Omboeken naar Egypte
woensdag 15 maart 2017 om 16:50
Wij hebben al een hele tijd geleden een vakantie naar Turkije geboekt, nu willen we echter niet meer gaan
Van het reisbureau mogen we omboeken we zijn met 4 volwassene en 3 kinderen.
Nu blijkt er voor gran canaria minimaal 2000 euro bij te komen dit kunnen we gewoon niet opbrengen.
Nu staat de optie Egypte er nog kun je daar wel redelijk veilig heen.
Van het reisbureau mogen we omboeken we zijn met 4 volwassene en 3 kinderen.
Nu blijkt er voor gran canaria minimaal 2000 euro bij te komen dit kunnen we gewoon niet opbrengen.
Nu staat de optie Egypte er nog kun je daar wel redelijk veilig heen.

donderdag 23 maart 2017 om 18:58
quote:YouWish schreef op 23 maart 2017 @ 10:40:
[...]
Want de keus is Egypte of Turkije? Meer smaken zijn er niet? Er zijn niet nog tientallen andere landen om uit te kiezen? Je moet en zal in een all inclusive in een instabiel moslimland zitten? Wat is de reden daarvoor? Lekker goedkoop?Natuurlijk zijn er meer smaken en daar gaan we ook naar toe maar dat wilt niet zeggen dat we niet naar Egypte gaan. Ik ga wel 3 keer per jaar op vakantie.
[...]
Want de keus is Egypte of Turkije? Meer smaken zijn er niet? Er zijn niet nog tientallen andere landen om uit te kiezen? Je moet en zal in een all inclusive in een instabiel moslimland zitten? Wat is de reden daarvoor? Lekker goedkoop?Natuurlijk zijn er meer smaken en daar gaan we ook naar toe maar dat wilt niet zeggen dat we niet naar Egypte gaan. Ik ga wel 3 keer per jaar op vakantie.
zondag 24 december 2017 om 16:37
Hoi Hamerhaai,
Ook wij zijn inmiddels verliefd op Egypte, wij willen er februari 2018 weer naartoe.
Hoe was het weer er vorig jaar februari toen jij er was en welke plaats zal je toen? Ik twijfel een beetje of de temeratuur wel aangenaam zal zijn, de cijfers die je op internet vind word je ook niet veel wijzer van.
Alvast bedankt!
zondag 24 december 2017 om 17:02
Wij gaan primair om te duiken. Temperatuur boeit iets minder.Joshlica schreef: ↑24-12-2017 16:37Hoi Hamerhaai,
Ook wij zijn inmiddels verliefd op Egypte, wij willen er februari 2018 weer naartoe.
Hoe was het weer er vorig jaar februari toen jij er was en welke plaats zal je toen? Ik twijfel een beetje of de temeratuur wel aangenaam zal zijn, de cijfers die je op internet vind word je ook niet veel wijzer van.
Alvast bedankt!
Het kan dan soms wel wat waaien waardoor het iets kouder aanvoelt. En s avonds koelt het snel af. Broek en trui/vestje meenemen voor de avond.
Maar het is zeker warm genoeg om te zwemmen en snorkelen en uit de wind bij het zwembad of strand te liggen.
En gelukkig niet zo snik heet. Prima te doen dus. Maar wel in Marsa Alam. Noord Egypte (Sharm el-Sheik, Dahab, Harghada) kan misschien dan te koud zijn.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
dinsdag 26 december 2017 om 08:41
Ik snap niet dat mensen zo bang zijn voor Egypte en Turkije en vervolgens lekker in Europa blijven. 5 jaar geleden een rondreis gemaakt door Egypte. Op dat moment waren er geen checkpoints meer en politie was zo corrupt daar kon je niet aankloppen maar ik heb me geen moment onveilig gevoeld. Hotels controleerde alles enorm goed en deden er alles aan om je een heerlijke vakantie te geven. Dit geldt ook voor 2 jaar geleden Turkije, afgezien de aardbeving die we daar meemaakte
Maar in Brussel een jaar geleden heb ik me echt niet lekker gevoeld. Militairen met tanks onder je hotelraam. Overal bewakingshonden en wapens. Was blij dat ik er weg was na een weekend.
En voor degene die vrolijk roepen we gaan naar Disneyland. In Mei nog geweest maar daar wandel je dus ook tussen een muur van militairen met wapens en als je goed rondkijkt ontdek je de undercovers ook nog wel die in de wachtrij voor de poort staan te wachten.
Voor mijn gevoel is Europa net zo onveilig als Turkije en Egypte.
Het zegt al genoeg dat mijn buitenlandse vrienden vragen hoe het is om in Europa te wonen met al die aanslagen. En vragen of ik wel veilig ben en waarom ik in hemelsnaam nog naar Frankrijk, Duitsland of andere west europese landen ga want het is daar niet veilig.
Gewoon je goede verstand gebruiken, massa omgevingen vermijden en lekker genieten van je vakantie. De kans dat je in een auto ongeluk omkomt in de dagelijkse rit naar het werk is vele malen groter.
Maar in Brussel een jaar geleden heb ik me echt niet lekker gevoeld. Militairen met tanks onder je hotelraam. Overal bewakingshonden en wapens. Was blij dat ik er weg was na een weekend.
En voor degene die vrolijk roepen we gaan naar Disneyland. In Mei nog geweest maar daar wandel je dus ook tussen een muur van militairen met wapens en als je goed rondkijkt ontdek je de undercovers ook nog wel die in de wachtrij voor de poort staan te wachten.
Voor mijn gevoel is Europa net zo onveilig als Turkije en Egypte.
Het zegt al genoeg dat mijn buitenlandse vrienden vragen hoe het is om in Europa te wonen met al die aanslagen. En vragen of ik wel veilig ben en waarom ik in hemelsnaam nog naar Frankrijk, Duitsland of andere west europese landen ga want het is daar niet veilig.
Gewoon je goede verstand gebruiken, massa omgevingen vermijden en lekker genieten van je vakantie. De kans dat je in een auto ongeluk omkomt in de dagelijkse rit naar het werk is vele malen groter.

dinsdag 26 december 2017 om 09:48
Heel erg naast.
Vergeten dat er op 24 november meer dan 300 doden waren in 1 moskee in Egypte?
Zie ook dit artikel van eind november: http://www.dewereldmorgen.be/artikel/20 ... er-moslims
Turkije staat op plek 9, Egypte op 11 qua aantal doden agv terreur/aanslagen.
De top vijf is Irak, Afghanistan, Syrië, Nigeria, Pakistan. Maar 1% van alle terreurdoden wereldwijd valt in rijke Westerse landen. Inclusief de getallen van de aanslagen zoals in Parijs.
Maar goed, TO is allang terug van vakantie.
Vergeten dat er op 24 november meer dan 300 doden waren in 1 moskee in Egypte?
Zie ook dit artikel van eind november: http://www.dewereldmorgen.be/artikel/20 ... er-moslims
Turkije staat op plek 9, Egypte op 11 qua aantal doden agv terreur/aanslagen.
De top vijf is Irak, Afghanistan, Syrië, Nigeria, Pakistan. Maar 1% van alle terreurdoden wereldwijd valt in rijke Westerse landen. Inclusief de getallen van de aanslagen zoals in Parijs.
Maar goed, TO is allang terug van vakantie.

dinsdag 26 december 2017 om 10:36
Hallo,
juist 2 dagen terug van Egypte (Hurghada). Alles is zeer goed verlopen en iedereen was vriendelijk en respectvol. Ik had eerlijk gezegd ook een klein hartje om te vertrekken met al die aanslagen overal ter wereld, je bent zogezegd nergens meer veilig. Mijn man heeft mij kunnen overtuigen dat er grote controle en veiligheid is overal alsook op de luchthaven.Toen we met de taxi aankwamen aan het hotel wordt de auto zeer goed gecontroleerd, met een spiegel kijkt men onderaan de auto, koffercontole en de papieren .Voor je kunt binnenrijden zeer zware speciale hekkens met hoekpunten die opgeschoven moeten worden. Bij het binnengaan hotel dezelfde controle als op de vlieghaven. De personen die niets te zoeken hebben in het hotel kunnen niet binnen.
Wij lagen aan een inham zee, daar lagen ook een soort kettingen met scherpe punten dat niemand binnen kan. Het lag ver genoeg dat het niet stoorde voor het publiek. Wij kregen ook uitleg van de hostess waar we bij de reisorganisatie onze reis geboekt hadden.
Wij hebben wel winkeltjes en een winkelcentrum bezocht niet ver van het hotel ,maar anders geen uitstappen gedaan. Misschien toch wel uit bezorgdheid, andersom gingen we voor een rustvakantie. Een zeer mooie vakantie en misschien volgend jaar terug....
De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik toch wel tevreden dat alles goed verlopen was en ik goed thuiskomen ben zonder problemen.
Ik hoop dat ik jou wat heb kunnen helpen en ik wens je ook waar je naar toe gaat een zeer fijne vakantie🕶
juist 2 dagen terug van Egypte (Hurghada). Alles is zeer goed verlopen en iedereen was vriendelijk en respectvol. Ik had eerlijk gezegd ook een klein hartje om te vertrekken met al die aanslagen overal ter wereld, je bent zogezegd nergens meer veilig. Mijn man heeft mij kunnen overtuigen dat er grote controle en veiligheid is overal alsook op de luchthaven.Toen we met de taxi aankwamen aan het hotel wordt de auto zeer goed gecontroleerd, met een spiegel kijkt men onderaan de auto, koffercontole en de papieren .Voor je kunt binnenrijden zeer zware speciale hekkens met hoekpunten die opgeschoven moeten worden. Bij het binnengaan hotel dezelfde controle als op de vlieghaven. De personen die niets te zoeken hebben in het hotel kunnen niet binnen.
Wij lagen aan een inham zee, daar lagen ook een soort kettingen met scherpe punten dat niemand binnen kan. Het lag ver genoeg dat het niet stoorde voor het publiek. Wij kregen ook uitleg van de hostess waar we bij de reisorganisatie onze reis geboekt hadden.
Wij hebben wel winkeltjes en een winkelcentrum bezocht niet ver van het hotel ,maar anders geen uitstappen gedaan. Misschien toch wel uit bezorgdheid, andersom gingen we voor een rustvakantie. Een zeer mooie vakantie en misschien volgend jaar terug....
De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik toch wel tevreden dat alles goed verlopen was en ik goed thuiskomen ben zonder problemen.
Ik hoop dat ik jou wat heb kunnen helpen en ik wens je ook waar je naar toe gaat een zeer fijne vakantie🕶

dinsdag 26 december 2017 om 12:49
Uh? Dat zou hetzelfde zijn als zeggen “wat is er mis met Nederland, waarom moet je naar Frankrijk of Italië”.nessemeisje schreef: ↑26-12-2017 12:42Ik snap echt niet waarom je je heil zoekt in vakantielanden als Egypte en Turkije. Wat is er mis met bijvoorbeeld Griekenland? Of is het een centenkwestie?
Egypte is toch echt een heel ander land; andere natuur, andere cultuur, andere mensen, etc.
Ik heb 2 jaar in Egypte gewoond en gewerkt. Ik hou van het land en de mensen. Alleen totaal niet van de regering en het regime.
I can't control the wind but I can adjust the sail

dinsdag 26 december 2017 om 13:01
Het hoeft geen centenkwestie te zijn. Als ik in de herfst/winter op vakantie wil dan valt Griekenland of Spanje al af omdat ik verzekerd wil zijn van zon. Ik vind het heerlijk om naar Egypte te gaan om zo de winter te doorbreken. Veel mensen gaan ook speciaal naar Egypte om te snorkelen. Dat is zo mooi daar, het is net of je in een aquarium zwemt. Wij hebben geboekt voor Rhodos in juni maar als ik iemand mee kan krijgen wil ik ook nog best in februari of zo nog een weekje zon in Egypte.