Iemand in de supermarkt.

06-12-2017 13:18 742 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Viva-forummers!

Na lang wikken en wegen toch maar een account aangemaakt om advies te vragen. Eerst wil ik wat over mijzelf kwijt, zodat jullie weten hoe ik een beetje als persoon ben. Ik ben namelijk erg onzeker en vind het moeilijk om dingen te ondernemen.

Mijn verhaal gaat over een jongen in de supermarkt, hij werkt daar. Ik merk dat ik sinds iets langer dan een maand toch wel interesse heb maar ik durf gewoonweg niks te doen. We begroeten elkaar 9 vd 10 keer (hij begint) en soms vraag ik wat aan hem met betrekking tot of iets nog op voorraad is of besteld kan worden. Zo ook de vorige keer, hij ging kijken of het besteld kon worden aangezien het niet in het assortiment zit. Ik moest hierbij mijn voor- en achternaam en mijn 06 geven dan zou hij contact opnemen als er meer informatie is. Begin deze week moest ik wat vragen en hij was (gelukkig voor mij) de enige die op dat moment rondliep in de winkel, dus vroeg ik meteen naar het product van de vorige keer waarvoor ik mijn naam en 06 moest geven. Hij verontschuldigde zich 2x dat ie niet had gebeld omdat ie dacht dat ie wel had gebeld en ik merkte dat hij wel een beetje rood werd, dit kan ook uit schaamte komen maar ook van de zenuwen? Enige tijd geleden was ik ook bij hem aan de kassa en ik merkte dat ie bij mij wat klungelig begon te doen en bij de klant voor mij was er volgens mij niks aan de hand. Al kan ik mij dit ook allemaal inbeelden natuurlijk. Ik zou graag in contact komen met hem maar ik durf niet zo goed, ik durf niet meer dan simpelweg iets vragen waar iets staat/of het nog voorradig is. Enige tijd geleden ben ik hem gaan opzoeken op Facebook want ik was nieuwsgierig, maar om nou out of the blue een berichtje op Facebook te sturen.. en wat als ie daarover iets zegt in het echt? Of nog erger, mij afwijst.. ik wil nog wel mijn boodschappen kunnen doen zonder dat het ongemakkelijk gaat worden.

Hebben jullie tips/advies?
Ik zou morgen of overmorgen een laatste berichtje sturen.

En dit er in zetten:

Beschouw dat berichtje als niet verzonden.

En afhankelijk van je bui, ook dit :biggrin:

Jammer dat je te arrogant bent om niet terug te reageren, je ziet er aardiger uit dan je bent.

:yes: gewoon omdat je je anders niet meer wilt vertonen in die winkel.
Doe maar ‘hard to get’ en ook geen gedag meer zeggen.

Dag, als hij niet eens de moeite neemt om terug te reageren... @(
ecam2015 schreef:
20-12-2017 15:47

En dit er in zetten:

Jammer dat je te arrogant bent om niet terug te reageren, je ziet er aardiger uit dan je bent.

:there:
-
Laat je zelf alsjeblieft niet zo kennen TO
Dat zou ik niet doen hoor Baloe! Heel onsportief. En stel dat hij wel een echte reden heeft om niet te reageren zou ik dit een enorme afknapper vinden.
Het Viva forum is papaja.
Hou de eer aan jezelf inderdaad.
ecam2015 schreef:

En dit er in zetten:

Mijn god wat sneu dit mag hopen dat to je raad niet opvolgt .
Hoi Baloebeer,

Zeg gewoon (face to face): Ik heb je via Facebook een berichtje gestuurd, wat dacht je toen je het las?
secundair schreef:
20-12-2017 15:57
Hoi Baloebeer,

Zeg gewoon (face to face): Ik heb je via Facebook een berichtje gestuurd, wat dacht je toen je het las?
Ook niet, dat is ook zelfvernederend.
Het is sneu om nog dagen te blijven wachten op niets!

Dan maar liever zeggen dat je er vanaf ziet, door te zeggen dat hij dat berichtje als niet verzonden moet beschouwen.

Die tekst er onder was uiteraard een grapje.... je leek aardiger dan je bent etc :facepalm:
ecam2015 wijzigde dit bericht op 20-12-2017 16:04
66.88% gewijzigd
secundair schreef:
20-12-2017 15:57
Hoi Baloebeer,

Dan zet je die arme jongen wel erg voor het blok

Mss heeft zijn vriendin het berichtje wel gelezen en heeft hij nu dikke bonje thuis
Frankly my dear, I don"t give a damn
ecam2015 schreef:
20-12-2017 15:59
Het is sneu om nog dagen te blijven wachten op niets!
Daarom blijf ik erbij: Nu vast beginnen met loslaten, dan met kerst definitief loslaten, en dan met oud en nieuw evt een vuurpijl met gevoelens de lucht in. En verder geen woorden over vuil maken tegen hem.
Dina80 schreef:
20-12-2017 16:01
Daarom blijf ik erbij: Nu vast beginnen met loslaten, dan met kerst definitief loslaten, en dan met oud en nieuw evt een vuurpijl met gevoelens de lucht in. En verder geen woorden over vuil maken tegen hem.
+1
Dina80 schreef:
20-12-2017 16:01
Prima manier ermee om te gaan dus nog een +1
BaloeBeer schreef:
20-12-2017 13:16
Ik zal het proberen achter mij te laten.. wat begon als ouwehoeren (voor mij) is uitgelopen op een situatie met meer gevoelens dan voorspeld..
Is dit niet een klein beetje overdreven? Je kent 'm niet eens echt! Probeer het te zien zoals het is. He's just not that into you (eigenlijk zou je die scène uit Sex & the City eens op moeten zoeken). Als hij jou net zo leuk vindt als jij hem, dan laat ie wat van zich horen. Al die 'smoesjes' die je hier leest of misschien zelf wel bedenkt ('Misschien moest ie tot laat werken, heeft ie daarna gesport en toen belde z'n moeder en toen moest z'n kat overgeven en toen is ie helemaal vergeten een berichtje te sturen'): onzin. Als hij je leuk vindt, stuurt ie een berichtje. Doet ie dat niet, is dat inderdaad heel onbeleefd en helemaal niet leuk, maar kennelijk is dat tegenwoordig de manier waarop mensen met elkaar omgaan. Doe je niks aan. Klaar ermee. Ga leuke dingen doen en vergeet het. Als ie dan tóch nog een berichtje stuurt, is dat alleen maar mooi meegenomen.
Winter is coming...
winterqueen schreef:
20-12-2017 16:18
Is dit niet een klein beetje overdreven? Je kent 'm niet eens echt! Probeer het te zien zoals het is. He's just not that into you (eigenlijk zou je die scène uit Sex & the City eens op moeten zoeken). Als hij jou net zo leuk vindt als jij hem, dan laat ie wat van zich horen. Al die 'smoesjes' die je hier leest of misschien zelf wel bedenkt ('Misschien moest ie tot laat werken, heeft ie daarna gesport en toen belde z'n moeder en toen moest z'n kat overgeven en toen is ie helemaal vergeten een berichtje te sturen'): onzin. Als hij je leuk vindt, stuurt ie een berichtje. Doet ie dat niet, is dat inderdaad heel onbeleefd en helemaal niet leuk, maar kennelijk is dat tegenwoordig de manier waarop mensen met elkaar omgaan. Doe je niks aan. Klaar ermee. Ga leuke dingen doen en vergeet het. Als ie dan tóch nog een berichtje stuurt, is dat alleen maar mooi meegenomen.
:thumbsup:
ecam2015 schreef:

En dit er in zetten:

Dit alles ga ik sowieso niet doen ha-ha.
Leafs schreef:
20-12-2017 16:42
:thumbsup:
+ reactie ervoor;
Je kunt het gek vinden maar ik ben iemand die best snel hoteldebotel kan zijn. Ik ben nu niet verliefd maar ik vind hem wel leuker dan leuk.. ;)
calvijn1 schreef:
20-12-2017 16:00
Dan zet je die arme jongen wel erg voor het blok

Mss heeft zijn vriendin het berichtje wel gelezen en heeft hij nu dikke bonje thuis
Ik weet 99.9% zeker dat hij vrijgezel is. Nu ik op zijn Facebook kan kijken zie ik ook dat - vooral zijn vrienden - actief zijn op Facebook en hem taggen dus dan lijkt het mij ook dat ergens zijn vriendin iets zou posten of dat hij zijn relatiestatus zou aanpassen naar 'relatie' ipv dat er nu vrijgezel staat.
Even ongeacht de uitkomst kun je hier nog een mooie les uithalen voor een volgende keer: beter om het persoonlijk te vragen. Dat is even eng, maar dan weet je wel meteen waar je aan toe bent en zit je niet zoals nu dagen te wachten in onzekerheid (of nog lulliger, je krijgt helemaal geen antwoord). Mocht je worden afgewezen dan is dat even pijnlijk maar je bent er ook des te sneller weer van af omdat je meteen verder kunt.
9 van de 10 mensen hebben vrienden op Facebook die ze alleen van gezicht kennen. Dat hij je accepteert betekent niet dat hij ook geïnteresseerd is. Dat hij later je berichtje zag betekent ook niet dat hij überhaupt wilt reageren op de half vreemde uit de supermarkt. Misschien vind hij het wel ontzettend ongemakkelijk. Misschien is hij wel heel erg onzeker.

Of misschien moet hij het even laten bezinken, of heeft hij het ontzettend druk. Ik zou in ieder geval niks voor hem invullen. Gewoon vriendelijk doen, en zelfs als hij geen interesse heeft kan dat nog komen. Ik zou in ieder geval niks meer sturen nu. En ook niet al te vaak langs zijn werk gaan. Ga gewoon als je echt boodschappen nodig hebt, kleed je extra leuk aan de bal ligt nu bij hem.
BaloeBeer schreef:
20-12-2017 16:44
Ik weet 99.9% zeker dat hij vrijgezel is. Nu ik op zijn Facebook kan kijken zie ik ook dat - vooral zijn vrienden - actief zijn op Facebook en hem taggen dus dan lijkt het mij ook dat ergens zijn vriendin iets zou posten of dat hij zijn relatiestatus zou aanpassen naar 'relatie' ipv dat er nu vrijgezel staat.
Want iedereen heeft Facebook en is actief inderdaad.
Goede redenatie.
BaloeBeer schreef:
20-12-2017 16:44
Onzin, dat denk je maar. Je kent hem niet eens en deze redenering slaat echt kant nog wal. Ik ken talloze mensen die hun status op single hebben staan, geen foto's van hun partner op FB hebben en toch niet single zijn (mijn vriend is er een van).
anoniem_356609 wijzigde dit bericht op 21-12-2017 11:37
0.40% gewijzigd
Kasboom schreef:
20-12-2017 18:45
Onzin, dat denk je maar. Je kent hem niet eens en deze redenering slaat echt kant nog wal. Ik ken talloze mensen die hun status op single hebben staan, geen foto's van hun partner op FB hebben en toch single zijn (mijn vriend is er een van).
Ja? :biggrin:
Als je op je 25ste nog zó onervaren bent in sociale contacten en de liefde dan kan je al snel de verkeerde conclusie trekken.
Iemand die aardig doet hoeft je niet heel aardig te vinden.
Sterker, er zijn ook a lot of mensen die aardig doen maar iemand helemaal niet aardig vinden.
Kasboom schreef:
Onzin, dat denk je maar. Je kent hem niet eens en deze redenering slaat echt kant nog wal. Ik ken talloze mensen die hun status op single hebben staan, geen foto's van hun partner op FB hebben en toch single zijn (mijn vriend is er een van).
Je vriend is single? :P
Kasboom schreef:
Misschien wel iets om achter je oren te krabben, mits hij Facebook gebruikt.
Een date van twee jaar geleden ging vreemd met mij (wat ik niet wist en we zijn op zo'n 10 dates geweest), zijn fb status was single. Hij had mij toegevoegd etc.
Maar toen hij een nachtje bleef slapen en ik de volgende dag op fb kwam, had zijn vriendin een oproepje gedaan of iemand wist waar hij was.
Shocking! Hij viel gigantisch door de mand, de sukkel! Zijn vriendin (met wie hij zwanger probeerde te worde en samenwoonde) heeft gelijk de relatie beëindigd. Ik ook natuurlijk.
Ik vind het vreemd als iemand zijn fb status op vrijgezel laat staan. Tenzij hij er nooit op zit, maar dan wis je hem toch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven