Dit is privé
donderdag 14 december 2017 om 19:08
Mijn vriend zit op dit moment op zijn werk in een ontwikkeltraject om te kijken naar wat de mogelijkheden zijn voor een andere baan. Het gaat niet heel goed met het bedrijf en het kan zijn dat hij binnen enkele maanden zijn baan verliest.
Alleen wanneer ik vraag naar het ontwikkeltraject dan geeft hij aan dat dit privé is en hij niet met mij wil delen wat de resultaten van talenttesten zijn en ook niet waar hij mee zit of dat hij het leuk vindt.
Ik mag er niks over zeggen en ook niet naar vragen.
Ik zit in dubio. Rationeel gezien denk ik je hebt gelijk, je hebt recht op privacy en als je iets niet met mij wilt delen dan is dat goed. Emotioneel gezien denk ik; we zijn al zes jaar samen, wonen samen, hebben een huis gekocht en al heel veel shit samen meegemaakt. Hij heeft meegemaakt dat ik ontslagen ben, en ook mij zien ploeteren in een ontwikkeltraject.
Ik ben benieuwd hoe jullie hiernaar kijken. Moet ik mijn emoties aan de kant zetten? Of moet ik toch bij mijn vriend aangeven dat het mij raakt dat hij dit niet wil delen?
Alleen wanneer ik vraag naar het ontwikkeltraject dan geeft hij aan dat dit privé is en hij niet met mij wil delen wat de resultaten van talenttesten zijn en ook niet waar hij mee zit of dat hij het leuk vindt.
Ik mag er niks over zeggen en ook niet naar vragen.
Ik zit in dubio. Rationeel gezien denk ik je hebt gelijk, je hebt recht op privacy en als je iets niet met mij wilt delen dan is dat goed. Emotioneel gezien denk ik; we zijn al zes jaar samen, wonen samen, hebben een huis gekocht en al heel veel shit samen meegemaakt. Hij heeft meegemaakt dat ik ontslagen ben, en ook mij zien ploeteren in een ontwikkeltraject.
Ik ben benieuwd hoe jullie hiernaar kijken. Moet ik mijn emoties aan de kant zetten? Of moet ik toch bij mijn vriend aangeven dat het mij raakt dat hij dit niet wil delen?
donderdag 14 december 2017 om 19:47
Laat hem eerst zelf al die feedback plaatsen, iemand die zich comfortabel voelt bij wie hij is deelt vanzelf. Of vindt het echt fijner om niet over die zeer persoonlijke informatie te praten.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
donderdag 14 december 2017 om 19:54
Misschien moet het nog even landen. Het is vervelend om én allerlei uitslagen te verwerken én niet te weten hoe je toekomst eruit ziet. Bij mij was het voor een nieuwe baan en dat is toch een andere situatie, want ik had een baan. Maar als je in onzekerheid zit en je bent al bezorgd om je werk, dan is dat misschien even vervelend. Over een paar maanden ligt het misschien al minder gevoelig.
Overigens heb ik gedurende mijn carrière talloze assessments en psychologische tests gedaan (ik werk in de consultancy en daar hecht men erg aan dit soort dingen) en ik kom er steeds heel wisselend uit, vooral wat intelligentie betreft, maar ook als persoonlijkheid. Bij mijn laatste tests zat ik steeds in de bovenste marge met alles van logisch redeneren tot leadership skills, maar ik ben er ook wel eens helemaal aan de onderkant uit gekomen, met slecht cijfermatig inzicht en niet erg leergierig bijvoorbeeld. Inmiddels trek ik me dat dus niet meer zo aan, misschien is dat voor je man goed om te weten.
anoniem_350483 wijzigde dit bericht op 14-12-2017 19:55
0.16% gewijzigd
donderdag 14 december 2017 om 19:55
Je kan echt niet zes jaar met een partner samen leven zonder dat een partner door heeft dat je eigenlijk heel dom, heel slim of gemiddeld intelligent bent.LizBakker schreef: ↑14-12-2017 19:33
Je hele persoonlijkheid en karakter wordt geanalyseerd, maar ook je intelligentie etc. Ik zou dat ook niet persé willen delen.
Toevallig heb ik zelf onlangs vrij veel assessments en pyschologische tests gedaan voor een functie. Het is niet altijd leuk om met bepaalde kanten van jezelf geconfronteerd te worden. Gelukkig ben ik nu niet met iemand die daar naar zou kunnen vragen, maar ik zou dat ook zeker voor mezelf houden.
En ik zou zo denken dt je na 6 jaar iemands persoonlijkheid ook wel kent.
Tenzij je dus echt alles wat je bezig houdt voor je partner geheim houdt.
Maar in zo'n relatie zou ik niet willen zitten.
donderdag 14 december 2017 om 19:58
Nee, dat is het nou juist, uit die tests komen vaak dingen die je zelf nog niet eens wist, en waar je je soms zelf ook niet in kunt vinden. Dat kan best frustrerend zijn.sugarmiss schreef: ↑14-12-2017 19:55Je kan echt niet zes jaar met een partner samen leven zonder dat een partner door heeft dat je eigenlijk heel dom, heel slim of gemiddeld intelligent bent.
En ik zou zo denken dt je na 6 jaar iemands persoonlijkheid ook wel kent.
Tenzij je dus echt alles wat je bezig houdt voor je partner geheim houdt.
Maar in zo'n relatie zou ik niet willen zitten.
Ik zou wel delen wat me bezig houdt, maar niet mijn rapporten. Je bespreekt ook geen therapie met je partner om maar wat te noemen. Inhoudelijk bedoel ik.
donderdag 14 december 2017 om 20:00
Ik zou als ik jou was aangeven dat je het helemaal niet nodig vindt dat hij deelt wat er uit die psychologische toestanden en zo komt, maar dat vanwege het samen allerlei vaste lasten moeten betalen en zo het jou wel aangaat hoe zijn toekomst er hier uitziet, of er al enige zekerheid is over zijn inkomen op langere termijn.
donderdag 14 december 2017 om 20:00
Wat je zelf wil!Tovergieter schreef: ↑14-12-2017 19:46En ik zou het dieptriest vinden als ik een relatie heb, waarin mijn partner mij niet deelgenoot maakt. Wat deel je dan wel samen?
Ik vind het diep triest dat je een ander niet de ruimte geeft die hij wenst c.q. die hij nodig heeft.
De een wil graag alles delen en de ander niet of minder.
Dat op de huid zitten lijkt mij brrrr.
En dat is ook niet goed voor de relatie.
Je kan ook zeggen; ' Mocht je er over willen praten dan weet je me te vinden'.
donderdag 14 december 2017 om 20:20
Misschien is hij er niet uit en twijfelt hij dusdanig dat hij het nog niet wil delen. Misschien vraag je naar dingen die hij nog niet weet en wil hij het thuis loslaten omdat het een zwaar proces is. Wat ik bedoel ik dat hij mogelijk thuis geen therapietje wil spelen. De antwoorden komen eventueel nog.
viva-amber wijzigde dit bericht op 15-12-2017 02:48
0.66% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
donderdag 14 december 2017 om 20:20
Ik lees nergens in OP dat TO geen respect voor haar partner heeft.lindaatje1900 schreef: ↑14-12-2017 19:31Hij heeft het daar dus moeilijk mee en/of worstelt ermee.
Hij geeft aan dat je er niet over moet beginnen.
Waarom heb je daar geen respect voor?
Dat begrijp ik dan weer niet.
Ze vraagt het uit belangstelling tijdens het avondeten. De tijdstip waar normaal gezien stellen met elkaar de dag doornemen.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
donderdag 14 december 2017 om 20:27
Ik zeg niet dat ze geen respect heeft voor hem maar ze heeft geen respect voor wat hij wil.
Hij wil er (nu) niet over praten. Dat moet je dan toch respecteren of juist niet vind jij?
Drammen is beter? Of hoe moet ik dat dan zien?
donderdag 14 december 2017 om 20:30
Ja, maar nadat vriend al had aangegeven er niet over te willen praten.
Ik heb ooit ook zo’n traject doorlopen en echt niet met mijn man besproken. Dat ging over werk en was heel persoonlijk, niet iedereen heeft behoefte aan het delen van iedere scheet met zijn partner.
Ik begrijp dus ook niet dat TO dit niet respecteert
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Als je dit soort dingen niet kan delen, wat stelt je relatie dan voor? Juist als dingen gevoelig liggen en persoonlijk zijn, dan kun je er thuis - als het goed is - open over zijn. Juist als er zaken uit die tests komen die ik niet verwacht, zou ik benieuwd zijn naar mijn man zijn reflectie hierop.
Dit soort gedrag kan ik alleen maar linken aan schaamte omdat iemand faalt en het zou een teken zijn dat er geen vertrouwen is binnen de relatie.
Dit soort gedrag kan ik alleen maar linken aan schaamte omdat iemand faalt en het zou een teken zijn dat er geen vertrouwen is binnen de relatie.
Dit is voor mij herkenbaar.
Mijn partner weigert eveneens zaken te bespreken die hem/ons aangaan waarover ik uit interesse navraag doe. Of waaraan we zouden moeten werken, samen.
Hij is van mening dat hij zijn zaakjes alleen kan, wil en moet oppakken.
Vind dat ook moeilijk. Wat doe je wanneer een partner je emotioneel gezien niet nabij laat komen? Je kunt hem niet dwingen.
Mijn partner weigert eveneens zaken te bespreken die hem/ons aangaan waarover ik uit interesse navraag doe. Of waaraan we zouden moeten werken, samen.
Hij is van mening dat hij zijn zaakjes alleen kan, wil en moet oppakken.
Vind dat ook moeilijk. Wat doe je wanneer een partner je emotioneel gezien niet nabij laat komen? Je kunt hem niet dwingen.
donderdag 14 december 2017 om 20:34
Ik zou het in eerste instantie een beetje gek vinden omdat wij dit soort dingen doorgaans wel gewoon bespreken maar als ik er dan even over nadenk.. tja, ik houd ook wel eens iets (al dan niet tijdelijk) voor mezelf. Ik deel ook niet álles. Dus is zou het wel gewoon respecteren en er niet meer over beginnen. En wellicht komt hij er dan later zelf nog wel mee.
donderdag 14 december 2017 om 20:35
Ik zie dat niet zo. Hij is min of meer noodgedwongen in zo’n traject terechtgekomen. Had dat niet gehoeven, dan had hij ook niets te bespreken gehad en was er niets aan de hand geweest.N00R85 schreef: ↑14-12-2017 20:30Als je dit soort dingen niet kan delen, wat stelt je relatie dan voor? Juist als dingen gevoelig liggen en persoonlijk zijn, dan kun je er thuis - als het goed is - open over zijn. Juist als er zaken uit die tests komen die ik niet verwacht, zou ik benieuwd zijn naar mijn man zijn reflectie hierop.
Soms delen die bureaus de daadwerkelijke resultaten niet eens met de persoon zelf, alleen een soort verslag ervan.
anoniem_350483 wijzigde dit bericht op 14-12-2017 20:37
7.57% gewijzigd
donderdag 14 december 2017 om 20:37
N00R85 schreef: ↑14-12-2017 20:30Als je dit soort dingen niet kan delen, wat stelt je relatie dan voor? Juist als dingen gevoelig liggen en persoonlijk zijn, dan kun je er thuis - als het goed is - open over zijn. Juist als er zaken uit die tests komen die ik niet verwacht, zou ik benieuwd zijn naar mijn man zijn reflectie hierop.
Wat een onzin!
Je bent toch je eigen persoon? Los van je partner?
Ik kan ook zeggen; wat stelt je relatie voor als je zo weinig respect voor de ander hebt?
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
donderdag 14 december 2017 om 20:39
Schaamt hij zich ervoor? En als jij wel alles al eerder succesvol hebt doorlopen en positief/ enthousiast bent, dan heeft hij misschien het idee dat hij voor je onder doet?LizBakker schreef: ↑14-12-2017 20:35Ik zie dat niet zo. Hij is min of meer noodgedwongen in zo’n traject terechtgekomen. Had dat niet gehoeven, dan had hij ook niets te bespreken gehad en was er niets aan de hand geweest.
Soms delen die bureaus de daadwerkelijke resultaten niet eens met de persoon zelf, alleen een soort verslag ervan.
donderdag 14 december 2017 om 21:05
Mijn relatie zou het niet zijn, als je dit soort dingen al niet kan delen met degene die het dichtste bij je staat.
Ik lees wel vaker dat er niet gepraat wordt in relaties, als je daar beide achter staat zou het misschien kunnen werken, maar in alle andere gevallen lijkt het me nogal kil om de belangrijke dingen niet met elkaar te delen.
donderdag 14 december 2017 om 21:08
En jij denkt dat je partner alles maar dan ook alles tegen jou verteld?N00R85 schreef: ↑14-12-2017 21:05Mijn relatie zou het niet zijn, als je dit soort dingen al niet kan delen met degene die het dichtste bij je staat.
Ik lees wel vaker dat er niet gepraat wordt in relaties, als je daar beide achter staat zou het misschien kunnen werken, maar in alle andere gevallen lijkt het me nogal kil om de belangrijke dingen niet met elkaar te delen.
donderdag 14 december 2017 om 21:12
Ik vind het eigenlijk wel mooi dat vriend van to zich zo comfortabel voelt bij to dat hij durft aan te geven ietd niet te willen delen. Ik denk dat er veel mensen alleen de makkelijke dingen uit de gesprekken zouden delen of het kooier zouden maken dat het is. Nee is ook een antwoord en vergt veel vertrouwen in je relatie en partner.
donderdag 14 december 2017 om 21:13
Voor mij is juist de ander deelgenoot maken van je ervaringen, twijfels en struggles een belangrijk deel van het hebben van een relatie samen.
Als iemand dat niet wil, dan zou ik het niet eens een relatie noemen.
donderdag 14 december 2017 om 21:29
Diep triest? Er zijn wellicht genoeg dingen die ze delen, maar dit deel dan (nu) even niet. Eerder triest om iemands grenzen niet te kunnen aanvaarden. Iedereen is anders daarin. ik heb zelf eens een traject op werk gehad wat heel vermoeiend was. Had daarna echt geen zin om dat nog te gaan evalueren met wie dan ook.Tovergieter schreef: ↑14-12-2017 19:46En ik zou het dieptriest vinden als ik een relatie heb, waarin mijn partner mij niet deelgenoot maakt. Wat deel je dan wel samen?
donderdag 14 december 2017 om 21:37
Nee hoor, dat hoeft ook niet. Zou ook niet eens kunnen. Ik moet er niet aan denken alle details dagelijks te bespreken over mijn werk en hoef ook niet alles van zijn werk te weten.lindaatje1900 schreef: ↑14-12-2017 21:08En jij denkt dat je partner alles maar dan ook alles tegen jou verteld?
Maar we delen wel de zaken die er wezenlijk toe doen, die ons bezighouden. Laatst had ik een beoordeling en daarna een functioneringsgesprek en dat is ook vrij privé, maar ik zou het heel bizar vinden om dat soort dingen niet met mijn man te delen.
donderdag 14 december 2017 om 21:40
Ik heb geen relatie, dus dit gaat voor mij niet op. Ik heb talloze tests gedaan, met zeer wisselende resultaten, van ver boven gemiddeld, tot heel middelmatig. Ook qua karakter is het steeds net weer anders, ook al beweren die psychologen zelf dat dat niet kan.
Maar al die tests hadden gemeen dat ze door de toekomstige werkgever waren opgelegd, uit mezelf zou ik dat nooit gedaan hebben. Dus ik zie het als een werkaangelegenheid.
Ik wil best delen wat ik er van vind en hoe ik er mee om ga, maar het rapport zelf is van mij. Dat gaat niemand wat aan. De andere partner heeft toch ook geen analyse van zichzelf liggen? Voordat die test er was, was er toch ook geen probleem? Die rapporten worden meestal na 3 maanden vernietigd en ik vind ook dat dat het beste is. Het is al erg genoeg dat de werkgever er conclusies aan verbindt.
anoniem_350483 wijzigde dit bericht op 14-12-2017 21:43
3.15% gewijzigd