Tweede bevalling makkelijker/minder pijnlijk dan de eerste?

27-01-2009 18:50 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste bevalling vond ik geen pretje. Om 6.30 uur de eerste weeen en vervolgens de volgende ochtend om 1.00 uur geboren. 2.15 uur geperst en uiteindelijk een vacuum.

Er wordt vaak gezegd dat een tweede bevalling gemakkelijker gaat? Vinden jullie dat ook of zijn de ervaringen wisselend?
Lika, gefeliciteerd, leuk

Klopt het dat je dan wel elke dag naar het ziekehuis moet voor controle, Athena? Lijkt me ook lastig.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
tot 3 weken overtijd athena? jeemig, dat is echt wel heel erg lang, dat hangt toch ook af van het ziekenhuis?
Yep Inad, vanaf dag 14 ben je een ellendig medisch geval en moet je elke dag naar ziekenhuis voor ctg en echo. Ook al zo handig met een dreumes .

Arwen: ik geloof dat het inderdaad (nog?) per regio verschilt, maar ik hoor wel steeds vaker van anderen dat het 3 weken-beleid daar ook geldt.
oh wat lijkt me dat erg zeg. Natuurlijk is het allemaal relatief en een gezonde baby is het belangrijkste blablabla, maar je leeft naar de uitgerekende datum toe en dan is het daarna wel klaar hoor voor mij. Dan nog 3 weken doorlopen lijkt me echt verschrikkelijk. Maar ja.
Het is ook r*k. Toen oudste 10 dagen overtijd bleek, hield ik er bij de 2e wel rekening mee dat het lang ging duren, maar op 16 dagen reken je toch niet snel. Het ergste vond ik toen in mijn hormonale toestand nog dat ik niet thuis kon bevallen, had dat toch graag een keer meegemaakt.

Natuurlijk telt dit op niveau van wereldleed absoluut niet mee en 2 gezonde knullen is rijkdom enz... enz.

Maar leuk is anders, dat wel.
Jeeuh, dat is echt nauwelijks te doen met dreumes inderdaad, elke dag op en neer. Zat ziekenhuis wel een beetje in de buurt nog?

16 dagen heel lang inderdaad, oef.

Chica was 8 dagen te laat en Mille's kinderen en ook kind van jongere zus allemaal laat, dus ik ga er vanuit dat ik nu ook niet op eerder dan een week later dan de uitgerekende datum hoef te hopen. Aan 16 dagen wil ik maar even niet denken
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Moet je ook gewoon niet doen. Je kunt er toch helemaal niks aan doen, je mag gewoon fijn wachten tot kind besluit dat 'ie er nu wel uit wil. Jouw kind gaat vast netjes binnen de max 14 dagen na uitgerekende datum bevallen.

Ziekenhuis zat wel in de buurt ja, minuutje of 12-15 rijden.
pfff... daar heb ik nog niet eens over nagedacht. Kruimel was 4 weken te vroeg, dus ik ken het hele wachten niet. Zul je zien dat Guppie het precies andersom probeert en ook 18 dagen of zo blijft zitten

Fee, dat is precies waar ik bang voor ben, dat ik niet weet wat me te wachten staat (precies andersom dan bij jou dus). Niet meer dan bij de eerste, maar toch... Bij Kruimel heb ik het nooit helemaal 'zelf' hoeven doen, doordat ik een pethidine prik kreeg toen het te heftig werd. Dus ja, geen idee hoe het gegaan was als ik die niet had gekregen. Het idee dat ik niet weet hoe het voelt zonder prik maakt wel dat ik denk 'help', maar ja,... er hebben al zo veel vrouwen hetzelfde gedaan, dus ik zal het ook wel overleven (denk dat ik het toch maar thuis ga proberen....)
oh, en dank voor de felicitaties Inad

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven