Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 5)

26-08-2017 15:04 2954 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken G
Wachten op start gelukspoppetje, sense, Dazzle, Doces (mrt), miekje (feb), Animal febr '18
Prikken & slikken MevrouwStippel, Diamond30, Smurf112 , sheela, Zizo
Wachten op cryo-tp windmolen, flipje2, Labgeek, Rucio, Thjs
In de wachtweken Twin84, smurff_4, Pinguin00, G-power1989
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF4 start 2018 ?
flipje2
(29/41)
okt 2014 sep 2015 <1 miljoen/ml zaadcellen, 4x mk (F☆18w, P☆12w, ☆6w, ☆9w) ICSI2 3 cryos over bij VUmc
PGS-traject opstarten in België
VUmc
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
Animal2307
(37/37)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) en 3 (DD) niet gelukt
IVF/ICSI4 volgende cyclus startl Dusseldorf
MevrouwStippel
(37/40)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
AMC
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's icsi 2 tp niet zwanger (1cryo) ICSI2 ICSI 2.2: wachten op cryo-tp LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider, IVF1 mislukt, geen cryo's
ICSI2 wachten op start ICSI2
Zizo
(34/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start icsi2
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt ICSI 2 Wachten op start icsi2 (mrt) -
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 1x IVF, IVF 2.1 afgebroken
IVF2 IVF 2.2 gestart, begonnen met slikken
Labgeek1990
(26/31)
zeer slecht zaad, mk (10w) ICSI1 wachten op cyclus
7 cryo's over
Amphia/EMC
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, 1xICSI (3xTP) IVF/ICSI2 freeze all, 1 cryo, pauze
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos, nog 6 over
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar, ICSI1 mislukt (3xTP) ICSI2 wachten op terugplaatsing
Rucio 2015 februari 2017 zeer slecht zaad
3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk)
IVF2 bezig met nieuwe behandeling
Pippeltje
(?)
jul
2017
2de
kindje
Tweeling uit eerdere IVF
IVF1 (jul '17) mislukt
IVF2
(met scratch)
wachten op start
Twin84
(33/39)
dec
2012
sep
2016
slecht zaad
poliep in bm gehad
ICSI1 VUmc
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 Verse TP mislukt, 4 cryo's OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI gehad, IVF1 mislukt, geen cryo's IVF2 bezig met prikken
Mangoest
(30 / 39)
okt 2015 maart 2017 slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1 Bezig met prikken
pinguin00
(22 / 32)
Aug 2014 ? Slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1
Thjs
(32 / 36)
juli 16 nov 17 slechte zaadkwaliteteit ICSI 1 12 januari evaluatie gesprek, cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus Olvg-oost in samenwerking met AMC
Taart1
(29)
IVF1
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:heart: Hartje gezien!
*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1

:duckie: Bevallen
freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
43.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel voor alle welkomst reacties.

@diamond het wordt icsi

Ik voel me eigenlijk ook wel echt een muts, want de eerste prik die durfde ik geeneens te zetten. Die heeft mijn man gedaan. Uiteindelijk bleek dat het helemaal niet zo pijnlijk was alleen het idee om mijzelf te prikken bezorgde me angst.

Vandaag een dag dat ik ontzettend misselijk was. Hebben jullie veel bijwerkingen?

Ik moet vrijdag voor echo naar het ziekenhuis..

Mijn volgende hobbel word de punctie. Ik hoop dat het niet zo pijnlijk is als dat ik heb gelezen.
@Flipje: Ik lees dat je miskraam los is gekomen... Wat heftig hoe het is gegaan zeg!! :(
Wel fijn natuurlijk dat het vanzelf is gegaan maar kan me voorstellen dat je er behoorlijk van onder de indruk bent. Hoe voel je je nu?
En al enig idee hoe jullie nu verder gaan of nog niet mee bezig?

@Dionne: Wauw, wat fijn zo op nieuwjaarsdag een positieve test! Voorzichtig gefeliciteerd!

@Duufje: Snap dat je nu wel wil weten wanneer de echo is! Fijn dat je er vertrouwen in hebt.

@Yara: Welkom hier. Fijn dat het spuiten nu goed gaat. Ik heb altijd weinig last gehad van bijwerkingen, maar dat is voor iedereen anders. Bij mij vielen de puncties ook heel erg mee (wel met fentanyl).

@MwStippel: Al een kleine week aan het spuiten!! Net als MssF vond ik het emotionele stuk veel zwaarder dan het praktische. Ik heb een keer tijdens een sporttraining pregnyl gezet, 'ik moest ineens even naar de wc', haha.
Dankjewel lieve allemaal!!

Duufje
Weet je al meer over de echo? Zou wel zo fijn zijn, lijkt me.

Yara
Welkom! Wij zijn in december begonnen met ICSI. Ben 6 december begonnen met spuiten van decapeptyl en 7 december decapeptyl + Gonal F. Omdat ik al spuit (medicatie voor reuma) was die drempel al laag voor mij. Maar kan me nog goed de eerste keer herinneren dat ik moest spuiten. Heb 45 minuten boven mijn been gezeten met de spuit. Manlief kon me er niet mee helpen, want hij is vrachtwagen chauffeur (doordeweeks) altijd van huis. Fijn dat jouw man het heeft kunnen doen en je hiermee helpt. Spannend hoor de stimulatie echo want dan zie je of de medicatie zijn werk doet. Ik zelf had totaal geen bijwerking van de medicatie. Punctie heb ik 17-12 gehad en vond deze reuze meevallen (zonder roesje en pijnstilling gedaan). Op 20-12 heb ik de TP gehad en mag officieel 4-1 testen.
G-Power en Yara welkom hier.
Dat leek me ook wel wat ICSI in eigen cyclus, bij mij is namelijk ook niets aan de hand. Maar dat doen ze in ons ziekenhuis niet. En door hun specifieke ervaring met TESE zaad wil ik ook niet van ziekenhuis wisselen.

Yara volgens mij gaan we redelijk gelijk op. Ik heb vrijdag ook de eerste echo en ben sinds 27-12 triptofem aan het prikken. 29-12 moest ik stoppen met de pil en nu heb ik een soort doorbraakbloeding. Het stond al in de informatiefolder van het ziekenhuis dat dit kan optreden en dat dit binnen het normale valt en het niet aan hen gemeld hoeft te worden.
Werd vanochtend ook wakker met enorme hoofdpijn en voelde me gisteren alsof ik ongesteld moest worden.

Dionne ga je morgen weer testen? Zou wel een droomscenario zijn om de eerste keer raak te zijn. Ik duim voor je!

Ik heb op mijn werk trouwens niet verteld dat ik met dit traject bezig ben. Ik werk maar 2,5 dag en hoop dat de behandelingen om mijn werkdagen heen vallen of dat ik met een dagdeel ruilen het traject kan volbrengen. Als het niet strikt noodzakelijk is ga ik het niet vertellen. Hoe gaan jullie daar mee om?
Allereerst de beste wensen voor iedereen voor 2018!

Dionne wat fijn! Alvast een voorzichtige gefeliciteerd. Heb je nog een keer getest?

Mevr Stippel, ik heb de IUI's niet verteld, maar de IVF moest wel. Er moet tenslotte iemand anders voor mij komen werken en ben natuurlijk een enkele dag of meer uit de running (hoewel de puncties elke keer op vrijdag/zaterdag vielen en een dag missen dan dus erg meevalt. De weekenden opvangen is zelden een probleem). Ik kan me voorstellen dat als je 2,5 dag werkt en ook nog flexibel er mee om kan gaan dat je het niet verteld. Hoewel ik het wel fijn vind dat als ik een off-day heb, de rest het gewoon weet en dan wat bij kunnen springen/ondersteunen. Ik heb er geen spijt van dat ik het verteld heb, laat ik het zo zeggen.
IVF in eigen cyclus klinkt best leuk, maar als je nu 10 eicellen hebt met 1 punctie, vind ik dat veel minder belastend dan 10 puncties met 1 eicel. Als je 10 eicellen hebt, en bijv maar 3 bevruchtingen, dan zul je dat waarschijnlijk in eigen cyclus ook hebben. Dus maar 1 op de 3 puncties een terugplaatsing. Als je maar 1 of 2 follikels aanmaakt ondanks hoog FSH toedienen, dan zou dat voor mij een ander verhaal zijn. Maar vaak kun je met aangepaste protocollen een betere aantal eicellen krijgen, dus is dat vaak niet aan de orde. Uiteraard zijn er uitzonderingssituaties (POF, andere medische redenen waardoor FSH toedienen een risico kan zijn)

Yara, welkom! Ik heb ook geen last van de medicatie. Bij de laatste IVF eindelijk eens een fatsoenlijk aantal follikels en daar wel ongemak van. Vooral hardlopen lukte na 1 week spuiten als niet meer en ik moet vaak plassen door de druk op mijn blaas.

Flip, wat ontzettend rot om te lezen hoe jouw miskraam verlopen is. Ik hoop dat het lichamelijk weer beter met je gaat...

Duuf, fijn dat je je zwanger voelt! Ik vind je echt een bikkel. Op naar de eerste echo.
Beste wensen voor iedereen. Hoop dat al onze wensen uit mogen komen.

Hier even afwezig geweest (mijn telefoon vind het forum echt niet leuk)
De test is nu echt heel erg negatief ( zou ik uit het zwanger lijstje gehaald kunnen worden?)

Nu eerst menstruatie afwachten voor de volgende TP ingepland kan worden.

Hoop dat ik vandaag op mijn werk nog wat tijd heb om alles bij te lezen en te reageren.
@mevrouw stippel, ik zag ook dat jouw man ook een hersteloperatie heeft gehad, dus we hebben aardig wat overeenkomsten.
Ik ga het helemaal niet op mijn werk vertellen, heb daar geen behoefte aan.
Helaas werk ik wel 36 uur dus wordt af en toe lastig wat te verzinnen. gelukkig had ik voor aanstaande vrijdag een vrije dag gepland staan.

@dionne, wat zou het fijn zijn als je morgen positief test, dan ben je lekker uit de molen. Ook vind ik het heel erg fijn om even wat herkenning te hebben bij jullie meiden. en dat er bij een paar de punctie mee viel is ook een fijne bijkomstigheid.
ik zelf ben blij dat er nu wat gebeurt want de afgelopen maanden wachten op je ongesteldheid was ook niks. Bij mijn man hebben ze een kant kunnen herstellen en de andere kant kon niet meer.

Hij was ook langer als 10 jaar geleden geholpen. dus er zit zaad in rietjes en dat gaan ze nu eerst gebruiken,

@boulu, wanneer ben je uitgerekend?
en hoe was jou punctie/waren jouw puncties?

Ik zie trouwens wel dat ik hele andere medicijnen gebruik
Rekovelle en Fyremadel gebruiken meer dames die?
@animal2307 ik had jou reactie niet gezien, ik ben iets meer gerustgesteld nu.
Animal
Dankjewel 😊
Het ziekenhuis gaf me als opdracht 4 januari (morgen dus). Heb de test al klaar liggen.

MevrouwStippel
Zou echt een droomscenario zijn als alles zo blijft lopen. Iets waar ik totaal niet op gerekend had. Ik duim net zo hard mee.

Ik heb mijn werkgever wel ingelicht over het traject wat we bewandelen. Ene kant doordat ze dan een beetje rekening kunnen houden met een Off day maar ook vanwege de vele vrijverzoeken die ingediend kunnen worden. Mijn werkgever heeft overigens in de cao staan dat dit onder bijzondere uren valt dus alle afspraken, zijn de uren voor de baas en hoef ik niets in te leveren qua uren. Heb het alleen aan mijn direct leidinggevende verteld. Verder aan niemand.

Yara
Tijdens de intake hebben ze uitgelegd hoe de punctie in werking gaat en vond dat best akelig. Zag er enorm tegenop en over het algemeen lees je vaker de negatieve verhalen. Heb het uiteindelijk over me heen laten komen. Toen de punctie klaar was, stond ik zo op met de gedachte “was dit alles”? Iedereen ervaart het natuurlijk anders. En denk ook dat het aan de pijngrens van je lichaam ligt. Maar als wij de punctie kunnen ondergaan, kan jij het ook 💪🏼
Flipje hele dikke knuffels voor jou. Ik denk aan je. :hug: :hug:

Duufje ben benieuwd wanneer jij je eerste echo hebt. Wat duurt dat wachten op de afspraak lang.

Dionne wat spannend. Morgen testen.

Ik heb het mmm traject op mijn week verteld. Helaas reageerde mijn werkgever hier niet goed op. Bij mij is het daarnaast ook flink misgegaan na de terugplaatsing. Lang verhaal. Kort samengevat; Ik ben erg ziek geweest en geopereerd. Op het werk van collega's veel steun, van leidinggevende niet. Ben inmiddels van afdeling veranderd en nieuwe leidinggevende reageert veel beter. Maar ik heb welk spijt dat werkgever het weet want ik krijg hierdoor voorlopig geen carrièremogelijkheden meer.

Yara ik vond de punctie ondanks de fentanyl verschrikkelijk naar en pijnlijk. Sorry, geen leuk verhaal dus. Ik voelde niks van de fentanyl. Gelukkig duurt het maar tien minuten en heeft bij mij eea misschien al niet goed gezeten waardoor ik misschien meer pijn had en alle ellende later nog heb gehad.

Iemand vroeg naar acupunctuur. Ik doe het nu enkele maanden. We gaan zien in de volgende ronde of het helpt. Eerlijk gezegd voel ik niet iets anders of zo. Maar ik durf nu ook niet meer te stoppen, toch een soort bijgeloof, Haha.

Over twee weken kan ik mijn spuiten etc ophalen. Over vier weken weer beginnen. En ik krijg eerst ook de scratch. Ik heb er zin in is niet gepast op te roepen, ik ben er klaar voor, is misschien beter. :)
@Yara: welkom hier! Ik herken de medicatienamen niet, misschien iemand anders wel? Ik wil je geen angst aanjagen, maar mij viel de punctie erg tegen. Ik heb vanwege een leveraandoening ook twee keer een leverpunctie gehad en die vond ik minder pijnlijk dan de follikelpunctie. Volgens de gynaecoloog had ik ‘beweeglijke eierstokken’ (geen idee dat zoiets mogelijk was, maar blijkbaar bestaat het) en waren mijn follikels erg moeilijk aan te prikken omdat één van de eierstokken ‘verstopt’ lag achter de baarmoeder. Al met al vond ik het behoorlijk afzien, maar het was een kwestie van tien minuten kiezen op elkaar en toen was het ook weer voorbij. Bij mij heeft ICSI1 niet tot een zwangerschap geleid. In maart start ik met ICSI2, dus dan zal ik toch weer aan een punctie moeten geloven...
(Er zijn overigens ook heel veel vrouwen die de punctie ontzettend mee vinden vallen! Dus ik hoop dat dat het voor jou ook meevalt!)

@Zizo: fijn dat je binnenkort weer mag starten. Ik kijk er ook naar uit. Ik heb drie maanden pauze ingelast (december - januari - februari) en in maart start ik dan weer met de pil. Ik kan me voorstellen dat er ‘zin’ in hebben niet de juiste woordkeuze is, maar wel het ernaar uitkijken dat er weer iets gebeurt. Dat er weer stappen gezet kunnen worden om te gaan proberen die kinderwens te realiseren. Zo voelt het voor mij in ieder geval. Ik krijg bij ICSI2 waarschijnlijk ook een scratch en heb dan ook in deze ‘rustperiode’ acupunctuurbehandelingen gehad. Wie weet wat het ons gaat brengen! :hug:
Voor iedereen de beste wensen voor 2018, en dat alles wensen mogen uitkomen :heart:

yara welkom in de groep, Ik zit ook in het icsi traject. Het spuiten vond ik erg meevallen, heb ook eigenlijk geen bijwerkingen gehad. Punctie was ik ook beetje van geschrokken, maar dat viel uiteindelijk mee met de pijn. Na de punctie wilde ik wel te veel en te snel weg, en dat ging niet helemaal goed :facepalm:

zizo Waarom ben jij acupunctuur gaan doen? zelfde redenen door positieve verhalen?
Ik heb vrijdag mijn intake bij de acupuncturist, dus ben erg benieuwd hoe of wat. Ben nooit zo van alternatieve geneeskunde, maar baat het niet dan schaad het niet:)
Ben erg benieuwd wat de uitwerking is bij jou! ga duimen!!

flipje fijn dat alles vanzelf los is gekomen, en dat je niet naar het zk moet. heel erg veel sterkte!

dionne hier ook een voorzichtige felicitatie!

duufje Ik hoop dat je snel je eerste echo heb en dat je een mooi :heart: ziet kloppen.
wel positief dat je wat meer symptomen heb..

Hier gaat het wel ok met me, nog een weekje wachten voor we ons evaluatie gesprek hebben.
Ben er wel erg benieuwd naar hoe of wat.

Was van de week beetje geïrriteerd en verdrietig kreeg een kerstkaart van me tante; dat ze zich een beetje gepasseerd voelt en dat ze niks over het traject hoort.
Ik heb aangegeven aan familie dat wij het icsi traject in moeten om onze wens in vervulling te laten gaan. Heb daarbij wel aangegeven dat ik de stappen en afspraken mbt punctie en terugplaatsing alleen mijn ouders, broer en ouders van mijn vriend vertel. Anders worden we alleen maar gebeld en geappt etc..
Vind/Vond het toch wel erg lastig om hiermee om te gaan, geeft mij eigenlijk alleen maar meer onnodig stress en verdriet.

sorry voor de ego post...
anoniem_300301 wijzigde dit bericht op 04-01-2018 17:41
Reden: taalfout
0.08% gewijzigd
Zizo en Thjs
Dank jullie wel! Kan nog niet heel blij zijn (voorzichtig blij) allemaal nog zo pril en nog risicovol de komende weken.

Thjs helemaal niet erg hoor om echo te zijn. Jij moet het ook kwijt en snap ik wel. Wij hebben het ook niet aan de ‘grote klok’ gehangen (ouders, werkgever en mijn vriend aan 2 goede vrienden en ik aan 2 hele goede vriendinnen). Hier kiezen we, net als jullie, bewust voor. Ik kwam er onlangs ook achter dat mijn schoonmoeder het tegen mijn zwager heeft gezegd en dat terwijl we gevraagd hadden dit niet bespreekbaar te maken. Was toen ook erg teleurgesteld. Kan me goed voorstellen hoe je je gevoeld moet hebben en de benodigde stress mee heeft gebracht.
anoniem_360527 wijzigde dit bericht op 03-01-2018 21:33
Reden: Spelfout
0.43% gewijzigd
@Thjs: hè, wat vervelend om zo’n boodschap te ontvangen. Op een kerstkaart nota bene... Er zijn zo veel mensen die denken zich overal mee te kunnen bemoeien, of die menen er ‘recht’ op hebben om hierover op de hoogte gehouden te worden. En dat terwijl het zo’n intiem en privé onderwerp is. Belachelijk eigenlijk. Probeer het van je af te laten glijden, jij bent niemand verantwoording schuldig!

Toen ik aan het IVF/ICSI traject begon voelde ik de behoefte om enkele vrienden en familieleden op de hoogte te stellen van het feit dat we met het traject begonnen. In eerste instantie heb ik er nog over geblogd (op een afgeschermde blog), waar een paar mensen een wachtwoord van hadden en mee lazen. Langzaam maar zeker volgde de ene teleurstelling de andere op en werd ik minder open over het traject. Ik merkte dat ik het steeds moeilijker vond om mijn eigen verdriet / angst / spanning / onzekerheid te ‘handelen’ en ik kon dat van mensen in mijn omgeving er steeds minder bij hebben. Alle goedbedoelde adviezen en ‘tips’ kwamen me ook m’n neus uit. Inmiddels houd ik zo veel mogelijk voor me, ik heb het er momenteel met bijna niemand over. Misschien ook niet goed, maar voor nu is het oké. Ik denk ook niet dat ik aan iemand zal vertellen dat we in maart weer gaan starten, dat houd ik gewoon voor mij en mijn man. Soms vind ik het ook fijn dat anderen het niet weten, dan krijg ik er ook geen vragen over en hoef ik er ook even niet over na te denken. Maar goed: iedereen doet dit op haar eigen manier die goed voelt.
Op mijn werk weet mijn leidinggevende van het traject. Ze is erg begripvol en geeft me de ruimte om de (ziekenhuis)afspraken te maken die nodig zijn. Ze weet verder niet de ‘actuele stand van zaken’ en alle ins en outs van het traject.
Even vanonder mijn dekentje vandaan gekomen

Fijn te horen zizo dat het beter met je gaat zowel op werk als klaar voor de start. Ik herken dat wel. Ik ben ook wel klaar voor poging3. Fijn datjij ook weer 'zin' krijgt doces.

Mbt werk: in nederland heeft iedereen msn en vrouw wettelijk recht op verlof om fertiliteitsbehandelingen de doen dus, hoe lastig ook, werkgevers zijn verplicht je laten gaan. Mocht dit moeilijk gaan heeft freya folders/info voor werkgevers.

Ik vond de 1e punctie heel naar overigens de 2e viel erg mee.

En ik ga nu we moeten wachten ook maar eens acu proberen helpt het de ivf niet dan is t vast goed tegen stress. Misschien kom ik zelfs van mijn hooikoortd af...

Succes allemaal enz.
Terug onder mijn deken
Yara, even een wat tegengewicht m.b.t. de punctie, ik vond het heel erg meevallen. Ik weet niet of je ooit een hsg hebt gehad? Deze vond ik veel erger. Ik ben wel de rest van de dag onder zeil geweest van de fentanyl en het was de rest van de dag wat gevoelig, maar ik had me ziek gemeld dus heb een dagje rustig aan gedaan.

m.b.t. werk, mijn leidinggevende en sommige collega's weten er van, en man's leidinggevende ook. Gelukkig hebben we beide een baan waarbij we onze eigen agenda's beheren en laten onze leidinggevenden ons vrij hierin. Dus ik meld ook niet elke keer als ik een afspraak heb, behalve als ik een dag niet kan dan meld ik me ziek. Als het echt niet uitkomt dan heb ik een poultje met vervangers die er ook vanaf weten en voor me invallen. Nu hebben wij ook het geluk dat het ziekenhuis dichtbij woon en werkplaats is, dus voor een controle ben ik vaak max een uur weg (en dat ben ik voor werk wel vaker dus niemand die het opvalt)

Miekje, ik hoop dat je je vermaakt onder je deken. Lekker warm ;-D

Thjs, wat een rotopmerking zeg. Sommige mensen snappen het echt niet. Wij zijn er op een gegeven moment ook wat opener over geworden naar familie en een aantal vrienden. Sommige banden heeft dat heel erg versterkt, maar het heeft ons helaas ook wat vriendschappen gekost. Vooral toen we met 10 weken (het voor ons al kindje) verloren. Daarna waren we ook niet meer zo open over de iui's en hetzelfde wat Doces had, met elke teleurstelling voelde ik minder de behoefte om het te delen. Dat we aan ivf begonnen hebben we wel weer gedeeld en daar is nu ook veel interesse naar, ook omdat bijna niemand in onze omgeving ervaring heeft met het traject krijg ik veel inhoudelijke vragen. Gelukkig geloven ze dan ook weer wel dat we de uitslag nog niet weten.

Dionne, heb je vandaag nog getest?

Zizo en Doces, fijn dat jullie binnenkort weer starten. Ik snap wel dat je het er na een tijdje ook gewoon weer aan toe hebt om weer actief er mee bezig te gaan. Want hoewel ik rustmaanden altijd wel heel lekker vond zul je toch wat moeten ondernemen als je wilt dat het lukt. (om maar even weer Baggalman er in te gooien, "If you want to win it, you have to be in it") Ik ga voor jullie duimen!

Taart, :hug: Weet je al hoe jullie nu verder gaan? Ik ben even kwijt of je nog cryo's hebt.
Yara dat is helemaal niet erg hoor denk dat er wel meerdere de 1e keer niet durfden. Ik moest en zou de 1e prik zelf zetten want dan heb ik het in de hand, ik durfde het juist niet aan dat iemand anders het zou doen. Maar gelukkig viel het je mee lees ik. Het is voor de 1e keer altijd even spannend. Ik had vd hormonen geen bijwerkingen maar dit verschilt ook weer per persoon.
Heel veel succes met het prikken en spannend vrijdag de 1e echo.
Taart jeetje zeg dikke knuffel! :hug:
MevrStippel de IUI's had ik alleen verteld aan mijn leidinggevende en 1 collega toen we begonnen met IVF heb ik het aan al mijn collega's verteld omdat ik dacht vaker afwezig te zijn. In mijn functie moet ik ook vervangen worden als ik er niet ben en het valt ook op wanneer ik wat vaker afwezig ben. Daarnaast vroegen collega's ook vaak wanneer ik aan kinderen begon, dus dat werd op een gegeven moment ook wel irritant. Iedereen heeft er erg veel begrip voor en dat is fijn. Van mijn werkgever hoef ik het niet op te nemen als verlof dus dat is ook echt super.
Zizo wat fijn dat je binnenkort weer mag beginnen, zo dacht ik er precies zo over haha
Thjs bah wat vervelend zeg, maar oo zo herkenbaar wat je schrijft..wat vertel je wel en niet aan je familie en vrienden. Met IUI was ik er vrij open over en de 1e IVF ook nog wel maar daarna heb ik aan iedereen duidelijk gemaakt die het wist dat we niet alles meer gaan vertellen, wat precies wanneer is anders blijf je die vragen krijgen. Iedereen accepteerde dat behalve mijn moeder, maar die heeft zich er nu ook bij neergelegd gelukkig. Voor anderen is het denk ik ook moeilijk om te begrijpen wat het hele traject met je doet en hoe het in elkaar zit. Dus nu vertel gewoon zo weinig mogelijk of wat ik zelf wil vertellen aan iemand.
Shine bright like a diamond
mssfiddler
Zoals afgesproken, heb ik vanochtend weer een test gedaan. Uitslag is inmiddels bekend bij het ziekenhuis. Had nu de CB digital test gedaan en gaf aan zwanger (2-3 weken). Maar blijf nog steeds heel voorzichtig blij.
Zizo: super dat je binnenkort weer mag beginnen. ik zie nu al meerdere keren de term scratch voorbijkomen. is mij onbekend?

Doces: we gaan het gewoon beleven denk ik. eerst morgen maar eens kijken of de medicatie zijn werk doet. Jij mag ook bijna weer beginnen?

Miekje5: goed dat jij dat zegt over dat verlof dat is toch wel iets om rekening mee te houden, wat is jouw status momenteel? ben je aan t prikken?

Mssfidler: fijn wat compensatie :-) denk toch echt dat iedereen het anders beleefd en dat ik het gewoon maar moet afwachten.

Diamond 30: dank je wel , zit nu al een paar dagen met 2 spuiten, voel me net een speldenkussen, 1tje in mijn bovenbeen en 1tje in mijn buik haha. zie allemaal rode rondjes op mijn buik zitten.

Dionne1982: wat fijn, dat is ontzettend positief! nu rustig de spannende weekjes afwachten en voorzichtig genieten.

Hier niks spannends eigenlijk, morgen inderdaad een echo en mijn medicijnvoorraad maar aanvullen. Ik ben helemaal niet meer misselijk of wat geweest, denk dat het ook kan komen dat ik een beetje grieperig ben, sinds oud en nieuw. ben benieuwd of je nog aankomt van de hormonen ofzo.
Dionne1982 schreef:
04-01-2018 10:04
mssfiddler
Zoals afgesproken, heb ik vanochtend weer een test gedaan. Uitslag is inmiddels bekend bij het ziekenhuis. Had nu de CB digital test gedaan en gaf aan zwanger (2-3 weken). Maar blijf nog steeds heel voorzichtig blij.
Dan haal ik heel voorzichtig de blije poppetjes uit de kast: :cheer: :love: :flirting: :cheer2: :cheer2: :bigkiss:

Gefeliciteerd!! :hug:
Gefeliciteerd Dionne! :cheer2: :blob: :hello:

Yara, ik heb het ook maar over me heen laten komen, maakte me ook niet heel erg druk. Het is noodzakelijk kwaad ...
Hoi allemaal,

De beste wensen voor het nieuwe jaar!! Dat we allemaal maar zwanger mogen worden!!

Ik heb al een tijd niet gereageerd of geschreven omdat wij even pauze hadden. Ik ben weer begonnen met de progynova.. de eerste afspraak staat gepland, vind het fijn om weer bezig te zijn. Als je pauze hebt sta je wel stil..

Succes allemaal!
-nobody said it was easy-
Nice dionne!!!

Yara ik ben nu aan het wachten op ms. Dan ga ik de ms daarna beginnen aan ronde 3.
Een scratch is een krasje gemaakt in baarmoederslijmvlies. Daar loopt momenteel een brede landelijke studie van. Je kunt voor 2e ronde ivf daarvoor gevraagd worden, dan wordt via loting bepaald in welke onderzoeksgroep je zit en of je er dus die behandeling krijgt. Er is online wel info over te vinden. Helaas heeft de ronde na de scrstch mij geen zwangerschap opgeleverd.
Ik lees een beetje half mee, miskraam is maandagochtend gebeurd.

Weet nog niet hoe nu verder. Over twee weken controle in elk geval.

Man en ik moeten ook nog onze dossiers opvragen bij het VUmc zodat we straks in België kunnen aanmelden. Weet ook nog steeds niet waar precies eigenlijk.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Een mooi en gezond 2018, hoop op veel baby’s.
Ik lees mooie berichten :-D . :jump: Spannend weer..
Flip :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven