AIVD kerstpuzzel 2017
vrijdag 1 december 2017 om 22:40
Hij komt er weer aan. Op 12 december wordt hij gepubliceerd, maar de AIVD heeft alvast een teaser op twitter geplaatst waarover we onze mooie hoofdjes kunnen breken.
Het schijnt trouwens dat hij dit jaar moeilijker wordt.
https://www.aivd.nl/onderwerpen/informa ... uzzel-2017
En balletjes op twitter
https://twitter.com/aivd

Allen succes ermee
Het schijnt trouwens dat hij dit jaar moeilijker wordt.
https://www.aivd.nl/onderwerpen/informa ... uzzel-2017
En balletjes op twitter
https://twitter.com/aivd

Allen succes ermee

Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020
donderdag 28 december 2017 om 13:46
Er zijn meer letters/woorden dikgedrukt bij diverse opgaven. Zal vast ook wel iets zijn.turbovlinder schreef: ↑28-12-2017 11:06Let er ook op dat er iets dikgedrukt staat... heb em overigens ook nog niet hoor...

donderdag 28 december 2017 om 22:14
donderdag 28 december 2017 om 22:24
PB gestuurd.dus-ik-zeg schreef: ↑28-12-2017 22:14Dag allemaal
Nu overgestapt naar 16, maar ik kan maar niet bedenken welk spel dat is.Wel 39 opgelost vandaag
![]()
Ik was zelf ook heel blij toen 12 gelukt was

zaterdag 30 december 2017 om 01:02
Ik heb 2a en daar is niets ambigu's aan. Je hebt wel gezien dat er voor deze vraag errata zijn gepubliceerd?turbovlinder schreef: ↑29-12-2017 21:45is er iemand die 2 al heeft? wij hebben antwoorden maar vinden ze erg ambigu, slordige puzelmakers dit jaar. Zou graag eens checken of anderen hetzelfde hebben...
zaterdag 30 december 2017 om 01:21
misschien een tip? ben al dagen aan het zoekenbolletje80 schreef: ↑15-12-2017 11:44Knap. Ik weet daar niet waar ik moet beginnen te zoeken. In de 100.000.000 liedjes die ooit geschreven zijn![]()
zaterdag 30 december 2017 om 12:59
zaterdag 30 december 2017 om 13:54
Maar hoe kwam jij bij een beginnetje dan?
Ik reken met pen en papier en heb al tig X tig woorden gemaakt van de gegeven letters en uitgerekend, niet één past!

Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
zaterdag 30 december 2017 om 14:54
Goeiemiddag puzzelaars, sinds ik vannacht jullie forum gevonden heb voel ik mij - in het buitenland wonend - ietsie minder een eenzame strijder tegen de AIVD-Kronkels
Ik heb eerst op mijn gemak
alles teruggelezen.
En dank jullie tips (de belangrijkste daarvan is: even wegleggen, en later met een andere hersenkronkel opnieuw bekijken) kon ik vandaag al één raadseltje (nr. 5) oplossen. Hartelijk dank

Ik heb eerst op mijn gemak

En dank jullie tips (de belangrijkste daarvan is: even wegleggen, en later met een andere hersenkronkel opnieuw bekijken) kon ik vandaag al één raadseltje (nr. 5) oplossen. Hartelijk dank
zaterdag 30 december 2017 om 15:43
Ik heb bij zowel a als b de strekking van het verhaal, maar in beide gevallen vind ik ook meerdere antwoorden passend. Ondanks de errata, die bevestigden wel dat ik op de goede weg zit.
zaterdag 30 december 2017 om 16:28
Ik heb eerst bij ieder woord-getal uitgerekend welke letters er in moeten (of kunnen) zitten, en toen die letters aangestaard om er een woord van te maken - tot ik scheel zag

zaterdag 30 december 2017 om 19:56
Kun je aangeven hoe je dat uitgerekend hebt? Ik heb gekeken naar de eindijfers en schrijf dan de combinaties van letters op die tot dat eindcijfer kunnen komen, maar dan heb ik oneindig veel woorden, als ik die allemaal moet narekenen duurt dat uren volgens mij.PapperlePapp schreef: ↑30-12-2017 16:28Ik heb eerst bij ieder woord-getal uitgerekend welke letters er in moeten (of kunnen) zitten, en toen die letters aangestaard om er een woord van te maken - tot ik scheel zag![]()
zaterdag 30 december 2017 om 20:49
Ik had daar een klein hulpprogrammaatje voor gemaakttiramisuusje schreef: ↑30-12-2017 19:56Kun je aangeven hoe je dat uitgerekend hebt? Ik heb gekeken naar de eindijfers en schrijf dan de combinaties van letters op die tot dat eindcijfer kunnen komen, maar dan heb ik oneindig veel woorden, als ik die allemaal moet narekenen duurt dat uren volgens mij.
spoiler: begin maar met de tafel van A