Zou je hier iets van denken?

15-12-2017 18:25 607 berichten
Alle reacties Link kopieren
EDIT: ik schrijf telkens updates in dit topic en ik ben dus de vrouw met de lichaamstaal

Ik wil graag jullie mening even over iets wat ik in mijn eigen leven zie gebeuren en ik wil niet teveel details geven dus ik vertel het maar even zo:

Stel je voor dat je een situatie hebt van twee mensen waarvan de één een leidinggevende (man) is van de ander (vrouw), maar wel op een informele manier. Ze kennen elkaar 4 jaar en hebben een gemeenschappelijke hobby. Hij is getrouwd + kids, zij is single en jonger dan hij. Ik heb haar weleens koffie zien drinken met zijn vrouw. Als ze met een groepje zitten (exclusief zijn vrouw, die is daar nooit bij) besteedt hij de meeste aandacht aan haar. Ze maken veel grapjes samen en hij schiet haar gelijk te hulp als ze iets nodig heeft. Als zij iets aan hem vraagt of iets vertelt lijkt het alsof ze grote ogen opzet en zichzelf aantrekkelijker probeert te maken (kan schijn zijn). Ze is heel erg aardig tegen hem en opvallend attent, maar tegen andere mensen is ze ook altijd vriendelijk. Ze werken heel vaak samen, als hij een project heeft is zij erbij betrokken en andersom ook. Hij is een goede leidinggevende en cijfert zich voor veel mensen weg, maar voor haar lijkt hij een stapje harder te lopen.

Zouden jullie hier iets van denken?
En zo ja, wat?
anoniem_360698 wijzigde dit bericht op 03-01-2018 01:13
3.86% gewijzigd
KeaAlpine schreef:
23-12-2017 10:26
Ik denk dat TO denkt dat ze alles onder controle heeft. Ze heeft de scheiding en het contact met zijn kinderen al helemaal geregeld in haar hoofd. Klinkt als een jonge vrouw van hooguit 25 (excuses aan de wél volwassen 25-jarigen hier) met gevoelens voor haar getrouwde leidinggevende van 42.
TO is een beetje zielig
KeaAlpine schreef:
21-12-2017 21:12
De vrouw is degene die schrijft hier. Als hij hier zou schrijven dat hij als getrouwde man flirt met een collega en zijn relatie negatief met haar bespreekt zou hij de reacties krijgen over zijn handelen en hierop aangesproken worden. Maar hij is hier niet. Zij is verantwoordelijk voor haar gedrag en hij voor het zijne.
Ja, daar heb wel gelijk in, we hebben het hier over haar gedrag. Ik bekeek het meer vanuit de kan dat ze voor zichzelf uit moet kijken met zo'n man die een met een jonge collega over zijn huwelijk zit te mopperen. Ik vind dat per definitie al niet erg chic en respectloos naar zijn vrouw toe. Dus moet ze zich voor haar eigen bestwil afstand nemen, gewoon lekker professioneel blijven en geen dingen zien die er niet zijn.

Maar ik heb niets met de homewrecker comments hier. Dat is niet haar probleem. Als ze zin heeft in een affaire waar ze door een getrouwde man aan het lijntje wordt gehouden, moet zij dat weten, maar dat huwelijk is zijn zorg. Ja, dat zou ze dan willens en wetens doen, maar zoiets komt dan van twee kanten, zo'n man wordt niet gedwongen om ergens aan mee te doen.

Dat gezegd hebbende, ik ben het wel eens met alle opmerkingen waarin het geflirt van die man in twijfel wordt getrokken. Ik denk inderdaad dat deze fantasie zich allemaal vooral in haar hoofd afspeelt en dat die man haar helemaal niet speciaal extra aandacht geeft. Daar hoeft ze zich verder niks bij in haar hoofd te halen. Ze vult veel zelf in en interpreteert dingen op haar manier, en ik denk inderdaad dat ze zich daar nog wel eens lelijk in kan vergissen. Dat zei ik al in mijn eerste comment, nog voor de "onthulling".
LizBakker schreef:
23-12-2017 15:22
Ja, daar heb wel gelijk in, we hebben het hier over haar gedrag. Ik bekeek het meer vanuit de kan dat ze voor zichzelf uit moet kijken met zo'n man die een met een jonge collega over zijn huwelijk zit te mopperen. Ik vind dat per definitie al niet erg chic en respectloos naar zijn vrouw toe. Dus moet ze zich voor haar eigen bestwil afstand nemen, gewoon lekker professioneel blijven en geen dingen zien die er niet zijn.

Maar ik heb niets met de homewrecker comments hier. Dat is niet haar probleem. Als ze zin heeft in een affaire waar ze door een getrouwde man aan het lijntje wordt gehouden, moet zij dat weten, maar dat huwelijk is zijn zorg. Ja, dat zou ze dan willens en wetens doen, maar zoiets komt dan van twee kanten, zo'n man wordt niet gedwongen om ergens aan mee te doen.

Dat gezegd hebbende, ik ben het wel eens met alle opmerkingen waarin het geflirt van die man in twijfel wordt getrokken. Ik denk inderdaad dat deze fantasie zich allemaal vooral in haar hoofd afspeelt en dat die man haar helemaal niet speciaal extra aandacht geeft. Daar hoeft ze zich verder niks bij in haar hoofd te halen. Ze vult veel zelf in en interpreteert dingen op haar manier, en ik denk inderdaad dat ze zich daar nog wel eens lelijk in kan vergissen. Dat zei ik al in mijn eerste comment, nog voor de "onthulling".
Wat een immoreel standpunt spreekt uit je middelste alinea. Spreek je uit ervaring?
HasseSimonsdochter schreef:
23-12-2017 15:29
Wat een immoreel standpunt spreekt uit je middelste alinea. Spreek je uit ervaring?
Ik geloof niet zo in dat je verantwoordelijk zou moeten zijn voor het welzijn van andermans relatie. Ik vind dat verder niet immoreel.

Ik spreek niet uit ervaring. Ik ben nooit vreemd gegaan en ik heb nooit relaties/affaires/flirts gehad met bezette mannen.

Wel genoeg bedrogen mensen in mijn omgeving en ik vind vaak dat ze hun kwaadheid op de verkeerde richten.
LizBakker schreef:
23-12-2017 15:34
Ik geloof niet zo in dat je verantwoordelijk zou moeten zijn voor het welzijn van andermans relatie. Ik vind dat verder niet immoreel.

Ik spreek niet uit ervaring. Ik ben nooit vreemd gegaan en ik heb nooit relaties/affaires/flirts gehad met bezette mannen.

Wel genoeg bedrogen mensen in mijn omgeving en ik vind vaak dat ze hun kwaadheid op de verkeerde richten.
Je kan toch ook kwaad op allebei zijn? Waarom kiezen?
Arrow- schreef:
20-12-2017 13:27
Star: Inderdaad zoals Liz zegt! Sowieso werkt zijn vrouw op 15 minuten loopafstand van hem dus het is eenvoudig voor haar om eens langs te komen voor de lunch. Niet dat ze dit zo vaak doet. Toen ze hem nogal begon te stalken een tijd terug hebben ze afspraken gemaakt dat ze sowieso niet te vaak langs moet komen aangezien ze ook echt voor zijn kantoor hem ging opwachten met allerlei vragen etc. Nu gaat het wel goed als ze er is en beperkt ze het tot lunch.
Dit is tussen hem en zijn echtgenote. Hoezo vind jij daar wat van? Bespreekt hij dit met jou ofzo?
23-12-2017 15:35
Je kan toch ook kwaad op allebei zijn? Waarom kiezen?
Natuurlijk, maar waarom zou je je druk maken om iemand waar je niets mee te maken hebt?
Arrow- schreef: ↑20-12-2017 13:27
Star: Inderdaad zoals Liz zegt! Sowieso werkt zijn vrouw op 15 minuten loopafstand van hem dus het is eenvoudig voor haar om eens langs te komen voor de lunch. Niet dat ze dit zo vaak doet. Toen ze hem nogal begon te stalken een tijd terug hebben ze afspraken gemaakt dat ze sowieso niet te vaak langs moet komen aangezien ze ook echt voor zijn kantoor hem ging opwachten met allerlei vragen etc. Nu gaat het wel goed als ze er is en beperkt ze het tot lunch.
Fauna69 schreef:
23-12-2017 15:38
Dit is tussen hem en zijn echtgenote. Hoezo vind jij daar wat van? Bespreekt hij dit met jou ofzo?
Voor de duidelijkheid, ik vond dit een vreemde opmerking van Arrow. Een vrouw die haar eigen man zou "stalken"? Dat is natuurlijk bizar. Tenzij ze bedoelt dat het op werk niet de bedoeling is dat je vrouw de hele tijd langs komt, Maar om dat stalken te noemen gaat wel ver.
LizBakker schreef:
23-12-2017 15:41
Voor de duidelijkheid, ik vond dit een vreemde opmerking van Arrow. Een vrouw die haar eigen man zou "stalken"? Dat is natuurlijk bizar. Tenzij ze bedoelt dat het op werk niet de bedoeling is dat je vrouw de hele tijd langs komt, Maar om dat stalken te noemen gaat wel ver.
Ik vond het ook een rare opmerking. Waar is TO mee bezig als ze er wat van vindt dat de vrouw van haar collega langs komt.. Volgens mij kan ze zich beter op het werk concentreren. Met normale ogen dan hè.
Als een man bezet is, dan blijf ik op gepaste afstand. Niet omdat ik verantwoordelijk ben voor zijn relatie/huwelijk, maar wel omdat ik respect heb voor relaties en huwelijken in het algemeen. Daarin stoken vind ik niet chique en moreel verwerpelijk. Zeker als er kinderen in het spel zijn.

En nog iets anders, ik voel mezelf daar ook wat te goed voor. Ik ga alleen voor een man die ook 100% voor mij gaat. Bij een bezette man is dit per definitie niet het geval.
LizBakker schreef:
23-12-2017 15:39
Natuurlijk, maar waarom zou je je druk maken om iemand waar je niets mee te maken hebt?
Ja hoor tuuuurlijk. Als jouw man zou liggen te ketsen met een of andere griet “met grote ogen”, dan zou jij helemaal geen enkele negatieve gedachte hebben naar die griet? Zeker als jij die vrouw kent en met haar bent gaan lunchen met je kinderen. Dat gelooft echt niemand. En nee, ik spreek niet uit ervaring.
N00R85 schreef:
23-12-2017 15:46
Als een man bezet is, dan blijf ik op gepaste afstand. Niet omdat ik verantwoordelijk ben voor zijn relatie/huwelijk, maar wel omdat ik respect heb voor relaties en huwelijken in het algemeen. Daarin stoken vind ik niet chique en moreel verwerpelijk. Zeker als er kinderen in het spel zijn.

En nog iets anders, ik voel mezelf daar ook wat te goed voor. Ik ga alleen voor een man die ook 100% voor mij gaat. Bij een bezette man is dit per definitie niet het geval.
Dat is prachtig. Hoewel ik het zelf nooit aan de hand heb gehad en het ook niet op zoek, durf ik niet te zeggen dat ik altijd zo principieel zou zijn. Misschien heb ik een keer behoefte aan iets zonder gedoe van een echte relatie ofzo en loopt het zo. Liever niet natuurlijk, maar ik weet niet of ik mij daar persé te goed voor zou voelen.

Gelukkig nooit in die positie gezeten.
LizBakker schreef:
23-12-2017 15:51
Dat is prachtig. Hoewel ik het zelf nooit aan de hand heb gehad en het ook niet op zoek, durf ik niet te zeggen dat ik altijd zo principieel zou zijn. Misschien heb ik een keer behoefte aan iets zonder gedoe van een echte relatie ofzo en loopt het zo. Liever niet natuurlijk, maar ik weet niet of ik mij daar persé te goed voor zou voelen.

Gelukkig nooit in die positie gezeten.
Als je niet weet of je je daar te goed voor zou voelen, dan heb je het waarschijnlijk bij het juiste eind..
23-12-2017 15:49
Ja hoor tuuuurlijk. Als jouw man zou liggen te ketsen met een of andere griet “met grote ogen”, dan zou jij helemaal geen enkele negatieve gedachte hebben naar die griet? Zeker als jij die vrouw kent en met haar bent gaan lunchen met je kinderen. Dat gelooft echt niemand. En nee, ik spreek niet uit ervaring.
Geloof het of niet, maar voorbeelden van vrouwen die daar zo mee om zijn gegaan ken ik ook uit mijn omgeving.
23-12-2017 15:52
Als je niet weet of je je daar te goed voor zou voelen, dan heb je het waarschijnlijk bij het juiste eind..
Ik denk dat de meeste mensen van zichzelf denken dat ze bepaalde dingen nooit zouden doen, totdat de situatie zich aandient. Ik realiseer me tenminste nog dat ik wel foute beslissingen zou kunnen maken. Ik denk zelfs dat ik daarom nooit in dit soort dingen terecht ben gekomen, want ik weet van mezelf dat ik niet heel principieel ben, dus ik moet dat niet opzoeken.

Ik reis veel voor werk en ben veel in hotels en hotelbars in luxe hotels. Daar zitten veel zakenlui die voortdurend op reis zijn, en je wil niet weten wat ik daar allemaal zie en hoe vaak je voor allerlei dingen wordt benaderd. Ik maak me altijd tijdig uit de voeten, want ik weet dat dat voor je het weet te ver gaat en zoals gezegd, ik weet niet of ik mezelf daarin zou kunnen vertrouwen. Ik heb blijkbaar minder principes dan veel vrouwen hier, maar dat zeg ik ook eerlijk.

Nogmaals, ik ben nooit met een bezette man geweest, maar mijn punt is dat ik best geloof dat ook ik daar voor zou kunnen vallen.
LizBakker schreef:
23-12-2017 16:04
Ik denk dat de meeste mensen van zichzelf denken dat ze bepaalde dingen nooit zouden doen, totdat de situatie zich aandient. Ik realiseer me tenminste nog dat ik wel foute beslissingen zou kunnen maken. Ik denk zelfs dat ik daarom nooit in dit soort dingen terecht ben gekomen, want ik weet van mezelf dat ik niet heel principieel ben, dus ik moet dat niet opzoeken.

Ik reis veel voor werk en ben veel in hotels en hotelbars in luxe hotels. Daar zitten veel zakenlui die voortdurend op reis zijn, en je wil niet weten wat ik daar allemaal zie en hoe vaak je voor allerlei dingen wordt benaderd. Ik maak me altijd tijdig uit de voeten, want ik weet dat dat voor je het weet te ver gaat en zoals gezegd, ik weet niet of ik mezelf daarin zou kunnen vertrouwen. Ik heb blijkbaar minder principes dan veel vrouwen hier, maar dat zeg ik ook eerlijk.

Nogmaals, ik ben nooit met een bezette man geweest, maar mijn punt is dat ik best geloof dat ook ik daar voor zou kunnen vallen.
Tsja.
Ik heb zelf een bloedhekel aan mensen die de boel bewust bedonderen, dus zodra ik door heb dat iemand bezet is, dan is dat voor mij een gigantische afknapper. Dat gelieg en gedraai naar degene die je het liefst is en dat ik dat dan zou faciliteren voor zo'n kerel? Ik word er eerder een beetje misselijk van, dan dat ik er zin in krijg zo iemand te bespringen.

Het gaat dus niet alleen om principes, maar ook om een bepaalde afkeer in mijn geval.
Hoi daar ben ik weer. Ik zie dat ik door sommigen weer even door het slijk gehaald ben. Toch bedankt aan iedereen met constructieve reacties (ook al is het niet direct wat ik wil horen!)!!

Even reageren:

Stalken: Sommigen zeggen dat ik heb verzonnen dat zijn vrouw hem stalkte. Dat komt zeker niet bij mij vandaan maar bij hem. Ze zijn in relatietherapie en zij was hiervoor zelf ook in therapie. Toen haar vorige relatie uitging heeft ze ook stalkgedrag vertoond. Ook komt ze bijvoorbeeld steeds langs op de school van de kids en bemoeit ze zich overal mee. Ze kan van de paniek opeens heel boos worden terwijl er eigenlijk niks aan de hand is en daar hebben mensen wel last van ja. Of je iemand wel of niet een stalker kunt noemen laat ik aan psychologen over maar ze heeft wel een serieus probleem dat ik zelf niet verzonnen heb.

Leeftijd: Jullie noemen me naief en kinderachtig, 'vast een jong meisje', nou ja misschien ben ik ook naief hierin, dat weet ik niet. Ik open niet voor niets een topic, als ik het allemaal al wist dan hoefde dat niet! Ik doe dat juist om reacties van jullie te krijgen omdat ik zelf ook wel weet dat een mens anders naar de zaken kijkt wanneer er verliefdheid in het spel is. Voor de nieuwsgierigen: ik ben 27 en hij is 38. Ik heb altijd relaties gehad met veel leeftijdsverschil (8 jaar en 6 jaar). Dan kan ik alsnog wel naief zijn in deze situatie natuurlijk maar ik heb wel ervaring met relaties en kon altijd prima uitmaken of iemand interesse in mij had of niet. Deze keer is het echter wat complexer, waardoor ik ook een topic heb geopend.

Of hij echt interesse heeft in mij: Ik kan niet in zijn hoofd kijken maar zoals sommigen hier al zeiden heb ik wel een streepje voor. Afgelopen week zijn er weer een aantal dingen gebeurd waaruit dat bleek. Hij gaat 1.5 week weg en zei wel erg vaak hoe hij mij wel zou gaan missen. Ook knipoogde hij een aantal keer (doet hij heel soms maar nu wat vaker). Verder is hij ook wel gewoon met zijn gezin bezig want hij liet me een aantal filmpjes van zijn kinderen zien (kerstliedjes zingen). Ik zie nooit dat hij dit soort dingen aan anderen laat zien maar het kan ook dat hij het alleen aan mij laat zien omdat veel collega's toevallig niks met kinderen hebben.

De opmerking over Noorwegen begrijp ik niet, ik woon gewoon in Nederland.
Nou niemand haalt jou door het slijk hoor. Dat heb je zelf al gedaan met het etaleren van je eigen kapotte morele kompas. Maar ja, als je ogen maar groot zijn.
23-12-2017 16:44
Nou niemand haalt jou door het slijk hoor. Dat heb je zelf al gedaan met het etaleren van je eigen kapotte morele kompas. Maar ja, als je ogen maar groot zijn.
Volgens mij mag iedereen gewoon z'n eigen gedachten uiten onafhankelijk van het morele kompas van anderen, zo ook ik. Mijn denkwijze verdient niet de schoonheidsprijs nee, dat niet. Maar om nou gelijk zo van leer te trekken (niet alleen jij maar ook anderen) vind ik onnodig aangezien er nog helemaal niks gebeurd is!! Misschien gebeurt er wel nooit iets. Dan blijft het in mijn hoofd. Is dat nou zo vreselijk? Mensen doen wel gekkere dingen, en daar wordt dan soms milder op gereageerd dan op dit topic.
Even los van wat hij wil, wat zou jij willen dan? Heb je echt zin in een kerel van eind dertig met vier kinderen en een vrouw met psychische problemen?

Ik begrijp echt niet dat je als 27- jarige daar zin in hebt. Het is toch veel leuker om een knappe kerel van je eigen leeftijd (of iets ouder mag ook) te scoren, waarvan je ongecompliceerd kunt genieten en echt samen iets op kunt bouwen?

Ik vind je niet naïef dat je gecharmeerd bent door hem, maar wel dat je echt gelooft dat dit enige toekomst heeft en dat je ook nog denkt dat het dan leuk wordt i.p.v. een enorm complexe situatie met allerlei gedoe.
Arrow- schreef:
23-12-2017 16:46
Volgens mij mag iedereen gewoon z'n eigen gedachten uiten onafhankelijk van het morele kompas van anderen, zo ook ik. Mijn denkwijze verdient niet de schoonheidsprijs nee, dat niet. Maar om nou gelijk zo van leer te trekken (niet alleen jij maar ook anderen) vind ik onnodig aangezien er nog helemaal niks gebeurd is!! Misschien gebeurt er wel nooit iets. Dan blijft het in mijn hoofd. Is dat nou zo vreselijk? Mensen doen wel gekkere dingen, en daar wordt dan soms milder op gereageerd dan op dit topic.
Het gaat er niet om wat er al is gebeurd. Jij zit te geilen op een getrouwde vent. Als je je hier ongepast zit te verlekkeren en erop los fantaseert dan moet je niet gaan lopen janken dat je benaderd wordt passend bij het ongunstige beeld dat je van jezelf hebt neergezet.
N00R85 schreef:
23-12-2017 16:47
Even los van wat hij wil, wat zou jij willen dan? Heb je echt zin in een kerel van eind dertig met vier kinderen en een vrouw met psychische problemen?

Ik begrijp echt niet dat je als 27- jarige daar zin in hebt. Het is toch veel leuker om een knappe kerel van je eigen leeftijd (of iets ouder mag ook) te scoren, waarvan je ongecompliceerd kunt genieten en echt samen iets op kunt bouwen?

Ik vind je niet naïef dat je gecharmeerd bent door hem, maar wel dat je echt gelooft dat dit enige toekomst heeft en dat je ook nog denkt dat het dan leuk wordt i.p.v. een enorm complexe situatie met allerlei gedoe.
Je hebt gelijk, dat is ook veel leuker!
Als ik zelf een leven zou kunnen maken a la The Sims of iets dergelijks dan zou ik zeker voor die makkelijke situatie kiezen! Maar ik heb er ook niet voor gekozen verliefd te worden op deze man. We zijn echt heel erg naar elkaar toegegroeid. Mijn vorige relaties hadden veel leeftijdsverschil maar daar was het inderdaad niet gecompliceerd. Die gingen aan en uit om simpele en gangbare redenen. Dit is wat lastiger en daar schrik ik ook van, maar het gevoel is bij deze man ook wel veel intenser. Als het alleen om het uiterlijk zou gaan oid of om een korte bevlieging dan zou ik het niet in mijn hoofd halen er iets mee te doen want dat is inderdaad vragen om problemen.

De kans dat ik een toekomst heb met deze man is erg klein maar door zijn veranderende gedrag ben ik toch wel iets meer die richting op gaan denken. Dit soort dingen gebeuren wel degelijk, kijk maar naar de statistieken... Niet dat dat per se goed is natuurlijk, maar ik vind het erg moeilijk om weg te blijven van deze man omdat die klik er zo heftig is. Als het zou lukken dan zou het misschien inderdaad helemaal niet leuk zijn.. Dat zou heel goed kunnen. Heel jammer zou dat zijn. Maar mijn vorige 2 relaties gingen ook uit en dat heb ik ook overleefd.

Dank je wel voor je reacties, ik heb ze allemaal gelezen en doelde zeker niet op jou in mijn vorige post :)
N00R85 schreef:
23-12-2017 16:47

Nou precies dit.

En ook je laatste post over haar stalkgedrag. Ja en, al doet ze dat.. So? Wat heeft dat met jou te maken?
Jij fantaseert er een heel verhaal omheen waardoor je alles veel groter maakt, maar dat speelt allemaal af in jouw hoofd.

Blijf lekker fantaseren en laat het daarbij. De man is getrouwd en heeft kinderen. Hij heeft je geen liefdesverklaring gedaan en al had hij dat wel gedaan; je bent 27, er zijn vast veel leukere vrijgezelle kerels zonder kinderen.
En daar erbij is het nogal onfatsoenlijk vind je niet dat hij met een collega zo praat over zijn vrouw en moeder van zijn kinderen. Dus zo leuk klinkt hij niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven