Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
Oh nee Vlammetje, balen zeg!

Bella, ik zou ook zeggen dat minder op het forum helpt... Mijn ervaring is, dat je er alleen maar meer mee bezig bent als het langer duurt (1 jaar ervaring 😏). En je temperatuurt ook toch? Is het geen optie om daar mee te stoppen? Dat gaf bij mij rust en de maand erna was ik zwanger...! #toeval 😅
Hij is van de trap gegleden en heeft zich met zijn hand opgevangen. Echt super dom ongelukje. Gaat wel even duren. Een positieve test is erg welkom maar zal ook wel wat gaan betekenen voor mij de komende tijd. Ik hoop dat ik dan net zo weinig kwaaltjes krijg als tijdens mijn eerste zwangerschap want anders worden het 6 zware weken vrees ik. Maar goed ik hoop het natuurlijk nog steeds. Maar als het deze maand niet raak is zou dat ook weer goed uitkomen. We komen er sowieso wel uit, hoe het ook is. Dit soort dingen plan je niet.

@bella, nou zo’n ongeluk zorgt er wel voor dat je met andere dingen bezig bent maar of dat nou de manier is :facepalm: heb er vandaag nauwelijks aan gedacht!

Maar nee ik kan dat ook niet hoor, het is zo’n groots ding en zo spannend, het beheerst mij ook enorm en dan vooral de laatste wachtweek. Tijdens mijn menstruatie en de week daarna kan ik het wel even loslaten. Dat is wel relaxed. Jammer dat je ongesteld bent, balen!

@femme, heb ik je al gefeliciteerd? Dacht het wel maar zo niet dan bij deze!

Ik gebruik ook de testen van het kV, 2 voor 5 euro. Zijn me vorige keer goed bevallen.
@kaatje, ik wil wel stoppen maar ik temp omdat mijn cyclus heel onregelmatig is. En omdat ik mijn eisprong niet voel. En uit mijn cervixslijm kom ik ook niet echt. Ik ben bang dat ik dan elke maand voor niks ga testen. En dat wil ik ook niet 😬. Als de volgende ronde ook weer ongeveer 28 dagen is dan stop ik wel. Want dan vertrouw ik erop dat ik weer een regelmatige cyclus heb.

Want dat temperaturen legt inderdaad ook wel wat druk overal op. Maar ik vind de controle ook wel fijn :@@:

En ik denk dat ik inderdaad ga proberen om wat meer afstand te nemen van het forum.
Ik snap het wel hoor Bella! Bij mij kriebelt het ergens ook wel om te gaan temperaturen...ben ook echt zo’n controle freak! Laten we hopen dat je cyclus stabiel raakt en je het geheel een beetje los kunt laten..! Of beter nog, dat je komende ronde zwanger bent!
@vlammetje nee wat balen van je vriend! Domme pech! Heeft hij er veel last van?

@Bella, bah, niet leuk! Begrijp je teleurstelling. Ik heb helaas geen tips voor je om er minder mee bezig tree zijn.. ik ben er zelf ook veel mee bezig vooral als ik op het wachtbankje zit.

@stippeltjes, veel plezier de aankomende spannende dagen ;)
@Rose jaaaaa een goede echo, zo mooi :)

@Kaatje gezellig hoor, op dit bankje met jullie ;)
Die vermoeidheid klinkt wel goed. Wel vervelend voor je natuurlijk maar hopelijk voor een goed doel.

@Penelope klinkt wel heel goed allemaal!

@Roos balen dat je nog niet helemaal bent opgeknapt...

@Bella toch ongesteld dus, jammer :( Ik snap dat je er teveel mee bezig bent, ook omdat je het zo graag wilt.

@Vlam wat balen zeg!! Klinkt als een nare val, sterkte voor je man!

@Stippeltjes haha moest zo lachen om jouw bericht. Veel plezier de komende dagen :)
@elle, hij heeft nog niet veel pijn maar ze hebben wel gezegd dat het nog kan komen. Maar regelmatig paracetamol slikken.
@rose fijn een mooie echo. Lekker genieten.

@vlammetje, ja denk in het andere topic haha. Maar sinds vanmiddag geen verschijnselen meer, maakt me weer zenuwachtig. Dus blijf toch nog even gezellig op het bankje zitten.

Trouwens wat sneu voor je man, hopelijk vallen de symptomen voor jou mee, maar evengoed hoop ik dat je positief test.

De rest die ongesteld is geworden, balen! Maar hou hoop.

De gene die aan de klus gaan, klussen jullie normaal niet? Hahaha rare vraag misschien...
@femme wie toch de term klussen heeft bedacht! Klussen doe je in huis, niet in bed ;) maar wij doen het gewoon als we zin hebben , niet alleen als het moet ;)
Haha Roffa, Ja wij noemen het hier ook gewoon plat bij de naam. Gewoon zoals het is. Vind ik ook veel leuker dan behangen of gaatjes boren.
@vlammetje hoop dat de pijn uitblijft en dat de paracetamol goed zijn werk doet!

@femme, toch nog even spannend voor jou dus. Hopelijk zaterdag gewoon een overduidelijke knal streep!

@klussen, ik vind dat ook echt een vreselijk woord.. klinkt zo geitewollensokkerig maar goed, ieder zo zijn benaming ervoor haha
@ggs, pardon voor mijn term;-)
Wij hebben ook gewoon seks wanneer we zin hebben. Soms is dat wat meer en soms wat minder. Ik ben er zelf wel meer mee bezig in mijn vruchtbare dagen. Vind dat soms best een lastige balans.. tussen spontaan houden en stiekem toch willen plannen.. :facepalm:
@Femme ga je vandaag weer testen?
@Vlammetje heeft je vriend een beetje geslapen vannacht? Hoop dat hij niet teveel last heeft

@Klussen vind ik ook een raar woord. Een beetje als iets wat moet. Terwijl je het in de eerste plaats toch vooral voor je plezier doet. Wij doen het sowieso wel meerdere keren per week. Dat maakt dus niets uit of ik in mijn vruchtbare dagen zit of niet. Maar merk wel dat we allebei net iets meer ons best doen in die periode. Dus als we een beetje moe zijn, gaan we er toch nog even voor. Gelukkig genieten we er dan ook zeker van.
En we zorgen er in die periode ook voor dat mijn vriend vooral klaar komt door penetratie in mij. En dus niet over mij heen spuit ofzo. Beetje zonde van zijn zaadjes toch anders :nut:
Goedemorgen!

@ Vlammetje, Ahh jeetje beterschap met je man!

Net toch uit nieuwsgierigheid een early gedaan, die was helaas negatief.. ik denk dat ik er maar gewoon er vanuit moet gaan dat ik vanaf morgen ongesteld word.. :-|
@Femme Yessss een streep is een streep! :cheer: Gefeliciteerd!

@highonlife (mag ik HOL zeggen? :biggrin: ): Dit is de eerste ronde dat ik met ovulatietesten in de weer ben, vooral omdat ik een onregelmatige cyclus heb. Ik voel mijn ovulatie wel, maar niet tot op de dag zelf, dus leek me handig om dit één keer te doen, zodat ik daarna weet welke kwaaltjes een goede indicator zijn. Maar dat is dus persoonlijk voor mij. Het is zeker geen noodzaak!
En tja... ik heb dus een lading thuis liggen haha. Zwangerschapstesten heb ik geloof ik nog eentje.

@Kaatje klinkt wel "goed" dat je zo moe bent, zeker als je dit herkent van een vorige zwangerschap. Een wat betreft weinig seks - het is in een wip gebeurd :biggrin:

@Pennelope zwangerschapstest inderdaad met het eerste plasje van de dag, i.v.m. de hogere concentratie. Jammer dat hij negatief was, maar het wil nog niks zeggen!

@Rose87 wat fijn dat de echo goed is gegaan!

@Vlam oh nee!!! Wat een pech voor je man zeg. Beterschap! Hopen dat de pijn minimaal blijft.

@Klussen: ik vind wippen leuker klinken :biggrin: Wat betreft de frequentie @Femme - ik heb niet zo'n hoog libido dat we normaal om de dag van bil gaan (ook zo'n leuke :biggrin: ) Misschien ook door twee drukke fulltime banen en veel sport ernaast. Maar we doen wel extra ons best nu, zeker rond de vruchtbare dagen. Niet dat het echt een moetje wordt, maar eerder zin maken. Onderweg wordt het dan toch wel leuk :hyper:

Hier nog steeds geen ei te vinden. Ik test vrolijk door.
@vlammetje, jee wat een pech. Een ongeluk zit in een klein hoekje dan. Vervelend. Hopelijk heeft het niet te veel invloed op jullie dagelijks leven en valt de pijn voor je man mee. Lastig, lijkt me, een hand niet kunnen gebruiken.

@femme, en, loopt de test al op? Of wacht je een paar dagen?

@highonlive, welkom! Ik heb altijd wel een doosje zwangerschapstesten van kruidvat liggen. Meestal test ik rond NOD als er bijvoorbeeld een feestje op de planning staat. Geen streep is wel een drankje.

@bella, jammer, je menstruatie. Wat een lieve tips krijg je, ik denk inderdaad als het veel is voor je dat afstand van forum een slim ding is. Doe ik soms ook voor een paar dagen. Even de focus op andere dingen leggen. Om die reden gebruik ik ook geen ovulatietesten, dan zit ik er te veel met m'n neus bovenop. Heb helaas wel de gewoonte (oeps) om rond m'n NOD een kruidvat test te doen. Omdat ik zo vreselijk graag doe streep wil. Maar de teleurstelling is er dan ook elke keer. Suffe actie, maar kan het niet laten.

@femme, Elle, stippeltje en roffa: goed onderwerp raken jullie. Ik vraag me ook oprecht af hoe het bij anderen gaat. Vrijen jullie meestal rond ovulatie? Of hele maand door?
Wij noemen 't ook gewoon seks, met zaad, wat vooral in me moet rond vruchtbare dagen. Haha stippeltje, wat jij schrijft, wordt hier nog wel eens gezegd :) We vrijen meestal wel om de dag, de hele maand door. Hij kent m'n cyclus, dus neemt dan ook zelf wat vaker initiatief. Ons seksleven is eigenlijk niet veranderd sinds de wens voor een kindje.

@pennelopeeeee jammer zeg. Maar, wie weet, zolang je menstruatie niet doorkomt, is er een kans, toch?

Ik hang nog steeds op 't wachtbankje.
Zere borsten, check.
Kramp onderbuik, check.
Al ruim een week gezeur in m'n lijf. Maar na de blanco test van woensdag, test ik voorlopig even niet. Geen zin in de teleurstelling. Het wachten is op mijn menstruatie.
Hips, hopsakee en pierlala.
Jammer Penelopeeee! Hoop dat je te vroeg was met testen?

De pijn valt wel mee heb ik het idee, het zeurt was. Ik heb slechter geslapen dan mijn man. Onze dochter is de afgelopen nachten onrustig en ik werd wakker van haar rond 1 uur. Daarna kon ik met geen mogelijkheid weer in slaap komen. Eerder deze week had ik dat ook al. Echt klaarwakker! En dan val ik uiteindelijk rond half 5 in slaap en moet word ik doodmoe wakker van de wekker anderhalf uur later. Moet nu veel alleen doen (dochter wegbrengen voor werk aan), dit deed mijn man vaak als ik vroeg moet beginnen. Dus ik ben echt vrij brak, hoop dat ik deze dag een beetje doorkom.

Verder nog geen bloed! Ik word vaak in de ochtend ongesteld dus dat is vooralsnog goed nieuws. Wel veel krampen maar of dat nou darmkrampen of menstruatiekrampen zijn, ik heb geen idee. Zal vandaag spannend blijven met het naar het toilet gaan. Heb tampons mee maar hoop dat ik ze niet hoef te gebruiken.
@Femne geen verschijnselen hoeft gelukkig niets te zeggen, al snap ik je zenuwen wel hoor!

@Pennelope jammer dat hij negatief was. Kan nog alle kanten op natuurlijk.

@Merl0t bij jou nog steeds niets doorgezet dus? Ik snap dat je een test even uitstelt, teleurstelling op die manier vind ik ook rotter dan een menstruatie. Waarom weet ik eigenlijk niet maar snap je dus wel!

@Vlam geen bloed, goed nieuws! Vandaag of zondag verwacht jij (niet!) je menstruatie toch? Balen dat je zo slecht hebt geslapen, succes vandaag.

Over de frequentie van seks, man en ik hadden vroeger bijna iedere dag seks. Maar sinds zoon is geboren is dit een heel stuk minder. Zeker het eerste jaar was ik zo ontzettend moe. Met de drukke baan van man erbij zorgde dat toch voor weinig seks. Sinds zoon wat beter slaapt, slaap ik ook beter. Dat helpt enorm, man en ik hebben nu gelukkig weer veel meer seks. Ik wil het ook geen verplichting maken rond de vruchtbare dagen, we doen het wel gewoon wanneer we er zin in hebben. Dat houdt het veel leuker vind ik!
@vievie, ja ik verwacht het vanaf vandaag en als ik morgen nog niet ongesteld ben dan test ik zondagochtend.

Ik las vandaag iets over cmv en dat het gevaarlijk kan zijn voor een ongeboren kind. In Nederland is dat volgens mij niet zo bekend, in België word je er wel op getest. Het advies is om vanaf dat je zwanger probeert te worden zoveel mogelijk het contact met speeksel, ontlasting e.d. van jonge kinderen te voorkomen. Maar hoe moet dat als je een kleine hebt? Mag ik die dan geen kusjes meer geven 9 maanden lang, of langer zelfs? Dat is toch bijna niet te doen? Voor de dames die al een kindje hebben, hebben jullie hier weleens van gehoord en hoe doen jullie dat?
@vlammetje, huh? Nog nooit van gehoord! 'k Ga eens Googlen, want dat zou voor mij, beroepsmatig, heel lastig worden. En sowieso, iedereen met een ouder kind gaat dit toch niet kunnen vermijden?

Edit: ah, het ligt gelukkig genuanceerder. Als het virus actief is, moet je goed handen wassen na verschonen en/of snotneus. Maar dan moet je dus eerst een ziek kind hebben, wat cmv heeft.
merl0t wijzigde dit bericht op 05-01-2018 12:19
33.68% gewijzigd
@vlammetje fijn dat je nog niet ongesteld bent, zo spannend!!
Wat betreft cmv, wat ik ervan begrijp is dat je geregeld je handen moet wassen (na verschonen bijvoorbeeld, wat de meesten denk ik al doen) en dat je bijvoorbeeld niet uit dezelfde beker of met hetzelfde bestek ed moet eten.. geen kusjes geven ga ik echt niet aan beginnen, dat gaat me veel te ver. Hou ik sowieso niet vol haha
@elle_86 ja dan zit je straks met een kind met hechtingsproblemen omdat ie te weinig kusjes heeft gehad, haha. Dat gaat wat ver inderdaad ;)
Nog nooit van cmv gehoord, maar gelukkig zit er nuance in.
Ik vind het helemaal niet erg dat mijn vriend momenteel het contact met de ontlasting van de kat heeft :whistle:
Merl0t schreef:
05-01-2018 12:14
@vlammetje, huh? Nog nooit van gehoord! 'k Ga eens Googlen, want dat zou voor mij, beroepsmatig, heel lastig worden. En sowieso, iedereen met een ouder kind gaat dit toch niet kunnen vermijden?

Edit: ah, het ligt gelukkig genuanceerder. Als het virus actief is, moet je goed handen wassen na verschonen en/of snotneus. Maar dan moet je dus eerst een ziek kind hebben, wat cmv heeft.
Waar lees je dat? En hoe weet je of je kind cmv heeft vraag ik me dan af? In België is dit veel bekender dan in NL volgens mij. Geen kusjes geven lijkt me echt geen optie idd, dat houd ik niet vol.
Roffa38 schreef:
05-01-2018 12:33
@elle_86 ja dan zit je straks met een kind met hechtingsproblemen omdat ie te weinig kusjes heeft gehad, haha. Dat gaat wat ver inderdaad ;)
Nog nooit van cmv gehoord, maar gelukkig zit er nuance in.
Ik vind het helemaal niet erg dat mijn vriend momenteel het contact met de ontlasting van de kat heeft :whistle:
Ja die kattenbak zou mijn man ook gaan doen, wordt nu wel ff anders vrees ik.
@vlam eenhndig de bak verschonen gaat hem inderdaad niet worden. Handschoenen aan dan maar!
Vlammetje-1 schreef:
05-01-2018 12:41
Waar lees je dat? En hoe weet je of je kind cmv heeft vraag ik me dan af? In België is dit veel bekender dan in NL volgens mij. Geen kusjes geven lijkt me echt geen optie idd, dat houd ik niet vol.
http://www.rivm.nl/Documenten_en_public ... oorden_CMV

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven