Slaande ruzie

woensdag 27 december 2017 om 14:56

Hoi, 
Ben helemaal het noorden kwijt.
Mijn vriend is er net op uit gekomen dat ik zijn beste vriendin ook in vertrouwen neem en haar soms dingen vertel over onze relatie na een ruzie of als hij mij heeft vast gehad bij mijn keel of slaat...
En nu is hij helemaal door t lint gegaan! Ben helemaal bont en blauw geslagen in t bijzijn van onze gezamelijke vriendin, overstampt enz en hij vindt dat hij t recht daartoe heeft. Ik weet dat ik in de fout ben geweest maar nu voel ik mij zo verdomd slecht dat ik mezelf echt iets zou kunnen aandoen! Uit schaamte, angst, wanhoip, geen uitweg zien...
Hij vindt dat hij dit recht heeft omdat ik een mes in zijn rug heb gestoken... ik kan nu niet meer stappen van pijn en zie overal blauw
Wat nu??
                    Ben helemaal het noorden kwijt.
Mijn vriend is er net op uit gekomen dat ik zijn beste vriendin ook in vertrouwen neem en haar soms dingen vertel over onze relatie na een ruzie of als hij mij heeft vast gehad bij mijn keel of slaat...
En nu is hij helemaal door t lint gegaan! Ben helemaal bont en blauw geslagen in t bijzijn van onze gezamelijke vriendin, overstampt enz en hij vindt dat hij t recht daartoe heeft. Ik weet dat ik in de fout ben geweest maar nu voel ik mij zo verdomd slecht dat ik mezelf echt iets zou kunnen aandoen! Uit schaamte, angst, wanhoip, geen uitweg zien...
Hij vindt dat hij dit recht heeft omdat ik een mes in zijn rug heb gestoken... ik kan nu niet meer stappen van pijn en zie overal blauw
Wat nu??

woensdag 27 december 2017 om 22:28

En het 'slachtoffer' hiervan heeft geen mogelijkheden om zijn/haar koffers te pakken en weg te lopen? Kom nou.francieneke schreef: ↑27-12-2017 22:26Maar er zijn mensen die zo zuigen en irriteren dat een ander ervan buiten z'n boekje raakt.
                                    “I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Eens.
                                    “I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Ik begrijp dat niet. Dan loop je weg, dat leer je je kind al als peuter.francieneke schreef: ↑27-12-2017 22:26Nee, dat zeg ik niet. Ik begrijp dat er mensen zijn die woede uitlokken. Vrouwen slaan vind ik verwerpelijk. Maar er zijn mensen die zo zuigen en irriteren dat een ander ervan buiten z'n boekje raakt. Dat begrijp ik, al vind ik het verwerpelijk iemand te lijf te gaan die lichamelijk minder weerbaar is.
Werkelijk niemand heeft het excuus om een ander te klappen om zijn/haar wil op te leggen.
En als jij dat nog steeds kan begrijpen heb je nog heel wat te leren.

woensdag 27 december 2017 om 22:29

Eens

woensdag 27 december 2017 om 22:30

Dat is ook zo.
Al moet ik toegeven dat ik een gevecht tussen lichamelijk ongeveer even sterke mensen minder erg vind.
Ik vocht als kind weleens met jongens. En dat luchtte ook op. En niemand raakte gewond.

woensdag 27 december 2017 om 22:31

Oh, vast wel. Net als ieder mens.

woensdag 27 december 2017 om 22:31

woensdag 27 december 2017 om 22:33

Daar heb je een punt.
                                    Life is short. Eat dessert first.

woensdag 27 december 2017 om 22:33

Wat een laf antwoord.

woensdag 27 december 2017 om 22:34

Maar je zegt dat je meerdere relaties met foute mannen hebt gehad. Kennelijk trok je iets aan in foute mannen. Foute mannen hadden iets wat gewone lieve mannen niet hadden...francieneke schreef: ↑27-12-2017 22:14Ik was erg onzeker en ik ging ook vol voor mijn vriend. Een leven zonder hem kon ik me niet voorstellen toen.
Waarom de vriendin geen actie ondernam begrijp ik nog steeds niet helemaal. Ik heb al jaren geen contact meer met haar, maar ik weet dat ze, na een blijf-van-mijn-lijfperiode, weer naar hem terug is gegaan.
Die vriendin is waarschijnlijk reddeloos. Maar ook zij kiest er uiteindelijk zelf voor. Net zoals sommigen kiezen voor heroïne of een kloosterleven. Ik snap het niet, heb menigmaal mensen bewust zien kiezen om hun leven kapot te maken. Ik weet ook dat niemand iets kan doen aan het trieste noodlot wat sommige mensen kennelijk zelf opzoeken.
                                    "No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country.“
(George Patton)
                                                                                (George Patton)

woensdag 27 december 2017 om 22:34

Dat vraag ik me ook af, degene die opperde dat het terecht kan zijn om iemand bont en blauw te slaan geeft helaas geen antwoord.doornroosje9 schreef: ↑27-12-2017 22:21Uitgelokt? Ah zo. Wanneer mag je dan precies iemand in elkaar slaan? Hoe lok je zoiets uit?
Ik vind het echt shocking dat mensen kunnen zeggen dat er geen mogelijkheid is om gewoon weg te lopen, nee je MOET wel slaan.
Zit niks anders op.
Griezelig om te lezen dergelijke reacties.
En tekenend dat het gewoon zuigen of natrappen is want ook na nog een keer vragen komt er geen antwoord.
Wel vragen wie de biologische vader is van een kind dat aan moet zien hoe moeder in elkaar getikt word, terecht of niet maar 3 voorbeelden noemen waarin het begrijpelijk is kan ze niet.... sjongejonge....

woensdag 27 december 2017 om 22:36

woensdag 27 december 2017 om 22:37

Erg he? Maar ik vind af en toe een hengst nou eenmaal geen groter probleem dan iemand mentaal mishandelen.
Mishandeling keur ik sowieso af. TO is volledig in elkaar gemept. Dat is wat anders dan bijvoorbeeld een paar dreunen tussen vrienden die het niet met elkaar eens zijn en het op die manier vereffenen. Het is niet mijn stijl, ik zal dat zelf niet zo doen, maar ik zal daar niet van wakker liggen.

woensdag 27 december 2017 om 22:38

woensdag 27 december 2017 om 22:40

Maar dan mag jij ook een paar dreunen krijgen, het is tenslotte tussen geliefden.francieneke schreef: ↑27-12-2017 22:37Erg he? Maar ik vind af en toe een hengst nou eenmaal geen groter probleem dan iemand mentaal mishandelen.
Mishandeling keur ik sowieso af. TO is volledig in elkaar gemept. Dat is wat anders dan bijvoorbeeld een paar dreunen tussen vrienden die het niet met elkaar eens zijn en het op die manier vereffenen. Het is niet mijn stijl, ik zal dat zelf niet zo doen, maar ik zal daar niet van wakker liggen.
Waar stopt het? Wat is een goede reden en wanneer kan het echt niet? En als de ene vriend nu 60 weegt en de ander 90?
Je zegt het niet goed te keuren, maar dat doe je wel.

woensdag 27 december 2017 om 22:40

oudebaas schreef: ↑27-12-2017 22:34Maar je zegt dat je meerdere relaties met foute mannen hebt gehad. Kennelijk trok je iets aan in foute mannen. Foute mannen hadden iets wat gewone lieve mannen niet hadden...
Die vriendin is waarschijnlijk reddeloos. Maar ook zij kiest er uiteindelijk zelf voor. Net zoals sommigen kiezen voor heroïne of een kloosterleven. Ik snap het niet, heb menigmaal mensen bewust zien kiezen om hun leven kapot te maken. Ik weet ook dat niemand iets kan doen aan het trieste noodlot wat sommige mensen kennelijk zelf opzoeken.
Klopt. Vlak daarna nog 1 keer. Maar toen was ik heel snel weg.

woensdag 27 december 2017 om 22:43

wow, die heb ik ook wel gehad hoor.
Maar dat is lang geleden gelukkig.
Ach, zolang je een ander niet schaadt vind ik het niet verschrikkelijk. Emotionele pijn heb ik altijd als veel erger ervaren.

woensdag 27 december 2017 om 22:45

Bizar.francieneke schreef: ↑27-12-2017 22:43wow, die heb ik ook wel gehad hoor.
Maar dat is lang geleden gelukkig.
Ach, zolang je een ander niet schaadt vind ik het niet verschrikkelijk. Emotionele pijn heb ik altijd als veel erger ervaren.

woensdag 27 december 2017 om 22:47

Punt is alleen dat het niet op date 1 al lekker begint met een rechtse directe op je smoel. Het begint heeeeel klein. Met een verzoek, commentaar. Die willig je in. En het volgende en volgende. Tot je eens nee zegt. Dan komt er ruzie en dat wil je niet. Dus doe je het maar. Maar bij de volgende ruzie wil je niet toegeven. Dan gooit hij met dingen. En bind je in. De volgende fase is neus aan neus, dreigen. En dan volgt er pas eens een klap. En jij vind dat je die zelf hebt uitgelokt en daarom telt die niet als ' wegwezen bij de eerste klap'. En bij de tweede klap, schaam je je, want nu heb je je 2 x laten slaan. Wat zal iedereen daar nu van denken?francieneke schreef: ↑27-12-2017 22:37Erg he? Maar ik vind af en toe een hengst nou eenmaal geen groter probleem dan iemand mentaal mishandelen.
Geen vrouw lokt het uit in de hoop dat ze dan even flink wordt geslagen. Vaak weet je niet eens waarom het was. Een blik kon soms al voldoende zijn voor een nieuw gat in de deur.
                                    anoniem_183335 wijzigde dit bericht op 27-12-2017 22:50

0.30% gewijzigd

woensdag 27 december 2017 om 22:49

Maar dat is geen probleem volgens Francien.Doreia schreef: ↑27-12-2017 22:47Punt is alleen dat het niet op date 1 al lekker begint met een rechtse directe op je smoel. Het begint heeeeel klein. Met een verzoek, commentaar. Die willig je in. En het volgende en volgende. Tot je eens nee zegt. Dan komt er ruzie en dat wil je niet. Dus die je het maar. Maar bij de volgende ruzie wil je niet toegeven. Dan gooit hij net dingen. En vind je in. De volgende fase is neus aan neus, dreigen. En dan volgt er pas eens een klap. En jij vind dat je die zelf hebt uitgelokt en daarom telt die niet als ' wegwezen bij de eerste klap'. En bij de tweede klap, schaam je je, want nu heb je je 2 x laten slaan. Wat zal iedereen daar nu van denken?
Geen vrouw likt het uit in de hoop dat ze dan even flink wordt geslagen. Vaak weet je niet eens waarom het was. Een blik kon soms al voldoende zijn voor een nieuw gat in de deur.

woensdag 27 december 2017 om 22:49

Ik begrijp ieder zn reactie en heb me heel vaak afgevraagd wat als mn vader dit ooit te weten zou komen. Toen ik uiteindelijk bij mijn ex partner weg ging (en ja 2 kinderen in het spel die veel te veel gezien hebben), heb ik het pas aangedurfd om een aantal mensen in vertrouwen te nemen. Meer om uit te leggen dat ik nooit maar dan ook nooit zou hoeven uitleggen waarom ik nooit meer terug zou gaan naar hem. 
Ik denk nu ook, ik had na de eerste keer weg moeten gaan. Maar ik ben toen gebleven, en er ontstaat een patroon. Mijn ex voelde zich verbaal de mindere en reageerde dus explosief. Door dat patroon hoeft er niets voor te vallen maar reageert de ander op wat hij verwacht wat er gaat gebeuren. Zelfs als ik mijn mond hield was het al voldoende om te ontploffen. Ik ben niet op zoek naar medelijden, maar de reacties die gegeven worden zijn ergens wat je wel weet, maar de schaamte is zo ontzettend groot dat je op een gegeven moment hoopt dat hij het leven uit je trapt zodat je niet met al die oordelen en vooroordelen geconfronteerd hoeft te worden.
Mocht je als buren het idee hebben dat er iets mis is naast, boven, of onder je.... schakel de instanties in, er zit mogelijk een persoon die niet durft te praten.
Ik neem het mijn buren extreem kwalijk dat ze nooit iets voor me gedaan hebben, ze moeten regelmatig gehoord hebben dat het licht me uit de ogen werd geschopt en geslagen
                    Ik denk nu ook, ik had na de eerste keer weg moeten gaan. Maar ik ben toen gebleven, en er ontstaat een patroon. Mijn ex voelde zich verbaal de mindere en reageerde dus explosief. Door dat patroon hoeft er niets voor te vallen maar reageert de ander op wat hij verwacht wat er gaat gebeuren. Zelfs als ik mijn mond hield was het al voldoende om te ontploffen. Ik ben niet op zoek naar medelijden, maar de reacties die gegeven worden zijn ergens wat je wel weet, maar de schaamte is zo ontzettend groot dat je op een gegeven moment hoopt dat hij het leven uit je trapt zodat je niet met al die oordelen en vooroordelen geconfronteerd hoeft te worden.
Mocht je als buren het idee hebben dat er iets mis is naast, boven, of onder je.... schakel de instanties in, er zit mogelijk een persoon die niet durft te praten.
Ik neem het mijn buren extreem kwalijk dat ze nooit iets voor me gedaan hebben, ze moeten regelmatig gehoord hebben dat het licht me uit de ogen werd geschopt en geslagen

woensdag 27 december 2017 om 22:53

Dus 60% van vrouwen die slachtoffer zijn/waren van huiselijk geweld hebben dit over zichzelf afgeroepen omdat ze een breekpunt bereikten bij mannen die daarop geweld als het enige antwoord zagen? 
Werd er ook nog gemeten hoe kort de lontjes waren en of er dan wel of niet alcohol in het spel was?
Is er ook een bron van het onderzoek want ik vind het apart.
                    Werd er ook nog gemeten hoe kort de lontjes waren en of er dan wel of niet alcohol in het spel was?
Is er ook een bron van het onderzoek want ik vind het apart.

woensdag 27 december 2017 om 22:53

Precies waarom ik moest schrijven.
Eerst wordt je mentaal en emotioneel mishandeld en dan ook nog fysiek. En door de schaamte blijf je en door het patroon waarin je zit denk je dat het ooit ophoudt, als ik maar hard genoeg mijn best doe. Als ik maar gewoon hard werk, gaat hij veranderen en hebben wij een fantastisch leven samen.