Kindje met Atopische eczeem wie praat mee!!

14-11-2008 13:31 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn zoontje kreeg met 2,5 maand eczeem dat begon met rode vlekken op het hoofd. In eerste instantie dachten we aan berg (wat hij ook kreeg) maar de rode schilferige vlekken kreeg hij ook op de wangen, achter de oortjes en in de nek. De vlekken waren rood en droog en het jeukte vreselijk.

De vlekken kreeg hij ook op de bovenkant van de armpjes, op de scheenbeentjes en knieën, borst en buik. De vlekken werden erg droog en gingen open. Het ging later ook met vocht gepaard.

Nadat we in het ziekenhuis zijn geweest constateerde de dermataloog atopisch eczeem.

We smeren nu 3 zalven om het eczeem de baas te blijven. Mijn zoontje is nu 4 maanden oud en we hebben het aardig onder controle. Maar de kans dat het weer komt is groot.

Ik zou graag in contact willen komen met moeders van kindjes die dit zelfde type eczeem hebben om tips uit te wisselen of er gewoon even over te praten want het is best zielig om je kindje zo te zien...

Dus wie o wie praat mee!!!!
Hoi hoi,

Duckie, fijn om te horen dat Wesley zo goed op de Pepti reageert.

Hier zijn we sinds vandaag koemelkvrij. Afgelopen week zijn we begonnen met een schepje Pepti en hebben er elke dag een schepje bij gedaan ipv de Omneo. Ik had van meerdere mensen gehoord dat veel baby's Pepti niet lusten, maar gelukkig lust ons meisje alles. Na het eten kreeg ze altijd wat yoghurt, dus daar hebben we nu geitenyoghurt voor gekocht. Ook dat gaat er met smaak in Nu eens kijken of haar huidje erop reageert.

Haar huidje ziet er trouwens prima uit nu hoor, de hormoonzalf doet z'n werk goed. Er blijven alleen steeds plekjes terugkomen aan het eind van de smeervrije periode. Het is bij Jasmijn duidelijk een stuk minder erg dan bij jullie kleintjes.

Hannes, wij gebruiken nu als basiszalf Vaseline Parrafine van de apotheek, dat is echt enorm vet. We smeren haar daarmee in na elke verschoning, dus op dit moment is haar huidje niet droog Eerst merkten we de weersveranderingen wel hoor.
Hallo,

Ons zoontje is nu 2,5 jaar oud en heeft ongeveer 1,5 jaar eceem eerst ging dat met rode ogen en droge wangen vette creme gekregen ging wel redelijk goed. Een paar maanden later werden de wangen steeds roder en droger weer naar de huisarts kreeg toen hormoon zalf wat best goed helpt en vet houden maar na een poosje moet je toch weer stoppen en dan komt de eceem zo weer terug! Op een gegeven moment was een wang ontstoken toen antibiotica zalf. Na als maar zalven en vet houden uiteindelijk naar

de dermatoloog en die vertelde (net als de huisarts) atopisch eceem!

Behandeling is: een paar dagen hoormoonzalf stoppen dan met elidel zalf en als het bijna weg is goed vethouden met cetomacrogol creme, ook tijdens zalven wel vette creme gebruiken.

Ons zoontje komt waarschijnlijk wel van zijn eceem af maar de droge huid zal altijd blijven en altijd blijven vet houden

Ben benieuwd of het helpt ben 13 maart jl naar de dermatoloog geweest.

Ook is ons zoontje asmatisch krijgt hier voor ook pufjes

gr kemerink

Hallo,

Mijn zoontje kreeg met 2,5 maand eczeem dat begon met rode vlekken op het hoofd. In eerste instantie dachten we aan berg (wat hij ook kreeg) maar de rode schilferige vlekken kreeg hij ook op de wangen, achter de oortjes en in de nek. De vlekken waren rood en droog en het jeukte vreselijk.

De vlekken kreeg hij ook op de bovenkant van de armpjes, op de scheenbeentjes en knieën, borst en buik. De vlekken werden erg droog en gingen open. Het ging later ook met vocht gepaard.

Nadat we in het ziekenhuis zijn geweest constateerde de dermataloog atopisch eczeem.

We smeren nu 3 zalven om het eczeem de baas te blijven. Mijn zoontje is nu 4 maanden oud en we hebben het aardig onder controle. Maar de kans dat het weer komt is groot.

Ik zou graag in contact willen komen met moeders van kindjes die dit zelfde type eczeem hebben om tips uit te wisselen of er gewoon even over te praten want het is best zielig om je kindje zo te zien...

Dus wie o wie praat mee!!!![/quote]
Lang geleden. Hoe gaat het met alle kindjes?

Hier gaat het nog steeds heel erg goed. Wesley heeft bijna geen eczeem, af en toe begint het weer beetje rood te worden maar dat is snel weer weg. Hij heeft dus best heftige koemelkallergie want hij kreeg borstvoeding en reageerde daar dus heel sterk op.

Hij krijgt nu pepti en sinds kort tussen de middag een bakje pepti met ecologische pap (banana ofzo heet het van Jumbo) en dat gaat goed. Zitten ook geen gluten/tarwe ofzo in, is gemaakt van banaan.

Ik ben heel voorzichtig met voeding want het gaat nu zo goed met hem. Hij is zo blij en huilt alleen nog als hij moe is. Wat een verschil met paar maanden terug.
Hoi allemaal,

idd een tijdje geleden alweer. Duckie, fijn om te horen dat het zo goed gaat met Wesley!

Wij zijn sinds een tijdje ook koemelkvrij, maar we zien eigenlijk geen verschil. Een week nadat we kmv waren gegaan, zat ze juist helemaal onder. Ze was op dat moment erg verkouden en dat merk je meteen aan haar huidje. Daarna zag haar huidje er gelukkig wel weer goed uit, met hier en daar en plek. Vorige week waren we een weekje weg en zijn we twee dagen achter elkaar gaan zwemmen en bam... ze zat weer onder, vooral haar beentjes. Ik heb dus het idee dat het niet met een voedselallergie te maken heeft, maar meer met stoffen van buiten, zoals (chloor)water. We gaan volgende week dus maar weer over op Nutrilon standaard, eens kijken of het dan toch erger wordt. Zo niet, dan blijven we bij standaard.

Ik was van te voren een beetje bang dat ze de Pepti niet zou lusten, maar mevrouw vindt het heerlijk! We zijn zelfs maar weer terug gegaan van speentje 2 naar 1 (van avent), omdat ze haar fles echt naar binnen schrokte Als het niet zo belachelijk duur was zou ik alleen daarom al bij de Pepti blijven.

Hoe bevalt de Pepti bij Wesley?

En Hannes, hoe gaat het bij jou? Gaat het introduceren van nieuwe dingen goed?
Hoi,

Ik meld me hier ook. Ik zag toevallig dit topic bovendrijven...

Mijn smurf is 7,5 maand, en heeft al geruime tijd last van eczeem.

Vorige week zelfs een enorme uitbraak. Ik dacht eerst dat ze waterpokken kreeg, maar een bezoek aan de huisarts bracht een uitbraak van eczeem naar voren. Gesmeerd dus met antibiotica en weer aan de cortisonzalf. Geen idee wat het heeft opgewekt,die uitbraak. Ze had niks nieuws gegeten of gedronken. Krijgt wel bv, dus misschien heb ik iets anders gegeten, maar ik kan het me niet herinneren.

Zouden pollen (gras, berken) ook eczeem als effect kunnen hebben?
Nou, we zijn nu weer helemaal over op koemelk, maar als ze melk heeft gedronken, krijgt ze meteen allemaal rode vlekken rond haar mond. Dat had ze hiervoor helemaal niet. Ze krijgt nu standaard, terwijl ze voor we kmv gingen omneo kreeg. Bij omneo zijn de eiwitten ook al bewerkt, dus misschien dat ze er daarom minder op reageerde. Ook zit ze weer onder de plekken, maar er is ook net een tandje door. Toch maar weer kmv???? Ik weet het echt even niet meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven