Veel verdriet, niet ten huwelijk gevraagd

vrijdag 5 januari 2018 om 17:05
Ik ken iemand die ook op een “bijzondere reis” ging met haar vriend en die letterlijk tegen hem zei dat ze dan een aanzoek verwachtte, anders zou ze wel “heel teleurgesteld zijn”. Lekker spontaan en romantisch!

vrijdag 5 januari 2018 om 17:06
Ik vind die romantische poespas wel leuk, in het middelpunt van belangstelling, vrienden en familie, je grote liefde, heerlijk. En dus: ik wil ten huwelijk gevraagd worden door mijn grote liefde. Klaar. En daarin begrijp ik mevrouw dus heel goed. Daarom moet ze hem eerlijk zeggen waar ze mee zit. Het is ook van de zotte vind ik dat hij erover begint, hij kaart het aan, dan ga je naar een mooie tropische bestemming en dan vraagt ie het niet.Tr0tter schreef: ↑05-01-2018 16:59Wat een ongelofelijke onzin zeg. In een gelijkwaardige relatie overleg je gewoon of je samen dat contract met de staat wil afsluiten of niet. Want dat is wat het is; een keihard contract tussen twee mensen en de overheid. Niets meer, niets minder. Al die romantische poespas eromheen is misschien leuk al je ervan houdt, maar dat is niet waar het huwelijk om draait.

vrijdag 5 januari 2018 om 17:07

Wij ook. 2 dagen voor mijn bevalling, niemand die wist dat wij gingen trouwen, met 2 ambtenaren van de burgelijke stand als getuigen én ook nog gratis. Binnen een kwartier stonden we getrouwd en wel buiten.

Oh en onze vriendschapringen hebben we als trouwringen gebruikt.
anoniem_355851 wijzigde dit bericht op 05-01-2018 17:13
6.14% gewijzigd

vrijdag 5 januari 2018 om 17:08
En dat kan natuurlijk alleen als hij je vraagt. Op een tropische bestemming.LiefsuitLonden schreef: ↑05-01-2018 17:06Ik vind die romantische poespas wel leuk, in het middelpunt van belangstelling, vrienden en familie, je grote liefde, heerlijk. En dus: ik wil ten huwelijk gevraagd worden door mijn grote liefde. Klaar. En daarin begrijp ik mevrouw dus heel goed. Daarom moet ze hem eerlijk zeggen waar ze mee zit. Het is ook van de zotte vind ik dat hij erover begint, hij kaart het aan, dan ga je naar een mooie tropische bestemming en dan vraagt ie het niet.
Script je hem met alles?

De kans?LiefsuitLonden schreef: ↑05-01-2018 17:02Precies.
Ik zou 'm hierop aanspreken, trouwens. Houd het niet voor jezelf en wees eerlijk hierover. Dat hij de kans had tijdens de vakantie, en deze niet heeft gepakt. Raar gedrag ook van hem; begint hij er zelf over en dan neemt hij de kans niet als de gelegenheid zich voor doet.
Ik snap dat sommige vrouwen dromen van dit soort romantische shit, maar ik heb zelden iemand gezien de het zo serieus meent.
Laat me raden, hij moet ook een diamond ring ter waarde van een maandsalaris kopen zoals in de VS en de UK? Zodat je die vervolgens aan al je vriendinnen kunt showen?
anoniem_126923 wijzigde dit bericht op 05-01-2018 17:09
14.46% gewijzigd

Dat weten we omdat ze hier zelf schrijft dat ze de relatie verbreekt als haar vriend haar op een gegeven moment niet ten huwelijk vraagt. Dan is ze dus niet met hem samen uit liefde, maar om ooit een gedroomde bruiloft mee te kunnen maken. Die liefde zit dus absoluut niet diep.

vrijdag 5 januari 2018 om 17:09
Dit klinkt erg als; mannetje moet opzitten en pootjes geven en netjes doen wat van hem wordt verwacht.LiefsuitLonden schreef: ↑05-01-2018 17:02Precies.
Ik zou 'm hierop aanspreken, trouwens. Houd het niet voor jezelf en wees eerlijk hierover. Dat hij de kans had tijdens de vakantie, en deze niet heeft gepakt. Raar gedrag ook van hem; begint hij er zelf over en dan neemt hij de kans niet als de gelegenheid zich voor doet.
Lekker spontaan ook, een huwelijksaanzoek nadat je er zelf zo op aandringt.
vrijdag 5 januari 2018 om 17:09

vrijdag 5 januari 2018 om 17:10
Behalve als hij je niet ten huwelijk vraagt. Wat een armoe.
vrijdag 5 januari 2018 om 17:11
Zo'n kakkerd ben ik ook weer niet. Maar in ieder geval geen ringetje van 200 euro, nee.kadanz schreef: ↑05-01-2018 17:08De kans?
Ik snap dat sommige vrouwen dromen van dit soort romantische shit, maar ik heb zelden iemand gezien de het zo serieus meent.
Laat me raden, hij moet ook een diamond ring ter waarde van een maandsalaris kopen zoals in de VS en de UK? Zodat je die vervolgens aan al je vriendinnen kunt showen?
Maar echt, waarom kunnen jullie er niet bij dat sommige vrouwen dit wel willen? Let it goooo.
vrijdag 5 januari 2018 om 17:13
Hier ook slecht slapen idd. Komt vanzelf weer goed! Lekker koud water drinkenLiefsuitLonden schreef: ↑05-01-2018 17:09Ik ook, echt klote! Kan niet eens slapen van de pijjjn. Maar goed, zal snel wel weer over zijn![]()
Dat kan jij wel weten vanaf je pc'tje zeker, hoe diep mijn liefde zit.Tr0tter schreef: ↑05-01-2018 17:08Dat weten we omdat ze hier zelf schrijft dat ze de relatie verbreekt als haar vriend haar op een gegeven moment niet ten huwelijk vraagt. Dan is ze dus niet met hem samen uit liefde, maar om ooit een gedroomde bruiloft mee te kunnen maken. Die liefde zit dus absoluut niet diep.
LiefsuitLonden schreef: ↑05-01-2018 17:11Zo'n kakkerd ben ik ook weer niet. Maar in ieder geval geen ringetje van 200 euro, nee.
Maar echt, waarom kunnen jullie er niet bij dat sommige vrouwen dit wel willen? Let it goooo.
Maar je weet toch hoe mannen zijn? Die hebben veel hints nodig om iets te snappen

Als ik voor mezelf spreek: been there, done that. Vijf jaar later waren we weer uit elkaar. Als ik erop terug kijk was de trouwdag 1 groot toneelstuk zonder meerwaarde. En ik doe het nooit meer.LiefsuitLonden schreef: ↑05-01-2018 17:11Zo'n kakkerd ben ik ook weer niet. Maar in ieder geval geen ringetje van 200 euro, nee.
vrijdag 5 januari 2018 om 17:15
vrijdag 5 januari 2018 om 17:17
Hahaha, echt??LiefsuitLonden schreef: ↑05-01-2018 17:11Zo'n kakkerd ben ik ook weer niet. Maar in ieder geval geen ringetje van 200 euro, nee.
(ik heb namelijk constant het gevoel dat jullie grapjes maken he

Wat maakt het nou toch uit?
Onze ringen waren samen nog geen 500 euro, die hadden we al ver voor t trouwen trouwens, daardoor houd ik toch niet minder van hem.
Zou jij serieus je grote liefde verlaten omdat hij je niet vraagt of wel vraagt maar met een goedkoop ringetje komt?
En dat is geen grapje?
Ik probeer het te snappen..