Zwanger worden, ronde 7 of meer (deel 2)

24-09-2017 20:20 1634 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg op zwanger worden, ronde 7 of meer...

Hier kletsen wij met elkaar over alles wat ons bezig houdt, steunen wij elkaar waar we kunnen en zijn wij blij voor elkaar als het dan eindelijk zover is! Nieuwe dames zijn altijd welkom :) .

Vraag gerust om de inloggegevens zodat je je gegevens in de tabel zelf kunt bijhouden :-) . Wil je liever dat andere het voor je aanpassen? Geen probleem, dan graag de gewenste aanpassingen dikgedrukt vermelden :) !

🍀 Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Gestart Medisch Status Bijzonderheden
Puk32
(34/38)
eerste 2015 oktober Verminderde zaadkwaliteit IVF/ICSI poging 3 in maart, daarnaast afwachting gesprekken Düsseldorf 31/01 en Gent 04/03 Eerder: miskraam bij 6 wkn na IUI 2
Ka14
(30/34)
tweede 2016 januari Bezig met IVF/ICSI poging 2, afwachting bevruchtingen Eerder: BBZ
Sunny_Lady
(32/33)
eerste 2017 februari Verminderde zaadkwaliteit & lage AMH Bezig met ICSI (proef)poging 1, dinsdag 29/01 punctie daarna afwachting verwijdering poliep in baarmoederslijmvlies

:cheer2: Zwanger!
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Gestart UD Geslacht Bijzonderheden
WildePerzik
(29/32)
Eerste 2017 oktober jongetje

:duckie: Mama geworden!
Naam
Kindje Gestart Bevallen Geslacht
Tara92 Eerste 2017 Januari september 2018 dochtertje
RainIsJustConfetti Eerste 2017 Maart oktober 2018 dochtertje
Lalameme Eerste 2016 December 8 november 2018 dochtertje
Devenie Eerste 2017 Maart 4 december 2018 zoontje
Yellow002 Eerste 2016 November 28 december 2018 dochtertje

:heart: Voormalige schrijfsters : Zwangeres, Jame, Falathiel

:duckie: Voormalige schrijfsters en mama's : PientjeG, Fab1981 :heart:

Deel 1: zwanger/zwanger-worden-ronde-7-of-meer/ ... ges/387296
anoniem_355263 wijzigde dit bericht op 27-01-2019 16:30
70.46% gewijzigd
Hey lieve meiden,

Fijne feestdagen gehad? Klaar voor een nieuw jaar, een jaar dat ons jaar gaat worden?!

welkom nieuwe meiden!

Alternatieve geneeskunde: ik heb een aantal maanden geleden zo’n holistic impulsing massage gehad, maar mocht niks baten. Maar was interessant om eens mee te maken.

Hier; we kregen geen kerstcadeautje ik werd de 24e gewoon ongesteld.
Een kennis van me die teste 2e kerstdag wel positief en ja, dat kwam echt wel even hard aan.
Maar goed. Gisteren bij de gyn geweest en kregen alle uitslagen van mijn onderzoeken. Alle resultaten zagen er heel goed uit. Maar ik krijg in een volgende cyclus een hsg.
Ze vertelde dat het jaren geleden standaard bij de onderzoeken hoorde. En dat ze het sinds 2 jaar niet meer als standaard uitvoerde omdat ze dachten dat het geen meerwaarde had.
Maar dat er sinds dit jaar nieuwe onderzoeken zijn gedaan bij 2 groepen vrouwen.
Eerste groep met contrastvloeistof op waterbasis en de tweede groep met contrastvloeistof net een soort olie. Uit het onderzoek bleek dat het “olie groepje” 20% meer succesvolle zwangerschappen had dan de eerste groep. Dussss het hoort er weer bij.
Helaas moet ik een maandje extra wachtten omdat nieuwjaar en haar vakantie er tussen valt. Niks aan te doen.

We zijn nog steeds heel druk bezig dus gelukkig vliegen de dagen/ weken voorbij.

Hoe is het verder met jullie?
@Tara: wat cool dat je weer begonnen bent met een opleiding. Ik ben me nu ook aan het oriënteren op wat voor opleiding ik ga doen volgend jaar. Ik ben freelancer, maar wil me continu blijven ontwikkeling dus doe ieder jaar wel iets. Soms wat meer op persoonlijke vaardigheden, andere keren weer wat vakinhoudelijker. Wat ben jij gaan doen? (als dat niet herkenbaar is)

Wij wilden in eerste instantie wachten met een hond totdat er een baby was en we een beetje aan dat leven gewend waren en we weer tijd hadden voor het opvoeden van de hond. En dan komt de hond gelijk in een gezin met een jong kind, ipv dat hij daar later aan moet wennen. Maar dat idee hebben we inderdaad laten varen. Nu is het meer dat wij ook nog niet helemaal weten of we het met ons huidige leven wel willen. Wij zijn ook vrij vaak weg van huis. Aan de andere kant, aan een kind gaan we ons leven natuurlijk ook aanpassen, dus waarom niet. Kortom: we twijfelen nog :-)

@Devenie: dank je wel voor het welkom :-D. Ik heb niet alle pagina's doorgelezen, dus mag ik vragen hoe jij al bij de gyn komt? Want doorverwijzen doen ze toch pas na 1,5 jaar ofzo? Wel fijn lijkt me! Ik moest de HSG trouwens wel even googlen, ben op sommige punten toch nog een beginneling kennelijk. :-) Wat balen van zo'n kennis hè. Tuurlijk word jij er niet zwangerder van als iemand anders ook niet zwanger is, maar het steekt toch. Ik weet niet hoe dat bij jou is, maar ik heb dat vooral bij kennissen, minder bij goede vrienden.

Fijne middag allemaal weer!
zwangeres, wij zijn net geen jaar bezig en mijn gevoel zei steeds er klopt iets niet. Dus ben naar de ha gegaan en werd meteen door verwezen. Bij mijn man is alles goed, ik heb een vergrote eierstok maar voor nu zag ze het niet als hét probleem.
Dus we wachtten nu rustig het hsg af en dan zien we wel weer :)

Gelukkig kan ik het op dit moment goed van me af zetten
@Zwangeres, ik doe de verpleegkundige opleiding, ik werk al in de zorg, maar heb dan wat meer bevoegdheden. Super leuk, maar ook intensief omdat ik dus ook er naast werk.
Je moet inderdaad wel tijd hebben voor een hond, maar ik vind ze wel geweldig!
ik heb trouwens je topic gelezen op een andere pagina. Als ik het goed heb begrepen kun je wel zwanger worden, maar niet zwanger blijven? Ik heb wel eens begrepen dat als je een progesteron tekort hebt dit ook een reden kan zijn dat een zwangerschap niet in stand blijft. Ik heb er verder natuurlijk geen verstand van, maar je zou eens kunnen onderzoeken/navragen? Klote hè, ik hoop voor je dat 2018 een mooi jaar wordt :-) om even op je reactie op Devenie terug te komen, ik ben de eerste x al na een half jaar naar de gynaecoloog gestuurd vanwege mijn onvoorspelbare cyclus. Ze vonden niets afwijkends en moesten het nog even afwachten en nu, na 11 maanden zijn we doorgestuurd naar de fertiliteitskliniek en gaan we de mm in, dus het kan wel binnen een jaar!

@Devenie, waarom dacht jij dat er iets niet klopte? Ik dacht al ver voor onze kinderwens dat ik moeilijk zwanger kon worden, dus toen het eenmaal zo ver was verbaasde het me niet, maar alsnog heel #$*!
anoniem_353973 wijzigde dit bericht op 28-12-2017 19:16
0.12% gewijzigd
@Tara. Wat is een mm?
@Jame, met mm bedoel ik Medische Molen! Sorry hihi :hyper: Hoe gaat het met jou?
Fijn dat je bent aangesloten zwangeres! Welkom.

Jame ook van harte welkom!

Ka, inderdaad erg stil, het gaat allemaal beginnen voor jou nu. Spannend. Ik hoop dat je je weer wat fijner voelt! Had jij gisteren niet de privé instructie? Wel 1 deze dagen toch ? Denk aan je :hug:

Puk, fijn dat je uitkijkt naar de volgende iui. Ik ga het nogmaals zeggen, je bent echt zo sterk! Nooit verkeerd om met je lijf bezig te gaan, ga je ook echt afvallen of hoeft er niets af? Hier ondertussen een ruime 15 kg kwijt. Ik wil er nog veel meer vanaf maar het is een goed begin, fijner voel ik me zeker.

Tara spannend dat het voor jullie nu ook gaat beginnen, wanneer heb je het onderzoek precies. Ik ga voor je duimen!

Voor jou ook sunnylady. :hug:

Hier veel gemist de afgelopen tijd door drukte en even geen zin om te schrijven. Heb wel alles gelezen, maar het is lastig om nu nog op alles te reageren..

Hier helaas weinig te melden, vriend wilt nog niet. was ik al bang voor. Ik zit in dubio of ik afwacht of toch zelf naar de huisarts stap nogmaals dat ik gewoon onderzocht wil worden. Ik ben net klaar na weer een menstruatie van een dag of 10. Totaal van 2 weken bloedverlies. Daar ben ik gewoon klaar mee, naast het feit dat ik gewoon zwanger wil zijn, wil ik niet dat mijn menstruatie elke maand langer worden. Het is ontzettend slopend. Vriend wilt sowieso wachten tot 1 januari, dan word het voor hem anders zegt hij. Nou zijn dat een paar dagen nog, die wil ik best wachten. Alleen denk ik niet dat hij dan snel gaat bellen. Ik denk dat er nog wel een maand of wat overheen gaan.. helaas..

Het voelt dubbel, want ik wil zelf ook gewoon geholpen worden, maar dat kan pas nadat hij een potje heeft ingeleverd. Ik ben gewoon nu al bang voor mijn volgende menstruatie.. ze doen me elke maand meer pijn.. Ik wil niet boos op hem zijn hierom, want hij moet geen dingen doen waar hij zich niet fijn bij voelt.. maar nu word ik niet geholpen..

Ik had nog nooit van progesteron crème gehoord, dat wil ik wel!! Ik ben toevallig sinds een aantal dagen tarwekiemolie aan het slikken. Maar wat een tabletten zeg! baat het niet schaadt het niet. Ik hou niet van naalden dus acupunctuur is voor mij geen optie. Wat puk zegt heb ik normaliter ook, ik geloof er niet zo in. Maargoed, nu wil ik alles doen haha.

Hier wel hele fijne dagen gehad! :)
Ah Thnks Tara. Hier gaat het goed. Even met ovulatietesten bezig. Nog geen resultaat.

@ lalameme. Jammer dat je vriend er niet klaar voor is. Mijne was er ook niet klaar voor het eerste half jaar. Toen hij merkte dat het echt niet lukte heeft hij zaad ingeleverd
tara, zo’n onderbuik gevoel. Kan het niet uitleggen.
Toen we gingen starten was mijn man bang ik meteen zwanger zou raken. We zaten toen nog in een grote verbouwing dus een erg handige timing was het niet.
Maar ook ik riep toen meteen dat kan nog wel eens lang gaan duren.
Ik heb dat ook telkens aan het eind van mijn cyclus. Zo’n week voor nod zegt mijn gevoel al, nee het is niet raak.

Klinkt misschien gek..
maar goed we hopen dat het hsg onderzoek baat heeft.
Herken je gevoel devenie! Hier dar gevoel ook sinds ik me kan herinneren zelfs al toen ik kind was. altijd bang geweest geen kinderen te kunnen krijgen. Dood eng dat het dan nu langer duurd. Ik hoop ook dat je baat hebt bij het onderzoek! :hug:
Hoi meiden, ben ik eindelijk weer hoor.

Lalameme Wat goed dat je een fijne huisarts hebt gevonden, erg belangrijk. Wel enorm vervelend dat je vriend niet wilt zeg. Is het de gedachte vh onderzoek of t brengen enzo? Zou t schelen als jij het potje ophaalt en afgeeft? Dan is het alleen maar thuis voor hem.
Verder zou ik wel vragen om doorverwijzing zonder je vriend anders. Dan maar onder t mom van: pijnlijke menstruatie en tussentijdse bloedingen.

Tara wat fijn dat jullie zijn doorgestuurd! nog een maandje, klinkt ver weg, maar gaat straks opeens snel hoor ;-)

Puk Wat vervelend dat je je zo tijdens kerst voelde zeg! Ben je ondertussen al ongesteld?

Jame welkom! Zolang er niks gevonden is,zullen ze sowieso met iui starten. IVF is eigenlijk beetje laatste optie. dan is ivf je optie voor daarna nog. als je gelijk ivf doet, dan is daarna weinig opties over.

zwangeres ook welkom! Dat levensplanning blijft een dingetje, het spookt door je hoofd, maar vaak kies ik toch voor doorleven. Zijn nu 2 jaar bezig, dus das maar goed ook haha.

Sunny Ik heb maca pillen in huis, maar ze liggen in de la. Ga nu toch aan de iui en wil dus eigenlijk niet daarnaast meer innemen. Verder wel eens dingen opgezocht, maar merk dat ik er toch te weinig in geloof om door te zetten.

Devenie Wat balen dat je kerstkado bloed was zeg! En dat onderzoek met water en olie ken ik ja, was rond lente/zomer ook volop in t nieuws, waarna vele het mij toen doorstuurde haha. Tis niet te leukste onderzoek, maar duurt maar kort en vond het wel prettig te weten of eileider nog werkte (voor jou eileiders natuurlijk). Heeft ze ook al gezegd wat als alles goed is?

Hier Sorry van het stil zijn. Druk geweest, maar merk vooral beetje in de war en gespannen. Vandaag idd prikinstructie gehad. Het komt nu echt in de buurt.

Heb een ovaleap pen gehad, daarmee moet ik vanaf dag 3 gaan prikken. Dan een ovitrelle pen gehad die geprikt moet worden wanneer eisprong mag komen. En utrogestan tabletten die ik na de iui 3x per dag 2 stuks vaginaal moet gaan inbrengen.

Alles is in huis, ik weet wanneer ik wat moet doen, nu is t wachten op mn menstruatie. Enige wat me er nog onderuit kan helpen is een positieve test ipv menstruatie. Ik wil zondag denk testen, voordat ik mezelf ga verdoven. Zie enorm op tegen oud en nieuw, stik gezellig met onze beste vrienden. Maar 1 hoog zwanger en daarnaast een pokke jaar afsluiten... Achjah, komt allemaal wel goed. Ik sluit mezelf gewoon even af in een bubbel haha.
Tara, wat fijn dat de afspraak staat! Ik weet het niet maar ik had bij jou al gelijk zoveel hoop toen je je verhaal vertelde. Dat hopelijk je cyclus door medicatie goed op gang gebracht kan worden zodat je iedere maand een kans hebt! Valse hoop heb je natuurlijk niks aan maar ik blijf gewoon lekker positief denken :-D

Devenie, bah dat het weer niet raak was! Wel fijn dat de onderzoeken goed waren en dat je een HSG krijgt. Toch weer wat extra kans en he wat er dan ook daarna is gebeurt, ik ben zwanger geraakt in de cyclus na het doorspuiten van mijn eileiders... Helaas weer dat wachten voor je maar daar zijn we inmiddels experts in :whistle:

Lalameme, ik dacht ook bij jou inderdaad aan de progesteron crème. Of het kan helpen weet ik niet maar blijkbaar kan teunisbloemolie en/of tarwekiemolie ook helpen voor een langer luteale fase maar daar ben je dus al mee bezig. Ben benieuwd!
Ik vind het zo lief dat je me vaak weer even een opsteker geeft. Ik merk bij mezelf echt dat ik het zo heerlijk vind dat ik hoop en positiviteit heb. Ik weet dat het af en toe ook weg is en dit forum er ook echt voor iedereen is om tijdens die momenten steun te zoeken. We kunnen ons gevoel ook moeilijk veranderen maar ik ben ook blij dat we proberen de positieve stukjes er met elkaar uit te halen. Alle kleine succesjes, stapjes en overwinningen leiden ergens heen. We gaan er echt komen. Zoals we hier zeggen; het duurt effe maar dan hedde ook wah :-D

Ik zit nog wel op een gezond gewicht maar er kunnen echt wel wat kilootjes af dus wil er zeker 5 kilo af. Zit net aan de bovengrens van gezond BMI en het wordt langzaam steeds iets meer. Maar het gaat ook vooral om gezond eten en leven bij mij. Wat ontzettend knap dat je 15 kilo kwijt bent!

Ik vind Ka's tips ook echt de moeite waard om te proberen. Wellicht als jij het aflevert dat hij het dan niet zo erg vind. Ik zou anders echt gewoon even de arts bellen en graag aangeven dat jij onderzocht wilt worden. Het kan toch echt wel los van elkaar, vooral omdat jij de problemen ervaart. Ik kan me bijna niet voorstellen dat de huisarts nee zegt tegen een doorverwijzing als je het nog eens uitlegt. Of heeft hij heel duidelijk gezegd dat het niet zonder zaad inleveren kan?

Ka, ohhh dan gaat het nu echt beginnen. Kan me voorstellen dat je gespannen bent! Het is toch weer een hele stap en met die hormonen erbij, komt het toch wel even echt op je af. Ik ga nog even keihard duimen voor een positieve test! Even een stom vraagje, waren jou eileiders nou geblokkeerd? Of toch maar gedeeltelijk? Ik zat me af te vragen of IUI dan wel kansen geeft.. Niet om negatief te zijn natuurlijk maar was eigenlijk gewoon benieuwd.

Ohhhh en ik heb ook echt geen zin in oud en nieuw! Bah, ik had twee weken geleden echt moeite met een feestje. Was eigenlijk weer de eerste na de miskraam. Ik dacht op een gegeven moment alleen maar; "wat doe ik hier, ik had zwanger en aan de colaatjes moeten zijn, in plaats van nog een wijntje in een kroeg waar iedereen om me heen de ene na de andere sigaret in me gezicht zit te blazen". Maar ach, oud en nieuw wordt vast gezellig, haha. Ik ga er nog even een goede hoeveelheid alcohol in gooien voordat we over gaan op een maand zonder alcohol :facepalm: .
IUI 3 is gisteren officieel begonnen, dag 2 van de cyclus dus ziekenhuis gebeld, morgen weer beginnen met de hormonen en dan over een week de eerste echo. Groei maar eitjes, maar niet meer dan drie he! :cheer:
Sorry voor het monsterbericht o_o
Lieve Puk,

Ik hoop dat je wat betreft mijn cyclus en kansen gelijk hebt!! Fijn zo'n bemoedigend bericht :)

Ik wens jou voor komende dagen 1, 2 of 3 prachtige groeiende eitjes toe! :yes:
Ik lees later even terug maar wat ben ik blij met dit topic! Wij zijn in maart gestart voor ons eerste kindje en inmiddels 4 rondes verder. Ik heb waarschijnlijk pcos en erg lange en onregelmatige cycli. In januari hebben we onze eerste afspraak bij de fertiliteitspoli dus superspannend!
Goedemiddag allemaal op deze laatste middag van 2017. Hoe voelt het voor jullie om dit jaar achter je te laten? Vol goede moed 2018 in?

@Devenie: wat fijn dat je direct doorverwezen bent, ben je in elk geval bezig hè. En prettig dat je het nog van je af kan zetten.

@Tara: Dank voor je tip! Ik had hem al vaker voorbij zien en horen komen, vooral bij IVF en ICSI-stellen. Dat frustreert me dan wel eens: daar willen ze de kansen natuurlijk zo hoog maken, omdat er veel moeite in het bevruchten zit, dus verhogen ze de kansen ook voor een goede innesteling. Logisch. Maar waarom ze dat ons niet aanbieden, snap ik niet zo goed. Maar goed, we hebben tweede week van januari op mijn verzoek weer een gesprek (ipv steeds telefonisch met alleen uitslagen van testen) om te praten over mogelijkheden. En ik heb dit inderdaad ook op de lijst gezet. Dank je!

@Lalameme: dank je! Wel lastig voor je dat je vriend niet helemaal op dezelfde lijn zit als jij. Maar ik begrijp het goed dat dat morgen eventueel anders is? Misschien heeft hij de symboliek van het nieuwe jaar nodig om ook dit nieuwe traject in te gaan. Kunnen jullie er wel goed over praten? Of waarom hij nog niet wil, waar zijn weerstand zit?

Ik heb ‘geluk’ dat mijn vriend nog liever wil dan ik. Bij ons gaan de discussies andersom: ik moet lullen als brugman om een pauze te mogen inlassen. Gelukkig snapt hij nu wel wat beter dat ik dat mentaal gewoon af en toe even nodig heb, om ook door te kunnen.

@Jame: inmiddels al een positieve ovulatietest gehad?

@Ka14: heb je inmiddels al getest vandaag? En anders begrijp ik het goed heb je nu een heel pakket aan middelen voor de volgende of niet? Hopelijk heb je toch een leuke avond vanavond en kan je jezelf afsluiten in een bubbel (of met heel veel bubbels)

@Rainisjustconfetti: welkom! Wat vervelend van je onregelmatige cyclus, lijkt me killing voor je rust.

Ik ben afgelopen vrijdag ongesteld geworden. Veel vroeger dan gepland, wat een beetje gek is. Ik heb normaal een superregelmatige cyclus en nu is hij dus ineens veel korter. Maar wel fijn dat we daardoor ook sneller door kunnen. We hebben inmiddels al het bloed laten prikken dat geprikt moest worden, dus we hoeven niet meer te pauzeren. Dat is wel fijn!

Eerste resultaten zijn ook binnen. DNA-test was compleet normaal en de homocysteine ook. Dus nu alleen nog die andere twee (ik weet al niet meer hoe ze heten) afwachten. En ik heb dus een gesprek aangevraagd. Samen met vriend een lijstje aan het maken met alles wat we willen vragen. Meer nog dan de antwoorden die ze geven, wil ik eens kijken in hoeverre ze echt meedenken. Ik heb namelijk het gevoel dat een second opinion ook nog niet zo gek is. Omdat ze wel snel zeggen “we kunnen niks voor jullie doen”. En na een poosje in zak en as te hebben gezeten na de laatste keer dat het misging, heb ik inmiddels de smaak weer te pakken om “Project Baby” te voltooien. Dus dan wil ik mezelf ook omringen met artsen die daaraan bijdragen en echt mee kunnen/willen denken.

Op een succesvol 2018 allemaal!

PS: @Sunny_Lady: wil jij mijn gegevens aanpassen in de tabel? Nieuwe NOD is volgens de app 26-1 (grrr…..wat duurt een maand lang hè)
Ons jaar is begonnen! Gelukkig nieuwjaar lieve meiden! Denk aan jullie :hug:
Zwangeres ik wil heel graag het jaar afsluiten en opnieuw beginnen. Dit jaar waarschijnlijk beginnen met iui. Maar ik hoop op een zwangerschap zonder iui. Dat betekend binnen nu en 2 maanden zwanger worden.

Nee nog geen positieve ovulatie test. Het laat op zich wachten. Vorige maand had ik geen positieve test :-$ wat kan dat betekenen?

Fijn dat de resultaten goed waren. Hoe nu verder Zwangeres?

Veel succes Puk. Waarom niet meer dan drie? Ik heb er geen verstand van.

Gelukkig nieuwjaar allemaal. Vruchtbare en succesvolle bevruchtingen en zwangerschappen toegewenst
Zo ik heb even wat bijgelezen. Nu nog onthouden haha.

lalameme: vervelend dat je vriend nog geen onderzoeken wil, lijkt me erg frustrerend! Weet je waarom hij niet wil? Ik hoop voor je dat hij nu (1 januari) het toch ziet zitten :proud: . Vaak is het voor mannen ook heel anders omdat ze het niet zo intens belevens als wij.

Jame: ik hoop op een zwangerschap zonder iui voor je! En die ovulatietesten, snap ik zelf ook niks van, bij mij zijn ze valspositief nl.

Zwangeres: begrijp ik het goed dat ze tot nu toe niks doen bij jullie? Is dat omdat er niks gevonden wordt?

Vraag aan allen: hoe snel na de onderzoeken werd er bij jullie behandeld? Kan het ook zijn dat je nog een jaar of zo moet zelf proberen?

Ik heb een cyclus van 50+ dagen (ik zit nu ook weer op dag 70) en vaak, meestal, geen eisprong. Temperaturen heb ik 7 maand gedaan, maar de laatste tijd niet meer, omdat het niets liet zien. Ovulatietesten zijn valspositief. Zaadonderzoek was prima. Ik ben wel weer wat hoopvoller nu we over twee weken de eerste afspraak hebben, maar nu ook eel bang dat we weer naar huis worden gestuurd met de mededeling: probeer zelf nog maar even’.

En uiteraard wens ik iedereen een super mooi, gezond en vruchtbaar jaar toe! Ik ga er vol goede moed in, na een jaar van teleurstelling.
Hallo meiden, ook van mij een gelukkig nieuwjaar! Feestdagen zijn weer voorbij, nieuw jaar, nieuwe kansen!

Tara, dankje :-D . Vrijdag maar weer eens zien wat er zit.

Welkom, rainisjustconfetti! (ga ik maar in reageren afkorten naar confetti als dat okay is, of rain maar das dan weer zo negatief gezien je volledige naam :) )
Wij zijn in februari naar de huisarts gegaan. Gelijk begonnen met zaadonderzoek. Bij de uroloog kon toen pas 4/5 weken later een afspraak gemaakt worden. Daar kreeg mijn vriend wel gelijk pillen voorgeschreven. Ik ben toen begonnen met onderzoeken bij de gynaecoloog. In principe konden we toen begin juni met IUI beginnen maar daar zei de uroloog nog nee tegen. Dus uiteindelijk eind september met IUI begonnen.
Ik neem aan dat ze bij jullie echt wel iets gaan proberen om je eisprongen regelmatig te krijgen. Ik denk dat hulp een beetje afhangt van kans berekening op natuurlijke wijze en leeftijd maar in jouw geval zou ik het echt vreemd vinden als ze zeggen, probeer het nog maar even.

Zwangeres, ik heb wel zin in dat nieuwe jaar! Wat fijn dat bij jullie in ieder geval de DNA test helemaal goed was. Ik hoop inderdaad dat jullie een gesprek krijgen waar ze met jullie meedenken. Er moet toch echt wel iets zijn wat de kansen kan vergroten zoals inderdaad progesteron bijvoorbeeld.. Fijn in ieder geval dat de afspraak dichterbij komt.

Ka, hoe is het bij jou?

Jame, ik duim voor je dat het in de komende maanden nog gaat lukken zonder medische molen. Ze willen met de hormonen die ik ik slik meerdere eitjes omdat dat de kansen vergroot maar bij meer dan drie gaat de poging niet door omdat de kans op meerlingen te groot is. Helemaal prima ook, een vierling hoeft voor mij ook niet zo nodig o_o

Hier op dag 6 van mijn cyclus dus nog hormonen aan het slikken. Merk er gelukkig weer helemaal niks van. Vrijdag weer de eerste echo en dan zullen we zien wat er groeit. Ben wel stiekem een heel klein beetje minder hormonen aan het slikken :facepalm: omdat ik er echt niet tegen zou kunnen als deze poging niet door gaat door te veel eitjes en de vorige keer hing het er echt om. Dan maar 1 of 2 eitjes maar wel een geslaagde IUI :)
Hi Rain, zou t. Je hebt een mega lang cyclus en geen eisprong. Ze sturen je niet zomaar naar huis.

Duim duim voor puk! Voor een geslaagd iui!

Ik heb al een licht streepje bij de ovulatie test. Nod datum komt er aan :cheer:
Egopost; net wakker geworden en menstruatie zette gelijk goed door, kon toen ook niet meer terug mn bed in haha... moest eerst bellen (moet op dag 1 bellen voor eerste echo afspraak), wilde heel graag woensdag aangezien dan mn vrije dag is. En dat is gelukt. Dus vrijdag eerste spuit zetten (blijven spuiten tot de follikels goed zijn en de volgende spuit mag) en woensdag eerste echo. Het is begonnen...

Reageer vanavond of morgen weer even op iedereen hoor! X
anoniem_311215 wijzigde dit bericht op 04-01-2018 15:53
7.16% gewijzigd
Ik reageer even snel!

Lieve Ka ik denk aan je, je kan het! mijn duimen draaien vanaf vandaar ook keihard voor jou, zoals ze ook al deden voor puk toen deze ronde van start ging! Dat deze ronde jullie rondes mogen zijn! Hoe geweldig zou dat zijn!

x

Ik denk dat wij deze ronde overslaan, even alles op een rijtje zetten. Wel de vakantie geboekt, gewaagd wel want het is voor begin juni. Maar in hoeverre moet je rekening blijven houden met de situatie.. Hoe doen jullie dat? Ik heb er iniedergeval onwijs veel zin in! Nu nog kijken voor een tripje in februari! zo aan toe! :sun:
Puk Hoe gaat het bij jou? Spannend morgen echo! Hoe slik je minder hormonen? Zijn dat geen vaste tabletjes? Ik heb spuiten die ik zelf moet instellen, dus daar kan je makkelijk stiekem in veranderen, al zou ik dat zelf niet doen denk ik.

Nog antwoord op je vraag. Ik heb nog maar 1 eileider, doordat de ander is geklapt door bbz. De ander is toegankelijk, als dit niet was, dan had iui idd geen zin gehad. Daarom heb ik een hsg gehad, daarbij werd getwijfeld, dus een laparoscopie gehad toen. Daaruit bleek t oke te zijn en mochten we toch iui.

Zwangeres Ik denk dat je bijna bij elk ziekenhuis en bij veel te veel artsen, zelf op je strepen moet gaan staan. Natuurlijk zit er verschil in hoe ze het brengen en doen, maar over het algemeen is het geluid van patienten toch: artsen wachten graag af... Ik heb ondertussen geleerd dat ik goed bedenk wat ik wil en daarvoor een goede onderbouwing alvast bedenk. Dan nog gaan artsen niet vaak met je mee, maar de kans wordt al groter. Ook moet je echt samen op je strepen blijven staan. En durven zeggen: dit is wat we willen. Een second opinion kan altijd natuurlijk, maar hou er rekening mee dat daar ook weer een afwachtende houding wordt aangenomen.

Ik heb inderdaad alles in huis om onze eerste iui poging te gaan starten. Morgen beginnen met spuiten. Alleen nog niet aan uit of ik s ochtends, s middags of s avonds ga spuiten haha.

Jame Spannend, weer op t wachtbankje dus... Hoop voor je dat t lukt deze of volgende maand. Wanneer hebben jullie afspraak om iui al te bespreken? Of doen jullie dat na die 2 pogingen?

Rain Het kan idd zijn dat je na onderzoeken nog weer naar huis wordt gestuurd. Dit ligt aan van alles. Ze maken een berekening met hoe groot de kans is dat het alsnog vanzelf lukt, de hunault score.
https://www.freya.nl/kinderwens/zwanger ... chapskans/

De ene gynaecoloog houdt zich hier meer aan vast dan de ander. Hebben ze bij jou ook bloedonderzoek gedaan? Temperatuur hebben ze bij mij maar naar 2 maanden gekeken en deze waren ook niet van de maanden net voor de afspraa, dat was geen probleem. Ovulatietest kan soms positief uitslaan zonder eisprong, omdat je meerdere lh pieken kan hebben in je cyclus. Ovulatietesten zijn eigenlijk ook alleen betrouwbaar bij een regelmatige cyclus of tegelijk gebruik met temperaturen. Is er bij jou PCOS vastgesteld, omdat je zegt dat je vaak geen eisprong hebt? Volgens mij is het wel zo dat je een eisprong hebt gehad als je menstrueert, maar is jou cyclus vrij lang. Dit zou je eens kunnen navragen.
Je zou kunnen vragen of ze een hsg willen doen, hiermee controleren ze je eileiders. Na een hsg ben je ook 3 maanden extra vruchtbaar (eileiders zijn dan gladder zeg maar, ei kan er zo doorheen glijden).
Als ze je wel naar huis willen sturen, vraag dan duidelijk wanneer je wel geholpen kan worden. Dat je duidelijk afspreekt; over 6 maanden zit ik terug hier. Meer dan 6 maanden zou ik zelf niet mee akkoord gaan. Succes!!

Lalameme Dank je wel! Super lief! En wat heerlijk om naar uit te kijken!
Wij hebben in mei een midweekje bij center parks geboekt. Voor de zomer wil ik nog heel even mee wachten. Wil eigenlijk wel echt op vakantie, al ist maar naar frankrijk naar de zee. Maar dat wil ik niet als ik in mn laatste trimester zou lopen (dus als t nu gelijk raak zou zijn). Dus we wachten even 2 of 3 iui rondes af en gaan daarna kijken wat we doen.

Hier morgen dus beginnen met spuiten. Loop nu weer even leeg (heb ik altijd 2 dagen, gister ook, dus vanaf morgen hopelijk weer minder). Ik zit enorm te twijfelen over de tijd dak moet prikken, dat moet elke dag om dezelfde tijd. s ochtends is voor mn gemoedsrust t beste denk, want anders ben ik er tegenaan aan t hikken de hele dag en ben toch thuis als ik werk (gastouder). Gelezen dat veel t s avonds doen, waardoor ik wel twijfel. Opzich klinkt t logischer om s avonds te prikken. Pfffff, kan ik niet gewoon nu alle prikken vast zetten hahaha...
owja, voor de tabel NOD 29-1 denk ik.... en ronde 29

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven