Iemand in de supermarkt.

06-12-2017 13:18 742 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Viva-forummers!

Na lang wikken en wegen toch maar een account aangemaakt om advies te vragen. Eerst wil ik wat over mijzelf kwijt, zodat jullie weten hoe ik een beetje als persoon ben. Ik ben namelijk erg onzeker en vind het moeilijk om dingen te ondernemen.

Mijn verhaal gaat over een jongen in de supermarkt, hij werkt daar. Ik merk dat ik sinds iets langer dan een maand toch wel interesse heb maar ik durf gewoonweg niks te doen. We begroeten elkaar 9 vd 10 keer (hij begint) en soms vraag ik wat aan hem met betrekking tot of iets nog op voorraad is of besteld kan worden. Zo ook de vorige keer, hij ging kijken of het besteld kon worden aangezien het niet in het assortiment zit. Ik moest hierbij mijn voor- en achternaam en mijn 06 geven dan zou hij contact opnemen als er meer informatie is. Begin deze week moest ik wat vragen en hij was (gelukkig voor mij) de enige die op dat moment rondliep in de winkel, dus vroeg ik meteen naar het product van de vorige keer waarvoor ik mijn naam en 06 moest geven. Hij verontschuldigde zich 2x dat ie niet had gebeld omdat ie dacht dat ie wel had gebeld en ik merkte dat hij wel een beetje rood werd, dit kan ook uit schaamte komen maar ook van de zenuwen? Enige tijd geleden was ik ook bij hem aan de kassa en ik merkte dat ie bij mij wat klungelig begon te doen en bij de klant voor mij was er volgens mij niks aan de hand. Al kan ik mij dit ook allemaal inbeelden natuurlijk. Ik zou graag in contact komen met hem maar ik durf niet zo goed, ik durf niet meer dan simpelweg iets vragen waar iets staat/of het nog voorradig is. Enige tijd geleden ben ik hem gaan opzoeken op Facebook want ik was nieuwsgierig, maar om nou out of the blue een berichtje op Facebook te sturen.. en wat als ie daarover iets zegt in het echt? Of nog erger, mij afwijst.. ik wil nog wel mijn boodschappen kunnen doen zonder dat het ongemakkelijk gaat worden.

Hebben jullie tips/advies?
Dina80 schreef:
18-12-2017 19:11
Nee, ik probeerde een tegenwicht te bieden aan de post waarin stond dat hij je zeker leuk vindt.
Ik wil niet dat je dadelijk blij bent met niks, als hij je toch niet leuk vindt.
Ik denk dat het nog beiden kanten uit kan.
Ik heb het al een keertje eerder gepost, de kans is groot dat hij geen stappen onderneemt ook als hij wel zou willen. Als het vanuit hem komt en het word niet gewaardeerd kan dit zijn baan kosten.
Baloe ik blijf er bij spreek hem gewoon aan :lol:
ouwewijsneus schreef:
18-12-2017 19:19
Ik heb het al een keertje eerder gepost, de kans is groot dat hij geen stappen onderneemt ook als hij wel zou willen. Als het vanuit hem komt en het word niet gewaardeerd kan dit zijn baan kosten.
Baloe ik blijf er bij spreek hem gewoon aan :lol:
Onzin, hij heeft haar geaccepteerd op Facebook. Dan had hij ook een berichtje kunnen sturen.
Kasboom schreef:
18-12-2017 19:17
Dit. Als hij had gewild had hij TO immers zelf ook wel een berichtje kunnen sturen nietwaar. En dat hij dat niet met andere klanten doet is logisch, jij begint het gesprek. Als andere klanten dat niet doen hoeft hij dat immers ook niet.
HIJ begon vanmiddag het gesprek.
Misschien komt de interpretatie doordat je zo weinig contact hebt met mensen in het echt.

Wat je beschrijft (gesprekje) is in mijn beleving een normaal, klantvriendelijk gesprek.
Dat kán natuurlijk meer zijn, maar ook een normaal gesprek zijn.
Ja, niet als doemdenken bedoeld, maar zelfs voor mij is wat je beschreef een normaal, klantvriendelijk gesprek.
Ik zeg 'zelfs voor mij' omdat ik niet zo'n prater ben en voor mij soms ook iets 'gewoons' best veel kan betekenen.
Laat ik eens positief beginnen: de opmerkingen van jou over de zegeltjes waren leuk. Je kunt het dus wel

Dat jij heel vaak iets vraagt zal zeker opvallen
Oppassen dat het niet onnozel/dommig over komt
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
18-12-2017 19:31
Laat ik eens positief beginnen: de opmerkingen van jou over de zegeltjes waren leuk. Je kunt het dus wel

Dat jij heel vaak iets vraagt zal zeker opvallen
Oppassen dat het niet onnozel/dommig over komt
Dat laatste pas ik zeker voor op!
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-12-2017 20:39
Reden: op de man/kwetsend
98.45% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-12-2017 20:40
Reden: quote en reactie verwijderd
99.30% gewijzigd
[...]
Reden: reactie verwijderd
96.92% gewijzigd
Het Viva forum is papaja.
lindaatje1900 schreef:
18-12-2017 19:24
Misschien komt de interpretatie doordat je zo weinig contact hebt met mensen in het echt.

Wat je beschrijft (gesprekje) is in mijn beleving een normaal, klantvriendelijk gesprek.
Dat kán natuurlijk meer zijn, maar ook een normaal gesprek zijn.
Ben het er helemaal mee eens.
Hoop dat het alsnog goed afloopt!
Wat heeft de leeftijd er nou mee te maken? TO heeft nog geen ervaring op romantisch vlak, en is dus nog lerende (beginner). In feite is TO op romantisch vlak nog een tiener. Het probleem is dat mensen inderdaad van 25 volwassener gedrag verwachten, en op die manier kan je in een vicieuze cirkel komen. Dan is iemand van 25 op romantisch vlak 15 vanwege een gebrek aan ervaring, maar kan dan geen relatie krijgen omdat de ander meer ervaring verwacht, etc.
Nu ik dit zo typ bedenk ik dat mijn topic over de ervaringslozen misschien wel bij je zou passen, TO.
[...]
Reden: off-topic
99.14% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-12-2017 20:41
Reden: off-topic
98.17% gewijzigd
Gelukkig is er een negeerknop :whistle:

Baloe heb je al reactie? :)
Het Viva forum is papaja.
Geloof me als er interesse is merk je dat snel. Ik vond een keer een gast leuk die ik zag met zijn hond... Ik wist waar hij woonde dus had een briefje in zijn bus gedaan (Omg ok per ongeluk in die van zijn buurman hij heeft zich kapot gelachen) ik kreeg zeer snel een reactie en zijn interesse was heel duidelijk. Ja misschien was mijn reactie wat sterk maar heb dit hele topic gelezen en elke keer geven mensen advies en dan wilt ze er niets mee. Zat genoeg goed advies tussen.
Saskia wat reageer je onaardig. Het komt over alsof jij vindt dat je het beter kan ondanks NAH en jouw afhankelijke stoornis. Dat mag je vinden natuurlijk, maar dan hoef je een ander haar lessen en inzichten niet te ontnemen. Ken jij TO persoonlijk? Wie weet schuilt ook daar veel meer achter dan jij nu denkt.

Jouw reactie bereik je denk ik niet echt mee wat je wilt. Behoorlijk ongeremd, maar wie weet is dat het stukje NAH?
Saskia0887 schreef:
18-12-2017 20:20
En heb trouwens wel genoeg ervaring met daten maar door die afhankelijke stoornis krijg ik onderdanig en heel verlegen gedrag, als je iets echt wilt moet je het gewoon doen en als het gaat zoals hier ben je er gewoon niet aan toe. Ik date ook niet omdat ik nogal beschadigd ben... relatie is aanvulling niet een verzorger.
Daar heb je hier geen last van.
Nou is vooral mijn borderline en ptss. En nee ik heb geen filter nee vooral niet als ik me getriggerd voel. Ja ik ben zoveel beter wtf.
Uh nee ben ik afhankelijk van jou dan? Sowieso is dat meer face to face maar ook genoeg op t internet, heb nogal moeite voor mezelf op te komen dus dan kan ik wisselingen in m'n stemming krijgen.
lindaatje1900 schreef:
18-12-2017 20:31
Daar heb je hier geen last van.
:lol:
Nee zeker niet heb goeie defensie ontwikkeld. 😂
Typisch om met allerlei diagnoses te strooien als excuus om je onaardig te gedragen.
Waar is je eigen verantwoordelijkheid?

Maar goed, iets zegt me dat je niet heel lang lid zal blijven.

OT: ene oor in, ander uit. En ik duim met je mee.
Maar goed.
TO laat je ons weten als hij het berichtje heeft gelezen? ;)
Ach gaan jullie nu met zijn allen mij aanvallen? 😂😂

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven