Friendly Drama
vrijdag 5 januari 2018 om 20:22
Hoi lieve mensen op dit forum,
In de zomervakantie ben ik met mijn beste vriendin 4 dagen naar Barcelona gegaan. Wij zijn twee twintigers en ze had toen net een week officieel een relatie met haar nieuwe vriend. Deze jongen besloot om op dag 2 van onze trip ook langs te komen, samen met zijn broertje en een vriend. Dit verpestte mijn vakantie, omdat ik twee dagen het vijfde wiel was.
Mijn vriendin en ik gaan al terug sinds de kleuterklas, maar deze vakantie heeft een enorme deuk in onze vriendschap gemaakt. Haar relatie neemt haar bijna volledig op en ze toont amper nog interesse in mij of onze vriendschap. Ik hoor nauwelijks nog wat van haar en heb haar al weken niet gezien. Hoe kan ik deze vriendschap nog redden?
xxxx a friendly face
In de zomervakantie ben ik met mijn beste vriendin 4 dagen naar Barcelona gegaan. Wij zijn twee twintigers en ze had toen net een week officieel een relatie met haar nieuwe vriend. Deze jongen besloot om op dag 2 van onze trip ook langs te komen, samen met zijn broertje en een vriend. Dit verpestte mijn vakantie, omdat ik twee dagen het vijfde wiel was.
Mijn vriendin en ik gaan al terug sinds de kleuterklas, maar deze vakantie heeft een enorme deuk in onze vriendschap gemaakt. Haar relatie neemt haar bijna volledig op en ze toont amper nog interesse in mij of onze vriendschap. Ik hoor nauwelijks nog wat van haar en heb haar al weken niet gezien. Hoe kan ik deze vriendschap nog redden?
xxxx a friendly face
anoniem_361984 wijzigde dit bericht op 05-01-2018 20:45
Reden: Sommige info was misschien overboden, maar het liefst zou ik echt tips ontvangen over hoe ik een gesprek hierover begin met haar.
Reden: Sommige info was misschien overboden, maar het liefst zou ik echt tips ontvangen over hoe ik een gesprek hierover begin met haar.
19.98% gewijzigd
vrijdag 5 januari 2018 om 20:44
Heb je toevallig ook nog tips?
Love is a two way street, weet je wel?
Ik hoef geen kadootjes of tripjes terug, omdat ik dat graag geef, als je dat bedoelt. Dat zijn mijn beslissingen en dat doe ik graag. Ik zou het gewoon fijn vinden als er langs twee kanten moeite gedaan wordt. Zoals dat in elke vorm van relatie zou moeten zijn.
vrijdag 5 januari 2018 om 20:45
Dit.
vrijdag 5 januari 2018 om 20:46
Hou toch op zeg.FriendlyFace schreef: ↑05-01-2018 20:44Heb je toevallig ook nog tips?
Ik hoef geen kadootjes of tripjes terug, omdat ik dat graag geef, als je dat bedoelt. Dat zijn mijn beslissingen en dat doe ik graag. Ik zou het gewoon fijn vinden als er langs twee kanten moeite gedaan wordt. Zoals dat in elke vorm van relatie zou moeten zijn.
Het komt van twee kanten. Alleen even niet 72 uur omdat een vriend en haar vriend erbij waren.
Wat heb je in de laatste 5 maanden met haar ondernomen wat wél weer gewoon leuk was?
vrijdag 5 januari 2018 om 20:46
Ja hoor. Gedraag je volwassen, ga op een normale manier en gesprek met je vriendin en zeg dat je het niet leuk vond en of jullie kunnen afspreken dit soort dingen voortaan eerst met elkaar te overleggen.FriendlyFace schreef: ↑05-01-2018 20:44Heb je toevallig ook nog tips?
Zeg tegen je vriendje dat ie zijn waffel moet houden en jij je eigen zaken kan regelen.
Done.
Een maand of 5 geleden al.
vrijdag 5 januari 2018 om 20:48
Geen toffe actie van haar vriend maar verliefde mensen doen impulsieve dingen.
Ik had als ik jou was mijn vriendin in Barcelona al verteld dat ik dit jammer van onze vakantie vind maar hoop dat we met 5 man er een feestje van kunnen maken (hoezo was jij 5e wiel aan de wagen als zijn vriend en broer er ook waren?) Mocht ik niet zo klikken met die mensen was ik er in mijn eentje op uit gegaan. Toch denk ik dat gezien vriendin je vertelde dat het voor haar ook verrassing was en vriend had zitten “janken” dat jij toen ook al bent los gegaan. Soms lopen dingen anders dan je wil.
Niet jouw vriend verplicht jouw kant laten kiezen trouwens, daar komt narigheid van. Ga eens samen met je vriendin koffie drinken, zeg dat je Barcelona jammer vond en vraag hoe het met haar is en vertel hoe het met jou is en kap met je eisen on excuses om 2 dagen in zomervakantie 2017. Het is inmiddels 2018. Nieuwe ronde nieuwe kansen.
Ik had als ik jou was mijn vriendin in Barcelona al verteld dat ik dit jammer van onze vakantie vind maar hoop dat we met 5 man er een feestje van kunnen maken (hoezo was jij 5e wiel aan de wagen als zijn vriend en broer er ook waren?) Mocht ik niet zo klikken met die mensen was ik er in mijn eentje op uit gegaan. Toch denk ik dat gezien vriendin je vertelde dat het voor haar ook verrassing was en vriend had zitten “janken” dat jij toen ook al bent los gegaan. Soms lopen dingen anders dan je wil.
Niet jouw vriend verplicht jouw kant laten kiezen trouwens, daar komt narigheid van. Ga eens samen met je vriendin koffie drinken, zeg dat je Barcelona jammer vond en vraag hoe het met haar is en vertel hoe het met jou is en kap met je eisen on excuses om 2 dagen in zomervakantie 2017. Het is inmiddels 2018. Nieuwe ronde nieuwe kansen.
anoniem_63f9348dbeb35 wijzigde dit bericht op 05-01-2018 20:49
0.16% gewijzigd
vrijdag 5 januari 2018 om 20:48
Zelfs nog de eerste ochtend van de vakantie nadat jij vond dat je 5e wiel aan de wagen was, had je het al met haar af kunnen spreken.Moiren’ schreef: ↑05-01-2018 20:46Ja hoor. Gedraag je volwassen, ga op een normale manier en gesprek met je vriendin en zeg dat je het niet leuk vond en of jullie kunnen afspreken dit soort dingen voortaan eerst met elkaar te overleggen.
Zeg tegen je vriendje dat ie zijn waffel moet houden en jij je eigen zaken kan regelen.
Done.
Een maand of 5 geleden al.
vrijdag 5 januari 2018 om 20:53
Ik zat zo'n zelfde soort reactie te tikken maar kan het niet beter zeggen dan dit.Orangetree schreef: ↑05-01-2018 20:42Soit, vriendje, mama, andere vriendinnen, oma lastig vallen met puberleed, wat zeg ik..... de hele verdommese familie. Allemaal hebben ze er NIKS mee te maken. Je lult met de hele wereld behalve met haar. Je kunt het met werkelijk iedereen en ‘ze moeder’ bespreken en vertellen maar niet met de persoon waar je het mee zou moeten doen. Grow up. Wat een drama om twee daagjes. Welk een wereldleed.
Pivot! PIVOT!!!
vrijdag 5 januari 2018 om 21:00
Om even op een aantal berichten tegelijk te reageren: ik ben van nature een emotioneel persoon. Ook vraag ik vaak advies aan familie, dan niet "de hele verdommese familie", maar mijn moeder en mijn tante. Dit doe ik omdat ze mij beter kennen dan ikzelf en omdat zij voorbeelden zijn voor mij. Ik ben geen dramazoeker en geen bitch. Ja, ik vond het leuk voor mijn vriendin dat haar vriend zo romantisch is, MAAR ik vond het geen slimme actie, juist omdat we daar maar kort zaten en ik enorm veel moeite heb moeten doen om de vakantie nog door te kunnen laten gaan. Ik weet dat ik met haar moet praten, maar ik wil dat privé doen en sinds de vakantie heb ik haar alleen af en toe op een feest of bij onze dansles gezien. Bovendien vind ik het lastig hoe ik moest beginnen, omdat ik het niet verkeerd wil brengen. Tot slot: Ja, er zijn weinig mogelijkheden geweest om haar te zien, want we hebben allebei een voltijd studie in een andere stad. Bovendien had zij een minor die enorm veel tijd in beslag nam en hebben we allebei ook bijbanen.
Ik hoop op minder berichten over hoe slecht ik ben als vriendin en meer tips hoe ik dit goed kan beginnen en uitleggen, zonder dat zij boos of verdrietig wordt. Ik wil zorgen dat het goedkomt.
Dankjewel
Ik hoop op minder berichten over hoe slecht ik ben als vriendin en meer tips hoe ik dit goed kan beginnen en uitleggen, zonder dat zij boos of verdrietig wordt. Ik wil zorgen dat het goedkomt.
Dankjewel
vrijdag 5 januari 2018 om 21:03
Ah je hebt de OP verandert.
Alles ligt nu aan je vriendin, haar vriendje en zijn vriend en de trip was door jou betaald.
Het gesprek aangaan?
Precies zoals ik in mijn allereerste post aangaf.
TIL
ER
NIET
ZO
ZWAAR
AAN
Je gaat het nog héél lastig krijgen in je leven als je 5 maanden kan zwelgen over 48 uur vakantie-dat-niet-ging-zoals-jij-wou. Leer deze les nu. Slik die drol door, app haar of ze komend weekend zin heeft in een nieuwjaars stapavond en zeg JIJ sorry voor je gedrag van de laatste tijd.Borrel erover, klaar uit!
Alles ligt nu aan je vriendin, haar vriendje en zijn vriend en de trip was door jou betaald.
Het gesprek aangaan?
Precies zoals ik in mijn allereerste post aangaf.
TIL
ER
NIET
ZO
ZWAAR
AAN
Je gaat het nog héél lastig krijgen in je leven als je 5 maanden kan zwelgen over 48 uur vakantie-dat-niet-ging-zoals-jij-wou. Leer deze les nu. Slik die drol door, app haar of ze komend weekend zin heeft in een nieuwjaars stapavond en zeg JIJ sorry voor je gedrag van de laatste tijd.Borrel erover, klaar uit!
vrijdag 5 januari 2018 om 21:03
En wat had je dan nog meer willen horen?FriendlyFace schreef: ↑05-01-2018 21:02Dit heb ik gedaan. Toen kreeg ik van haar als reactie: "Dat weet ik".
vrijdag 5 januari 2018 om 21:05
En daarmee is de kous af.FriendlyFace schreef: ↑05-01-2018 21:02Dit heb ik gedaan. Toen kreeg ik van haar als reactie: "Dat weet ik".
Zij erkent dat het een stomme actie was. Zij heeft ervan geleerd.
Nu moet jij dat accepteren. Volgende keer beter.
Het is nu werkelijk aan jou. Niet aan haar, niet aan haar vriend. Officiële hoogdravende, dramatische traanoog excuses zijn volkomen overtrokken in dit verhaal.
vrijdag 5 januari 2018 om 21:08
Wat.Wil.Je.Nog.Meer!!! Huppekee, daar heb je je erkenning!FriendlyFace schreef: ↑05-01-2018 21:02Dit heb ik gedaan. Toen kreeg ik van haar als reactie: "Dat weet ik".
Stop in hemelsnaam met dit drama zeg. JIJ gooit vriendschap weg voor twee daagjes minder leuk.
En stop met achter HAAR rug met andere vriendinnen te gaan lopen roddelen en janken hierover. Zo niet oke en infantiel.
vrijdag 5 januari 2018 om 21:12
vrijdag 5 januari 2018 om 21:14
Zeg dat je niet weet hoe te beginnen, maar dat het zo niet goed voelt dus je het moet bespreken.FriendlyFace schreef: ↑05-01-2018 21:12Mag ik ALSJEBLIEFT gewoon tips hoe ik het gesprek erover begin?
Ik kan toch niet beginnen van: "Hoi, ja het is een halfjaar geleden ofzo maar barcelona was kut".
Ik WEET dat we erover moeten praten, ik heb het geprobeerd. Ik weet alleen niet HOE.
Wat tranen erbij om het compleet te maken.
vrijdag 5 januari 2018 om 21:14
Hoe dan?FriendlyFace schreef: ↑05-01-2018 21:12Mag ik ALSJEBLIEFT gewoon tips hoe ik het gesprek erover begin?
Ik kan toch niet beginnen van: "Hoi, ja het is een halfjaar geleden ofzo maar barcelona was kut".
Ik WEET dat we erover moeten praten, ik heb het geprobeerd. Ik weet alleen niet HOE.
vrijdag 5 januari 2018 om 21:15
Toen had je ook kunnen vragen hoe jullie het leuk konden laten blijven voor jullie allemaal en wat ze er aan ging doen? TOEN lag de bal nog bij vriendin want die was de verbindende factor. Nu is er afstand en als je dat niet wil pak je de telefoon, ga je langs, app je of wat dan ook maar zoek je contact en doe je wat vriendinnen doen. Je kan wel jaren excuses blijven eisen maar de vraag is wil je gelijk krijgen of wil je je vriendin terug?FriendlyFace schreef: ↑05-01-2018 21:02Dit heb ik gedaan. Toen kreeg ik van haar als reactie: "Dat weet ik".