PMS en twijfels

18-12-2017 14:29 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal.

Sinds een jaar heb ik een relatie en sinds een paar maanden heftige PMS.
Ik heb altijd al wel wat last van stemmingswisselingen, maar sinds mijn spiraal is verwijderd is het heel heftig geworden. Ik moest mijn spiraal laten verwijderen omdat ik constant lichamelijke klachten had. Ik heb hierna een periode van 3 maanden zonder anticonceptie gehad en toen was ik soms echt niet te genieten. Na een bezoek aan de huisarts en PMS besproken te hebben, zit ik nu weer aan de pil en gelukkig is het minder geworden, maar ik heb nog steeds last. Zo ook de afgelopen dagen.
Ik ben snel geïrriteerd, boos (wat ik wel inhoud) en ik voel verdriet. Ik voel me eigenlijk een vulkaan, waar allemaal emotie in borrelt.
Nog een bijkomstigheid is dat ik in deze periodes heel erg twijfel aan mijn relatie. Ik wil mijn vriend dan soms niet zien, als ik hem zie kan ik niet echt aardig doen en snauwen en heb ik geen zin dat hij tegen me praat. Ik kan er niks aan doen, ik wil dan gewoon alleen zijn. En als hij er is kan ik me op hem af reageren. Als ik ongesteld word is dit gevoel gelijk over.
Alleen deze periodes heb ik nu sinds een halfjaar, elke maand wel een week lang.
Ik heb me dit weekend ook weer niet echt aardig gedragen en nu ben ik weer ontzettend verdrietig. Verdrietig dat ik zo doe en omdat ik weer twijfel. Een tijd terug wou ik er bijna een punt achter zetten, want ik had weer zo'n bui. Alleen een dag later was ik ongesteld en voelde ik me weer ok. Blij dat ik me die dag daarvoor had ingehouden.
Maar moeten die twijfels niet ergens vandaan komen? Of hebben hier meer mensen PMS en twijfelen jullie dan net zoals ik ook aan je relatie?

Ik ben echt helemaal in de war.
Ik lees mee, beetje herkenbaar. De week voor mijn ongesteldheid twijfel ik idd aan alles op relatiegebied....
Ik herken dit probleem heel goed. Super vervelend PeanutbutterJelly. Heb je dit alleen naar je vriend toe of zijn naar alle mensen rond die tijd? Bij mij zelf heb ik dit door middel van homeopathie erg goed onder controle. Wellicht kun je overwegen om eens naar een homeopaat te gaan als je daar voor open staat. Daarnaast is het goed om rond die tijd te blijven relativeren dat je gevoelens worden veroorzaakt door je hormoonschommelingen en dat jij op dat moment reageert zoals je normaal niet zou reageren. Praat met hem over je gevoelens dan snapt hij waarom je soms nogal heftig uit de hoek kan komen.
Ik herken het wel een beetje. Het is alsof er tijdelijk een soort storm in mijn hoofd raast, lastig uit te leggen.

Wat misschien helpt is bij te houden in een kalender wanneer jouw periode valt. Dan weet je waar de gevoelens vandaan komen (en kun je je vriend "waarschuwen"). Als ik me echt rot voel, dan zonder ik me even af in een andere kamer met een luisterboek of tv.

Ik probeer mijn gevoelens tijdens PMS niet te serieus te nemen, omdat ik doorgaans helemaal niet zo denk.

Onderzoek ook eens (d.m.v. een moodtracker o.i.d.) of een bepaalde levensstijl helpt. Zo ben ik gebaat bij gezond eten en voldoende beweging, dat scheelt echt in de PMS klachten.
MSD1990 schreef:
18-12-2017 14:38
Ik herken dit probleem heel goed. Super vervelend PeanutbutterJelly. Heb je dit alleen naar je vriend toe of zijn naar alle mensen rond die tijd? Bij mij zelf heb ik dit door middel van homeopathie erg goed onder controle. Wellicht kun je overwegen om eens naar een homeopaat te gaan als je daar voor open staat. Daarnaast is het goed om rond die tijd te blijven relativeren dat je gevoelens worden veroorzaakt door je hormoonschommelingen en dat jij op dat moment reageert zoals je normaal niet zou reageren. Praat met hem over je gevoelens dan snapt hij waarom je soms nogal heftig uit de hoek kan komen.
Als homeopathie helpt bij deze klachten hoe serieus zijn de klachten dan te nemen?
Inktlijn schreef:
18-12-2017 14:50
Ik herken het wel een beetje. Het is alsof er tijdelijk een soort storm in mijn hoofd raast, lastig uit te leggen.

Wat misschien helpt is bij te houden in een kalender wanneer jouw periode valt. Dan weet je waar de gevoelens vandaan komen (en kun je je vriend "waarschuwen"). Als ik me echt rot voel, dan zonder ik me even af in een andere kamer met een luisterboek of tv.

Ik probeer mijn gevoelens tijdens PMS niet te serieus te nemen, omdat ik doorgaans helemaal niet zo denk.

Onderzoek ook eens (d.m.v. een moodtracker o.i.d.) of een bepaalde levensstijl helpt. Zo ben ik gebaat bij gezond eten en voldoende beweging, dat scheelt echt in de PMS klachten.
Twijfel jij ook tijdens je PMS?

Ik geef aan wanneer ik ongesteld moet worden en zeg dat ook tegen mijn vriend. Ik merk wel dat hij het heel lastig vind. Hij weet soms niet goed hoe te reageren en trekt het zich persoonlijk aan.
Als hij in zo'n bui begint over samenwonen dan krijg ik het benauwd. In niet zo'n bui heb ik het zelf ook over samenwonen. Maar ik zoek nu echt overal wat achter. Twijfel ik om een reden?

En een moodtracker lijkt me een goed plan. Meer sporten ook want dat is er de laatste tijd ook wat bij ingeschoten. Ik beweeg wel, maar ik denk niet genoeg. Vandaag op mijn vrije dag ben ik het huis nog niet uit geweest bijvoorbeeld. Het down gevoel is even te sterk vandaag.
Het is een bekend verschijnsel van de relatie willen verbreken. Ik word dan ook snel boos en geirriteerd.

Wat ik wel heb geleerd is dat ik dan eigenlijk heeel goed voor mezelf op kom en weet wat ik nodig heb. Het komt er alleen enorm rot uit.
karin12345 schreef:
18-12-2017 15:03
Als homeopathie helpt bij deze klachten hoe serieus zijn de klachten dan te nemen?
Het is een bewustzijns issue. Je eigen gedachten die je gemoedstoestand beïnvloedden. Bij de ene is het een vast ritueel, bij haar is het het idee dat duur water de oplossing brengt en een ander zweert bij het moeten eten van kersenlikeur-bonbons. Niets mis met een Placebo die je gedachten op iets anders richt waardoor je je minder bewust bent van wat er speelt.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Ik heb dit ook, mijn man zei laatst nog tegen mij toen ik weer eens depressief en verdrietig was, je hebt dit elke maand schat ...Ik heb ook een soort storm in mijn hoofd, en de dag dat ik ongesteld word breekt de zon door.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven