Leuk kraamcadeau?

29-12-2017 16:25 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Mijn beste vriendin is nu al een paar maanden zwanger, daarom ben ik opzoek naar een kraamcadeautje. Ik wil graag iets geven dat leuk is voor de baby en de moeder. Heeft iemand een leuk idee?

Dankjewel! :)

Groetjes,
Emma
Wat gaf ze zelf aan toen je het haar vroeg?
Gewoon twee cadeaus dan maar, 1 voor de baby en een voor de moeder
Een mand; elke week een klein leuk (nuttig) cadeautje. Op elk cadeautje een weeknr met verhaaltje over ontwikkeling van de baby in die week
Heb hetzelfde "probleem" dus ik lees even mee!
Ik geef meestal geen typische babyspeeltjes, omdat die meestal al in overvloed gegeven worden. Ik zou zelf sneller een voorleesboek, een bestekje of speelgoed voor als de baby iets ouder is geven.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik kreeg een zwangerschapspakket: voor elke maand zwangerschap een cadeautje. Van een romper tot boekje voor de baby. Als laatste cadeautje kreeg ik de locomotief van een treintje. Toen mijn vriendin op kraamvisite kwam, kreeg ik de letters van de naam van mijn baby. Ik vond het een heel leuk cadeau!
Een mooi (sprookjes)boek vind ik altijd een leuk cadeau en bijna niemand geeft boeken want daar kan een baby nog niets mee.. Een piepklein schattig zwembroekje is ook leuk, vaak hebben mensen dat nog niet in huis gehaald en geven andere het ook niet. Doe je er nog een leuk badeendje bij, je hebt zulke grappige tegenwoordig. Ik hoor van jonge ouders in mijn omgeving dat ze meerdere bestekjes gekregen hebben dus blijkbaar vinden veel mensen dat wel een origineel cadeau.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
- Een houten Brio trein: leuk als hij/ zij iets ouder is. Babyspullen krijgen ze vaak al zoveel
- Zelfde geldt voor duplo
- Mooi voorleesboek
- Babybesteksetje
- Kraammand met voor iedere dag een klein cadeautje. De ene dag iets voor de moeder (bijv lekker maskertje, tijdschrift etc) en de andere dag iets voor de baby
- Newborn fotoshoot
- Badhanddoek of badjasje met naam kindje
We hadden toen een leuk cadeau gekregen van de collega's van mijn man. Ze hadden het geboortekaartje laten maken in de vorm van een ovalen tegeltje.
Ik ben twee maanden geleden bevallen en ontzettend veel cadeautjes gekregen. Inderdaad is een sprookjes boek heel leuk of twee cadeautjes. Ik heb zelf ook een heel leuk kaarten pakket gekregen van Me, You & The Zoo, volgens mij hebben zij ook meer producten. Misschien is dat leuk? Ik denk dat je als je de naam zoekt op Google er wel komt! Succes met zoeken:)
Een boek is altijd leuk. Zou dan alleen voor een mooi prentenboek gaan in plaats van een sprookjesboek. Dochter van 4 is dol op prentenboeken, maar krijgt van sprookjes nog enge dromen. Prentenboeken zijn er veel al vanaf 2 leuk om voor te lezen.

Vond verder cadeautjes leuk als een bordje met afbeelding van geboortekaartje, een stoffen slinger met naam die ook elk jaar weer voor verjaardag gebruikt wordt etc.
Ik vind zelf de prentenboeken van Rotraut Susanne Berner erg leuk (https://www.bol.com/nl/c/boeken-rotraut ... 03/N/8299/). Mijn kinderen kregen er ook geen genoeg van. Ze zagen elke keer weer nieuwe dingen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Wij hadden een stoeltje gekregen met daarop een sticker van haar geboortekaartje. Erg leuk! Nu leent het kaartje van dochter zich er goed voor. Met die van zoon was het niks geworden :)

Geboortekaartje stoel googlen en je ziet voorbeelden. Ze passen op stoeltjes van ikea, kan ze er later zelf een tafeltje bij kopen.
Een mand; elke week een klein leuk (nuttig) cadeautje. Op elk cadeautje een weeknr met verhaaltje over ontwikkeling van de baby in die week
Sorry, maar als zwangere krijg ik daar echt jeuk van. Het eerste wat in mij opkomt is zelfs: teruggeven.
Maar gelukkig reageert niet iedereen zo :)

Ik vond het leuk om te krijgen:
Hele leuke kruikenzak (heb je toch nodig)
Prentenboek
Knisperknuffeltje
Schattige handdoek waar je de kleine lekker in kunt wikkelen
Leuk dekentje voor maxi cosi/bank etc.

Ik wil ook graag nog een set kaarten met 1week oud, 1 maand oud etc
Een baksteen is nooit alleen
Of speelgoed van hout; doet het echt bij iedereen die ik ken goed.
Een baksteen is nooit alleen
je beste vriendin verdient wel iets bijzonders, ik zou voor haar mezelf als oppas aanbieden (zodat zij en partner over een maand of iets ff lekker samen eruit kunnen) en voor de baby een mooie uitgave van de sprookjes van Grimm met daarin een persoonlijke boodschap geschreven voor het kind (een soort levensles ofzo)
Ik heb een kleine man van 6 maanden.
De leukste kadootjes vond ik rompertjes in alle maten (je hebt nooit genoeg). En leuke boeken. Bestekje hebben we gelukkig niet gehad, die heb ik zelf uitgezocht.
En een knisperboekje, die is favoriet bij zoon!
Ik heb al een paar mensen heel blij gemaakt met een nachtlampje van A Little Lovely Company. Geven heel zacht licht en werken op batterijen, zodat je met die gloed af en toe voorzichtig even bij de slapende baby kunt gaan kijken. Vaak teruggekregen dat ze het vaak gebruiken!
Ik heb ook eens een babyprojector gegeven bedacht ik me nog, dat projecteert (bewegende) vormpjes op het plafond of de muur en kan muziek maken. Vonden ze erg leuk en de baby ook.

Als je iets geeft voor als de baby groter is overdrijf dan niet. Iets een jaar of twee bewaren (duplo bijvoorbeeld) is prima en iets als een boek dat je makkelijk wegzet is ook geen punt maar bij een van mijn kinderen kregen we bouwspeelgoed dat echt pas vanaf vijf jaar geschikt was. Die ton jaren bewaren vond ik echt minder. Bij kleding in een grotere maat even om het seizoen denken (ooit een dik winterpak voor een zomer baby gekregen tijdens de zwangerschap, nooit gedragen..).
MwTheelepel schreef:
29-12-2017 17:58
Ik heb ook eens een babyprojector gegeven bedacht ik me nog, dat projecteert (bewegende) vormpjes op het plafond of de muur en kan muziek maken. Vonden ze erg leuk en de baby ook.

Als je iets geeft voor als de baby groter is overdrijf dan niet. Iets een jaar of twee bewaren (duplo bijvoorbeeld) is prima en iets als een boek dat je makkelijk wegzet is ook geen punt maar bij een van mijn kinderen kregen we bouwspeelgoed dat echt pas vanaf vijf jaar geschikt was. Die ton jaren bewaren vond ik echt minder. Bij kleding in een grotere maat even om het seizoen denken (ooit een dik winterpak voor een zomer baby gekregen tijdens de zwangerschap, nooit gedragen..).

Goeie tip! Ik heb een superschattig kort broekje gehad wat zoon nu pas past....
Ananee schreef:
29-12-2017 17:20
Of speelgoed van hout; doet het echt bij iedereen die ik ken goed.

Bij mij ook, tot ze ermee ging gooien (of tegen de meubels ging beuken (blokkenkar, met 10 maanden oud). :proud:
elf12 schreef:
29-12-2017 18:04
Goeie tip! Ik heb een superschattig kort broekje gehad wat zoon nu pas past....

Hoge sokken eronder en de is hij helemaal in de stijl van prins George (Engeland) :idee:
Eerlijk gezegd was ik altijd erg blij met cadeaubonnen van mooie cadeau/kleding babywinkels. Minder gezellig “gevoelsmatig” om te geven maar erg leuk voor moeder en kind. Kan altijd gegeven worden met een klein boekje of in mooi tasje. Dan kunnen ze echt iets uitkiezen wat ze niet al 3x hebben gekregen en hierdoor in een doos op zolder zal belanden. Hoe lief en dankbaar je dan bent, veel met liefde gekochte kraamcadeau’s worden niet gebruikt.
Vaak toch een beetje verspilling. Succes!!
Een speenkoord eventueel met de naam van het kindje erop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven