Extreem doorlekken
vrijdag 10 november 2017 om 01:25
Ik zit weer klaarwakker op de bank omdat de luier van zoonlief het voor de zoveelste keer niet aankon en het bed nat was. Het is zo sneu want zonder het doorlekken zou zoon elke nacht gewoon lekker doorslapen
Nu wordt hij wakker in een koud en nat bed. Het is niet dat hij heel veel drinkt of gedurende dag geen plasluiers heeft. Zoon is een buikslaper.
Ik heb al geprobeerd:
- Grotere maat Pampers. Van 5 naar 5+. Zoon weegt 15 kilo.
- Andere merken o.a. Kruidvat en Jumbo maar dat leverde ook luieruitslag op.
- Grotere maat rompers zodat de luier de ruimte heeft.
- Luier andersom aan zodat de grote kant alles op kan nemen.
- Zijn luier halverwege de nacht verwisselen lijkt niet te werken omdat we niet kunnen timen wanneer hij veel plast.
Hebben jullie tips?
Ik heb al geprobeerd:
- Grotere maat Pampers. Van 5 naar 5+. Zoon weegt 15 kilo.
- Andere merken o.a. Kruidvat en Jumbo maar dat leverde ook luieruitslag op.
- Grotere maat rompers zodat de luier de ruimte heeft.
- Luier andersom aan zodat de grote kant alles op kan nemen.
- Zijn luier halverwege de nacht verwisselen lijkt niet te werken omdat we niet kunnen timen wanneer hij veel plast.
Hebben jullie tips?
zaterdag 6 januari 2018 om 09:26
Helaas
Maat 6 heeft het een maandje volgehouden. Zoon wordt al weer een week lang wakker rond 04.00-05.00 in een natte pyjama. Het ligt denk ik echt aan het buikslapen. En het lijkt wel als of hij pas in zijn slaap helemaal ontspant en dat dan alle urine pas uit zijn blaas loopt.
Ik heb zojuist wasbare luiers besteld met 5 laagse extra absorberende inlays. Die tip kreeg ik van een vriendin waar ik de natte ellende aan vertelde.
Voor de meelezers: ik hou jullie op de hoogte
Ik heb zojuist wasbare luiers besteld met 5 laagse extra absorberende inlays. Die tip kreeg ik van een vriendin waar ik de natte ellende aan vertelde.
Voor de meelezers: ik hou jullie op de hoogte
zaterdag 6 januari 2018 om 10:11
Ik ben benieuwd naar je ervaringen.
Wij gebruikten het eerste jaar 24/24 wasbaar maar zijn toen voor de nacht overgestapt op wegwerp.
Ik was het zat om drie keer per nacht te moeten verschonen (zoontje houdt niet van natte billen, en die voel je veel beter in wasbaar).
Van anderen hoor ik dan weer heel goede ervaringen met wasbaar 's nachts.
Ik ben benieuwd hoe het jou zal bevallen.
Iig tweedelig kiezen, dat is het minste lekgevoelig. Een fleece inlegger schijnt ook te helpen om een droger gevoel te houden. Een overbroekje met dubbele lekgootjes, voldoende boosters en je komt al een heel eind.
Wij gebruikten het eerste jaar 24/24 wasbaar maar zijn toen voor de nacht overgestapt op wegwerp.
Ik was het zat om drie keer per nacht te moeten verschonen (zoontje houdt niet van natte billen, en die voel je veel beter in wasbaar).
Van anderen hoor ik dan weer heel goede ervaringen met wasbaar 's nachts.
Ik ben benieuwd hoe het jou zal bevallen.
Iig tweedelig kiezen, dat is het minste lekgevoelig. Een fleece inlegger schijnt ook te helpen om een droger gevoel te houden. Een overbroekje met dubbele lekgootjes, voldoende boosters en je komt al een heel eind.
zaterdag 6 januari 2018 om 11:02
Mijn zoontje van net 1 heeft dit ook al een hele tijd. Wij gebruiken sinds een maand de kotex night maandverband, over de breedte in de luier doen, en daar overheen een pamper broekje achterstevoren. Het randje van dit broekje goed naar binnen vouwen. Hij slaapt altijd op zn buik en met dit maandverband is hij nu elke ochtend droog (niet doorgelekt dus)
zaterdag 6 januari 2018 om 14:25
Shit dat is niet langBahcoBarbie schreef: ↑06-01-2018 09:26HelaasMaat 6 heeft het een maandje volgehouden. Zoon wordt al weer een week lang wakker rond 04.00-05.00 in een natte pyjama. Het ligt denk ik echt aan het buikslapen. En het lijkt wel als of hij pas in zijn slaap helemaal ontspant en dat dan alle urine pas uit zijn blaas loopt.
Voor de meelezers: ik hou jullie op de hoogte![]()
Ik hoop dat je lang vooruit kunt met de wasbare luiers. Doe je die als extra bij in de wegwerp luiers of alleen wasbare luier voor ‘s nachts?
Hier gaat het de laatst tijd goed, helaas komt dit omdat zoon elke nacht een paar uur wakker is en ik hem dus veschoon tussendoor *gaap*
maandag 8 januari 2018 om 07:22
Ik hoop dat de wasbare luiers werken! Ik hoor veel goede verhalen over de nachtluiers van Anavy.
Bij wasbare luiers gebruik je inleggers/boosters. Als je kindje nog steeds doorlekt, kun je dus een extra booster toevoegen
.
Deze inleggers heb je van verschillende materialen. Bamboe bijvoorbeeld neemt heel veel op, maar wel langzaam. Andere materialen (microvezel, katoen...) nemen minder op, maar weer sneller. Ik hoop dat je een combinatie vindt die goed werkt!
Bij wasbare luiers gebruik je inleggers/boosters. Als je kindje nog steeds doorlekt, kun je dus een extra booster toevoegen
Deze inleggers heb je van verschillende materialen. Bamboe bijvoorbeeld neemt heel veel op, maar wel langzaam. Andere materialen (microvezel, katoen...) nemen minder op, maar weer sneller. Ik hoop dat je een combinatie vindt die goed werkt!
maandag 8 januari 2018 om 08:05
Ik ben ook heel benieuwd of het gaat werken
Ik heb er verschillende boosters bij besteld van hennep, katoen, microfiber, bamboo en de luier zelf is gevoerd met bamboo. We gaan het gewoon proberen
Stiekem hoop ik dat die wasbare luiers het zo goed doen dat manlief zijn veto tegen wasbare luiers intrekt. We hadden ieder een veto bij het uitzoeken van babyspullen en hij heeft de zijne hier voor gebruikt. Maar inmiddels wil hij ook wel dat zoon droog blijft s nachts dus wilde hij het voor de nacht wel proberen.
Stiekem hoop ik dat die wasbare luiers het zo goed doen dat manlief zijn veto tegen wasbare luiers intrekt. We hadden ieder een veto bij het uitzoeken van babyspullen en hij heeft de zijne hier voor gebruikt. Maar inmiddels wil hij ook wel dat zoon droog blijft s nachts dus wilde hij het voor de nacht wel proberen.
maandag 8 januari 2018 om 13:46
woensdag 10 januari 2018 om 21:39
Nee nog niet. Ik heb een paar meebesteld met spullen van aliexpress dus dat duurt zo’n 18 dagen voor het binnen is.
Voor de meelezers: bestel niet blind de goedkoopste wasbare luiers van AE. Lees eerst wat reviews en bloggers. Ik kwam van één van de goedkoopste een review tegen met ‘zelfs mijn vergiet houdt meer tegen’
Voor de meelezers: bestel niet blind de goedkoopste wasbare luiers van AE. Lees eerst wat reviews en bloggers. Ik kwam van één van de goedkoopste een review tegen met ‘zelfs mijn vergiet houdt meer tegen’
donderdag 11 januari 2018 om 09:43
Maar jij drinkt toch ook bij dorst? Tenminste ik drink zelf ook de hele dag door water.Koffiekop schreef: ↑11-01-2018 07:57Even vanuit een heel ander perspectief: hoeveel drinkt je kind gedurende de dag?
Wij hadden dit probleem ook met de jongste, de grootste luiers tegenaan gegooid, niks hielp maar het viel ons op dat hij ook wel veel water dronk. Hij had de hele dag bechikkkng over een beker en dronk daar constant van. Toen om een hele andere reden bij de kinderarts geweest en dit ook aangekaart, die zei dat de hele dag door water drinken niet nodig is, bij elke maaltijd een beker is voldoende. Normaal is 500- max (!) 750 ml per dag
Sindsdien alleen maar water bij de maaltijden en een half bekertje voor het slapen en kind
heeft nooit meer doorgelekt... Dus, misschien ook iets om naar te kijken.
donderdag 11 januari 2018 om 10:14
Dag BahcoBarbie,
Heb je er weleens aan gedacht dat je zoontje het te koud kan hebben? wij hadden dit vorige winter ook. En toen kwam ik ergens op internet de tip tegen dat als kinderen het net te koud hebben dat ze ook meer gaan plassen..
Onze zoon is echt overdag helemaal geen koukleum dus daar had ik echt niet aan gedacht.. Maar nu heeft die het volgende aan 's nachts.. Romper lange mouw, dikke pyjama, winter slaapzak en een dekbedje (waar die overigens niet altijd goed onder blijft).. Dus het is echt mega veel maar nu lekt die bijna nooit meer door..
Geen idee of je er iets aan hebt maar denk deel het maar hier
Heb je er weleens aan gedacht dat je zoontje het te koud kan hebben? wij hadden dit vorige winter ook. En toen kwam ik ergens op internet de tip tegen dat als kinderen het net te koud hebben dat ze ook meer gaan plassen..
Onze zoon is echt overdag helemaal geen koukleum dus daar had ik echt niet aan gedacht.. Maar nu heeft die het volgende aan 's nachts.. Romper lange mouw, dikke pyjama, winter slaapzak en een dekbedje (waar die overigens niet altijd goed onder blijft).. Dus het is echt mega veel maar nu lekt die bijna nooit meer door..
Geen idee of je er iets aan hebt maar denk deel het maar hier
donderdag 11 januari 2018 om 11:00
Het drinken kan ook een gewoonte zijn. Drinken omdat je de beschikking hebt over water. Het kan zeker geen kwaad om daar eens naar te kijken. Zelf drink ik in de winter veel minder water dan in de zomer.
vrijdag 9 februari 2018 om 23:13
Nou hier een update van TO
Inmiddels heb ik 3 verschillende wasbare luiers geprobeerd van verschillende materialen en inlays.
Alle drie gaven een zeik en zeiknat kind, slaapzak en bed
We gaan maar weer verder met de andere tips. Nieuwe tips zijn van harte welkom.
Overigs drinkt hij niet de hele dag door. Hij heeft nooit met een eigen beker rondgelopen maar drinkt aan tafel uit een glas. En als hij dorst heeft gaat hij bij de kraan staan en brult "WATERRR!". Dan krijgt hij een glas water en drinkt er wat uit.
Alle drie gaven een zeik en zeiknat kind, slaapzak en bed
Overigs drinkt hij niet de hele dag door. Hij heeft nooit met een eigen beker rondgelopen maar drinkt aan tafel uit een glas. En als hij dorst heeft gaat hij bij de kraan staan en brult "WATERRR!". Dan krijgt hij een glas water en drinkt er wat uit.
zaterdag 10 februari 2018 om 07:46
BahcoBarbie schreef: ↑10-02-2018 00:07Jups. Dat leverde een nat bed + man die in de nacht niet snapte hoe hij de luier open moest krijgen![]()
Ik zie het helemaal voor me!
Vervelend probleem zeg.
zaterdag 10 februari 2018 om 08:03
Ik heb aan het begin van dit topic mee gelezen en ook flink gegoogled. Want zelfde probleem. Dus misschien is de tip al gegeven.
Maar ik las op internet de tip om een grotere luier op de normale wijze aan te doen. In ons geval 4+. Is eigenlijk niet groter maar absorbeert meer. En dan daaroverheen een luier achterstevoren. Die laatste is gewoon een maat 4 luier. Werkt helemaal top. Vanaf het begin. Terwijl hij ook groot en deels op zijn buik ligt.
Het leek mij eerst zonde. Maar die buitenste luier blijft altijd droog dus die doen we dan na de eerste verschoon ronde aan.
Maar ik las op internet de tip om een grotere luier op de normale wijze aan te doen. In ons geval 4+. Is eigenlijk niet groter maar absorbeert meer. En dan daaroverheen een luier achterstevoren. Die laatste is gewoon een maat 4 luier. Werkt helemaal top. Vanaf het begin. Terwijl hij ook groot en deels op zijn buik ligt.
Het leek mij eerst zonde. Maar die buitenste luier blijft altijd droog dus die doen we dan na de eerste verschoon ronde aan.
zaterdag 10 februari 2018 om 08:10