Alweer wakker

19-09-2017 04:17 283 berichten
Nog meer mensen wakker?

35 weken zwanger en zwaar verkouden. Geen goede combi. Dit is al de weet-ik-hoeveelste nacht dat ik slecht slaap en door de verkoudheid is het alleen maar erger geworden. Ik slaap van ongeveer 23h tot 2.30 en daarna is het voorbij. Hoogstens nog een uurtje overdag (nu met verlof, hoera!) Lig nu op de bank met een berg kussens maar slapen ho maar :sheep:

Nog meer wakkeren hier te vinden?
Evy wat fijn dat je zo van je kleintje geniet! :heart:

Cookie heb je al een betere nacht gehad de laatste dagen? Het klinkt ook echt pittig, bijna helemaal alleen voor je pasgeboren baby zorgen. :hug: Heb je familie of een goede vriendin in de buurt die af en toe even langskomt en/of meehelpt?

Hier vannacht iets meer geslapen, de rest van de week waren het beroerde nachten. Overdag weinig energie.

Heeft iemand ervaring met een laag ferritinegehalte icm een normaal hb? Dat kwam uit mijn bloedonderzoek. Ik vraag me af of je daar last van ‘kunt hebben’.
Alle reacties Link kopieren
Helaas slapen lukt niet. Meer mensen wakker?
Ik word altijd wakker met een wijsje in mijn hoofd
groetjes, slagtandje
Ja hier ook nog wakker. Gaaaap.
Oh balen joh. Hier ook weer erg vaak wakker geworden vannacht. En dan steeds best lang wakker gelegen. Ik vraag me af en toe wel af hoe ik dit nog tot en met de bevalling vol moet houden ;-D
En ja ik weet dat we daarna ook gebroken nachten hebben, maar die kunnen we dan wel wat meer verdelen..
Uiteindelijk wel in slaap gevallen. Maar duurde lang en vaak wakker tussen door. Hopelijk vanacht een betere nacht.
happyapple schreef:
28-11-2017 07:09
Oh balen joh. Hier ook weer erg vaak wakker geworden vannacht. En dan steeds best lang wakker gelegen. Ik vraag me af en toe wel af hoe ik dit nog tot en met de bevalling vol moet houden ;-D
En ja ik weet dat we daarna ook gebroken nachten hebben, maar die kunnen we dan wel wat meer verdelen..
Behalve als je baby bv krijgt en sowieso alleen maar mama wil *gaap* :proud:
Kashri schreef:
28-11-2017 11:12
Behalve als je baby bv krijgt en sowieso alleen maar mama wil *gaap* :proud:
Ja, maar de mijne krijgt flesvoeding ;-D
Hopelijk kun je overdag wat met de kleine meeslapen?
Hoe gaat het met de zwangeren? Is het nog vol te houden met de kwaaltjes en het slapen? Nog geen nieuwe baby's geboren?

Zoon groeit als kool, zie hem groeien en zwaarder worden. Hij was met de laatste controle 1kilo en 4cm gegroeid.
Nachtvoedingen gaan ook beter gelukkig, hij slaapt nu een halve nacht op mij en komt dan later voor de fles. Heb hem nu nog maar 2x per nacht en steeds vaker halve flesjes, dan valt hij weer in slaap.

CarmiggelT, ik stuur je n pb vandaag
Leuk dat je het vraagt cookie. Hier nog steeds hetzelfde qua slapen. Word erg vaak wakker vanwege een tintelende of verkrampte arm en omdraaien is een drama met mijn bekken (en buik ;-D).
Laat de baby dus maar komen haha, maar dat zal nog wel een paar weken duren hier... ;-D

Fijn dat het goed gaat bij jullie!
Ah ik was op zoek naar dit topic. Met mijn slapen gaat het niet fantastisch, ging wel beter toen ik minder uur ging werken. Maar als ik te lang werk, dan ben ik zo moe als ik thuiskom dat ik direct naar bed ga als ik thuiskom om een uur of 16 dat ik slaap tot iets van 22-23 u en dan wakker lig en ergens om 3-4 u weer slaap en dan heel veel moeite heb uit bed te stappen...... Qua uren niet slecht, maar slopend.
Foodb dat herken ik ook, zo moe zijn dat je ritme eraan gaat. Ik kan niet meteen gaan slapen na het werk ivm peuter, maar val wel vaak halverwege de avond in slaap en ben dan inderdaad ook s nachts wakker. Ik kom trouwens ook nog steeds de nacht niet door zonder 1 keer iets te gaan eten, hebben anderen dat ook? :$

Cookie ik heb geen pb. Geeft niks als je er niet aan toegekomen bent maar volgens mij zit er ook nog een bug in het sturen van pb’s dus ik zeg het maar even :)
Happyapple, drama is dat die tintelende armen en je buik/ bekken..
Ik weet nog precies hoe het was, 11weken later. Omdraaien ging in 3etappes en met heel veel gezucht en gekreun :proud:
Het duurt niet zo lang meer voor je toch? Succes met de laatste loodjes!

Foodb, jij gaat bijna met verlof toch? Hoop voor je dat je de uren slaap wat meer aan elkaar kan plakken zodat je je wat uitgeruster voelt! Hoe gaat het met de verdere kwaaltjes?

CarmiggelT, als het goed is heb je nu pb. stomme bugs met dit nieuwe forum
cookie84 schreef:
14-12-2017 21:36
Happyapple, drama is dat die tintelende armen en je buik/ bekken..
Ik weet nog precies hoe het was, 11weken later. Omdraaien ging in 3etappes en met heel veel gezucht en gekreun :proud:
Het duurt niet zo lang meer voor je toch? Succes met de laatste loodjes!
Dank je wel. De kleine mag nu in principe komen, maar het kan natuurlijk ook nog 5 weken duren voor de bevalling vanzelf op gang komt . Met hoeveel weken was jij ook alweer bevallen nu? Je hoort namelijk wel vaak dat je bij een 1e over tijd gaat. Maar dit is dus de 2e, maar wel de 1e vaginale bevalling. Heb de vorige keer dat afwachten ook niet gehad omdat de kleine gehaald werd en ik vind het wel erg spannend hoor.

Vannacht weer lang wakker gelegen na een nachtmerrie. Kon niet meer in slaap vallen doordat ik klaarwakker was en mijn hand nogal tegenwerkte.
Happyapple, ik ben dit keer op de uitgerekende datum bevallen. Herken het hoor, zat vanaf 36weken al echt te wachten.. Bij elk steekje dacht ik dat het kon beginnen.
Je kleine ligt dus goed dat het een vaginale bevalling word.
Het spannende herken ik, was enorm zenuwachtig. Maar als het zover is ben je er klaar voor. Wat mij ook hielp was de gedachte dat ik tot het laatste moment voor keizersnede kon kiezen. Ik heb veel steun gehad aan de verpleegkundigen, die weten hoe je je voelt. Geef je klachten aan bij de gyn hoor, in overleg met jou kun je worden ingeleid met 40wk.
Wel fijn om te lezen dat je het herkent cookie. Ik geef mijn klachten ook wel steeds aan bij de gyn , maar dit zijn 'helaas' wel dingen die ik uit lijk te moeten zitten he. Vriendinnen van mij zijn bijv ingeleid met 38 weken vanwege een relatief groot kindje of verhoogde bloeddruk, maar bij mij hebben ze het steeds over 41 weken op zijn vroegst voor ze wat gaan doen. Ik ben natuurlijk wel blij dat de kleine het nu nog steeds goed doet in mijn buik he. Maar ik kan de 40 nog eens proberen aan te kaarten dan. Scheelt er toch alweer 1 haha.
Want ik zou onderhand bijna om een keizersnede met 39 weken vragen haha. Het is dat dat herstel ook echt niet fijn is en zeker niet met een ouder kindje thuis...
Ik kom even klagen over slaapgebrek. :| Afgelopen week veel stress gehad op het werk, man met nachtdiensten (waardoor ik ook uit m’n ritme raak), en lig zelf ook nog eens heel erg ongemakkelijk sinds de baby is ingedaald.
Ik hoor vaak mensen klagen over ‘weinig slaap’ en dan zijn ze bijvoorbeeld in het weekend tussen 6 en 7 wakker. Ik zou ondertussen een moord doen voor een paar nachten slapen tot die tijd! Hier loop ik eigenlijk al jaren ‘s nachts te spoken o_o
Nu ook weer wakker vanaf 4.15 uur en zo weinig zin in de dag :'(
Nou, klaagmodus uit maar en peuter uit bed halen.
Hoe is het met de andere wakkeren?
Vervelend carmiggelt, zeker in combinatie met je werk. Ik ben dan tenminste al met verlof ;-D
Ik weet even niet meer hoe ver jij al bent in je zwangerschap? Ik lig hier de ene nacht een paar uur wakker (bijv van 2 tot 4) en de andere nacht ben ik heel vroeg wakker (4 of 5 uur) en in mijn "goede" nachten word ik alleen maar heel vaak wakker door mijn bekken en tintelende handen.
happyapple schreef:
17-12-2017 08:47
Vervelend carmiggelt, zeker in combinatie met je werk. Ik ben dan tenminste al met verlof ;-D
Ik weet even niet meer hoe ver jij al bent in je zwangerschap? Ik lig hier de ene nacht een paar uur wakker (bijv van 2 tot 4) en de andere nacht ben ik heel vroeg wakker (4 of 5 uur) en in mijn "goede" nachten word ik alleen maar heel vaak wakker door mijn bekken en tintelende handen.
Ow dat herken ik wel heel erg. Ook die tijdstippen! Rot hè :|
Ik ben ruim 32 weken. Ben inderdaad wel blij als mijn verlof in gaat. Nog heel even...
Neem je wel eens paracetamol tegen de tintelende handen? Dat helpt bij mij een paar uurtjes. Volgens de verloskundige kan het geen kwaad, maar ik doe het maar heel af en toe.
CarmiggelT schreef:
17-12-2017 15:49
Ow dat herken ik wel heel erg. Ook die tijdstippen! Rot hè :|
Ik ben ruim 32 weken. Ben inderdaad wel blij als mijn verlof in gaat. Nog heel even...
Neem je wel eens paracetamol tegen de tintelende handen? Dat helpt bij mij een paar uurtjes. Volgens de verloskundige kan het geen kwaad, maar ik doe het maar heel af en toe.
Ga je met 34 weken met verlof ?
Ik neem soms dan rond 2 uur s nachts inderdaad paracetamol als ik niet kan slapen en teveel last heb. Als ik naar bed ga is het niet zo handig, want dan is het juist rond 2 uur alweer uitgewerkt, maar nog te vroeg voor een volgende dosis. Maar dat wil ik het liefst ook niet elke nacht innemen.
Hallo dames! Hier 34+5 en in het ziekenhuis voor nierstuwing. Sliep sowieso al amper tot niet en ondanks ik deze nacht gelukkig wel wat uurtjes heb kunnen pakken is het nogsteeds bagger. Nu weer wakker omdat dat kloteinfuusding ging piepen (ze waren vergeten de stekker er in te doen -.-) Nog meer wakkere dames?
Januari-2018 schreef:
19-12-2017 05:14
Hallo dames! Hier 34+5 en in het ziekenhuis voor nierstuwing. Sliep sowieso al amper tot niet en ondanks ik deze nacht gelukkig wel wat uurtjes heb kunnen pakken is het nogsteeds bagger. Nu weer wakker omdat dat kloteinfuusding ging piepen (ze waren vergeten de stekker er in te doen -.-) Nog meer wakkere dames?
Hier niet zwanger, maar wel wakker door spugende baby van 10 maanden. Ben thuis maar vast aan het werken.
He aapje wat vervelend dat je kindje aan het spugen is. Is hij/zij ziekig?
Vervelend zeg. :(
Hier ook weer een waardeloze nacht gehad. De baby was flink om zijn/haar as aan het draaien en mijn handen en armen doen enorm pijn. En de oudste is verkouden en was erg onrustig vannacht.
Januari-2018 schreef:
19-12-2017 05:54
He aapje wat vervelend dat je kindje aan het spugen is. Is hij/zij ziekig?
Hij reageert helaas nogal snel op dingen die ik eet via borstvoeding dus vermoed dat ik gister te veel brownies op heb😑

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven