. Hoeveel TO hecht aan haar huidige relatie, en wat zij denkt aan schade te verwachten voor de band tussen haar en haar broer. Dat kan alleen jij bepalen TO. Voor mij klinkt het alsof de relatie met haar huidige vriend sws niet echt fulfilling is, maar wie ben ik? En haar broertje heeft toch al haar vertrouwen gebroken schijnbaar, dus dit schepje kan er nog wel bovenop.
Vind je dat deze (voor jou) spannende man dat waard? Tja... Ennn, misschien loop je wel een blauwtje, ja dat kunnen wij allemaal niet inschatten vanaf hier.
Het gaat erom, is deze ouwe het waard om je huidige relatie voor op te offeren en misschien je broertje te generen. Hoeveel TO hecht aan haar huidige relatie, en wat zij denkt aan schade te verwachten voor de band tussen haar en haar broer. Dat kan alleen jij bepalen TO. Voor mij klinkt het alsof de relatie met haar huidige vriend sws niet echt fulfilling is, maar wie ben ik? En haar broertje heeft toch al haar vertrouwen gebroken schijnbaar, dus dit schepje kan er nog wel bovenop.
Vind je dat deze (voor jou) spannende man dat waard? Tja... Ennn, misschien loop je wel een blauwtje, ja dat kunnen wij allemaal niet inschatten vanaf hier.
donderdag 14 december 2017 om 17:50
https://www.hln.be/nina/seks-relaties/h ... ~a984b28b/
Om te overwegen
Om te overwegen
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
donderdag 14 december 2017 om 20:38
Heb nog nooit mijn liefde verklaart tegen de persoon waarvan ik verliefd op was. Dus als ik het nu doe, gaat dit mijn eerste keer zijn. Toen ik 15 was liep ik ook lang zot van een jongen, heeft 1jaar geduurd en heb het nooit durven vertellen. Maar met hem kwam ik amper in contact, in tegenstelling tot deze man. En idd, dit komt omdat ik schrik heb voor afwijzing. Ik ben zeer gevoelig, en als ik afgewezen word, gaat mijn zelfbeeld toch echt wel naar beneden gaan ( wat nu al niet zo hoog is ). Ben niet een van de lelijkste, en vrij sociaal etc.. Maar smaken verschillen.. En de kans is denk ik nog kleiner als jullie veel verschillen in leeftijd.musicislife schreef: ↑14-12-2017 17:44In wat voor wereld leven we dat dit gaat om de houdbaarheid van de relatie? Iedereen weet dat dit waarschijnlijk geen decenniaplan is, maar daar gaat het toch helemaal niet over?