Entertainment alle pijlers

Het doet zo zeer

21-12-2017 22:07 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is er iemand naar deze documentaire aan het kijken? Ik zapte er toevallig in toen het net begon en omdat ik Heleen van Rooijen erg leuk vind ben ik blijven kijken. Mijn eigen moeder is al lang dood dus gelukkig heb ik nooit zoiets meegemaakt, maar man wat vind ik het aangrijpend. Nog meer mensen die aan het kijken zijn?
Am Yisrael Chai!
Waar gaat 't over dan?
Ja ik kijk het ook , heel aangrijpend vooral nu ze misschien niet meer naar haar nieuwe huis kan.
Vind dat Heleen het heel mooi vast legt.
Poede poeste ah het mensje
Het is een documentaire die Heleen zelf gedraaid heeft over haar dementerende moeder die bij haar in de tuin in een mantelzorgwoning komt wonen. Haar moeder heeft veel pijn en mompelt steeds "het doet zo zeer- het doet zo zeer- het doet zo zeer", vandaar de titel.

Een heel indringend portret van zowel het proces van de moeder als van Heleen zelf als haar dochter.
Am Yisrael Chai!
Ik kijk ook. Heleen vind ik een prachtige vrouw en deze documentaire vind ik erg aangrijpend.
Simitçi schreef:
21-12-2017 22:13
Ja ik kijk het ook , heel aangrijpend vooral nu ze misschien niet meer naar haar nieuwe huis kan.
Vind dat Heleen het heel mooi vast legt.
Ja, ik ook. Ik vind dat Heleen echt fantastisch ermee om gaat. Mijn hart brak net voor haar, ze houdt zich zo sterk en groot en gaat zo lief met haar moeder om.
Am Yisrael Chai!
Dat zou ik eigenlijk moeten kijken - mijn vader is 2 dagen geleden naar een verpleeghuis gegaan vanwege dementie - maar ik zoek het wel op bij uitzending gemist, ik heb geen TV.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Heftig voor haar weer verhuizen, gelukkig wel haar oude spullen .
Wat lijkt ze op haar moeder he .
Ik vind Ton ook steeds lief met haar omgaan.

Arme Heleen, net op de bank samen.
Am Yisrael Chai!
Wat een mooie en aangrijpende documentaire.
Heleen en Ton zijn zo lief en zorgzaam.
Simitçi schreef:
21-12-2017 22:21
Wat lijkt ze op haar moeder he .
Ze praten hetzelfde, viel me direct in de eerste scene al op. Dat vind ik ook zo bijzonder, dat ze soms zo ontzettend helder en normaal en zelfs geestig is, en andere momenten zo totaal hulpeloos. Heftig lijkt me dat.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
21-12-2017 22:22
Ik vind Ton ook steeds lief met haar omgaan.

Arme Heleen, net op de bank samen.
Ja mooi om te zien dat hij als ex-schoonzoon nog steeds blijft komen hij was ook geëmotioneerd .
Goh, wat ziet moeder er beter uit, zeg! Ze is ook wat aangekomen, en zelfs een lippenstiftje op, ik ben er plaatsvervangend blij van.
Am Yisrael Chai!
Ja, ik kijk. Prachtig idd om de liefde tussen die twee te zien, en hoe respectvol Heleen met haar moeder omgaat. Dat zou logisch moeten zijn (respectvol) maar mijn ervaring is dat veel mensen toch teveel gaan betuttelen.
Mooi, blij dat ik gekeken heb !
Ik vond het echt een prachtige documentaire. Het is heel ver van mijn bed maar ik was echt van de eerste tot de laatste seconde geboeid en geëmotioneerd.
Am Yisrael Chai!
Hier ook aan ‘t kijken. Zelf gelukkig (nog) geen ervaring, maar lijkt me zo heftig. Dat huisje in de tuin vind ik echt top, zou ik ook willen in zo’n situatie. Mooie, aangrijpende docu.
Heel ontroerend. Als mijn moekie ooit ziek of gebrekkig wordt wil ik het net zo intens beleven, opschrijven, vastpakken. Jammer dat ik geen documaakster ben....
.
fashionvictim schreef:
21-12-2017 22:14
Het is een documentaire die Heleen zelf gedraaid heeft over haar dementerende moeder die bij haar in de tuin in een mantelzorgwoning komt wonen. Haar moeder heeft veel pijn en mompelt steeds "het doet zo zeer- het doet zo zeer- het doet zo zeer", vandaar de titel.

Een heel indringend portret van zowel het proces van de moeder als van Heleen zelf als haar dochter.
Ik krijg al tranen in mijn ogen van wat jij hier schrijft.. Ik kijk maar niet.
Prachtige docu! En zeer confronterend ook.
Heel indrukwekkend! Heb de docu in de bioscoop gezien en de omgeving en de sfeer kwamen echt heel erg binnen!

Mijn oma zit net in een stadium hiervoor, mijn opa is gelukkig een jarenlange mist bespaard gebleven (als je rekent vanaf de diagnosedatum)...

Ik zou zo graag de kans hebben om mijn ouders zo te kunnen liefhebben tijdens hun laatste jaren! Mijn moeder vindt het idee vreselijk o_o maar dat komt meer door het idee dat ze dam haar ouders achterna gaat...
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven