Goede keuze?

11-08-2017 12:18 261 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik wil even mijn verhaal doen, want ben de laatste weken in een woelige storm terecht gekomen.
Om kort de situatie te schetsen , ik ben 5 jaar samen met mijn partner en samen hebben we een zoontje van 2,5 jaar.
Onze relatie liep in het begin zeer goed , een spannende en boeiende relatie. Hij maakte eenmaal een misstap na 2 jaar en toen twijfelde ik heel erg , maar ik bleek onverwacht zwanger te zijn. Ik stelde hem voor de keuze en hij wilde er samen voor gaan.
We gingen pas samenwonen op het moment dat onze zoon werd geboren. Hij ziet zijn kind graag , maar is niet altijd een aanwezige vader geweest. Hij werkt veel , is best lui in het huishouden enz...

Een aantal weken terug kwam uit dat hij een affaire had. Hij vertelde me dit niet zelf , maar moest het wel opbiechten. Dit is minstens 9 maanden aan de gang en er is volgens mij echt sprake van verliefdheid en gevoelens langs beide kanten.
Ik besloot de dame in kwestie op te zoeken , er op dat moment van overtuigd dat ik bij hem zou weg gaan. Ze bleek een leuk mens te zijn die , naar eigen zeggen , echt hoopte dat hij een keuze zou maken voor haar.
Hij was de laatste weken ineens een ander mens , doet plots wel zijn best en zegt voor mij te willen kiezen.
We beslisten samen om het komende jaar te kijken als onze relatie te redden valt.
Hij werkt samen met de vrouw in kwestie en is ook niet van plan om die samenwerking te stoppen ( terwijl hij dat makkelijk zou kunnen )
Ik wil hem dat niet verplichten , maar eigenlijk voel ik me daar toch niet zo goed bij. Hij geeft ook aan dat hij het contact met haar niet helemaal wil verbreken , omdat zij belangrijk is voor hem. Ik weet gewoon niet wat ik ervan moet denken. De twijfels blijven , hoewel hij echt zegt ervoor te willen gaan en dat hij een gezin wil samen met mij.
Ik wil gewoon het beste voor mij en mijn zoon.
Hebben jullie ervaringen met dit soort situaties?
iemand00 schreef:
18-10-2017 15:16
Ik vind hem een egoistische klootzak.
Hij kiest helemaal niet voor jou, of voor haar, hij kiest voor zichzelf.
Ongelooflijk respectloos dat zij straks toch weer contact zullen hebben, terwijl hij weet hoe rot dat voor jou is.
Ik heb geen advies voor je, want ik weet hoe het kan zijn, en zolang je niet wil loslaten, zul je zijn dansje blijven dansen.
En zij zal dat ook blijven doen.
Hoop is verslavend, en hij plukt hier dubbel de vruchten van, er verandert pas iets als jij dingen gaat veranderen, hij doet dat echt niet.
Veel sterkte!
Ik denk dat je gelijk hebt , ik durf dat bijna niet te zeggen, dat het een grote egoïst is.
Hij geeft me het gevoel dat het ook voor hem moeilijk is, maar daar moet ik eigenlijk geen rekening mee houden...
Hij is het die me een jaar lang heeft bedrogen en niet omgekeerd. En als er problemen zijn in de relatie los je die met elkaar op en niet buiten de deur. Hij vertikt het echt om te stoppen met de job, en geeft me het gevoel dat dat ook maar normaal is en dat ik daar niks moet achter zoeken.
Maar zijn minnares is er ook duidelijk niet klaar mee , dus ja , te gek voor woorden.
Ik begin me te sterken in de overtuiging dat ik bij hem weg moet....
Weet je wat het is?
Ik snap het helemaal, jullie hebben samen een kindje, en je wil graag terug naar hoe het was, en misschien wil hij dat ook wel, maar dat gaat niet meer.
En dat gaat nooit meer, omdat je weet wat je nu weet.
Dit soort dingen maak je niet ongedaan.
Hij heeft t verprutst, bigtime.

Als hij denkt dat het gefixed is met enkel een sorry, en de belofte dat hij dat niet meer zal doen, dan moet hij zijn kop uit t zand halen, want zo werkt dat niet.
Hij hoeft niet door t stof, om t goed te maken, want dat heeft geen zin, maar hij moet laten zien door zijn acties dat hij er voor jullie is, en voor jullie kiest, en dat doet hij dus niet.
Zeker niet als hij toch weer contact met haar gaat krijgen.

Daar mag je hem mee confronteren, en hij mag weten dat er consequenties zijn, voor zijn gedrag,
Tot nu toe heeft hij niet te maken gehad met die consequenties, dus hij gaat net zo lang door tot die tijd.
Kortom, verandering kan alleen bij jou vandaan komen, hoe kut dat ook is.
En dat rotgevoel gaat niet weg als je dit aan de kant schuift, en zijn gedrag

Je kunt alleen voor jezelf en je kind kiezen,
en terecht als je hier niet in mee wil gaan..
Wat hij doet heb je geen controle over.
iemand00 schreef:
18-10-2017 18:13
Weet je wat het is?
Ik snap het helemaal, jullie hebben samen een kindje, en je wil graag terug naar hoe het was, en misschien wil hij dat ook wel, maar dat gaat niet meer.
En dat gaat nooit meer, omdat je weet wat je nu weet.
Dit soort dingen maak je niet ongedaan.
Hij heeft t verprutst, bigtime.

Als hij denkt dat het gefixed is met enkel een sorry, en de belofte dat hij dat niet meer zal doen, dan moet hij zijn kop uit t zand halen, want zo werkt dat niet.
Hij hoeft niet door t stof, om t goed te maken, want dat heeft geen zin, maar hij moet laten zien door zijn acties dat hij er voor jullie is, en voor jullie kiest, en dat doet hij dus niet.
Zeker niet als hij toch weer contact met haar gaat krijgen.

Daar mag je hem mee confronteren, en hij mag weten dat er consequenties zijn, voor zijn gedrag,
Tot nu toe heeft hij niet te maken gehad met die consequenties, dus hij gaat net zo lang door tot die tijd.
Kortom, verandering kan alleen bij jou vandaan komen, hoe kut dat ook is.
En dat rotgevoel gaat niet weg als je dit aan de kant schuift, en zijn gedrag

Je kunt alleen voor jezelf en je kind kiezen,
en terecht als je hier niet in mee wil gaan..
Wat hij doet heb je geen controle over.
Ik heb hem nooit gedwongen om ermee te stoppen en vrees dat het ook zo niet werkt. Dat ik dan iets afneem van hem dat hij eigenlijk doodgraag doet.
Ik geloof hem als hij zegt dat hij het heeft afgeblokt. Met zijn verstand weliswaar, maar dat is toch net goed.
Ik geloof dat hij me graag ziet dat doe ik ook.
Maar jij vindt dus wel dat ik dan kan vragen van hem , dat hij ermee stopt?
Eehhhh wait wut?!
Misschien een heel helder en duidelijk antwoord want ik krijg het idee bij je dat je het niet snapt.
JA NATUURLIJK KAN/MOET JE DAT EISEN!!!
Treesje26 schreef:
18-10-2017 18:23
Ik heb hem nooit gedwongen om ermee te stoppen en vrees dat het ook zo niet werkt. Dat ik dan iets afneem van hem dat hij eigenlijk doodgraag doet.
Ik geloof hem als hij zegt dat hij het heeft afgeblokt. Met zijn verstand weliswaar, maar dat is toch net goed.
Ik geloof dat hij me graag ziet dat doe ik ook.

Ja dat hem "iets afnemen" heb ik vaker gehoord, die oneliner ken ik ook wel....
maar je neemt hem helemaal niets af,
Hij heeft eenzijdig jullie afspraken veranderd, en dat is compleet iets anders.
hij kan gewoon zijn belofte nakomen, of oprotten als hij dat niet meer wil..
ipv op jou af te schuiven dat hem iets is ontnomen.

Dat is nou juist die mindfuck.
Trap daar niet in,
Jullie hebben als het goed is, afspraken gemaakt over hoe jullie relatie zou zijn, en ik vermoed dat daar geen andere vrouwen bij hoorde.
En je mag iemand aan zijn afspraken houden, en als hem dat niet bevalt gaat hij maar weg.
Je mag je grenzen aangeven, en bewaken.
Ik vind het niet onredelijk om van hem te vragen het contact met haar te verbreken, het kwetst jou, en met zijn gedrag in het verleden zou hij daar echt wel rekening mee kunnen houden.
Treesje: Als ik jou was zou ik eens met een therapeut gaan praten via doorverwijzing van de huisarts. Zoals jij over jezelf heen laat lopen zie ik maar zelden. Ik denk serieus dat het goed voor jou is als je eens uit gaat zoeken waarom jij jezelf zo significant wegcijfert en dat zelf niet eens door hebt. Weet je eigenlijk wel dat jij 'nee' mag zeggen, keuzes mag maken die goed zijn voor alleen jouzelf en je kind en voor jezelf op mag komen. En weet je hoe je dat moet doen?
iemand00 schreef:
18-10-2017 18:51
Ja dat hem "iets afnemen" heb ik vaker gehoord, die oneliner ken ik ook wel....
maar je neemt hem helemaal niets af,
Hij heeft eenzijdig jullie afspraken veranderd, en dat is compleet iets anders.
hij kan gewoon zijn belofte nakomen, of oprotten als hij dat niet meer wil..
ipv op jou af te schuiven dat hem iets is ontnomen.

Dat is nou juist die mindfuck.
Trap daar niet in,
Jullie hebben als het goed is, afspraken gemaakt over hoe jullie relatie zou zijn, en ik vermoed dat daar geen andere vrouwen bij hoorde.
En je mag iemand aan zijn afspraken houden, en als hem dat niet bevalt gaat hij maar weg.
Je mag je grenzen aangeven, en bewaken.
Ik vind het niet onredelijk om van hem te vragen het contact met haar te verbreken, het kwetst jou, en met zijn gedrag in het verleden zou hij daar echt wel rekening mee kunnen houden.
Klopt inderdaad;

De minnares gaf aan dat ze beter het contact verbreken. Ik ben daar opgelucht over, maar dat is iets wat hij had moeten doen. Resoluut.
Ik denk niet dat we er nog uit komen.
Hij woont voorlopig in de studio naast ons huis en ik zoek een oplossing om alleen verder te gaan.
Ik zie hem nog graag, en hij mij ook denk ik.
Maar ik kan het niet meer met hem, er is teveel gebeurd en ik zal hem nooit meer kunnen vertrouwen.
Zo, in mijn hoofd is het duidelijk, het is over.
Hij wil het nog niet aanvaarden, maar ik geloofde hem niet meer. Het feit dat hij nog steeds contact hield met haar ( ook al was het om haar 'af te wijzen' ) was voor mij de druppel. Ik zal hem nooit meer kunnen vertrouwen, dat is duidelijk. Nu nog zien hoe het praktisch te regelen. Met hem blijven samenwonen omwille van een kind of geld lijkt me niet haalbaar, dus er zijn vast wel oplossingen te vinden.
God dank, mens.

Nu volhouden en niet terugzakken.
Update:

We zijn nog steeds samen, wonen in hetzelfde huis, maar slapen apart, voor onze zoon vinden we dit het beste.
Hij probeert me er steeds van te overtuigen dat het goed komt tussen ons. En dat hij voor zijn gezin kiest.
Onlangs zag hij de vrouw opnieuw, hij kwam ontzettend laat thuis. Hij verzekerde me dat er niets was gebeurd, maar dat ze opnieuw gepraat hadden. Ik geloof het wel, maar echt leuk vond ik het niet.
Hij blijft nu toch zeggen dat hij haar wil blijven zien, dat hij dat kan zonder dat er dan iets moet gebeuren... Dat hij nog gevoelens heeft, maar zich kan beheersen en daar niks mee doet.
Van mij mag dat, zolang dat hij eerlijk en duidelijk is over wat hij wil. Ik weet wel dat die vrouw gewoon blijft hopen op meer, wat eigenlijk ook niet gek is.
Het wordt toch allemaal absurd, we zijn 2 vrouwen die hem niet willen opgeven...
Dat is nog steeds gebeurd is omdat jullie beiden hem hier de ruimte voor geven.... anderhalf terug opende je dit topic toch? Dat betekend dus dan hij al meer dan 2 jaar mee bezig is!!! En dan heb ik het niet eens over z’n eerdere misstap....
Je geeft om hem zeg je, maar waarom hou je niet genoeg om jezelf om hier uit te stappen? Wie weet kom je op een gegeven moment iemand tegen die 100% voor je gaat ipv dit slappe gedoe. En eigenlijk is alles beter (dus alleen met je kind) dan dit gedoe. Er wordt met je gespeeld en je laat het toe.... kies voor jezelf!
Treesje26 schreef:
20-12-2017 09:13
Update:

We zijn nog steeds samen, wonen in hetzelfde huis, maar slapen apart, voor onze zoon vinden we dit het beste.
Hij probeert me er steeds van te overtuigen dat het goed komt tussen ons. En dat hij voor zijn gezin kiest.
Onlangs zag hij de vrouw opnieuw, hij kwam ontzettend laat thuis. Hij verzekerde me dat er niets was gebeurd, maar dat ze opnieuw gepraat hadden. Ik geloof het wel, maar echt leuk vond ik het niet.
Hij blijft nu toch zeggen dat hij haar wil blijven zien, dat hij dat kan zonder dat er dan iets moet gebeuren... Dat hij nog gevoelens heeft, maar zich kan beheersen en daar niks mee doet.
Van mij mag dat, zolang dat hij eerlijk en duidelijk is over wat hij wil. Ik weet wel dat die vrouw gewoon blijft hopen op meer, wat eigenlijk ook niet gek is.
Het wordt toch allemaal absurd, we zijn 2 vrouwen die hem niet willen opgeven...
Ghe ghe.. het kan altijd gekker dat zie je maar weer, tja als het voor jullie werkt dit gekke spelletje dan is dat prima toch. Succes!
Je wil het beste voor je kind? En dat is het voorbeeld geven dat hoe ongelukkig jij ook bent je door moet gaan met iemand die jou duidelijk niet als het belangrijkste ziet...
Ach Treesje, eigenlijk had je maar twee jaar een goede relatie. Toen heeft hij een scheve schaats gereden, maar hey je was zwanger dus vergeven en vergeten. Vervolgens is hij een afwezige vader, werkt veel en doet niks in het huishouden. Blijkt hij ook al maanden een relatie te hebben met een ander die hij ook niet opgeeft. En nu zijn jullie nog steeds "samen". Het enige wat je "partner" (of hoe je die man waar jij de sokken voor wast ook wilt noemen) doet en babbelen en nul daden. Er is al drie jaar geen sprake van een samen. Is dit het voorbeeld dat je je zoon wil geven? Echt? Raap dat beetje eigenwaarde bij elkaar en hou de eer aan jezelf. Dát is het beste voor je zoon. Hij heeft goede rolmodellen nodig. Geen egoïst van een vader en voetveeg van een moeder in één huis.
Man man man wat heb jij weinig eigenwaarde. Net als die minnares. Jullie geven die kneus enorm veel eer. Want hij heeft het nogal getroffen met twee wanhopige vrouwtjes die achter hem aan lopen, voor hem klaar ligggen en hem alle ruimte geven om van twee walletjes te snoepen. Zeg me alsjeblieft dat hij een gigantische dikke grote lul heeft en dat hij zwemt in het geld. Dus dat je gewoon je luxeleventje en zijn pik niet wil missen. Alleen dan kan ik enigszins begrijpen dat je je zo door hem laat naaien. :pukey:
:nooo: ik heb hier gewoon geen woorden voor... dat jij je hier voor leent.. totaal geen eigenwaarde.

Ik was allang weggeweest met mijn eigenwaarde en kind.
Eat glitter for breakfast and shine all day
het gaat nog steeds van; hij zegt dit hij zegt dat, hij wil dit hij vind dat :blabla:

echt zo boeiend allemaal... vooral ook omdat je weet dat je hem op zijn woorden kan geloven :bye:
Lorem Ipsum
Hij gaat je nooit meer respecteren, als hij dat al deed. Hij houdt niet van je, op geen enkele manier, want hij doet je willens en wetens pijn en blijft daar ook mee doorgaan. Zo’n leven houden ook de klootzakken van deze wereld maar een beperkte tijd vol, al is het alleen maar omdat ze het niet interessant genoeg meer vinden. Daarom voorspel ik je dit : vroeg of laat gaat hij je verlaten. Misschien voor haar, misschien voor iemand die hem om haar vinger wind en waar hij als een blok voor valt. Dan heb jij je al die tijd voor hem opgeofferd, volgehouden, je pijn zitten verbijten, je best gedaan er nog iets van te maken. En dan vertrekt hij alsnog. Dan is er van jezelf respect helemaal niets meer over en heb je jaren werk om jezelf op te lappen.
Die geld schuld die je hebt is daarmee vergeleken heel onbeduidend en je zult spijt hebben als haren op je hoofd.
anoniem_178452 wijzigde dit bericht op 20-12-2017 10:30
9.36% gewijzigd
Ruim 4 maanden verder. Hij kiest nog steeds niet en jij faciliteert dat. :facepalm:
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Hoe is hij met jullie kind? Kan hij dan wel zijn eigenbelang opzij schuiven, of denkt hij dan ook alleen aan zichzelf?
Mind the gap
TO, wat voor toegevingen of aanpassingen komen er langs de kant van je man in dit verhaal?

Ik zie hier: Jouw man gaat/ging (laten me maar van gaat uitgaan) vreemd, en daar kan jij niet mee leven. Jij ziet het niet zitten om je man te delen met een ander en een open relatie te hebben, jij wilt gewoon een monogame.

Maar jij moet je man evengoed laten gaan, tot laat in de avond laten afspreken met dezelfde vrouw die je relatie op het spel heeft gezet, want jouw man kan haar niet laten gaan? Vriendschap van haar is belangrijker dan zijn goede relatie met jou?

Jij laat hem in huis want jij denkt dat het beste voor je kind is, dus jij slikt het allemaal en past je maar aan zodat jouw kind er volgens jou het minste leed van heeft.

Jij jij jij. Accepteren en slikken.

En jouw man?
Die zit die vrouw evengoed, en die moet gewoon af en toe melden "neeeee hoor schatje puur vriendschappelijk doen éééécht niets meer hoor".
met andere woorden, man kan gewoon rondneuken als een lieve lust en moet gewoon af en toe eens een zielig gezichtje van "vertrouw je me niet?" opzetten tegen jou.
Wat heeft jouw man voor tegemoetkoming naar jou gedaan? Niks noppes, zijn lekker leventje draait gewoon door en hij doet zelfs niet eens de moeite (!) om het te verbergen. Het is zelfs neit zo at hij die vrouw nu stiekem achter je rug ziet, nee die vrouw heeft blijkbaar zo'n intens goed en bij hem passend karakter dat deze vriendschap op geen manier kan verbroken worden, zelfs niet als de moeder van je kind hier doodongelukkig van is.

Zie je dat hij zich echt in een heerlijk luxepositie heeft genesteld waar alles toegelaten is en waar jij wanhopig het hele net probeert vast te houden zodat jouw "perfecte gezinnetje" niet in duizend scherven valt? Denk je dat deze situatie echt zoveel beter is dan harde eisen stellen?
Als het nou nog een hele leuke vent was, maar je zegt zelf al dat hij lui is en weinig met jullue kind doet.
Nu is je zoon nog klein. Hij zal minder onder een scheiding lijden dan als hij 6 is ofzo. Nu weet hij gewoon niet beter.

Ik zou wel eisen dat hij het contact met haar verbrak. Je hebt dat recht wel! Maar of hij dat doet.... hij is niet iemand die eens een misstap heeft gemaakt, maar een notoirre vreemdganger. Eentje met een complete extea relatie.
Ik zou haar feliciteren. Zo'n mensen gun je elkaar toch? Wedden dat ze daar beiden weer hetzelfde gaan doen?

En ik zou ook eens het volgende doen. Opbiechten dat jij wat met een ander hebt. Hem thuis op zijn zoon laten letten en dan pas heel laat thuis komen. ( al ga je naar een vriendin. Spuit wat aftershave op voor je terug gaat). Benieuwd wat hij ervan vind
de wereld wacht om ontdekt te worden
Dank voor jullie eerlijke reacties.
Ik las een conversatie die ze hadden. Daarin zegt hij duidelijk dat hij haar niet kan geven wat ze wil, maar hij haar wel wil blijven zien. Dat de gevoelens er nog steeds zijn, maar dat daarom die verwachtingen of verlangens niet hoeven ingelost te worden.
Wat is dat toch, waarom wil hij dan nog contact met haar, zij zegt ook dat ze nog gek is op hem...
Hoelang gaat het dan zo alvorens er weer iets gebeurt?
En jij gelooft dat zij dan alleen praten?
Echt niet!!
Hij weet dat jij het allemaal pikt, ze voeren op sms/app een prachtig toneelstukje voor jou op.
Of hij houdt haar net zo hard aan het lijntje zo.
Maar daar wordt niet alleen gepraat.
als het niet gaat over de woorden die hij spreekt gaat het wel over de woorden die hij typt...
laten we eens kijken naar de daden; misstap gevolgd door maandenlange affaire en ohja... weer eens laat thuis

ik ben geen rekenwonder maar 1 en 1 is ?

en dan hebben we het nog niet eens gehad over dat luie gedrag.....
Lorem Ipsum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven