Het leed dat Tinder (etc.) heet
woensdag 3 januari 2018 om 22:55
Worden jullie ook zo moe van dat online daten? Ik ben nu zo'n 10 maanden single na een hele lange relatie en in het begin vond ik het allemaal reuze spannend en leuk. Maar de laatste tijd lijkt het of ik steeds sneller en vaker teleurgesteld wordt door al die mannen.
In mijn hoofd heb ik het idee dat het toch niet zo moeilijk moet zijn om iemand te vinden die echt goed bij me past en waar ik het mee wil proberen. Maar ik denk dat ik me daarin toch vergis.
Mijn vorige relatie heeft bijna 8 jaar geduurd, en pas nu dat ik merk hoe lastig het is om iemand te vinden die echt bij me past besef ik hoe bijzonder dat is geweest. Dat je 8 jaar lang lief en leed met een en dezelfde persoon kan delen.
Toen ik net single was genoot ik juist van alle mannelijke aandacht die ik kreeg via Tinder, Happn etc. Daar was zeker geen gebrek aan! Maar na een x aantal dates (waarvan het merendeel eindigde tussen de lakens) brokkelt mijn hoop steeds iets meer af. Natuurlijk, ik overdrijf vast want ben nog helemaal niet zo lang single en dingen als 'you can't hurry love'.
Eigenlijk ben ik ook vooral benieuwd naar jullie Tinder/online-date-ervaringen. Met welk doel installeerden jullie die apps? Is eruit gekomen wat je gehoopt had? Of heb je misschien een tijd online gedate en ben je toen gestopt omdat het in real life gewoon beter werkt?
Ben benieuwd naar jullie verhalen!
In mijn hoofd heb ik het idee dat het toch niet zo moeilijk moet zijn om iemand te vinden die echt goed bij me past en waar ik het mee wil proberen. Maar ik denk dat ik me daarin toch vergis.
Mijn vorige relatie heeft bijna 8 jaar geduurd, en pas nu dat ik merk hoe lastig het is om iemand te vinden die echt bij me past besef ik hoe bijzonder dat is geweest. Dat je 8 jaar lang lief en leed met een en dezelfde persoon kan delen.
Toen ik net single was genoot ik juist van alle mannelijke aandacht die ik kreeg via Tinder, Happn etc. Daar was zeker geen gebrek aan! Maar na een x aantal dates (waarvan het merendeel eindigde tussen de lakens) brokkelt mijn hoop steeds iets meer af. Natuurlijk, ik overdrijf vast want ben nog helemaal niet zo lang single en dingen als 'you can't hurry love'.
Eigenlijk ben ik ook vooral benieuwd naar jullie Tinder/online-date-ervaringen. Met welk doel installeerden jullie die apps? Is eruit gekomen wat je gehoopt had? Of heb je misschien een tijd online gedate en ben je toen gestopt omdat het in real life gewoon beter werkt?
Ben benieuwd naar jullie verhalen!
donderdag 4 januari 2018 om 13:02
Joh, tegenwoordig ben ik al blij als ik met iemand afspreek en diegene op komt dagen. Of dat ie, als ie niet meer kan, afzegt, in plaats van niet meer op me te reageren wanneer ik hem na een kwartier vraag waar hij blijft. Tinder en andere dating apps hebben mijn criteria dusdanig verlaagd dat ik heb besloten dat ik maar beter alleen kan blijven, want als het enige positieve "We spraken af en hij kwam nog opdagen ook!" is, hoeft het van mij niet meer zo.
donderdag 4 januari 2018 om 13:26
Het is opzich algemeen bekend bij jonge mensen dat tinder voor one-nightstands is.Buffie schreef: ↑03-01-2018 23:57Vertel? Je eigen ervaring dat er nul mannen op Tinder staan die iets serieus zoeken? Ik kom ze daar nl wel ook tegen. Alleen nog niet die ene.
Maar net als dat jij een (voor)oordeel hebt over Tinder, heb ik dat over bijvoorbeeld Lexa of Relatieplanet, nl onaantrekkelijke eeuwige vrijgezelle mannen. En over E-matching of die dating sites voor hoog opgeleiden dat daar de nerds en arrogante mensen zitten. En we zullen beide ongelijk hebben. Die ene te vinden is gewoon lastig, via welk platform dan ook.
donderdag 4 januari 2018 om 13:34
Buffie schreef: ↑03-01-2018 23:50
Eh nee..? Maar als je graag een relatie wilt en iemand wilt tegenkomen moet je toch wat ondernemen he. Ze bellen nog steeds niet aan en ook in de supermarkt, op straat, in de kroeg, op feestjes, met sport en op mijn werk kom ik geen single mannen tegen waarmee ik die klik voel. Maar nee. Het Moet niet..
Ik wil
Jij wilt
Hij wil
Wij willen
Jullie willen
Zij willen.
Eh nee..? Maar als je graag een relatie wilt en iemand wilt tegenkomen moet je toch wat ondernemen he. Ze bellen nog steeds niet aan en ook in de supermarkt, op straat, in de kroeg, op feestjes, met sport en op mijn werk kom ik geen single mannen tegen waarmee ik die klik voel. Maar nee. Het Moet niet..
Je verbetert een fout die niet fout is.
Ik wil
Jij wilt
Hij wil
Wij willen
Jullie willen
Zij willen.
anoniem_332305 wijzigde dit bericht op 04-01-2018 13:36
39.75% gewijzigd
donderdag 4 januari 2018 om 13:35
Ik heb op een aantal datingsites gezeten. Tinder was er nog niet. Ook ik heb behoorlijk wat dates gehad en ben ook vaak met een date in bed beland. Al scharrelend kwam ik de ware tegen. Het kan dus wel.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
donderdag 4 januari 2018 om 13:43
Dat Tinder alleen voor seks is , is echt gelul.
Ik had het er ooit voor de grap opgezet toen ik net single was gewoon om eens te kijken na mijn lange relatie wat er op zo'n app staat. Helemaal niet met de intentie om gelijk te blijven plakken aan mijn eerste tinderdate. Hij had die intentie ook niet, was ook beetje uit nieuwsgierigheid lid geworden omdat het zo laagdrempelig is.
We zijn inmiddels een aantal jaartjes verder en hebben samen een kind.
Ik had het er ooit voor de grap opgezet toen ik net single was gewoon om eens te kijken na mijn lange relatie wat er op zo'n app staat. Helemaal niet met de intentie om gelijk te blijven plakken aan mijn eerste tinderdate. Hij had die intentie ook niet, was ook beetje uit nieuwsgierigheid lid geworden omdat het zo laagdrempelig is.
We zijn inmiddels een aantal jaartjes verder en hebben samen een kind.
donderdag 4 januari 2018 om 13:43
Wat is er gebeurt dat dat nu niet meer lukt/dat je zelfvertrouwen blijkbaar/misschien minder geworden is?chocolatenight schreef: ↑04-01-2018 10:50De ervaringen zijn natuurlijk leuk, maar ik kan nooit helemaal mijn verwachtingen loslaten.
Eerder kon ik dat wel. Ging ik gewoon daten en zag ik wel waar het schip strandde.
Kun je werken aan het achterliggende?
Ik vind het overigens erg herkenbaar hoor, ik heb zolang gehad wat jij nu zeg maar hebt..
Tot ik aan mezelf ging werken en ik daardoor zelfvertrouwen ontwikkelde, nu sta ik er meer in zoals jij in het begin. (En daar heb ik errug lang over gedaan om dat te bereiken)
Voor de duidelijkheid, het is voor je plezier, we hebben geen man nodig om te overleven en zijn niet afhankelijk van een ander.
donderdag 4 januari 2018 om 13:48
Trouwens, daar hadden we het op een ander topic laatst ook al over, of je in bed beland met een date staat los van een relatie, maar niet als in of seks of een relatie. Het kan allebei. (Er wordt snel gedacht dat als een man snel met je het bed in duikt het hem enkel daarom gaat. Dat kan, maar hoeft niet altijd zo te zijn. Dat staat los van mekaar. Jaw jij legde dat laatst nog wat duidelijker uit dan ik..)
Ik vind dat ook gelul, er zitten veel mensen op Tinder want makkelijk toegankelijk.
Ieder mens ook mannen, echt waar, is een individueel wezen.
Is soms wel ff een kwestie van zoeken en geduld. (En van fouten en op je snufferd gaan leer je alleen maar...
Jaw:
Je kunt het eerst met een van je eigen pluizebolletjes proberen.
Zelfde principe i.m.o
Ik vind dat ook gelul, er zitten veel mensen op Tinder want makkelijk toegankelijk.
Ieder mens ook mannen, echt waar, is een individueel wezen.
Is soms wel ff een kwestie van zoeken en geduld. (En van fouten en op je snufferd gaan leer je alleen maar...
Jaw:
Je kunt het eerst met een van je eigen pluizebolletjes proberen.
Zelfde principe i.m.o
anoniem_361676 wijzigde dit bericht op 04-01-2018 13:56
31.27% gewijzigd
donderdag 4 januari 2018 om 13:58
Dit idd.Horror-Clown schreef: ↑04-01-2018 13:55Mensen hebben vaak te hoge verwachtingen en denken zelf dat ze Gods Gift zijn en alles moet in 1 keer kloppen. Zo zonde.
Ikzelf had trouwens geen filters geen toeters en bellen en expres een paar rare fotos zodat het in t echt mee zou vallen was mijn motto.
Zelf ook lang gehad, maar dat is niet erg realistisch...
donderdag 4 januari 2018 om 16:04
Oh, ik zie ze wel langs komen op Tinder, die uitgefilterde fotoshop achtige profiel plaatjes. Gaan ook heel erg vaak meteen naar links, "want dat zijn toch alleen maar vrouwen die niet meer dan oppervlakkige seks zoeken"
Doe mij maar een paar onflatteuze overzichtelijke foto's en een goede algemene beschrijving. Dan weet ik waar ik aan toe ben.
En dan snel afspreken en niet eerst ellenlange tekstchats houden, dat chatten komt vaak toch ongelegen qua moment waardoor je je aandacht er amper bij kan houden, afgezien van het feit dat er vaak minimaal een minuut tussen tekstregels zit. Dat is zo irritant. Pas wanneer je elkaar daadwerkelijk ontmoet weet je of je daarna ook met elkaar op een date wilt gaan.
Doe mij maar een paar onflatteuze overzichtelijke foto's en een goede algemene beschrijving. Dan weet ik waar ik aan toe ben.
En dan snel afspreken en niet eerst ellenlange tekstchats houden, dat chatten komt vaak toch ongelegen qua moment waardoor je je aandacht er amper bij kan houden, afgezien van het feit dat er vaak minimaal een minuut tussen tekstregels zit. Dat is zo irritant. Pas wanneer je elkaar daadwerkelijk ontmoet weet je of je daarna ook met elkaar op een date wilt gaan.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
donderdag 4 januari 2018 om 16:15
donderdag 4 januari 2018 om 16:21
Herkenbare en leuke topic!
Ik zit sinds kort op Tinder als vrouw op zoek naar een vrouw. Man o man wat een kleine vijver om in te vissen.
Verreweg het grootste deel bestaat uit stelletjes op zoek naar een extraatje
Het geniepige is dat je denkt dat je met een leuke vrouw chat, gaandeweg wordt duidelijk dat ze gebonden is en dat vriendlief op de achtergrond ook wel graag mee wil daten.
Ik zit sinds kort op Tinder als vrouw op zoek naar een vrouw. Man o man wat een kleine vijver om in te vissen.
Verreweg het grootste deel bestaat uit stelletjes op zoek naar een extraatje
Het geniepige is dat je denkt dat je met een leuke vrouw chat, gaandeweg wordt duidelijk dat ze gebonden is en dat vriendlief op de achtergrond ook wel graag mee wil daten.
donderdag 4 januari 2018 om 16:39
Is dat niet de essentie van online daten? De eerste keer verwacht je veel en investeer je ook veel, daarna worden beide geleidelijk minder tot het een quasi zinloze, routinematige bezigheid is geworden. Je kunt net zo goed in je eentje naar een nieuwe film gaan, daar krijg je ook nooit eerder geziene impressies waar je weinig of niets mee kunt.Fizzyhideous schreef: ↑04-01-2018 10:00Ikzelf vind daten ook niet leuk meer, in het begin is het nog spannend maar heb nu zelfs geen zenuwen meer als ik naar een date ga.
anoniem_64d33a9ef0869 wijzigde dit bericht op 04-01-2018 16:45
0.52% gewijzigd
donderdag 4 januari 2018 om 16:53
Jawel hoor!Knapuiltje schreef: ↑04-01-2018 16:43Turquasi, op mijn profiel staat dat ik enkel open sta voor een vrouw. Volgens mij leest niemand die profielen trouwens.
Als ik een leuke man zie, lees ik eerst nog het tekstje erbij. Dat kan de doorslag geven namelijk.
donderdag 4 januari 2018 om 18:04
Ik heb de app ook wel eens geïnstalleerd en gebruik die slechts zelden. Als single vind ik het echte leven nog steeds waardevoller om nieuwe mensen te leren kennen. Vooral omdat het op een manier gebeurt die directer en realistischer is dan Tinder en niet enkel op uiterlijk gebaseerd is. Hoewel best succesvol, hou ik door erg kieskeurig te zijn het aantal matchen heel selectief en focus ik mijn aandacht steeds op 1 interessante persoon. Mijn principe is om online dezelfde etiquette als offline te hanteren (respectvol, gespreksonderwerp, etc.). In ruil ervaar je minder oppervlakkige gesprekken, een beter niveau. Veel plezier!
donderdag 4 januari 2018 om 18:53
Zulke mannen heb je ook genoeg hoor, op Tinder.jaw schreef: ↑04-01-2018 16:04Oh, ik zie ze wel langs komen op Tinder, die uitgefilterde fotoshop achtige profiel plaatjes. Gaan ook heel erg vaak meteen naar links, "want dat zijn toch alleen maar vrouwen die niet meer dan oppervlakkige seks zoeken"
Die gaan, als ik Tinder (had een leuke match met wie het ook in RL klikt dus ff geen Tinder, nee ik verwacht nog helemaal niks en dat hoeft ook niet, zie wel waar het schip strandt) bij mij ook naar links.
Je ziet het gewoon aan de foto's, te perfect. En als ze rete knap zijn dan hebben ze toch tig matches.
Die hoef ik echt niet hoor, daar is geen klap aan.
anoniem_361676 wijzigde dit bericht op 04-01-2018 18:57
2.18% gewijzigd
donderdag 4 januari 2018 om 18:55
Zeer herkenbaar.Knapuiltje schreef: ↑04-01-2018 16:24En wat me ook opvalt is dat het merendeel van de matches geen gesprek voert. Van de 25 matches die ik heb, komen er 2 op gang. Meteen al in de beginfase.
Dan denk Ik, waarom match je eigenlijk?
Herkenbaar?
Mijn stelregel: binnen 12/24u niks gezegd? Dan howdo toodeloe...
Hulang: klopt wat je zegt, herkenbaar ook
donderdag 4 januari 2018 om 19:32
Voor de duidelijkheid; Tinder is wel een app voor verplichtingloze seks.
Het was namelijk de heteroseksuele tegenhanger van de Grindr app.
Maar zoals de traditie voorschrijft gaan vrouwen toch vooral doen alsof ze een relatie zoeken, en vooral geen ongecompliceerde seks en een aantal menen dat ook. Maar dan zit je op de verkeerde app!!
De Tinder mannen laten dit gelaten over zich heenkomen, want zo zijn mannen. Die kopen nog 2 Berner Sennen als dat de kans op seks doet stijgen.
Het was namelijk de heteroseksuele tegenhanger van de Grindr app.
Maar zoals de traditie voorschrijft gaan vrouwen toch vooral doen alsof ze een relatie zoeken, en vooral geen ongecompliceerde seks en een aantal menen dat ook. Maar dan zit je op de verkeerde app!!
De Tinder mannen laten dit gelaten over zich heenkomen, want zo zijn mannen. Die kopen nog 2 Berner Sennen als dat de kans op seks doet stijgen.
donderdag 4 januari 2018 om 19:41
Ik ken ook van Grindr verhalen van serieuze relaties die daaruit voort gekomen zijn.
Zelfde laken een pak, er zitten veel mannen op en nee veel mannen zeggen niet snel nee tegen seks, maar desondanks is ieder mens nog steeds individueel. Zelfs mannen...
Of ga je je eigen soort over 1 kam scheren Mark? (Althans ik neem aan dat je van het mannelijke geslacht bent)
Zelfde laken een pak, er zitten veel mannen op en nee veel mannen zeggen niet snel nee tegen seks, maar desondanks is ieder mens nog steeds individueel. Zelfs mannen...
Of ga je je eigen soort over 1 kam scheren Mark? (Althans ik neem aan dat je van het mannelijke geslacht bent)