Slaande ruzie

27-12-2017 14:56 299 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Ben helemaal het noorden kwijt.
Mijn vriend is er net op uit gekomen dat ik zijn beste vriendin ook in vertrouwen neem en haar soms dingen vertel over onze relatie na een ruzie of als hij mij heeft vast gehad bij mijn keel of slaat...
En nu is hij helemaal door t lint gegaan! Ben helemaal bont en blauw geslagen in t bijzijn van onze gezamelijke vriendin, overstampt enz en hij vindt dat hij t recht daartoe heeft. Ik weet dat ik in de fout ben geweest maar nu voel ik mij zo verdomd slecht dat ik mezelf echt iets zou kunnen aandoen! Uit schaamte, angst, wanhoip, geen uitweg zien...
Hij vindt dat hij dit recht heeft omdat ik een mes in zijn rug heb gestoken... ik kan nu niet meer stappen van pijn en zie overal blauw

Wat nu??
Of dit nep is of niet, helaas zitten er teveel mensen echt in zo’n situatie. Mensen die geestelijk niet in staat zijn zelf in te zien dat dit een absurde situatie is waar ze inzitten. Vaak komen ze al uit een slechte omgeving, dus ze weten niet beter.

Als dit verhaal echt is dan hoop ik dat haar kind per direct uit huis wordt geplaatst. Weg van die ouders. Anders blijft de geschiedenis zich herhalen.
WTF! Acuut de politie opbellen en maken dat je wegkomt bij die psychopaat!
Oudewijzeuil schreef:
27-12-2017 18:02
WTF! Acuut de politie opbellen en maken dat je wegkomt bij die psychopaat!
Eerst even op het Viva forum een beetje klessebessen en geen zorgen, toen ze aan het forummen was belden de buren plotseling al was de knokpartij allang afgelopen toch nog de politie.
Ja, ik vind het ook raar maar jij als Oudewijzeuil bent toch ook ooit een klein bang vogeltje geweest.

To hoe oud is je zoon eigenlijk, waar woont hij en waar is hij nu?
AmyFarahFowler schreef:
27-12-2017 16:24

Als dit wel echt is; ik word zo moe van dit soort topics. Waarom hebben zoveel vrouwen zo weinig zelfrespect en zijn zo afhankelijk? Om misselijk van te worden.
Ik word misselijk van mensen die denken dat ht met zelfrespect te maken heeft.
Fijn voor je dat je zoiets nog nooit hebt meegemaakt maar om nou zo hard te oordelen over een ander pfff niet chique

Helaas kan het iedereen gebeuren en doorgaans is het een geleidelijk proces, je word meestal niet van de ene op de andere dag het ziekenhuis ingeslagen.
Bjort schreef:
27-12-2017 18:38
Fijn voor je dat je zoiets nog nooit hebt meegemaakt maar om nou zo hard te oordelen over een ander pfff niet chique

Helaas kan het iedereen gebeuren en doorgaans is het een geleidelijk proces, je word meestal niet van de ene op de andere dag het ziekenhuis ingeslagen.
Dit ben ik niet met je eens. Het zal zeker niet iedereen gebeuren.
En het heeft wel degelijk met zelfrespect te maken. Het gaat wel geleidelijk en vaak heel subtiel.
anoniem_359707 wijzigde dit bericht op 27-12-2017 19:12
0.34% gewijzigd
Bjort schreef:

Het heeft alleen wel geheel met zelfespect te maken en het overkomt niet iedereen. Gelukkig.
In geval van deze OP geloof ik er weinig van. Maar mocht het waar zijn.... TO ga in therapie. Je hebt het nodig en je verdient beter.
Bjort schreef:

het heeft alles met zelfrespect te maken, als je echt van jezelf houdt, komt het niet zo ver. Het probleem is alleen dat mannen zoals deze er een kei in zijn om dat zelfrespect en zelfvertrouwen af te breken, steen voor steen, zodat er niks meer over is.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Waarom noem je hem je vriend?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Bjort schreef:

Nee hoor, ik weet haarfijn wanneer iemand een grens overgaat en dat kan 'm al in een blik of een toon zitten. En dan is het finito. Uiteraard is dit al getest en beproefd voordat ik met iemand samen ga wonen. En in dat laatste geval blijf ik mijn eigen geld en middelen behouden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
rosanna08 schreef:
27-12-2017 19:08
het heeft alles met zelfrespect te maken, als je echt van jezelf houdt, komt het niet zo ver. Het probleem is alleen dat mannen zoals deze er een kei in zijn om dat zelfrespect en zelfvertrouwen af te breken, steen voor steen, zodat er niks meer over is.
Ze kunnen dat alleen bij bepaalde partners die al geen of weinig zelfrespect hebben. Zodat hun onzekerheid gebruikt word.
Dit gaat nooit ophouden, ook niet met zelfbeheersingscursussen.
Ik snap dat je geen aangifte gaat doen, snap dat het verraad is. Het heeft ook geen moer met zelfrespect te maken dat dit gebeurt. Het meest lastige in deze situatie is dat je zo murw bent dat je de energie niet hebt om er uit te stappen. De angst waarin je continu leeft, het continu op je tenen lopen zorgt er voor dat dit niet zomaar gaat lukken. De enige hulp die je nu nodig hebt is dat iemand je bij de hand neemt en je in bescherming neemt. Tegen jezelf en tegen hem. Als je je veilig voelt kun je rustig nadenken. Kijk of je naar een blijf van mn lijf huis kunt, bedenk of je niet iemand in vertrouwen kunt nemen en daar even onder kunt duiken. Geef op waar je aan gehecht denkt te zijn. Spullen zijn maar spullen.... dat komt echt allemaal weer goed.

In veiligheid kun je energie opbouwen. Als je wilt kun je me een pb sturen. Het heeft mij 18 jaar van mn leven gekost.... en ben er uiteindelijk uit gekomen... het is niet makkelijk maar het kan echt!
PinkUnicorn schreef:
27-12-2017 15:54
Dat is ook mijn idee...
Helaas komt dit vele malen vaker voor dan je denkt, en helaas staan er veel mensen bij te kijken en niemand doet iets.... niemand helpt, je staat er helemaal alleen voor....

De Het houdt niet op spotjes helpen echt geen ruk.... helaas
PinkUnicorn schreef:
27-12-2017 15:54
Dat is ook mijn idee...
Helaas komt dit vele malen vaker voor dan je denkt, en helaas staan er veel mensen bij te kijken en niemand doet iets.... niemand helpt, je staat er helemaal alleen voor....

Bjort schreef:

Klopt... en meestal zijn ze nog net zo slim dat ze ophouden vlak voor het moment dat je het ziekenhuis in moet...
Dat maakt het juist zo ongrijpbaar voor de omgeving
Bjort schreef:

Klopt... en meestal zijn ze nog net zo slim dat ze ophouden vlak voor het moment dat je het ziekenhuis in moet...
Dat maakt het juist zo ongrijpbaar voor de omgeving
proudmum71 schreef:
27-12-2017 19:29
Ik snap dat je geen aangifte gaat doen, snap dat het verraad is.
dit heeft niets met verraad te maken! Dit is zelfbehoud.
Als er niets aangedaan wordt komt binnenkort of de ambulance voor gereden (als je nog geluk hebt) of de lijkwagen.
proudmum71 schreef:
27-12-2017 19:29
Ik snap dat je geen aangifte gaat doen, snap dat het verraad is. Het heeft ook geen moer met zelfrespect te maken dat dit gebeurt. Het meest lastige in deze situatie is dat je zo murw bent dat je de energie niet hebt om er uit te stappen. De angst waarin je continu leeft, het continu op je tenen lopen zorgt er voor dat dit niet zomaar gaat lukken. De enige hulp die je nu nodig hebt is dat iemand je bij de hand neemt en je in bescherming neemt. Tegen jezelf en tegen hem. Als je je veilig voelt kun je rustig nadenken. Kijk of je naar een blijf van mn lijf huis kunt, bedenk of je niet iemand in vertrouwen kunt nemen en daar even onder kunt duiken. Geef op waar je aan gehecht denkt te zijn. Spullen zijn maar spullen.... dat komt echt allemaal weer goed.

In veiligheid kun je energie opbouwen. Als je wilt kun je me een pb sturen. Het heeft mij 18 jaar van mn leven gekost.... en ben er uiteindelijk uit gekomen... het is niet makkelijk maar het kan echt!
Het is geen verraad.
Het heeft alles met zelf zelfvertrouwen en zelfsrespect te maken.
kleinbangvogeltje schreef:
27-12-2017 14:59
Heb ik al meerdere malen gedaan maar er komt nooit meer van dan enkel pv opstellen en dat is t! Zelfs geen cursus agressie controle of wat dan ook
Cursus agressie controle?!
Mens dat bestaat niet eens, i.i.g. niet vanuit Politie.

Jij moet naar een cursus gestuurd worden. Weet je welke? Cursus zelfrespect!!

Je laat je meppen (terecht of niet), wat wil je nu van een ander?
proudmum71 schreef:
27-12-2017 19:33

Met alle respect maar wat verwacht je dan van derden als de persoon die mishandeld is zelf nog niet wil weggaan/handelen? Het is ook echt geen pretje om op alle momenten (vooral tussen 22.00-04.00) gebeld te worden en weer iemand ergens op te moeten halen of naar de HAP te rijden. Om ze vervolgens weer naar die klojo terug te zien gaan. En bij ieder telefoontje denk je weer:"Dit is het, hij heeft haar doodgeslagen".

En daar stond een leger aan hulpverleners klaar, bij politie, ziekenhuis, huisarts, familie en wij vrienden. Als ze maar had gezegd 'Ja, ik neem die stap'
proudmum71 schreef:
27-12-2017 19:33

Er zat mensen die wat doen of tegen mensen zeggen, hulp bieden ect. Maar als de persoon niet weg gaat/wil dan houdt het op.
Ksenija schreef:
27-12-2017 19:40
Cursus agressie controle?!
Mens dat bestaat niet eens, i.i.g. niet vanuit Politie.

Jij moet naar een cursus gestuurd worden. Weet je welke? Cursus zelfrespect!!

Je laat je meppen (terecht of niet), wat wil je nu van een ander?
Wacht even, voor mensen die hier meelezen en zelf geslagen en vernederd worden een vraag.
Je zegt: terecht of niet.

Zou je zo vriendelijk willen zijn om 3 voorbeelden te geven van zaken waarvan jij het wel terecht vind om een ander in elkaar te hoeken?
Ik kan namelijk geen enkele reden bedenken om een vrouw te slaan, nooit.

Zelf heb ik geleerd dat je als iemand het bloed onder je nagels vandaan haalt je NIKS oplost met geweld. Dat je als je zin krijgt om iemand te slaan je meteen op moet stappen, weg moet lopen en wachten tot je weer afgekoeld bent al duurt het een week.
Pas als je zeker weet dat je jezelf in de hand kan houden praat je de ruzie dan verder uit.

En daar was geen enkele uitzondering op tenzij je voor je leven moet vechten, een dronken leip op straat die je neer wil steken of zo. Dan is het noodweer, staat ook zo in de wet.
Maar een vrouw slaan als man zijnde? Niet goed te praten, nooit.

Waar is het fout gegaan in mijn opvoeding vraag ik me nu af, kennelijk kan het wel degelijk terecht zijn om een vrouw te slaan.
Ik zit me suf te piekeren en kan echt geen reden bedenken. Wel heel veel redenen om direct weg te lopen om stoom af te blazen maar slaan, schoppen? Nee, nooit. Ik zou het ook niet kunnen net zoals ik een kind of dier niet kan slaan.
Dat doe je gewoon niet, dat zit er (figuurlijk) ingeramd bij me: sommige dingen doe je gewoon niet. Nooit.

Ben benieuwd naar je antwoord!
zozoe schreef:
27-12-2017 16:39
Het rare verhaal van alleen een proces verbaal, bij lichamelijk geweld wordt er toch meer uit de kast gehaald meende ik.
Nee hoor .. mijn ex heeft mij in elkaar geslagen voor de ogen van mijn dochter .. 4 politie auto’s stonden er voor de deur .. mijn ex hebben ze toen niet eens meegenomen .. hij heeft zelfs geen huis verbod gehad omdat de officier van justitie zijn zielige verhaal geloofde boven mijn letsel. Onmacht noemde hij het, mijn ex had gehandeld uit onmacht ..

Er werd een zorg melding gedaan bij het amk maar ook daar is niets verder mee gebeurd ... dus heel normaal dat pvtje.
Naakt geboren, gekleurd de kist in ...
Een man slaan als vrouw zijnde is net zo fout.
up4more schreef:
27-12-2017 20:00
Nee hoor .. mijn ex heeft mij in elkaar geslagen voor de ogen van mijn dochter .. 4 politie auto’s stonden er voor de deur .. mijn ex hebben ze toen niet eens meegenomen .. hij heeft zelfs geen huis verbod gehad omdat de officier van justitie zijn zielige verhaal geloofde boven mijn letsel. Onmacht noemde hij het, mijn ex had gehandeld uit onmacht ..

Er werd een zorg melding gedaan bij het amk maar ook daar is niets verder mee gebeurd ... dus heel normaal dat pvtje.

Het AMK (nu veilig thuis)is verplicht dit te melden bij het wijkteam. Zij zijn verplicht deze melding aan te nemen en zorgvuldig te behandelen. Heb jij nooit een gesprek gehad?

Ts dit speelt ws al geruime tijd. Is jouw melding nooit doorgezet?
up4more schreef:
27-12-2017 20:00

Herkenbaar helaas....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven