Werk & Studie alle pijlers

Afspraak afzeggen!

27-12-2017 07:49 14 berichten
Dilemma. Vorige maand otslag gekregen op werk. Nu hebben we morgenavond een eindejaarsborrel met baas/bazin en collega’s. Heb gezegd dat ik kom, is het niet voor baas/bazin maar voor collega’s om afscheid te nemen. Nu heb ik spijt dat ik ja heb gezegd. Heb ook iets anders waar ik liever heen ga. Hoe zeg ik op een nette manier de afspraak met oud werk af. En is dit dan wel netjes.
Sorry, er is wat tussengekomen.

Of

Ik kan niet komen, ik ben ziek (okay niet heel netjes want het is niet waar, maar dat roept wel de minste vragen op.)
Saoghail schreef:
27-12-2017 07:56
Sorry, er is wat tussengekomen.

Of

Ik kan niet komen, ik ben ziek (okay niet heel netjes want het is niet waar, maar dat roept wel de minste vragen op.)
Dit.
Zeggen dat ik ziek ben kan, maar vindt ik altijd zo’n goedkope/makkelijke smoes. Maar ik wil echt niet gaan, krijg al buikpijn als ik denk dat ik moet gaan. Ik weet dat ik vast niet gemist wordt. En is het netjes om per app af te zeggen of kan ik beter bellen.
Als je ontslagen bent, en daar ook niet meer werkt, dan zou ik op een nette manier afberichten.
Hoi, bij deze wil ik laten weten toch niet op de kerstborrel aanwezig te zijn. Veel goeds, en wie weet zie ik jullie nog eens in de toekomst. Gr, ....
Zou geen reden vermelden.
Zou een appje sturen.
Ga je je oud-collega's dan nog wel een ander moment gedag zeggen? Kun je niet even tien minuten gaan, iedereen gedag zeggen en dan vertrekken?
Ik heb met mijn naaste collega’s afgesproken om in januari/februari ergens een hapje te gaan eten. Het zou dus alleen afscheid nemen van parttime collega’s, scholieren die bij ons werken. Ik denk dat ik straks de bazin maar app en eerlijk zeg dat ik niet kom. En dan moet ze er maar van denken wat ze denkt. Ze heb mij ook ontslag geven.
Ben altijd iemand geweest die altijd eerder dacht in de trant van wat zou een ander er wel niet van denken als ik dat en dat doe,zeg. Maar die anders denkt ook niet aan mij. Nu is het mijn beurt.
Alle reacties Link kopieren
wat zullen ze wel denken als je wel gaat? Heeft ze ontslag genomen, we zijn niet goed genoeg, en dan wel nog even goede sier komen maken en op onze kosten komen eten en drinken?

oftewel, het maakt geen ruk uit wat een ander denkt. bel wel tijdig af, en niet 5 minuten van te voren.

kom op, je bent volwassen, en je moet gewoon achter je keuzes blijven staan. een beetje meer zelfvertrouwen en rechte rug kweken.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alles is goed, zolang ze je maar niet op andere gedachten kunnen brengen. Of ze je geloven maakt niets uit.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Een mens is heel erg geneigd om dát te geloven wat het meest in zijn eigen voordeel is. Tenzij de waarheid echt zo hard op zijn deur bonst dat het al het andere overstemt houdt men van makkelijk. :proud:
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Heb afgezegd via app en er was begrip. Dank voor jullie advies.
Tip......laat los wat anderen denken. Jij bent heer en meester over jouw gedachten.....andermans gedachten kun jij niet beinvloeden. Dus bij voorbaat kansloos het te proberen en levert je enkel frustratie en onzekerheid op.

Goed voornemen voor 2018.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven