Vertrouwensbreuk
maandag 18 december 2017 om 22:50
Wegens herkenbaarheid het verhaal ingekort.
- Relatie van 4 jaar
- Vriend boos op leugen over een ONS voor onze relatie, waar ik spijt van had (cultuur speelt een rol)
- veel ruzies gehad hierover
- Vriend heeft veel getwijfeld en uitgemaakt tijdens relatie
Uitkomst: we zijn uitelkaar
- Relatie van 4 jaar
- Vriend boos op leugen over een ONS voor onze relatie, waar ik spijt van had (cultuur speelt een rol)
- veel ruzies gehad hierover
- Vriend heeft veel getwijfeld en uitgemaakt tijdens relatie
Uitkomst: we zijn uitelkaar
anoniem_360873 wijzigde dit bericht op 24-12-2017 23:02
95.39% gewijzigd
vrijdag 22 december 2017 om 09:31
Thanks!!! Lief, je woorden.Viva-Account schreef: ↑22-12-2017 08:36Sterkte met de nieuwe wending die je leven genomen heeft TO. Het lijkt erop dat hij de keuze maakte om de relatie te verbreken maar uiteindelijk is dat niet van belang, het is uit, je kunt verder en hopelijk ontmoet je een leuke man die geleerd heeft bekommerd te zijn om de gevoelens van zijn vriendin en dat ook toont.![]()
Voorlopig geen man voor mij! Bij de gedachte al, word ik “misselijk”. Mijn vorige relatie was ook niet bepaald rustig (hij bleek uiteindelijk een pathalogische leugenaar te zijn.) Ik heb ze schijnbaar echt uitgekozen.. Nu eerst op mezelf zijn.
vrijdag 22 december 2017 om 09:32
Ik wilde eerst iets venijnigs schrijven, maar heb dat weggehaald omdat ik het zelf te hard vond.
Daarna las ik pas dat er een cultureel dingetje meespeelt. In de NL visie is jouw vriend inderdaad gewoon een manipulator. Die misbruik maakt van onterechte en opgelegde schaamte over seks.
Seks is fijn, seks is goed. Zonder seks was de wereld een stuk lelijker en leger.
En een mens die nooit liegt tijdens zijn leven moet nog geboren worden.
Mijn advies: zoek iemand die geen enkel probleem heeft met jouw seksuele verleden maar gewoon samen wil genieten van het leven.
Daarna las ik pas dat er een cultureel dingetje meespeelt. In de NL visie is jouw vriend inderdaad gewoon een manipulator. Die misbruik maakt van onterechte en opgelegde schaamte over seks.
Seks is fijn, seks is goed. Zonder seks was de wereld een stuk lelijker en leger.
En een mens die nooit liegt tijdens zijn leven moet nog geboren worden.
Mijn advies: zoek iemand die geen enkel probleem heeft met jouw seksuele verleden maar gewoon samen wil genieten van het leven.
vrijdag 22 december 2017 om 09:54
Maar hij heeft het toch al vaker uitgemaakt? En dit later weer ingetrokken. Wie weet is dit wel precies zo'n fase van hem als eerder. Uitmaken, jou laten bungelen en later toch weer bij elkaar komen om te dealen met zijn vertrouwensbreuk (jouw gevoel maakt niet zoveel uit dus daar heb ik het verder niet over).
vrijdag 22 december 2017 om 10:01
Alleen je OP gelezen, maar ik zou er mee stoppen. Of in ieder geval even geen volgende stap zetten.
Hij maakt het uit als iets hem niet bevalt, hij vraagt zelf naar je verleden mbt ONS'en en wordt dan boos.
If you cannot handle the answers, don't ask te question...
En dat je niet hebt gezegd dat het om het broertje van een ex ging....hij ziet dat als liegen, ik kan er wel inkomen waarom je dat niet hebt verteld. En mag je ook nog iets voor jezelf houden svp?
Ik denk niet dat ik je vriend erg leuk vind, oordelend en bepalend. En op basis van wat je schrijft in je OP, lijk je me heel eerlijk en puur. Denk niet dat het een match made in heaven is, sorry..
Hij maakt het uit als iets hem niet bevalt, hij vraagt zelf naar je verleden mbt ONS'en en wordt dan boos.
En dat je niet hebt gezegd dat het om het broertje van een ex ging....hij ziet dat als liegen, ik kan er wel inkomen waarom je dat niet hebt verteld. En mag je ook nog iets voor jezelf houden svp?
Ik denk niet dat ik je vriend erg leuk vind, oordelend en bepalend. En op basis van wat je schrijft in je OP, lijk je me heel eerlijk en puur. Denk niet dat het een match made in heaven is, sorry..
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
vrijdag 22 december 2017 om 10:01
Klopt, zou goed kunnen. Maar het verschil is alleen dat ik nu echt inzie dat ik alles heb gedaan om onze relatie goed te houden en ik ben er klaar mee. Ik heb gezegd (wel voor de zoveelste keer, maar nu sta ik echt helemaal achter wat ik zeg), dat ik me niet meer zo laat behandelen. Tja, als hij het dan uitmaakt, dan heb ik gewoon pech.. Jarenlang was ik degene die er alles aan zou doen om het goed te maken. Nu niet, ik ben op.djengaz schreef: ↑22-12-2017 09:54Maar hij heeft het toch al vaker uitgemaakt? En dit later weer ingetrokken. Wie weet is dit wel precies zo'n fase van hem als eerder. Uitmaken, jou laten bungelen en later toch weer bij elkaar komen om te dealen met zijn vertrouwensbreuk (jouw gevoel maakt niet zoveel uit dus daar heb ik het verder niet over).
vrijdag 22 december 2017 om 10:05
Thanks Hightower. Om het verhaal kort te houden; ik heb mijn pijn over zijn twijfels gisteren kenbaar gemaakt, waar hij niet kon herkennen dat ik mij zo rot kon voelen en heeft het daarom maar uitgemaakt. Hij wilde immers niet in zo een relatie zitten, als ik mij zo voelde. (Zelfreflectie: 0,0).Hightower schreef: ↑22-12-2017 10:01Alleen je OP gelezen, maar ik zou er mee stoppen. Of in ieder geval even geen volgende stap zetten.
vrijdag 22 december 2017 om 10:17
Heb ondertussen alles wel gelezen en ik blijf bij mijn mening dat het beste uitkomst is. Hij komt erg hooghartig over.Snoepjekoekje schreef: ↑22-12-2017 10:05Thanks Hightower. Om het verhaal kort te houden; ik heb mijn pijn over zijn twijfels gisteren kenbaar gemaakt, waar hij niet kon herkennen dat ik mij zo rot kon voelen en heeft het daarom maar uitgemaakt. Hij wilde immers niet in zo een relatie zitten, als ik mij zo voelde. (Zelfreflectie: 0,0).
Snoepkoekje, over welke (sub)cultuur hebben we het? Moslim? Bible-belt? Het komt op mij nogal over of de vrouw idd maar naar de pijpen van de man moet dansen. En weet je wat??? Mannen en vrouwen zijn gelijkwaardig!
edit: sterker nog. ik vind dat je als een man best moeite mag/moet doen voor een vrouw ipv het gedrag van je inmiddels ex-vriend.
Dat hij niets wil doen met de pijn die jij hebt over zijn twijfels, zegt genoeg. En een evt volgende relatie hoeft echt geen zachtgekookt ei van een kerel te zijn die 'overal maar over wil praten', maar enig inlevingsvermogen is wel prettig.
ps. ik ben een man
vrijdag 22 december 2017 om 10:20
Goed van je, hopelijk houd je jezelf ook zo sterk wanneer hij toch weer omslaat.
Vanavond komt hij langs zeg je. Wat verwacht je van vanavond? Denk je dat hij je weer probeert te manipuleren of is het spullen ophalen en weg?
Heb je al iemand in je omgeving verteld dat het uit is, lijkt me goed als je vanavond iemand hebt waar je bij terecht kan nadat hij weg is.
Vanavond komt hij langs zeg je. Wat verwacht je van vanavond? Denk je dat hij je weer probeert te manipuleren of is het spullen ophalen en weg?
Heb je al iemand in je omgeving verteld dat het uit is, lijkt me goed als je vanavond iemand hebt waar je bij terecht kan nadat hij weg is.
vrijdag 22 december 2017 om 10:39
Tja... zijn kant van het verhaal: “ik ben al maanden niet meer boos, cq. uitgemaakt”. Hij had een probleem waar hij mee zat (durft volgende stap, samenwonen, niet te zetten). Volgens eigen zeggen was hij helemaal niet eens boos op mij. Ondertussen heb ik afgelopen week wel ff tussen neus en lippen door verwijten gekregen over zijn twijfel. Als ik dat dan hij hem neerleg, is daar volgens hem absoluut geen sprake van.Hightower schreef: ↑22-12-2017 10:17Heb ondertussen alles wel gelezen en ik blijf bij mijn mening dat het beste uitkomst is. Hij komt erg hooghartig over.
Snoepkoekje, over welke (sub)cultuur hebben we het? Moslim? Bible-belt? Het komt op mij nogal over of de vrouw idd maar naar de pijpen van de man moet dansen. En weet je wat??? Mannen en vrouwen zijn gelijkwaardig!
edit: sterker nog. ik vind dat je als een man best moeite mag/moet doen voor een vrouw ipv het gedrag van je inmiddels ex-vriend.
Dat hij niets wil doen met de pijn die jij hebt over zijn twijfels, zegt genoeg. En een evt volgende relatie hoeft echt geen zachtgekookt ei van een kerel te zijn die 'overal maar over wil praten', maar enig inlevingsvermogen is wel prettig.
ps. ik ben een man
Sorry.. ik val volgens mij in herhaling haha
vrijdag 22 december 2017 om 10:47
Ja, heb zojuist een paar vriendinnen gesproken, die me gelukkig steunen!djengaz schreef: ↑22-12-2017 10:20Goed van je, hopelijk houd je jezelf ook zo sterk wanneer hij toch weer omslaat.
Ik heb geen idee over vanavond..
anoniem_360873 wijzigde dit bericht op 03-01-2018 08:56
40.03% gewijzigd
vrijdag 22 december 2017 om 10:55
Toch klinkt dit alsof je de deur wel open houdt.Snoepjekoekje schreef: ↑22-12-2017 10:47Ja, heb zojuist een paar vriendinnen gesproken, die me gelukkig steunen!
Ik heb geen idee over vanavond.. Ik heb bij hem al verschillende type “uitmaak-scenes” meegemaakt. Van “Ik ga bij je weg-kom nooit meer terug-en pak alle spullen uit je huis zodat er geen spoor van mij te vinden is” tot aan “Weet je zeker dat ik nu weg moet gaan”, en dan theatraal voor me staan, dat ie ook echt weggaat als ik hem nu niet tegenhoud (terwijl hij het dan zelf had uitgemaakt)
Enige wat ik weet is: ik moet vanavond aan mezelf bewijzen dat ik niet bij (als is het een kleine omslag) hem meteen in de armen vlieg. Ik wil dat mijn pijn en gevoelens serieus genomen worden en dat kan alleen als ik mijzelf serieus neem. Ik heb een jaarlang begrip gehad voor zijn pijn over de leugen en er alles aan gedaan om het goed te maken.
vrijdag 22 december 2017 om 11:15
Wat naar dat het zo gelopen is. Het klopt wel wat je zegt: dit laat heel duidelijk zien hoe hij erin staat. Dus misschien is het ergens ook wel goed dat het zo loopt, ook al is hij degene die de stekker eruit trekt. Als jij het uiteindelijk had gedaan en hij had dit gedrag niet laten zien dan was je misschien wel heel lang blijven twijfelen. Nu is het gewoon duidelijk. Jij moet je in duizend bochten wringen om te zorgen dat hij niet bij je weggaat en bij kritiek van jouw kant is het over - terwijl dit nota bene rechtstreeks betrekking heeft op hoe hij met jou omgaat, bij al die zogenaamde "fouten" van jou was het nota bene feitelijk iets wat hem niks aanging.
Overigens zou ik er wel op voorbereid zijn dat hij nog wel een poging gaat doen om je inderdaad te manipuleren. Hij heeft het nou al zoveel keer boos uitgemaakt of gedreigd met uitmaken. Ik denk dat hij erop rekent dat jij op je woorden terugkomt en voor de miljoenste keer door het stof gaat. En ik hoop echt dat jij dat niet doet.
Overigens zou ik er wel op voorbereid zijn dat hij nog wel een poging gaat doen om je inderdaad te manipuleren. Hij heeft het nou al zoveel keer boos uitgemaakt of gedreigd met uitmaken. Ik denk dat hij erop rekent dat jij op je woorden terugkomt en voor de miljoenste keer door het stof gaat. En ik hoop echt dat jij dat niet doet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
vrijdag 22 december 2017 om 12:50
Onthoud het gevoel dat je had toen je dit schreef, is mijn tip.Snoepjekoekje schreef: ↑22-12-2017 10:47Ja, heb zojuist een paar vriendinnen gesproken, die me gelukkig steunen!
Ik heb geen idee over vanavond.. Ik heb bij hem al verschillende type “uitmaak-scenes” meegemaakt. Van “Ik ga bij je weg-kom nooit meer terug-en pak alle spullen uit je huis zodat er geen spoor van mij te vinden is” tot aan “Weet je zeker dat ik nu weg moet gaan”, en dan theatraal voor me staan, dat ie ook echt weggaat als ik hem nu niet tegenhoud (terwijl hij het dan zelf had uitgemaakt)
Enige wat ik weet is: ik moet vanavond aan mezelf bewijzen dat ik niet bij (als is het een kleine omslag) hem meteen in de armen vlieg. Ik wil dat mijn pijn en gevoelens serieus genomen worden en dat kan alleen als ik mijzelf serieus neem. Ik heb een jaarlang begrip gehad voor zijn pijn over de leugen en er alles aan gedaan om het goed te maken.
Kan het natuurlijk niet met zekerheid zeggen, maar het komt aardig ironisch op me over...
vrijdag 22 december 2017 om 15:07