Goede keuze?

11-08-2017 12:18 261 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik wil even mijn verhaal doen, want ben de laatste weken in een woelige storm terecht gekomen.
Om kort de situatie te schetsen , ik ben 5 jaar samen met mijn partner en samen hebben we een zoontje van 2,5 jaar.
Onze relatie liep in het begin zeer goed , een spannende en boeiende relatie. Hij maakte eenmaal een misstap na 2 jaar en toen twijfelde ik heel erg , maar ik bleek onverwacht zwanger te zijn. Ik stelde hem voor de keuze en hij wilde er samen voor gaan.
We gingen pas samenwonen op het moment dat onze zoon werd geboren. Hij ziet zijn kind graag , maar is niet altijd een aanwezige vader geweest. Hij werkt veel , is best lui in het huishouden enz...

Een aantal weken terug kwam uit dat hij een affaire had. Hij vertelde me dit niet zelf , maar moest het wel opbiechten. Dit is minstens 9 maanden aan de gang en er is volgens mij echt sprake van verliefdheid en gevoelens langs beide kanten.
Ik besloot de dame in kwestie op te zoeken , er op dat moment van overtuigd dat ik bij hem zou weg gaan. Ze bleek een leuk mens te zijn die , naar eigen zeggen , echt hoopte dat hij een keuze zou maken voor haar.
Hij was de laatste weken ineens een ander mens , doet plots wel zijn best en zegt voor mij te willen kiezen.
We beslisten samen om het komende jaar te kijken als onze relatie te redden valt.
Hij werkt samen met de vrouw in kwestie en is ook niet van plan om die samenwerking te stoppen ( terwijl hij dat makkelijk zou kunnen )
Ik wil hem dat niet verplichten , maar eigenlijk voel ik me daar toch niet zo goed bij. Hij geeft ook aan dat hij het contact met haar niet helemaal wil verbreken , omdat zij belangrijk is voor hem. Ik weet gewoon niet wat ik ervan moet denken. De twijfels blijven , hoewel hij echt zegt ervoor te willen gaan en dat hij een gezin wil samen met mij.
Ik wil gewoon het beste voor mij en mijn zoon.
Hebben jullie ervaringen met dit soort situaties?
Als er te veel gebeurd is en jij aanvoelt dat jullie geen stel meer worden, zou ik het contact met je ex tot het minimum beperken.

Op die manier kun je beter van hem loskomen en is je hart in de toekomst beschikbaar voor een leuke, respectvolle man.
Goed bezig! NOT. :facepalm:
Ik heb de oplossing! Ga voor de polyamorie! Dan mag jij ook een ander ernaast hebben!
Jeetje.. :facepalm:
Op dit moment zijn we goede vrienden. En ik zie hem graag, maar dat is (voorlopig?) niet meer genoeg. Van mij mag hij met die andere vrouw zijn, als hij het maar zegt en eerlijk is. Dan is het duidelijk ook over voor mij en blijft er van die vriendschap mss ook niet veel meer over tussen ons? Ik wil niet dat hij blijft omwille van ons kind of uit een soort van plichtsbesef.
Jij hebt je eigen huisje nu ? En jullie hebben een omgangregeling voor zoon?
_Monti_ schreef:
28-05-2019 08:59
Jij hebt je eigen huisje nu ? En jullie hebben een omgangregeling voor zoon?
Ik heb mijn eigen huisje, en mijn zoon woont bij mij. Maar in de weekends of op afgesproken tijden bij zijn papa. We doen ook uitstappen samen met ons 3.
Voelt denk ik veel beter eindelijk je eigen plekje?

Jammer dat je zolang bent blijven hangen, maar veel sterkte verder, en laat jullie relatie gewoon volledig los, des te eerder ben je er overheen en kun je door met je leven zonder al deze bullshit.
Bij sommige topics vraag ik me wel af of het echt is.
2 jaar lang in een relatie blijven terwijl die een ander heeft. En daarna goede vrienden zijn en dagjes weg doen met kind erbij.

Wat een verhaal. Als het waar is TO.
Dit is geen goede vriend, maar een gluiperd. Over paar weken woon je weer samen.
Ik meen mij een geschreven stuk te herinneren uit een ander topic waarin iemand zei dat haar ex inherent ongelukkig was met zijn leven. Was hij met zijn minnares, miste hij het gezin, was hij met zijn gezin, miste hij zijn minnares. Dit lijkt hier ook het geval te zijn.
En met dit ongelukkig voelen sleept hij alle betrokkenen mee in zijn gevoel, totdat zij een grens daaraan stellen. Het is bizar dat alle partijen er zolang akkoord mee zijn gegaan. Als je niet was gestopt, TO, was ook het contact met zijn liefje doorgegaan.

Tijd om door te gaan, als je dat twee jaar geleden had gedaan, was je gevoelsmatig nu vrij geweest en had je misschien ondertussen een nieuwe vriend gehad met wie je een leuke tijd had kunnen hebben. In plaats daarvan blijf je doormodderen met iemand die je niet meer kan vertrouwen.
Treesje26 schreef:
28-05-2019 08:34
Op dit moment zijn we goede vrienden. En ik zie hem graag, maar dat is (voorlopig?) niet meer genoeg. Van mij mag hij met die andere vrouw zijn, als hij het maar zegt en eerlijk is. Dan is het duidelijk ook over voor mij en blijft er van die vriendschap mss ook niet veel meer over tussen ons? Ik wil niet dat hij blijft omwille van ons kind of uit een soort van plichtsbesef.
Jullie zijn uit elkaar dus hij is jou niet verplicht over zijn liefdesleven te vertellen. Zijn leven dus zijn zaak.

Wat overblijft is dat jullie nog steeds ouders van jullie zoon zijn dus houd het daarbij. Ga geen 'gezinnetje' blijven spelen door dagjes weg te gaan. En nee, vriendschap is in dit stadium en gezien al die drama in jullie relatie totaal niet op z'n plek of logisch (dat jij de ellende blijft opzoeken is zelfkastijding).

Richt je op je eigen leven, verwerk het onbetrouwbare gedrag van je ex zodat je hart in de toekomst kan openstaan voor iemand die te vertrouwen is. Doordat je zolang bent besodemieterd is de kans groot dat je in een volgende relatie sowieso onzeker en achterdochtig bent, dus hoe langer je in deze situatie blijft, hoe groter de zeer vervelende 'erfenis' wordt en in de weg zal staan.

Vaak nemen gescheiden stellen vooral in de eerste fase echt afstand van elkaar omdat er te veel verdriet, irritatie, boosheid, etc. is. Natuurlijk ga je samen naar de ouderavond, het afzwemmen, etc. Na een paar jaar kun je dan misschien zien of er beter contact is en bijv. weer eens gezamenlijk de verjaardag van je zoon vieren maar zover is het nog lang niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven