Goede keuze?

11-08-2017 12:18 261 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik wil even mijn verhaal doen, want ben de laatste weken in een woelige storm terecht gekomen.
Om kort de situatie te schetsen , ik ben 5 jaar samen met mijn partner en samen hebben we een zoontje van 2,5 jaar.
Onze relatie liep in het begin zeer goed , een spannende en boeiende relatie. Hij maakte eenmaal een misstap na 2 jaar en toen twijfelde ik heel erg , maar ik bleek onverwacht zwanger te zijn. Ik stelde hem voor de keuze en hij wilde er samen voor gaan.
We gingen pas samenwonen op het moment dat onze zoon werd geboren. Hij ziet zijn kind graag , maar is niet altijd een aanwezige vader geweest. Hij werkt veel , is best lui in het huishouden enz...

Een aantal weken terug kwam uit dat hij een affaire had. Hij vertelde me dit niet zelf , maar moest het wel opbiechten. Dit is minstens 9 maanden aan de gang en er is volgens mij echt sprake van verliefdheid en gevoelens langs beide kanten.
Ik besloot de dame in kwestie op te zoeken , er op dat moment van overtuigd dat ik bij hem zou weg gaan. Ze bleek een leuk mens te zijn die , naar eigen zeggen , echt hoopte dat hij een keuze zou maken voor haar.
Hij was de laatste weken ineens een ander mens , doet plots wel zijn best en zegt voor mij te willen kiezen.
We beslisten samen om het komende jaar te kijken als onze relatie te redden valt.
Hij werkt samen met de vrouw in kwestie en is ook niet van plan om die samenwerking te stoppen ( terwijl hij dat makkelijk zou kunnen )
Ik wil hem dat niet verplichten , maar eigenlijk voel ik me daar toch niet zo goed bij. Hij geeft ook aan dat hij het contact met haar niet helemaal wil verbreken , omdat zij belangrijk is voor hem. Ik weet gewoon niet wat ik ervan moet denken. De twijfels blijven , hoewel hij echt zegt ervoor te willen gaan en dat hij een gezin wil samen met mij.
Ik wil gewoon het beste voor mij en mijn zoon.
Hebben jullie ervaringen met dit soort situaties?
Als je toen niet zwanger was geweest was hij toen al bij je weggegaan.
Nu blijft hij ook enkel voor het kind.

Lees het topic van Izabelle eens door en vraag jezelf dan eerlijk af of jij ook zo wilt leven.
welk topic is dat?
Treesje26 schreef:
12-02-2018 13:15
welk topic is dat?
Mijn man is weer verliefd op zijn ex.
Zo heet het topic.

Lees het eens door, het doet gewoon zeer om te lezen hoe deze mevrouw worstelt met haar leven en relatie.
Treesje26 schreef:
12-02-2018 12:22
Of mss dat de therapeut mij tot inzichten brengt.
Hij Ik wil het doen werken, maar ik krijg het gevoel dat hij ik vooral bang is om zijn mijn vertrouwde leven op te geven. Hij is Ik ben banger om alleen te komen staan en om de gevolgen die dat zal hebben dan om mij hem kwijt te raken. Zo voelt dat nu althans...
Zo, ik heb je post even aangepast naar hoe het zit.
Doreia schreef:
12-02-2018 13:18
Zo, ik heb je post even aangepast naar hoe het zit.
Daar heb je een punt... we zijn beiden bang en blijven daarom verderploeteren denk ik
Treesje26 schreef:
12-02-2018 13:32
Daar heb je een punt... we zijn beiden bang en blijven daarom verderploeteren denk ik
Hij is niet bang, jij bent gewoon de makkelijkste keuze.
Natje en droogje is door jou verzorgd, kind is in de buurt en verzorg jij ook. Hij kan op zijn voorwaarden (lees, minnares blijven zien) lekker alles laten aanleunen want jij pikt dat gewoon.
Treesje26 schreef:
12-02-2018 13:32
Waarom zou hij bij je weggaan? Hij komt toch overal mee weg. Een eigen plek met vaste lasten en een omgangsregeling met eventueel alimentatie of een gezamenlijke woning en lekker doen waar je zin in hebt.

Als ik hem was beloofde ik je ook de wereld.
Treesje26 schreef:
12-02-2018 12:09
Voor hem is het stoppen met contact met die vrouw geen oplossing beweert hij.
Hij zegt dat hij nu totaal anders met haar omgaat. Dat dat zijn manier is om te tonen dat hij voor ons kiest.
Mss hoop ik ook dat de therapeut hem doet inzien dat zo een contact niet kan blijven bestaan, hoe graag hij dat ook wil, en ik zou ook willen dat ik daar boven kan staan. Maar dat lukt niet
Zo begon ik ook mijn relatietherapie. Als de peut dat nou maar zou zeggen dat hij.....puntje bij paaltje bleek dat IK degene was die moest leren om grenzen te stellen en moest leren om de confrontatie aan te gaan. Was dat ff een eye opener toen voor mij.....

Therapie lijkt mij ook goed voor jou, TO. Welke kant het ook uit gaat. Met jezelf aan de slag kan nooit kwaad.
foeksia72 schreef:
12-02-2018 17:26
Zo begon ik ook mijn relatietherapie. Als de peut dat nou maar zou zeggen dat hij.....puntje bij paaltje bleek dat IK degene was die moest leren om grenzen te stellen en moest leren om de confrontatie aan te gaan. Was dat ff een eye opener toen voor mij.....

Therapie lijkt mij ook goed voor jou, TO. Welke kant het ook uit gaat. Met jezelf aan de slag kan nooit kwaad.
En mag ik vragen hoe het is afgelopen?
Doreia schreef:
12-02-2018 15:21
Waarom zou hij bij je weggaan? Hij komt toch overal mee weg. Een eigen plek met vaste lasten en een omgangsregeling met eventueel alimentatie of een gezamenlijke woning en lekker doen waar je zin in hebt.

Als ik hem was beloofde ik je ook de wereld.
En dat doet hij niet eens, want gij heeft doodleuk aan dat hij nog contact wil houden met zijn neukertje.
Treesje26 schreef:
12-02-2018 17:53
En mag ik vragen hoe het is afgelopen?
Gelukkig is hij nooit echt vreemdgegaan en was het in zijn ogen 'vriendschap' (in mijn ogen dus niet, maar goed).

Pas op het moment dat ik bereid was om mijn huwelijk op te geven als hij het contact niet stopte, en dit hem ook duidelijk te verstaan gaf, gaf hij het contact op. Het was toen nog niet koek en ei, maar er was toen in ieder geval geen derde meer in mijn huwelijk.

Nu, na x jaar later is het weer okee. Maar het heeft mij echt wel wat gedaan, en volgende keer zal ik echt wel sneller stennis schoppen en duidelijk laten weten waar mijn grens is,
En ondertussen op het -triestige- mannenforum:

"Hé Hans!"
"Hé Henk! Alles goed?"
"Ja hoor...gaat lekker...oh wacht even, krijg een bericht van Loeloe"
"Loeloe? Die meid waarmee je vreemdging? ik dacht dat je vrouw er achter was gekomen?"
"Ja dat was ze ook..pfoe...werd even heet onder mijn voeten hoor."
"Maar je doet nog gewoon verder?"
"Ja joh, moet je eens weten hoe gemakkelijk dat gaat. Ik heb mezelf zelfs al mooi ingedekt, ze wéét gewoon dat ik contact met haar blijf houden. Maar ik beloof om niets meer te doen. Zo kan ze niet zeiken dat ik achter haar rug bezig ben."
"En ze gaat er mee akkoord?"
"Tja niet van harte natuurlijk, maar ze heeft geen keus hé, wil ze niet gedumpt worden."
"Maar zou jij niet liever bij die Loeloe zijn als het jou niet interesseert wat je vrouw voelt?"
"Jamaar, het is niet dat ik niets meer voor haar voel hé. Ze kan ook leuk zijn, en ze is ook goed in bed. En ik zit lekker thuis geen zorgen om opvang alimentatie enzovoort, is lekker allemaal in orde. Weet je wat de beste levensverzekering ooit was? Een kind. Ik ben er zeker van dat als die er niet was, ze zich niet zo liet doen hoor. Maar hé je wilt je kind geen gebroken gezin aandoen hé. Dus slikken dat dat mens doet, en dat bedoel ik even figuurlijk nu en niet letterlijk haha."
"Haha, ja je hebt het goed voor elkaar. Heb je de match gisteren gezien?"
"Ja die was inderdaad..."
foeksia72 schreef:
12-02-2018 18:48
Gelukkig is hij nooit echt vreemdgegaan en was het in zijn ogen 'vriendschap' (in mijn ogen dus niet, maar goed).

Pas op het moment dat ik bereid was om mijn huwelijk op te geven als hij het contact niet stopte, en dit hem ook duidelijk te verstaan gaf, gaf hij het contact op. Het was toen nog niet koek en ei, maar er was toen in ieder geval geen derde meer in mijn huwelijk.

Nu, na x jaar later is het weer okee. Maar het heeft mij echt wel wat gedaan, en volgende keer zal ik echt wel sneller stennis schoppen en duidelijk laten weten waar mijn grens is,
Ja, hier ging het natuurlijk veel verder.
Een therapeut lijkt me zowieso goed, om alles helder te gaan zien, wat de uitkomst ook moge zijn...
Treesje26 schreef:
13-02-2018 10:07
Ja, hier ging het natuurlijk veel verder.
Een therapeut lijkt me zowieso goed, om alles helder te gaan zien, wat de uitkomst ook moge zijn...
En waarom ga je daarmee akkoord?
Waarom vind je dit acceptabel in een relatie?
Waarom vind jij dat hij zo met je om mag gaan?

Tijd om eens diep bij jezelf te rade te gaan waarom je dit in je leven tolereert.
Ik ga er niet mee akkoord, uiteraard niet...
Treesje26 schreef:
14-02-2018 12:00
Ik ga er niet mee akkoord, uiteraard niet...
Niet accepteren gaat verder dan zeggen dat je het er niet mee eens bent en zelf in de situatie blijven zitten.
zo, er is toch iets veranderd
man zag in dat hij niet beide kan hebben.
Dat hij mij kwetste en me het gevoel gaf niet volledig te kiezen door contact te blijven hebben met haar. En dat hij haar valse hoop gaf door contact te onderhouden.
Hij heeft haar gezegd dat hij dat niet meer wil.
Het is de eerste keer dat ik echt actie zie van hem en ik het gevoel heb dat het de juiste kant opgaat.
je bent 5 jaar samen en dit is de eerste keer dat je actie ziet...
Lorem Ipsum
turquasi schreef:
26-02-2018 08:27
je bent 5 jaar samen en dit is de eerste keer dat je actie ziet...
Je vindt het niet echt overtuigend?
“Hij heeft haar gezegd dat hij dat niet meer wil” betekend dit dat hij het contact met haar voorgoed heeft verbroken en 100% voor jou gaat ? Of blijft het nog steeds bij woorden, geen daden ? Indien het eerste : dat is zeker hoopgevend TO ! Indien het laatste.... tja ...
Treesje26 schreef:
26-02-2018 07:44
Dat hij mij kwetste en me het gevoel gaf niet volledig te kiezen door contact te blijven hebben met haar. En dat hij haar valse hoop gaf door contact te onderhouden.
Het is de eerste keer dat ik echt actie zie van hem en ik het gevoel heb dat het de juiste kant opgaat.

Tot het volgende neukertje zijn pad kruist.
Waarom je het allemaal pikt is mij echt een raadsel.
Misschien vreselijk mosterd hoor, maar toch....

Dat hij in het begin een keer een misstap heeft begaan is helemaal niet OK, maar als jullie daar uit zijn gekomen destijds, zou het (voor jou) weer OK moeten zijn.

En hij zou zijn lesje behoorlijk geleerd moeten hebben!
Wat helaas dus niet zo bleek te zijn.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Treesje26 schreef:
26-02-2018 07:44
De vraag is wat hij gaat doen als ze aandringt. Als ze contact met hem zoekt. Wat hij dan gaat doen.

En vertrouw je hem? Dat lijkt me voor jou cruciaal om te onderzoeken. Want dat lijkt me gewoon stuk.
ze heeft gezegd dat ze het begrijpt, en dat ze het apprecieert dat hij eens duidelijk praat en dat ze hem wel zal missen. hij antwoordde nog dat hij niet echt weg is, maar dat ze het hopelijk kan begrijpen
( dat laatste zinnetje was er mss teveel aan )
op zich kan ik niet kwaad zijn op haar, want hij geeft haar inderdaad hoop. Alleen al door contact te onderhouden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven