elektrische luizenkam
zondag 22 februari 2009 om 21:46
Dat is toch zo'n ding waar de luizen een soort van 'elektrische stoel' krijgen?
Wat gemeen! Die kleine luisjes zijn ook levende wezentjes, met gevoelens!
Volgens mij werkt het wel goed, maar ik twijfel of het ook werkt op de eitjes enzo. Maar preventief lijkt het wel handig b.v. elke week even de elektrische luizenstoel-kam te gebruiken.
Hebben ze bij jou kind op school niet zo'n mamaluizenpatrouille, die na elke vakantie komt luizenspotten?
Wat gemeen! Die kleine luisjes zijn ook levende wezentjes, met gevoelens!
Volgens mij werkt het wel goed, maar ik twijfel of het ook werkt op de eitjes enzo. Maar preventief lijkt het wel handig b.v. elke week even de elektrische luizenstoel-kam te gebruiken.
Hebben ze bij jou kind op school niet zo'n mamaluizenpatrouille, die na elke vakantie komt luizenspotten?
zondag 22 februari 2009 om 21:53
Ja, ervaring, maar absoluut geen positieve ervaring. Werkt niet.
Na zo ongeveer alles geprobeerd te hebben (via internet kom je zelfs op het idee om slaolie op het hoofd te smeren en dat in te pakken in keukenfolie!?), heb ik één middel gevonden wat echt goed werkt. Xit Luis heet het. Makkelijk in gebruik, geen huilende kinderen, en het helpt tegen neten én luizen.
Sterkte er mee!
Na zo ongeveer alles geprobeerd te hebben (via internet kom je zelfs op het idee om slaolie op het hoofd te smeren en dat in te pakken in keukenfolie!?), heb ik één middel gevonden wat echt goed werkt. Xit Luis heet het. Makkelijk in gebruik, geen huilende kinderen, en het helpt tegen neten én luizen.
Sterkte er mee!
zondag 22 februari 2009 om 22:10
Ik heb zelfs gelezen dat mayonais in het haar uitsmeren heel goed werkt tegen neten, eitjes en de luizen. Het probleem is dat ik het vermoeden heb dat mijn dochter de luizen oploopt tijdens de zwemlessen. Een badmuts krijg ik haar niet aangesmeerd en al die lotions kosten nogal wat op een gegeven moment.
Dus leek mij zo;n elektrische luizenkam een uitkomst, maar waarschijnlijk weer te mooi om waar te zijn...jammer
Dus leek mij zo;n elektrische luizenkam een uitkomst, maar waarschijnlijk weer te mooi om waar te zijn...jammer
maandag 23 februari 2009 om 01:04
Die XT luis werkt serieus goed, stinkt niet, prikt niet en als je het haar daarna gewoon invlecht en ze er een nacht mee laat slapen, zijn de meeste luizen wel weg. En verder dag in dag uit kammen he. . Hier zijn we gelukkig weer luisvrij. Haar vastmaken en inspuiten met haarlak als je eenmaal luisvrij bent helpt om een nieuwe besmetting te voorkomen (luizen zijn nogal lui)
maandag 23 februari 2009 om 01:08
maandag 23 februari 2009 om 01:16
Al die lotions ed werken niet meer, hebben dat wel gedaan maar de huidige luizengeneratie is resistent. Kost trouwens ook handenvol geld die troep ;(
Wat bij mijn kinderen het beste werkte was iedere week haar doorkammen met azijn. Is ook heel goed tegen roos en jeuk van niet goed uitgespoelde shampoo.
Verder de jas in een plastic zak aan de kapstok laten hangen, kunnen die krengen niet overlopen van jas naar jas. En checken op school of de kist met verkleedkleren ook de vriezer in gaat (was bij mij 1 van de besmettingshaarden).
Wat bij mijn kinderen het beste werkte was iedere week haar doorkammen met azijn. Is ook heel goed tegen roos en jeuk van niet goed uitgespoelde shampoo.
Verder de jas in een plastic zak aan de kapstok laten hangen, kunnen die krengen niet overlopen van jas naar jas. En checken op school of de kist met verkleedkleren ook de vriezer in gaat (was bij mij 1 van de besmettingshaarden).
maandag 23 februari 2009 om 14:40