Geld & Recht alle pijlers

Bruiloft, wat heeft het gekost?

03-10-2016 22:17 131 berichten
Omdat mijn verloofde en ik volgend jaar willen gaan trouwen en wij nu een grove schatting aan het maken zijn wat wij denken uit te geven ben ik erg benieuwd wat jullie hebben uit gegeven / gaan uitgeven of zouden willen uitgeven.

Ik heb een lijstje gemaakt met punten waarop ik mijn grove calculatie baseer maar uiteraard ben je vrij om punten toe te voegen, weg te laten of je niet aan mijn punten te houden.

Voor de reeds getrouwden onder ons gelieve ook aan te geven of je binnen budget gebleven bent en wat misschien de valkuilen zijn

Mijn verloofde en ik verschillen nog al van mening over wat wij denken dat bepaalde dingen kosten. Nou liggen mijn eisen wel wat hoger en heb ik meer wensen dan hij dus vandaar misschien onze verschillen van inschatting.

Graag jullie ervaringen en meningen!

* Aantal gasten:

- Ceremonie / Burgerlijke stand / kerk

- Receptie

- Feest ( + locatie )

- Eten & dranken

- Decoratie

- Vervoer

- Kleding bruid / bruidegom / bruidsmeisjes en/of bruidsjonkers

- Trouwringen

- Fotografie / Videografie

- Trouwaankondiging (uitnodigen, saves the dates etc.)

- Huwelijksreis

- Overige (bedankjes, onverwachte kosten etc)
Alle reacties Link kopieren
Aantal gasten: 30 daggasten, 70 receptiegasten, 100 feestgasten.

Ceremonie / Burgerlijke stand / kerk
- Receptie
- Feest ( + locatie )
- Eten & dranken
- Decoratie
8.000 euro, alles op 1 locatie, compleet verzorgd met drank, hapjes avondeten voor 30 daggasten. We hadden 1 ceremonie met burgerlijk en kerkelijk huwelijk ineen.

- Vervoer:
0, we zijn zelf met onze eigen auto naar de locatie gegaan.

0, ik kreeg de jurk a 2000 euro van mijn ouders, mijn man kreeg zijn pak van zijn ouders.

- Trouwringen
1000 euro

2000 euro. Een professionele fotograaf voor de hele dag en bijkomend een fotograaf voor de dierenfoto's. Daarnaast een beginnend videograaf ingehuurd, waardoor die kosten laag bleven.

100 euro. Ontworpen door een vriendin (gratis) en hoefden dus alleen het drukken te betalen.

- Huwelijksreis
5000 euro

ongeveer 2000 euro misschien? Overnachting op locatie, bruidstaart, accessoires, schoenen, bedankjes, inhuren gospelkoor, dj. etc.

Je kunt het zo gek maken als je wilt. Op een aantal dingen wilden wij absoluut niet besparen (foto's, jurk, locatie, eten, drank, huwelijksreis) maar op andere punten hebben we hele bewuste keuzes gemaakt. Maak ook gebruik van je netwerk, een vriendin heeft onze kaarten ontworpen (grafisch ontwerpster) en de dj was ook een goede bekende. Scheelde een hoop in de kosten! Verder had ik accessoires, bedankjes en versieringen via AliExpress en hebben we onze eigen auto gebruikt, aangezien alles toch op 1 locatie was.

Geniet van de voorbereidingen! Ik vond het heel erg leuk, nu bijna een jaar getrouwd en dan even terug nagenieten met de foto's en de video (en een stuk bruidstaart).
Nadiaah79 schreef:
15-12-2017 15:27
Ik ben blij dat wij het gewoon sober hebben gehouden en gewoon bij Bakker Bart een kop koffie met koek hebben gehaald na de gratis huwelijksvoltrekking.

Na 3 jaar zijn we gescheiden.

Trouw ook nooit weer. Want wat ik van tevoren al dacht klopt precies: Een huwelijk voegt niets toe aan je relatie.
Ik ben nooit getrouwd en ga het ook nooit doen. Want anders moet ik de familie traditie in stand houden en binnen 12 jaar scheiden, aan mijn vaders kant van de familie is tot nu toe bijna iedereen die ooit is getrouwd ook gescheiden, mijn opa en oma, mijn ouders, oom, tante, nicht en heel wat neven en nichten van mijn vader.
Alieda-1984 schreef:
15-12-2017 15:59
Ik ben nooit getrouwd en ga het ook nooit doen. Want anders moet ik de familie traditie in stand houden en binnen 12 jaar scheiden, aan mijn vaders kant van de familie is tot nu toe bijna iedereen die ooit is getrouwd ook gescheiden, mijn opa en oma, mijn ouders, oom, tante, nicht en heel wat neven en nichten van mijn vader.
Moet je dan perse doen wat de rest van de familie ook doet? Bij mij is ook iedereen gescheiden: ouders, schoonouders, opa's en oma's, oom en tante. Maar ik ben zelf wel al zes jaar heel gelukkig getrouwd en vele jaren langer samen. Ik leer gewoon van hun fouten ;)
Aantal gasten: 5

Ceremonie / Burgerlijke stand / kerk
Eten & dranken: lunch met familie 500 euro
Trouwen gemeentehuis: 95 euro

Vervoer:
0

Kleding bruid / bruidegom / bruidsmeisjes en/of bruidsjonkers
Mijn jurk was 35 euro

Trouwringen
5.500 euro

Fotografie / Videografie
0

Trouwaankondiging (uitnodigen, saves the dates etc.)
0

Huwelijksreis
0

Overige (bedankjes, onverwachte kosten etc)
0

Ik heb helemaal niks met trouwen, alleen heel blij met de keuze voor onze ringen. Iedere dag nog blij mee.
IBIopviva schreef:
03-10-2016 22:23
Wij gaan ook volgend jaar trouwen en volgens de begroting zijn we rond de 10.000 kwijt. Exclusief jurk die krijgen we cadeau.

Ow en de huwelijksreis is hier ook niet bij berekend.

Maar zonder bedragen wat jij voor ogen hebt en eventueel je aanstaande heb je hier niet zoveel aan.

edit: ok zie je post zal hem even lezen.
Grappig. De bruiloft is geweest en vrijwel op de cent af klopte onze begroting. Sommige dingen vielen wat duurder uit (pak van mijn man bv) en andere dingen goedkoper (toch besloten zelf de trouwkaarten te maken omdat het persoonlijk was. Bleek ook flink in de kosten te schelen maar dat was toeval)

Al met al dus rond de 10.000 euro exclusief de jurk en huwelijksreis.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
eagle_eye schreef:
03-10-2016 22:17
Omdat mijn verloofde en ik volgend jaar willen gaan trouwen en wij nu een grove schatting aan het maken zijn wat wij denken uit te geven ben ik erg benieuwd wat jullie hebben uit gegeven / gaan uitgeven of zouden willen uitgeven.

Ik heb een lijstje gemaakt met punten waarop ik mijn grove calculatie baseer maar uiteraard ben je vrij om punten toe te voegen, weg te laten of je niet aan mijn punten te houden.

Voor de reeds getrouwden onder ons gelieve ook aan te geven of je binnen budget gebleven bent en wat misschien de valkuilen zijn

Mijn verloofde en ik verschillen nog al van mening over wat wij denken dat bepaalde dingen kosten. Nou liggen mijn eisen wel wat hoger en heb ik meer wensen dan hij dus vandaar misschien onze verschillen van inschatting.

Graag jullie ervaringen en meningen!

* Aantal gasten:

- Ceremonie / Burgerlijke stand / kerk

- Receptie

- Feest ( + locatie )

- Eten & dranken

- Decoratie

- Vervoer

- Trouwringen

- Huwelijksreis

Tja. Trouw je nou echt voor jezelf? Of vooral voor anderen die in de regel niet op een bruiloft van een ander zitten te wachten? Mensen willen zelf trouwen maar de omgeving is er verplicht druk mee, er veel tijd aan kwijt en duur uit (vrijgezellenfeest moeten organiseren en betalen voor de bruid, nieuwe kleding voor het feest van de bruid moeten kopen en een duur cadeau of geld moeten geven aan de bruid. Als je werkelijk voor jezelf trouwt en belangeloos bent, wees dan ook zo fatsoenlijk om niet bij voorbaat al een "envelop met inhoud" te vragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven