Vertrouwensbreuk
maandag 18 december 2017 om 22:50
Wegens herkenbaarheid het verhaal ingekort.
- Relatie van 4 jaar
- Vriend boos op leugen over een ONS voor onze relatie, waar ik spijt van had (cultuur speelt een rol)
- veel ruzies gehad hierover
- Vriend heeft veel getwijfeld en uitgemaakt tijdens relatie
Uitkomst: we zijn uitelkaar
- Relatie van 4 jaar
- Vriend boos op leugen over een ONS voor onze relatie, waar ik spijt van had (cultuur speelt een rol)
- veel ruzies gehad hierover
- Vriend heeft veel getwijfeld en uitgemaakt tijdens relatie
Uitkomst: we zijn uitelkaar
anoniem_360873 wijzigde dit bericht op 24-12-2017 23:02
95.39% gewijzigd
dinsdag 19 december 2017 om 19:45
Dankje!QueenArachnia schreef: ↑19-12-2017 19:29Ik vind het enorm rot voor jou, TO. Maar feit blijft dat je op een forum schrijft waar de westerse cultuur de overhand heeft en "wij" ons misschien minder kunnen voorstellen hoe het elders gaat. Ik denk dat je andere reacties zou krijgen op fora uit andere landen met een andere cultuur.
Ik vind dat jij niets fout hebt gedaan. Met wat jij in je verleden hebt gedaan heeft jouw man in mijn ogen helemaal niets te maken en daarvoor hoef jij geen enkele verantwoording af te leggen. Bijna iedereen heeft wel wat ervaring opgedaan in zijn/haar jongere jaren en soms niet al te verstandige dingen gedaan. Ik denk dat je daardoor juist nu meer levenservaring hebt en daar is niets mis mee.
Ik hoop dat jij door onze meningen iets milder naar jezelf kunt kijken, ook in het licht van de cultuur waarin je je nu bevindt.![]()
Ja.. klopt wat je zegt over de westerse cultuur. En daar houd ik rekening mee in jullie reacties. Lange tijd vond ik seks voor het huwelijk niet kunnen, daar ben ik nu eenmaal mee opgegroeid. Ook onenightstands. Daarom heb ik veel gedaan om het goed te maken met m’n vriend. Ik deelde immers dezelfde mening “het was vies, wat ik deed”. Gelukkig heb ik middels de psycholoog geleerd dat ik niet vies ben, maar een mens die een keer een fout heeft gemaakt. En jullie reacties doen mij gelukkig ook heel goed!! Ook fijn om hier te lezen dat er mensen zijn die mij niet veroordelen, zelfs niet dat het de broer is van mijn ex!
dinsdag 19 december 2017 om 20:04
Je hebt helemaal geen fout gemaakt. En al helemaal niet ten opzichte van je vriend. Hij eigent zich een bepaalde zeggenschap toe die hij niet heeft, eist verantwoording over zaken waar je hem geen verantwoording over schuldig bent. Ook als je bent opgegroeid in de overtuiging dat seks buiten de relatie slecht is. Dit is niet voorgevallen binnen jullie relatie. Je bent alleen jezelf verantwoording schuldig. En er viel niks goed te maken. Hij heeft zich dat lekker aan laten leunen, maar wat hij deed (en nog steeds doet) klopte niet.
Echt, ik garandeer het je: als hij jouw schuldgevoel hierover tot op het laatste draadje heeft opgebruikt, volgt er weer iets nieuws.
Hij vindt deze positie veel te lekker.
Wat voor mij echt een eye-opener was (en dan heb ik nog niet eens een partner die overal verantwoording over eist, maar dan is het dus des te belangrijker) - en het klinkt zo simpel, maar ik herinner me echt het moment waarop dit ten volle tot me doordrong: ik ben van mezelf.
Jij bent ook van jezelf. Niet van je ouders, niet van je vriend, van jezelf.
Wat je vriend doet is echt heel onredelijk.
Echt, ik garandeer het je: als hij jouw schuldgevoel hierover tot op het laatste draadje heeft opgebruikt, volgt er weer iets nieuws.
Wat voor mij echt een eye-opener was (en dan heb ik nog niet eens een partner die overal verantwoording over eist, maar dan is het dus des te belangrijker) - en het klinkt zo simpel, maar ik herinner me echt het moment waarop dit ten volle tot me doordrong: ik ben van mezelf.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
dinsdag 19 december 2017 om 20:08
En wat betreft dat deel dat je kan liegen: heeft hij wel eens naar zijn eigen aandeel gekeken? Er is weinig zo benauwend als iemand van wie je weet dat hij explodeert als hij iets hoort wat hij liever niet had willen horen, maar liegen, al is het een leugentje om bestwil of een simpele bescherming van je privacy - zo enorm zwaar opvat dat hij het je de rest van je leven nadraagt. Wat je ook doet, je kunt geen kant meer op, je weet dat het sowieso een drama gaat worden.
Dus als hij zo geschokt is door liegen, laat hij dan vooral eens aan zichzelf gaan werken. Hij zou eens naar een psycholoog moeten. Maar nee, hij kan er natuurlijk niks aan doen, hij is slachtoffer van zijn eigen grillen.
Dus als hij zo geschokt is door liegen, laat hij dan vooral eens aan zichzelf gaan werken. Hij zou eens naar een psycholoog moeten. Maar nee, hij kan er natuurlijk niks aan doen, hij is slachtoffer van zijn eigen grillen.
Don't waste your time on jealousy,
dinsdag 19 december 2017 om 20:39
Het leidt wel lekker af van zijn eigen fouten. Ongecontroleerde boosheid en jouw vertrouwen iedere keer een opsodemieter geven als hij het weer eens uit maakt om niks.
Deze man heeft een ernstig probleem met angermanagement. Als jullie daar nu eens therapie op gaan zetten?
Laat me raden...... dat vindt hij niet nodig.
Jullie relatie is niet gelijkwaardig. Daar waar jij ontzettend je best doet om te accepteren dat ieder mens zijn fouten heeft en geduld op blijft brengen voor de zijne, je in alle bochten wringt om het vertrouwen terug te krijgen, is jouw fout (wat ik niet eens een fout vind) onvergefelijk. En moet alweer jij je in alle bochten wringen om zijn vertrouwen terug te krijgen.
Jij bent de enige die dit een halt toe kan roepen TO. Of te wel stoppen met dit gedoe en samen werken aan een gelijkwaardige en respectvolle relatie, of accepteren dat dat er niet in zit.
Deze man heeft een ernstig probleem met angermanagement. Als jullie daar nu eens therapie op gaan zetten?
Laat me raden...... dat vindt hij niet nodig.
Jullie relatie is niet gelijkwaardig. Daar waar jij ontzettend je best doet om te accepteren dat ieder mens zijn fouten heeft en geduld op blijft brengen voor de zijne, je in alle bochten wringt om het vertrouwen terug te krijgen, is jouw fout (wat ik niet eens een fout vind) onvergefelijk. En moet alweer jij je in alle bochten wringen om zijn vertrouwen terug te krijgen.
Jij bent de enige die dit een halt toe kan roepen TO. Of te wel stoppen met dit gedoe en samen werken aan een gelijkwaardige en respectvolle relatie, of accepteren dat dat er niet in zit.
dinsdag 19 december 2017 om 20:40
Man man, in zo'n relatie wil je toch helemaal niet zitten? Dit heeft helemaal niets met liefde te maken. Hij dreigt regelmatig het uit te maken. Hij negeert je dagenlang. Hij heeft regelmatig driftbuien. Echt why?? Er zijn meer leuke mannen hoor, op deze aardbol. Veel leuker zelfs.
Maar ach, de arme stumper, hij heeft een moeilijke jeugd gehad, hij kan er niets aan doen. Het is echt standaard hier op het forum, mannen mogen zich blijkbaar als hufters gedragen, want ach, ze hebben het zo zwaar. Bullshit. Dat geeft je totaal niet het recht om zo met je vrouw/vriendin om te gaan.
Jullie wonen nog niet eens samen, ik voorspel je nu al dat dit nog veel erger gaat worden, als jullie gaan samenwonen. En zou ook niet heel verbaasd opkijken als hij je gaat controleren, beperken en manipuleren. Ik zou er nog maar eens héél goed over nadenken of je hiermee oud wil worden.
Maar ach, de arme stumper, hij heeft een moeilijke jeugd gehad, hij kan er niets aan doen. Het is echt standaard hier op het forum, mannen mogen zich blijkbaar als hufters gedragen, want ach, ze hebben het zo zwaar. Bullshit. Dat geeft je totaal niet het recht om zo met je vrouw/vriendin om te gaan.
Jullie wonen nog niet eens samen, ik voorspel je nu al dat dit nog veel erger gaat worden, als jullie gaan samenwonen. En zou ook niet heel verbaasd opkijken als hij je gaat controleren, beperken en manipuleren. Ik zou er nog maar eens héél goed over nadenken of je hiermee oud wil worden.
woensdag 20 december 2017 om 08:28
iedereen zegt het hier, in haar eigen woorden, maar foeksia vat het wel heel mooi samenfoeksia72 schreef: ↑19-12-2017 19:37Hij laat je bungelen. Wat de oorzaak ook is, hij maakt je steeds onzeker met zijn getwijfel en daardoor zit hij in een machtspositie in deze relatie.
Kweek een ruggengraat en neem het stuur van je leven weer in handen. Jij bent niet afhankelijk van zijn grillen. Je hebt nu iemand die je afrekent op missers uit het verleden, waar je niets meer aan kan doen. Leef meer je eigen leven en geef je grenzen aan.
Je kunt ook wachten totdat er iemand langs komt die jou in zijn totaal liefheeft: met je fouten, met jouw geschiedenis, met jouw goede en je slechte eigenschappen.
Dat laatste zou ik doen. Je weet nu wel wat je hebt. Maar waarschijnljk is het leven een stuk beter even verderop om de hoek. Met of zonder man.
en als hij hier ooit wel overheen stapt vind hij vast een andere stok om mee te slaan
Lorem Ipsum
woensdag 20 december 2017 om 09:42
Als in jullie cultuur geen seks voor het huwelijk zo hoog in het vaandel staat, je beide met dit dogma bent opgevoed en daar nog steeds min of meer van overtuigd bent, zodanig dat een ONS van jou kant zoveel problemen oplevert dan zijn jullie samen op dit moment ook fout bezig. Want jullie hebben seks voor het huwelijk met elkaar met een rotsmoes, namelijk “we houden van elkaar, dus dan is het okay”. Dat is hypocriet. Op die manier kun je allerlei excuses verzinnen waarom een dogma niet nageleefd zou hoeven worden. Je vriend is dus hypocriet. Als hij zo recht is in de leer, had hij eerst met je moeten trouwen voordat hij met je in bed dook. Er valt jou niets te verwijten.
Oh, en buiten dat : Doe jezelf een plezier en strooi jezelf geen zand in de ogen door te denken dat het eigenlijk een hele lieve man is vanwege die momenten dat hij zich daadwerkelijk normaal gedraagt. Dat is niet zijn basishouding. Agressie en manipulatie gaat altijd van kwaad tot erger. Er kan best een pauze van jaren in zitten waarbij hij wel min of meer normaal gedrag vertoont maar het komt altijd terug als hem iets niet zint. Vooral als het leven even moeilijker word.
Pas op jezelf !
Oh, en buiten dat : Doe jezelf een plezier en strooi jezelf geen zand in de ogen door te denken dat het eigenlijk een hele lieve man is vanwege die momenten dat hij zich daadwerkelijk normaal gedraagt. Dat is niet zijn basishouding. Agressie en manipulatie gaat altijd van kwaad tot erger. Er kan best een pauze van jaren in zitten waarbij hij wel min of meer normaal gedrag vertoont maar het komt altijd terug als hem iets niet zint. Vooral als het leven even moeilijker word.
Pas op jezelf !
woensdag 20 december 2017 om 10:24
Thanks voor je reacties!!Susan schreef: ↑19-12-2017 20:04Je hebt helemaal geen fout gemaakt. En al helemaal niet ten opzichte van je vriend. Hij eigent zich een bepaalde zeggenschap toe die hij niet heeft, eist verantwoording over zaken waar je hem geen verantwoording over schuldig bent. Ook als je bent opgegroeid in de overtuiging dat seks buiten de relatie slecht is. Dit is niet voorgevallen binnen jullie relatie. Je bent alleen jezelf verantwoording schuldig. En er viel niks goed te maken. Hij heeft zich dat lekker aan laten leunen, maar wat hij deed (en nog steeds doet) klopte niet.
woensdag 20 december 2017 om 10:37
Klopt helemaal, over de hypocriet gedoe. Hij heeft seks gehad met zijn ex. En dat zelfs toen ze nog geneens een “vaste relatie” hadden. Dat had ook fout kunnen lopen, en dan had hij gewoon een onenightstand/neukvriendinnetje. Daar heb ik ook ruzie over gemaakt. Maar goed, hij kan het hardst schreeuwen, dus mijn ding was natuurlijk (in zijn ogen) vele malen erger!!!tarataz schreef: ↑20-12-2017 09:42Als in jullie cultuur geen seks voor het huwelijk zo hoog in het vaandel staat, je beide met dit dogma bent opgevoed en daar nog steeds min of meer van overtuigd bent, zodanig dat een ONS van jou kant zoveel problemen oplevert dan zijn jullie samen op dit moment ook fout bezig. Want jullie hebben seks voor het huwelijk met elkaar met een rotsmoes, namelijk “we houden van elkaar, dus dan is het okay”. Dat is hypocriet. Op die manier kun je allerlei excuses verzinnen waarom een dogma niet nageleefd zou hoeven worden. Je vriend is dus hypocriet. Als hij zo recht is in de leer, had hij eerst met je moeten trouwen voordat hij met je in bed dook. Er valt jou niets te verwijten.
Pas op jezelf !
Dank voor jullie reacties! Ik vind het moeilijk om de beslissing uiteindelijk te maken, maar ik moet denk ik toch deze relatie loslaten.
woensdag 20 december 2017 om 15:41
Alsjeblieft zeg. Grow a pair. Welkom in de volwassen wereld.
Als mijn man wakker zou moeten leggen van het feit dat ik niet meer alle namen van mijn one night stands weet wil delen dan zou hij het zwaar hebben. Je was niet met hem dus hij heeft er helemaal geen ene flikker van te vinden.
Je moet jezelf eens op de eerste plaats zetten TO en niet naar de pijpen van iemand anders dansen. Je hebt nog een heel leven voor je. Deel het met iemand die jou op 1 zet.
Als mijn man wakker zou moeten leggen van het feit dat ik niet meer alle namen van mijn one night stands weet wil delen dan zou hij het zwaar hebben. Je was niet met hem dus hij heeft er helemaal geen ene flikker van te vinden.
Je moet jezelf eens op de eerste plaats zetten TO en niet naar de pijpen van iemand anders dansen. Je hebt nog een heel leven voor je. Deel het met iemand die jou op 1 zet.
vrijdag 22 december 2017 om 01:27
vrijdag 22 december 2017 om 01:43
Wat klote Snoepjekoekje
.
Het wordt even vervelend maar je gaat hier beter uitkomen!
En wat je zelf al terecht zegt.. als hij geen begrip kan opbrengen voor jouw twijfels over zijn gedrag dan bewijst dat maar dat het niet de leuke, begripvolle, liefdevolle man is die jij verdient...
Wat mij hielp in de eerste klote dagen na mijn relatiebreuk:
-muziek (of wel zielige om even het ergste eruit te halen, ofwel kwade a la Bad Blood om de woede te uiten, ofwel gewoon vrolijke muziek als afleiding)
-praten. Vriendinnen bellen en alles eruit gooien. Lucht op
-alles wat je voelt opschrijven in (digitaal) dagboek. Ik heb daar een hekel aan maar ook dat lucht op.
-sporten, joggen, wandelen
-afleiding als een bioscoop bezoek oid
Ik wens je veel sterkte en kracht toe! Vind het super knap hoe je dit hebt aangepakt!
En wat je zelf al terecht zegt.. als hij geen begrip kan opbrengen voor jouw twijfels over zijn gedrag dan bewijst dat maar dat het niet de leuke, begripvolle, liefdevolle man is die jij verdient...
-muziek (of wel zielige om even het ergste eruit te halen, ofwel kwade a la Bad Blood om de woede te uiten, ofwel gewoon vrolijke muziek als afleiding)
-alles wat je voelt opschrijven in (digitaal) dagboek. Ik heb daar een hekel aan maar ook dat lucht op.
Ik wens je veel sterkte en kracht toe! Vind het super knap hoe je dit hebt aangepakt!
vrijdag 22 december 2017 om 07:54
Thanks voor de tips, ik zal ze onthouden!!!! Heb echt slecht geslapen.Caracolita schreef: ↑22-12-2017 01:43Wat klote Snoepjekoekje.
vrijdag 22 december 2017 om 08:08
vrijdag 22 december 2017 om 08:29
Dit. Ik krijg de indruk dat jullie allebei moeilijke mensen zijn. Hij manipuleert je en jij kruipt door het stof voor iets waar een normaal mens geen tweede gedachte aan zou besteden.
Pfff... Wat gaat er gebeuren als er échte problemen op jullie pad komen?
Mijn voorkeur zou uitgaan naar een wat minder gecompliceerde relatie.
vrijdag 22 december 2017 om 08:36
Sterkte met de nieuwe wending die je leven genomen heeft TO. Het lijkt erop dat hij de keuze maakte om de relatie te verbreken maar uiteindelijk is dat niet van belang, het is uit, je kunt verder en hopelijk ontmoet je een leuke man die geleerd heeft bekommerd te zijn om de gevoelens van zijn vriendin en dat ook toont.
vrijdag 22 december 2017 om 09:22
Ja Jufjoke, klopt helemaal! Ik heb ook vaak genoeg gezegd dat er ergere dingen zijn in het leven. (Ik heb ook heel veel meegemaakt. Het had mij juist meer ruggengraat moeten geven, maar in plaats daarvan klampte ik me helemaal vast aan iemand, zolang hij maar niet bij me weg zou gaan.) Dus in de opzicht dat we allebei moeilijk zijn, heb je gelijk.Jufjoke schreef: ↑22-12-2017 08:29Dit. Ik krijg de indruk dat jullie allebei moeilijke mensen zijn. Hij manipuleert je en jij kruipt door het stof voor iets waar een normaal mens geen tweede gedachte aan zou besteden.
Pfff... Wat gaat er gebeuren als er échte problemen op jullie pad komen?
Mijn voorkeur zou uitgaan naar een wat minder gecompliceerde relatie.
Snoepjekoekje schreef: ↑22-12-2017 09:22Ja Jufjoke, klopt helemaal! Ik heb ook vaak genoeg gezegd dat er ergere dingen zijn in het leven. (Ik heb ook heel veel meegemaakt. Het had mij juist meer ruggengraat moeten geven, maar in plaats daarvan klampte ik me helemaal vast aan iemand, zolang hij maar niet bij me weg zou gaan.) Dus in het opzicht dat we allebei moeilijk zijn, heb je gelijk.
vrijdag 22 december 2017 om 09:28
Thanks!!Grobbekuiken_ schreef: ↑22-12-2017 08:08Je zegt het zelf al, maar dit was idd een bevestiging. Wat een draak zeg, bah.
Kun je er voor zorgen dat je niet alleen bent als hij komt? Wat steun kun je nu sowieso wel gebruiken.
Sterkte joh![]()
Ik denk dat ik liever “alleen” met hem de laatste zaken wil afhandelen. Misschien kan ik daarna nog met een vriendin afspreken.
vrijdag 22 december 2017 om 09:30
OMG.Snoepjekoekje schreef: ↑18-12-2017 23:02Ah oeps! Ik bedoel een onenightstand. Geen slippertje inderdaad. Iets van jaren terug.
Hij is echt eng en jij ook. Je gaat toch niet in therapie voor een ons voor zijn tijd. Waarom in godesnaam?