Goede keuze?

11-08-2017 12:18 261 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik wil even mijn verhaal doen, want ben de laatste weken in een woelige storm terecht gekomen.
Om kort de situatie te schetsen , ik ben 5 jaar samen met mijn partner en samen hebben we een zoontje van 2,5 jaar.
Onze relatie liep in het begin zeer goed , een spannende en boeiende relatie. Hij maakte eenmaal een misstap na 2 jaar en toen twijfelde ik heel erg , maar ik bleek onverwacht zwanger te zijn. Ik stelde hem voor de keuze en hij wilde er samen voor gaan.
We gingen pas samenwonen op het moment dat onze zoon werd geboren. Hij ziet zijn kind graag , maar is niet altijd een aanwezige vader geweest. Hij werkt veel , is best lui in het huishouden enz...

Een aantal weken terug kwam uit dat hij een affaire had. Hij vertelde me dit niet zelf , maar moest het wel opbiechten. Dit is minstens 9 maanden aan de gang en er is volgens mij echt sprake van verliefdheid en gevoelens langs beide kanten.
Ik besloot de dame in kwestie op te zoeken , er op dat moment van overtuigd dat ik bij hem zou weg gaan. Ze bleek een leuk mens te zijn die , naar eigen zeggen , echt hoopte dat hij een keuze zou maken voor haar.
Hij was de laatste weken ineens een ander mens , doet plots wel zijn best en zegt voor mij te willen kiezen.
We beslisten samen om het komende jaar te kijken als onze relatie te redden valt.
Hij werkt samen met de vrouw in kwestie en is ook niet van plan om die samenwerking te stoppen ( terwijl hij dat makkelijk zou kunnen )
Ik wil hem dat niet verplichten , maar eigenlijk voel ik me daar toch niet zo goed bij. Hij geeft ook aan dat hij het contact met haar niet helemaal wil verbreken , omdat zij belangrijk is voor hem. Ik weet gewoon niet wat ik ervan moet denken. De twijfels blijven , hoewel hij echt zegt ervoor te willen gaan en dat hij een gezin wil samen met mij.
Ik wil gewoon het beste voor mij en mijn zoon.
Hebben jullie ervaringen met dit soort situaties?
Stel hè, stel dat ze echt alleen maar praten. Dan nog. Wat is dit voor een man? Hij geeft jou niet wat je nodig hebt, en hij geeft haar niet wat ze nodig heeft. Intussen neemt hij voor zichzelf wel alles wat hij nodig heeft.
Niet eerlijk toch?
Hij wil jou als zijn partner, dan moet hij zich ook aan de afspraak van monogamie houden. En om jou het vertrouwen in hem weer terug te laten krijgen, zal hij moeten breken met die vrouw. Dat is meteen voor die vrouw ook het duidelijkst en eerlijkst.
Hij moet gewoon eens als een volwassen man gaan accepteren dat je niet alles kunt krijgen in het leven.
Mind the gap
ik weet het, hij komt er mee weg.
Ik weet wel zeker dat er niets is gebeurd, maar los daarvan, maakt dat eigenlijk niet uit...
Wat heeft hij eraan om een vrouw te blijven zien die gevoelens heeft voor hem en het is dan nog eens wederzijds ook...
Treesje26 schreef:
21-12-2017 12:23
Wat heeft hij eraan om een vrouw te blijven zien die gevoelens heeft voor hem en het is dan nog eens wederzijds ook...
Wat zou je zelf als antwoord kunnen bedenken op deze vraag?

Hij zou ook nog eens, op korte of op langere termijn, voor haar kunnen kiezen. Sorry, maar als ik jou was, zou ik de keuze zelf maken; voor mezelf en mijn kinderen. Dit is geen fijne man...
Treesje26 schreef:
21-12-2017 12:23
ik weet het, hij komt er mee weg.
Ik weet wel zeker dat er niets is gebeurd, maar los daarvan, maakt dat eigenlijk niet uit...
Wat denk je zelf? Jij zet hem niet voor het blok en dus gaat hij gewoon z'n gang. Hij komt over als een slapjanus die jou nodig heeft om de knoop door te hakken.
't Is van jullie allebei nogal slap. Jij laat hem zijn gang gaan al word je er ongelukkig van en is het niet zoals jullie afgesproken hebben. Hij kiest noch voor jou, noch voor haar en rommelt maar een beetje aan.
Niet echt een goed voorbeeld voor jullie kind.

Hebben jullie al eens relatietherapie overwogen? Ik denk dat jullie wel wat professionele hulp kunnen gebruiken om ofwel een goede doorstart te maken, ofwel de relatie te beëindigen met goede afspraken wat betreft jullie kind.
Mind the gap
Treesje26 schreef:
11-08-2017 12:32
Hij wil haar nu ook nog een keer in het echt zien , om alles uit te klaren en te kijken hoe zij tegenover elkaar staan.
Hij heeft me bijna gesmeekt om hem niet te verlaten de voorbije week , dat hij er niet aan denkt om met haar echt verder te gaan. Maar inderdaad , gemengde signalen...
Wat is dat nu voor een rarigheid? Hij wil niet dat je hem verlaat, maar hij wil nog wel met haar praten??? Koekoek.
Hmmm;

Er is iets geks gebeurd. Ik belde gisteren naar mijn man, hij was weg voor werk en het werd laat... en denk dat hij per ongeluk opnam en ik voelde dat ik de lijn moest openhouden.
Ik kon flarden van een gesprek horen, hij was bij haar. Hij zei dat ze, als ze elkaar echt graag zien, dat ze dan beiden dit beter niet meer zouden doen. Dat het hem heel moeilijk valt, en dat hij ontzettend veel zin had in haar, maar er niet wilde aan toegeven. Dat hij haar een fantastische vrouw vindt, en haar echt graag ziet, maar dat ze haar tijd verdoet met hem.
Erna hoorde ik even niets meer en toen toch dat ze elkaar weer zouden zien...
Waarom moet hij naar haar toe gaan om dit te vertellen? Zij wil duidelijk meer en ik snap dat dit ook dubbele signalen zijn...
Ik heb hem nog niks verteld over dit incident.
Wat slap weer. Hij maakt het dus niet echt uit maar laat het aan haar over, manipuleert (ik ben niet goed genoeg voor jou) en dan spreken zij toch weer af. Dit doen zij toch de hele tijd al. Met dit gedrag houdt hij haar ook aan het lijntje.

Slap, slap, slap...niemand maakt een keuze.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
29-12-2017 17:23
Wat slap weer. Hij maakt het dus niet echt uit maar laat het aan haar over, manipuleert (ik ben niet goed genoeg voor jou) en dan spreken zij toch weer af. Dit doen zij toch de hele tijd al. Met dit gedrag houdt hij haar ook aan het lijntje.

Slap, slap, slap...niemand maakt een keuze.
Ja, hij zegt steeds dat hij duidelijk kiest, maar hij laat haar duidelijk niet los...
En bij haar doet hij hetzelfde, hij weet dat ze nog hoop heeft en hij voedt het alleen maar...
ik lijk hem steeds minder te kennen.
Hoe bedoel je, hij nam per ongeluk op?

Het verhaal was al triest maar zijn slappe gedrag maakt het er alleen maar triester op.

Zolang hij daar werkt, blijft hij de kat op het spek binden.
Ben je niet kwaad?
Ivy_Signe schreef:
30-12-2017 10:14
Hoe bedoel je, hij nam per ongeluk op?
Denk dat hij dacht dij de telefoon dichtlegde ofzo, geen idee hoe het precies ging..
Ik ben kwaad ja, ik ben op...
En ze werken niet meer samen door omstandigheden ( niet door zijn toedoen )
Maar je man was weg voor werk zeg je, en het was al laat. Hij was naar haar huis en niet op het werk?
Ivy_Signe schreef:
30-12-2017 10:34
Maar je man was weg voor werk zeg je, en het was al laat. Hij was naar haar huis en niet op het werk?
Ik weet niet waar hij was, ik veronderstel bij haar thuis..
Ik heb hem nog niet geconfronteerd hiermee.
Kan hij zijn spullen pakken, of wat ben je van plan...?
Ivy_Signe schreef:
30-12-2017 11:25
Kan hij zijn spullen pakken, of wat ben je van plan...?
ik denk dat dit de enige oplossing is...
Hij heeft inderdaad niks gedaan, maar komaan, iedereen aan het lijntje houden.
Ergens heb ik er zelfs mee te doen, hij loopt verloren hoor, maar zijn eigen schuld...
Hij krijgt bij mij niet wat hij wil op dit moment, bij haar ook niet, niemand vertrouwt hem nog.
Dat krijg je als je geen duidelijke keuzes maakt, uiteindelijk moet niemand je nog, de liefde overwint helaas niet alles.
Jeetje wat een flapdrol zeg O_o

En waar is je zelfrespect, dat je je zo laat behandelen? Ik zou hem allang bij haar deur hebben gezet met zijn koffer.
Treesje26 schreef:
30-12-2017 11:59
ik denk dat dit de enige oplossing is...
Hij heeft inderdaad niks gedaan, maar komaan, iedereen aan het lijntje houden.
Ergens heb ik er zelfs mee te doen, hij loopt verloren hoor, maar zijn eigen schuld...
Hij krijgt bij mij niet wat hij wil op dit moment, bij haar ook niet, niemand vertrouwt hem nog.
Dat krijg je als je geen duidelijke keuzes maakt, uiteindelijk moet niemand je nog, de liefde overwint helaas niet alles.
Wachten tot hij de knoopdoorhakt is ook een keuze.

Stel (!) zij wil hem niet meer, is het probleem dan voor jou opgelost ook al kiest hij niet uit zichzelf voor jou?
Mijn ouders hebben ook zoiets meegemaakt. Mijn vader heeft in totaal ergens tussen de 2 en 4 jaar heen en weer gependeld voordat het definitief tot een scheiding kwam. Moeder kwam in een depressie die een jaar heeft geduurd.

Misschien overbodig te zeggen dat ik mij heb voorgenomen dit nooit te pikken?
zimi schreef:
30-12-2017 14:42
Wachten tot hij de knoopdoorhakt is ook een keuze.

Stel (!) zij wil hem niet meer, is het probleem dan voor jou opgelost ook al kiest hij niet uit zichzelf voor jou?
Dat is het net, hij hakt geen knopen door, dat heeft hij eigenlijk nooit gedaan.
Hij wacht op anderen...
En nee, dan zou het inderdaad niet opgelost zijn
foeksia72 schreef:
30-12-2017 14:55
Mijn ouders hebben ook zoiets meegemaakt. Mijn vader heeft in totaal ergens tussen de 2 en 4 jaar heen en weer gependeld voordat het definitief tot een scheiding kwam. Moeder kwam in een depressie die een jaar heeft geduurd.

Misschien overbodig te zeggen dat ik mij heb voorgenomen dit nooit te pikken?
Echt? En jij hebt dit bewust meegemaakt als kind?
Geen hoopvol verhaal..
Zet je zoon en jezelf eens op de eerste plek man. Kweek wat ballen, maak een keuze en ga voor jullie eigen geluk. Het vertrouwen is weg, dit gaat je opbreken.

Jij verdient een man die voor de volle 100% voor jou gaat en je zoon verdient een vader die voor de volle 100% voor hem kiest. Dit voorbeeld wil je toch niet afgeven aan je zoon?
Treesje26 schreef:
30-12-2017 18:49
Dat is het net, hij hakt geen knopen door, dat heeft hij eigenlijk nooit gedaan.
Hij wacht op anderen...
En nee, dan zou het inderdaad niet opgelost zijn
Dat snap ik, maar dat jij op hem wacht is jouw keuze. En dat is niet de enige optie die je hebt.
Waarom confronteer je hem niet met wat je gehoord hebt?

Stel hem is de vraag waar hij was op dat tijdstip, en kijk of hij eerlijk is.

Waarom zou je dit leven willen met deze man?

Waarom geef je hem zoveel kansen?

Waarom lijk je blij te zijn als hij na zijn affaires zegt voor jou te “gaan” ?

Echt zoveel waarom vragen....

Toon is wat ruggengraat, doe het uit liefde voor je kind en trap die looser eruit!
Treesje26 schreef:
30-12-2017 18:50
Echt? En jij hebt dit bewust meegemaakt als kind?
Geen hoopvol verhaal..
Mijn moeder stelde geen grenzen, ook vanwege de financiële afhankelijkheid die ze had, maar de andere partij ook niet. En zo zwierf hij van de een naar de ander.

Ins en outs weet ik gelukkig niet, maar dit is geen voorbeeld wat je je kinderen wil meegeven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven