Jaaa....Eind aug/begin sept

03-01-2009 10:43 2964 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/M KidsBijzonderheden

Elyane 14-08-2009 3

Pauwie 34 19-08-2009 1 / 1

Mmomo 32 21-08-2009 1

Rebbel 27 28-08-2009 1

Aruba 23 29-08-2009 / Dierewier 27 29-08-2009 1

Visotsky 31 30-08-2009

Star 29 31-08-2009 1

Lala1979 29 01-09-2009 1

Gympy77 31 07-09-2009

Pipi28 33 07-09-2009

Nala24 27 09-09-2009 /

Aapje 30 11-09-2009 /

Suze2 20-09-2009 1

Inad 34 21-09-2009 1

Hallo allemaal, goed weekend gehad? Wij zijn zaterdag huizen wezen kijken. Veel mooi gezien! Er staan echt heel veel mooie huizen leeg (lang leve de recessie ). Volgens de makelaar is het op dit moment zo moeilijk om huurders te vinden, dat we best bij huizen konden kijken die qua huur boven ons budget zouden liggen en dan gewoon een lager bedrag bieden. Als ‘gezinnetje’ schijn je voor huiseigenaren aantrekkelijk te zijn. Veel huizen worden hier namelijk verhuurd aan groepen studenten of jonge Polen/Letten/Russen etc. die hier werken. Gezinnen schijnen een betere naam te hebben. Goed nieuws dus... We hebben ook nog wel even om kieskeurig te zijn. We willen uiterlijk in mei verhuizen.

Verder lekker wezen zwemmen gisteren. ‘Vroeger’ was ik altijd sneller dan mijn vriend. Nu kom ik er hijgend achteraan getuft . Gelukkig konden we buiten bijkomen in de Canadian Hot Tub. Je kijkt dan uit over de baai... Door het vergezicht en de palmbomen heb altijd meteen het gevoel dat ik in Spanje ben in plaats van in het natte Ierland .

Aapje - nog een paar dagen, dan komt ook voor jou die 12-wekengrens in zicht! Is toch wel fijn he, als je die gepaseerd bent. 2 dagen na mijn 12-wekengrens had ik ineens een buikje. Heel gek hoe snel dat ineens gaat. Draag mijn gewone broeken niet meer. Moest echt een knoopje losdoen als ik ergens langer zat of aan het eten was. Kon echt niet meer met goed fatsoen .

Nala - Fijn weer een goede echo. Ik neem aan dat je het truitje en rokje voor jezelf hebt gekocht en niet voor de kleine? Toen ik het eerst las dacht ik even dat je al wist of je een zoontje of een dochtertje krijgt. Willen jullie dat trouwens weten vantevoren? Wij wel, maar we hebben wel afgesproken om het tot de geboorte niet verder te gaan vertellen....

Wat naar, die digivriendin van je die borstkanker heeft!

Pip- Gefeliciteerd met de goede echo!! Leuk zo’n feestvierder... Misschien wist hij/zij dat het carnaval was?

Momo - Lastig zeg, dat je nog zo misselijk bent! Hoop echt dat het snel minder wordt. Had je er de vorige keer ook zo’n last van? (misschien heb je dat al verteld hoor...). Van vermoeidheid heb ik ook nog wel last... althans, dat het harder aankomt als ik laat naar bed ga of op reis ben...

Star - Succes bij je echo morgen... Hoop dat het weer genieten wordt.

Elyane - Gelukkig zijn ‘Zeefje’ en ‘Zootje’ nicks en niet hun echte namen. Heeft het te maken met hun karaktereigenschappen? Nog gefeliciteerd!

Hey Lala - Alles goed? Wat bedoel je precies mbt de tabel? Die staat toch op uitgerekende datum?

NB. Ik heb op Hyves iets gezet over mijn gesprek op de universiteit.
Hallo! Zat net een beetje naar de tabel te kijken. Wat ik niet snap. Soms heeft iemand dezelfde UD of dichtbij dezelfde en dan scheelt de zwangerschapsduur wel weer. Ik was op school al slecht in wiskunde maar dat kan ik dus niet verklaren. (snappen jullie wat ik bedoel? )

Leuk, nieuwe echofoto's op hyves.

Met mij gaat het lichamelijk ietsjes minder. Voel me zo'n zeikerd maar kan het beter hier kwijt dan dat ik tegen collega's ofzo wil gaan zeuren. Heb veel pijn van mijn verklevingen. Logisch doordat die boel daar nu groeit. Voor de rest veel duizelig en last van mijn onderrug. Oftewel ik lijk wel een oud wijf
Vis; hij staat nu op alfabet. En ik ben iemand die steeds even in de tabel terug kijkt als iemand iets schrijft. Is diegene verder dan ik, of minder ver en dan weet ik hoe lang iemand +/- zwanger is omdat ze boven of onder mij staan..haha..klinkt stom als ik het zo opschrijf.

Klinkt lekker je dagje zwemmen!

Aruba; eeuhhm bedoel je mij daarmee? Ik ben op 1 sept uitgerekend, maar ik reken steeds in het weekend een week verder (dus was gisteren 13 weken). Dit komt omdat ik eigenlijk iets eerder uitgerekend ben dan 1 sept. Zal reden/verhaal op hyves zetten dat we dit zo doen. En natuurlijk mag je klagen. Verklevingen? Ik weet niet wat dat is, maar zo te horen pijnlijk...houd je daar de hele zwangerschap last van?
Ik ben ook een zeikerd Aruub

Morgen echo en loop mezelf nu alweer op te vreten, buik lijkt kleiner dan eerste zwangerschap dus loop me weer eens zorgen te maken. Aaaaargh.
Viel me niet bij jou specifiek op maar toen ik het lijstje zo naast elkaar zag dacht ik hey, ergens klopt het niet.

Ja die verklevingen heb ik in mijn onderbuik zitten. Heb ik na mijn miskramen ook een kijkoperatie voor gehad omdat ik er al een paar jaar pijn van had. Maar nu alles daar beneden groeit is de pijn nog veel erger. Zal er rekening mee moeten houden dat dat de hele zwangerschap blijft maar omdat alles van binnen verhuist en verplaatst wordt is er kans dat het na de zwangerschap wel ook meteen voorbij is met de pijn.
Kan me voorstellen dat je je op vreet voor morgen. Niet dat ik denk dat het nodig is maar het is toch de echo voorbij de 12 weken. Weer een mijlpaal bereikt morgen.
Bah wat verveldend is dat dan. Tenminste ik heb een hekel aan buikpijn. Wel een prettig vooruitzicht als je daar na je zwangerschap de rest van je leven van af bent.

En ik kan me ook voorstellen dat je zenuwachtig bent voor je echo! Ik denk dat dat blijvend is. Al hoewel bij mij werd dat minder toen ik de baby voelde schoppen. Toen had ik het gevoel zelf ook te kunnen voelen of alles goed met mijn kindje was.
Lala, ik had niet eens opgemerkt dat de lijst op alfabet stond . Vind je suggestie prima! Lijkt me ook handiger.

Aruba, je mag best zeuren hoor! Lijkt me lastig om daar zo'n last van te hebben.

Star, Kom op meid! Het komt vast wel goed met die echo. Hoe laat heb je hem? Een beetje aan het begin van de dag? (ik snap je zenuwen trouwens wel hoor!).
Oh, ik ga vanaf donderdag trouwens met een vriend uit Nederland lekker een weekendje naar Belfast!

Heb er super veel zin in!
Ha allemaal,

Was vanochtend weer naar de vk en bedacht me daarna dat ik hier al een tijdje niet meer was geweest . Nou gaat het wel minder snel met de berichtjes, dus was zo weer bijgelezen.

Was trouwens erg fijn bij de vk, ze herkende me nog van de vorige keer toen ze bij me thuis was geweest na de miskraam. Erg leuk mee gekletst en ze heeft me ook nog weer geholpen met een irritante verzekeringskwestie, er staat namelijk nog steeds een rekening open van de echo na miskraam. Erg vervelend, ik hoor hem niet te betalen, maar krijg wel steeds de rekening.

Leuk om te lezen dat de meeste van ons nu de 12-weken-grens ongeveer bereikt hebben of voorbij zijn. Bij mij is het ook echt al zichtbaar sinds die tijd, ben nu 13 week en heb me vandaag maar in een spijkerbroek van Mamalicious gehezen. Zit toch wel lekker en ben bovendien lekker thuis deze week, dus hoef me niet druk te maken om hoe ik eruit zie. Merk dat ik het eigenlijk nog helemaal niet zo leuk vind om er zwanger uit te zien. Raar is dat, had ik vorige keer ook, terwijl ik verder heel erg van mijn zwangerschap kan genieten en andere zwangeren er wel altijd heel mooi uit vind zien. Maar heb toch ergens een probleem met het hebben van een buik(je), misschien omdat het altijd al mijn zwakste plek is, begin daar altijd als eerste uit te 'dijen'.

Ook leuk om al jullie ambitieuze plannen te lezen: verhuizen naar de andere kant van het land, met een nieuwe studie beginnen, gesprek op de universiteit... Ik was me ook al een beetje aan het oriënteren op een eventuele nieuwe werkgever, maar met een zwangerschapsverlof dat na de zomervakantie begint en tot de kerstvakantie duurt, zijn de kansen wat kleiner in onderwijsland, denk ik. Ach, heeft geen haast, ik zit goed bij mijn huidige werkgever.

Heb me alweer gestort op het uitzoeken van een behangetje voor de kinderkamer. Vorige keer wist ik me nog netjes in te houden tot een paar weken voor de bevalling, maar nu ben ik nu al helemaal bezig met een nestje bouwen haha Beetje jammer dat het behang dat ik nu net zo leuk vind 60 euro per rol moet kosten...

Nou, ik blijf lekker binnen vandaag, buiten regen en rare mensen in apenpakkies hier in Brabant...

Aruba, sterkte met de buikpijn en ook voor Mmomo, hoop dat de misselijkheid snel weer voorbij is nu. En Nala, sterkte met je vriendin, wat een rotnieuws. voor jullie!

Star, veel plezier morgen bij de echo, komt vast goed!

Oja, goed idee van de tabel, hoop dat Nala het ook ziet zitten om 'm om te bouwen? Mijn uitgerekende datum is trouwens veranderd naar 28 aug.

En een beetje laat en ook off-topic, maar denk er net zo over als jij Dier, wb de mol. Ik zit al vanaf begin op Jon en kan me ook niet voorstellen dat Dennis of Anniek de mol is, misschien nog Vivienne, maar ga toch echt voor Jon.
13.30 moet ik

Ik ga maar uitslapen
Lala, ik zal de tabel aanpassen. Is wel ff een werkje, maar ga ik er van de week ff voor zitten.

Nou, ik kan echt mijn normale broeken niet meer aan. Had vandaag mijn pantalon aan. (gelukkig al een wat oudere)

Liep al met de knoop los, nee trek ik opeens de rits kapot.

Kon dus geen kant meer op. Had gelukkig mijn sporttas al bij me, dus liep de hele dag in mijn sportbroek op mijn werk.

Wordt nu dus echt fulltime positiebroeken.

Klopt Vis, truitje en rokje zijn voor mezelf.

Wij willen ook weten wat het gaat worden en dan gaan we het aan iedereen vertellen. Kan dat echt niet zoveel weken voor me houden.

Star, succes morgen en ook veel plezier!

Ik snap wat je bedoelt Aruba, maar de berekening heb ik nooit gesnapt. Misschien dat de duur van je cyclus ermee te maken heeft? Daardoor kan het misschien ook verschillen.

Balen dat je zo'n last hebt van die verklevingen.

Gelukkig heb je weer dezelfde vlos Rebbel.

Zag verder alles er goed uit?

Mijn manager is gelukkig druk bezig voor mijn uitkering.

Zij vindt het ook belachelijk dat ze de laatste 4 weken voor je verlof daarvoor nemen. Ze gaat proberen of ze het gemiddelde van een half jaar of zelfs wel een jaar kunnen nemen.

En anders mag ik misschien wel dagen opsparen en pas in juli declareren.

Ben vaak niet zo tevreden over haar, maar nu vind ik het zo super hoeveel moeite ze voor me doet!
Als jullie nog leuke positiekleding webshops (lui!) tips hebben?
Ja ergens in een mail wat links, maar nu te lui om te zoeken
Tabel is aangepast
joehoeee!

Star bij Ceetje was je toch niet zo misselijk? Dat verklaart vast en zeker je kleinere buik en ach iedere keer is het weer anders. Snap je zenuwen voor de echo maar maak je niet te druk he....doe je beeb morgen de groetjes . Ik mag morgen weer hartje luisterne maar had graag nog even zwaaiende beeb gezien!

Wat goed om te horen dat al veel van ons aan de positiekleren zitten. Ik loop nog in mijn eigen kleren maar vandaag zat mijn spijkerbroek mij echt in de weg, vorige week nog niet. Voel echt een harde bal in mijn onderbuik en kan ook minder goed voorover buigen ook door te strakke broek natuurlijk haha. Heb nu nog een spijkerbroekpositie liggen van Nesta, moet snel een broek erbij scoren. Rokjes en jurkjes lukken nog gelukkig.

Rebbel wij gaan samen voor Jon! Heb nu al zin in finale! Hhaa jij gaat helemaal los dit keer. Leuk behang uitzoeken en jammer dat de prijs zo hoog is hmmm...doe je toch een muur en de rest egaal, scheelt een hoop geld . Fijn dat alles goed was bij VK en wat achterlijk van die rekening, dat is echt kwetsend.

Nala thanks dat tabel is aangepast, ik vind het zelf ook wat makkelijker lezen. Goed zeg dat manager voor je aan de slag gaat, TERECHT!

Aruba h&m heeft leuke kleren en www.prettymum.nl soms ook. Heb er zelf nooit wat gehaald. Ik haal bij H&M en momdelicious.

Vis klinkt heerlijk die hottub!! Jaloers.

Jij merkt dus de voordelen van de recessie dat is ook wel fijn om te horen. Hoop dat jullie geschikt huis vinden voor minder geld.
Ik heb net ook mijn tweede nieuwe broek gekocht bij h&m besteld. Nu nog wat geduld oefenen en dan heb ik weer 2 broeken die ik kan dragen.

@ Star: toi toi morgen. Gaat vast helemaal goed! Het blijft toch altijd spannend he. Ik mag volgende week dinsdag weer en vind het nu al spannend!

De rest ben ik weer vergeten... pfff.. zal wel door de vermoeidheid komen (altijd nog een goede smoes he...)

Morgen hebben we een rondleiding bij een kdv. Is echt super dicht bij en als de rondleiding goed loopt, dan wordt dit onze eerste keus.

Ga nu langzaam richting bedje... man is helaas uit eten met zijn werk (in ons favo. restaurant... waar we ook met ons trouwens geweest enzo... vind het stiekem helemaal niet leuk dat hij daar zonder mij is... lekker mutserig!)
Haha Aapje, ik ben al net zo mutserig als jij. Mijn lief is naar Rotterdam om een borrel te drinken met vrienden en ik mocht niet mee! Ik was echt beledigd, terwijl het gewoon een mannenavond is en ik daar weinig te zoeken heb... Natuurlijk ook stiekem beledigd en niets laten merken aan lief.

Leuke kleren ook bij mom2b.nl (even doorklikken voor de webshop) en op morrisenmara.nl hebben ze leuke kleren voor kids, maar ook zwangere mama's.

Nala, alles was ok bij de vlos, heb hartje voor het eerst gehoord via de doptone, erg cool. Er zijn wel meerdere vk'en, maar had vandaag toevallig dezelfde. Maar ze zijn allemaal erg leuk, ben helemaal tevreden. Zat vorige keer namelijk bij een andere, omdat we toen nog in het centrum woonden, en die was helemaal niet zo fijn.

Goed dat je manager zo voor je aan de slag gaat, echt fijn is dat. En goed van jou dat je de tabel al hebt aangepast, ik sta lekker hoog, nu maar hopen dat het ook inhoudt dat ik bij de eerste hoor die gaan bevallen van ons Maar laten we het daar nog maar niet over hebben...

Aapje, veel plezier morgen bij kdv. Hoe doe je dat eigenlijk, met verhuizen, ga je jullie ook in toekomstige stad aanmelden?
Aapje inderdaad veel plezier morgen, hopelijk is dit het kdv en kun je gewoon inschrijven! MOet je lang wachten op je spullen denk je of valt het mee?

Goh wat herkenbaar dat soort van jaloezie jegens onze mannen. Zou je het "normaal" ook gehad hebben? Zit extra lading aan omdat het jullie restaurant is natuurlijk. Rebbel heeft er ook last van. Ik heb er normaal helemaal geen last van als Diereman op stap gaat etc maar als ik zwanger ben wel. Had er met Nesta last van en nu ook, ben veel jaloerser, erg treurig! Maar goed, aapje slaap lekker.

Rebbel wat fijn dat je hartje weer gehoord hebt en dat vk goed bevalt. Is toch wel prettig! Ik heb niet zoveel met de vk's van mij maar voel me wel oke.
Hier nog een muts! Ik heb ineens geen zin meer om een nacht ergens anders te slapen. Wil mijn vriend 's nachts het liefst naast me in bed hebben. Ik ga nog wel gewoon hoor... Nu zelfs een heel lang weekend naar Belfast. Voel me alleen wel wat 'unheimlich' zo alleen in bed. Dat had ik 'vroeger' echt nooit!
Hier ligt de positiekleding nog steeds in de kast en ik probeer het daar ook zo lang mogelijk te laten liggen. Moet trouwens 1 positiebroek korter maken, omdat die te lang is (is ook niet zo wonderlijk, want broeken zijn altijd te lang bij mij, want ik ben niet zo lang). Vorige week had ik trouwens wel een spijkerbroek aan waarvan ik na het eten toch de knoop los moest doen, want het zat totaal niet lekker.

Nu heb ik vandaag een nette broek aan en die past nog prima...

Fijn in ieder geval dat nu (bijna) iedereen een goede echo gehad heeft. Over 2,5 week heb ik de volgende afspraak bij de vk en dan hoop ik dus weer een hartje te horen. Dan wordt het wel heel echt... Inmiddels dus wel 12 weken zwanger dus die grens heb ik gehaald...
Ja hoor Chuckie doet het prima, lag met duimpje in mond. Grappig dat je dat al kan zien. Precies 13+1, dus keurig.
Dier en Star, hoe was het vandaag?!?!

Aapje, hoe was de rondleiding bij het kdv?

Ik heb me al ff geleden ingeschreven en er is nu al een wachtlijst tot ver 2010 in.

Ga zo ff op die sites kijken voor kleren.

Ga donderdag met mijn schoonzus ff shoppen, kijken voor shirtjes.

Ik ben normaal gesproken wel een muts , maar als mijn mannetje weg gaat heb ik dat niet zo. (ik ben vaak degene die weg gaat haha)

Dus herken dat gevoel gelukkig niet zo. (ik ben dus weer in andere dingen een muts )

Vandaag lekker een dagje gewerkt. Kreeg van 2 collega's te horen hoe blij ze wel niet waren dat ik werkte. Is toch wel leuk om te horen.
Jeej Star, dat is super! Wanneer krijg je nu een echo? Of volgende keer "gewoon" naar de vlos?
Joehoe Star, heel goed! Hartje klopte hier ook, moest even zoeken maar dat was het dan.

Volgende keer meer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven