Mode & Beauty alle pijlers

kleurenanalyse

14-11-2005 12:23 1423 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk erover om een kleurenanalyse te laten doen. Dan bepalen ze welk

seizoenstype je bent en daar passen dan weer bepaalde kleding- en

make-up-kleuren bij. Wie heeft dit weleens laten doen en hoe beviel dit?

Ciara
Wat ik erover gelezen heb is je huid echt het belangrijkste, de andere kenmerken worden volgens mij vooral gebruikt om onderscheid binnen de types te maken
Inderdaad; vaststellen of je meer warme danwel koele pigmenten in je huid hebt is de basis van een goed kleuradvies
Wat ik mij eigenlijk afvraag: in mijn lichte zomer kleurenboekje staan helemaal geen lichtgrijzen (wel een donkergrijs bij de 'zakelijke' kleuren). Het lijkt me wel heel mooi, het is tenslotte ook licht en koel. Weet iemand hoe dit zit?
Zou er wel in moeten zitten; vreemd
Ben vanochtend geweest, echt super leuk! Mijn haarkleur blijkt dus helemaal fout te zijn :p Ik ben een koel type, en in mijn haar zit een hele warme gloed waardoor mijn huid geel wordt. Toen ik binnenkwam was ze direct al een beetje in de war.

Nou vraag ik me alleen af wat voor seizoenstype ik zou zijn; ik ben een koel type, qua donker/licht zit ik een beetje in het midden; niet te licht en niet te donker en heldere kleuren staan me het mooist. Ik denk zelf dat dit het meeste op het wintertype lijkt, maar ik heb van mezelf wel midden tot donkerblond haar, terwijl ik overal lees dat wintertypes donker haar hebben?
Heeft er iemand ervaring met kleuradvies in de buurt van Leeuwarden? Je hoort zoveel verschillende ervaringen, en ook nog weer varianten binnen het type. Zelf voel ik me thuis bij witgouden sieraden, voorheen droeg ik wel geel goud, maar de kapper vindt dat ik juist een warme haarkleur moet hebben. Dacht ik zelf een zomertype te zijn ( als baby witblond tot ca 4 jaar, toen steeds wat donkerder en nu vrij donker haar, groenig/grijze ogen), maar voel me meer thuis bij de kleuren van een wintertype) Ook wor dik weer snel bruin, past toch ook niet bij zomertype? Vandaar dat ik op zoek ben naar iemand met ècht verstand van zaken.
@Missprincessa

In elk geval ben je met die haarkleur dus inderdaad niet een wintertype. Maar hoe noemde je consultant je type dan; daar ben ik nu benieuwd naar.
@Jetty1969

Vooruit dan, omdat je uit mijn geboorteplaats komt. Je zou best wel eens een heldere (donkere) lente kunnen zijn
Mijn kapper vond ook dat ik een warme haarkleur moet hebben, ook al zei ze wel dat ik een koele huidskleur had. Ik ben zelf vanochtend ook geweest (is echt leuk) bij mij in de buurt. Ik heb gewoon op internet gezocht naar adressen hier in de omgeving en dat waren er best wel wat! Toen heb ik er gewoon wat gemaild en gebeld en wat vragen gesteld: hoe werken jullie, welke onderverdelingen hebben jullie, wat krijg ik etc.

En toen heb ik gewoon diegene uitgekozen die me het meeste aansprak en waarvan ik het idee heb dat die er wel verstand van heeft. Heb er absoluut geen spijt van!

Waar ik naar toe ging werken niet meer met het seizoensysteem (hebben ze wel gedaan) maar ze vinden dat iedereen individueel is en zo benaderen ze het ook. Vind ik heel fijn, ook al zou ik toch ook graag willen weten welk type ik nou het meest benader ivm met het nazoeken van tips op internet enzo...

Het is zo moeilijk te bepalen wat voor type je bent, het belangrijkste is om te weten of je een koele (zomer/winter) of warme huid (lente/herfst) hebt, je haar en oogkleur komt daarna pas. Ikzelf kan absoluut niet zien of iemand een warme of koude huidskleur heeft.
Ze heeft geen namen genoemd, ze werkt niet met types. Ze maakt gewoon een kleurkaart voor iedereen apart.

Als ik de kleurkaarten voor de verschillende types op internet zie komt die nog het meest overeen met wat ik vandaag had, alleen echt zwart en echt wit was niet echt heel mooi. Een zwart of wit shirtje dat een paar keer gewassen was kon dan weer wel. Antraciet was ook mooi.
quote:Johan van Eijck schreef op 21 februari 2009 @ 17:47:

@Jetty1969

Vooruit dan, omdat je uit mijn geboorteplaats komt. Je zou best wel eens een heldere (donkere) lente kunnen zijnGeef je daar in de buurt nog adviezen? Ben wel nieuwsgierig, ik lente type..heb helemaal geen sproeten ofzo...dacht dat dat bij een lentetype hoorde...
Ik kom er wel op familiebezoek, maar niet om kleuradviezen te geven. En wat de sproeten betreft, je bent niet alleen maar een lente als je sproeten hebt. Sproeten zijn (heel) vaak een indicatie voor een warme huid (lente of herfst)
quote:Johan van Eijck schreef op 21 februari 2009 @ 21:32:

Ik kom er wel op familiebezoek, maar niet om kleuradviezen te geven. En wat de sproeten betreft, je bent niet alleen maar een lente als je sproeten hebt. Sproeten zijn (heel) vaak een indicatie voor een warme huid (lente of herfst)He wat jammer nou, je hebt vast wel verstand van zaken, waar doe je dat dan wel?
quote:Jetty1969 schreef op 21 februari 2009 @ 22:13:

[...]

He wat jammer nou, je hebt vast wel verstand van zaken, waar doe je dat dan wel?Als ik die vraag beantwoord wordt ik definitief geband van dit forum; reclame maken is (terecht) niet toegestaan
quote:Jetty1969 schreef op 21 februari 2009 @ 22:13:

[...]

He wat jammer nou, je hebt vast wel verstand van zaken, waar doe je dat dan wel?

Jetty1969, als je echt een goed advies wilt kan ik je maar een tip geven. Boek een weekendje Haarlem en ga naar (www.)imageproof(.nl). Heb ik ook gedaan en heb er nog geen moment spijt van gehad. Geweldig kleur- en stijladvies gehad en (iets minder geweldig voor de portemonnee) inmiddels tweederde van mijn garderobe vervangen in drie maanden tijd .

En je hebt gelijk, Johan (en Ada) heeft echt verstand van zaken........................
You only live once, but if you do it right, once is enough.
quote:Thera2 schreef op 21 februari 2009 @ 22:48:

[...]

Jetty1969, als je echt een goed advies wilt kan ik je maar een tip geven. Boek een weekendje Haarlem en ga naar (www.)imageproof(.nl). Heb ik ook gedaan en heb er nog geen moment spijt van gehad. Geweldig kleur- en stijladvies gehad en (iets minder geweldig voor de portemonnee) inmiddels tweederde van mijn garderobe vervangen in drie maanden tijd .

En je hebt gelijk, Johan (en Ada) heeft echt verstand van zaken........................ Dankje Thera zal de site ff bekijken Een heel weekend heb ik geen tijd voro maar is volgens mij maar een uurtje va hier, mijn zusje woont in Amstelveen misschien kan ik dat combineren een keertje.
Ik ben het helemaal met Thera eens

Voor mij was het ook een heel eind,maar ik heb er geen moment spijt van gehad.
Je bent wel een paar uur onder de pannen hoor Jetty.

Wij hadden daarna geeneens meer tijd om te gaan winkelen die dag, en dat terwijl we boordevol inspiratie weer naar buiten stapten.

Ik vond het echt top.
Kappers en haarkleur... dat blijft een moeizame combinatie zo lijkt het! Ook ik (zomertype) heb in de afgelopen jaren al heel vaak geprobeerd om m'n haar in een niet-warme kleur geverfd te krijgen en dat is nog nooit gelukt! Altijd zat er weer een rode of gele gloed in het haar. Volgens de kapper komt dat dan omdat je veel roodpigment in het haar hebt, want zelfs als ik een astint had, kwam die gloed erin.

Nu heb ik de haarverf helemaal uit laten groeien om eens te zien hoe m'n eigen haarkleur ook alweer is: donkerblond en een beetje saai, dat wel. En de stevigheid van het haar is minder dan met verf erin.
Maar eigenlijk is dat toch raar, veel roodpigment in je haar maakt je haar warm, maar in je huid duidt het op koel????
Nee, dat is niet raar Missprincessa, het is een uitspraak van de kapper van Katelin en die kapper en (heel) veel van zijn collega´s s hebben technisch een probleem met koel haar koel te verven.

Geleerd door de ervaring dat het koel verven van koel haar kan leiden (of is het voor de klant in dit geval lijden) tot een groene haardos, verven de meeste kappers uit voorzorg om dat te voorkomen hun klanten warm.

Gisteren nog in een workshop een kapster gehad die dit in alle eerlijkheid toegaf.
Johan, ik denk dat je gelijk hebt. Maar is het misschien ook zo dat de huidige haarverfproducten uiteindelijk niet zo geschikt zijn voor koelere tinten? Want zoals ik al schreef; zelfs met astinten werd mijn haar toch enigzins roodachtig of geel.

Terwijl in mijn eigen haarkleur geen warme gloed zit (zie ik nu, nu de verf er helemaal uit is).
Er zijn wel kappers die haarverproducten gebruiken en daarbij vakman/-vrouw zijn en koel haar wel goed kunnen verven.

Maar ja, gelet op de vele keren dat wij het fout hebben zien gaan, zijn er niet veel van dergelijke goede kappers.
Ik heb een tweetal jaar geleden ook als kado van mijn lief een kleur- en stijladvies gekregen en ben er nog steeds razend enthousiast over. Mijn hele schoonfamilie (inclusief lief) is Lente; ik bleek een lichte Zomer. Schoonmoeder en ik lopen sindsdien gezamenlijk gewapend met kleurenkaart door de stad, en testen bij elkaar: wat bij de een niet goed staat qua kleur past vrijwel altijd goed bij de ander .

Omdat er meerdere bureaus worden genoemd in verschillende regio's, wil ik mijn 'heldin' ook vernoemen. Ik heb mijn advies gedaan bij Karin (www.imagostyliste.nl) in Schipluiden.

Wat ik me nu verder afvraag, is of er ook iets bestaat als een 'geur-adviseur'. Ik loop zo vaak bij de parfumeriezaak te dralen, omdat ik graag iets nieuws zou willen aan geur, maar niet kan bepalen wat nu wel en niet lekker bij me ruikt.... Iemand een tip?
@Tia Dalma

Ja hoor, die zijn er ook.

Tijdens de workshop onder leiding van geurexpert Roos Lubbers gaat u eerst UW neus `testen`.Door te ruiken aan allerlei aroma`s ontdekt u welke associaties deze geuren bij u oproepen. Nadat alle essentiële oliën de revue zijn gepasseerd, worden ze kort centraal besproken. Vervolgens ontvangt u vijftig mililiter koudgeperste jojoba-olie - de basis van het parfum - waarmee u uw eigen creatie kunt samenstellen. Wordt het een druppeltje lavendel, rozemarijn, of toch iets meer citroen? Kiest u voor ingetogen of houdt u van frivool? U selecteert minimaal èèn basis-, èèn midden en èèn topnoot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven