Het leed dat Tinder (etc.) heet
woensdag 3 januari 2018 om 22:55
Worden jullie ook zo moe van dat online daten? Ik ben nu zo'n 10 maanden single na een hele lange relatie en in het begin vond ik het allemaal reuze spannend en leuk. Maar de laatste tijd lijkt het of ik steeds sneller en vaker teleurgesteld wordt door al die mannen.
In mijn hoofd heb ik het idee dat het toch niet zo moeilijk moet zijn om iemand te vinden die echt goed bij me past en waar ik het mee wil proberen. Maar ik denk dat ik me daarin toch vergis.
Mijn vorige relatie heeft bijna 8 jaar geduurd, en pas nu dat ik merk hoe lastig het is om iemand te vinden die echt bij me past besef ik hoe bijzonder dat is geweest. Dat je 8 jaar lang lief en leed met een en dezelfde persoon kan delen.
Toen ik net single was genoot ik juist van alle mannelijke aandacht die ik kreeg via Tinder, Happn etc. Daar was zeker geen gebrek aan! Maar na een x aantal dates (waarvan het merendeel eindigde tussen de lakens) brokkelt mijn hoop steeds iets meer af. Natuurlijk, ik overdrijf vast want ben nog helemaal niet zo lang single en dingen als 'you can't hurry love'.
Eigenlijk ben ik ook vooral benieuwd naar jullie Tinder/online-date-ervaringen. Met welk doel installeerden jullie die apps? Is eruit gekomen wat je gehoopt had? Of heb je misschien een tijd online gedate en ben je toen gestopt omdat het in real life gewoon beter werkt?
Ben benieuwd naar jullie verhalen!
In mijn hoofd heb ik het idee dat het toch niet zo moeilijk moet zijn om iemand te vinden die echt goed bij me past en waar ik het mee wil proberen. Maar ik denk dat ik me daarin toch vergis.
Mijn vorige relatie heeft bijna 8 jaar geduurd, en pas nu dat ik merk hoe lastig het is om iemand te vinden die echt bij me past besef ik hoe bijzonder dat is geweest. Dat je 8 jaar lang lief en leed met een en dezelfde persoon kan delen.
Toen ik net single was genoot ik juist van alle mannelijke aandacht die ik kreeg via Tinder, Happn etc. Daar was zeker geen gebrek aan! Maar na een x aantal dates (waarvan het merendeel eindigde tussen de lakens) brokkelt mijn hoop steeds iets meer af. Natuurlijk, ik overdrijf vast want ben nog helemaal niet zo lang single en dingen als 'you can't hurry love'.
Eigenlijk ben ik ook vooral benieuwd naar jullie Tinder/online-date-ervaringen. Met welk doel installeerden jullie die apps? Is eruit gekomen wat je gehoopt had? Of heb je misschien een tijd online gedate en ben je toen gestopt omdat het in real life gewoon beter werkt?
Ben benieuwd naar jullie verhalen!
vrijdag 5 januari 2018 om 23:02
Nope....dat kan je helaas niet zien.Flaffy schreef: ↑05-01-2018 21:41Kun je op Tinder zien wanneer iemand voor het laatste online is geweest?
Ik weet dat dit 3 jaar geleden ofzo wel kon, maar ik dacht nu niet meer.
Iemand die ik leuk vind negeert me namelijk op whatsapp en ik weet dat hij op Tinder zit.. dus ik wil even weten of hij daar misschien online is ofzo. :''D
(heb zelf geen account op het moment)
zaterdag 6 januari 2018 om 01:16
Hmm, jammer. Die functie hadden ze wel mogen behouden.
zaterdag 6 januari 2018 om 09:08
Update: hij appte me gisteren met allemaal voorstellen om naar de film en uiteten te gaan en hoeveel zin hij daarin had. En nu weet ik écht niet hoe ik hem duidelijk moet gaan maken dat t voor mij niet meer hoeft...toch maar via de app!?chocolatenight schreef: ↑05-01-2018 13:12Edit: ik was dus de afgelopen weken aan het daten met een man waarvan ik echt dacht dat het iets kon worden. Na een date of drie merkte ik dat hij het niet was voor me. Misschien dat hij opeens het gevoel had helemaal zichzelf te kunnen zijn bij me, maar ik vond hem op date vier en vijf echt anders, en dan bedoel ik dat negatief (hopelijk niet omdat hij me had 'veroverd' in bed en dus geen moeite meer wilde doen). Ontzettend bijdehand, overal een felle en sterke mening over, praat veel en luistert niet heel goed. Met andere woorden: niet mijn type.
Nu wil ik er mee stoppen en hem zeggen dat ik niet verder wil daten. Dat vind ik lastig omdat hij wel interesse toont om weer af te spreken. Misschien dat hier mannen zijn die het van hun kant kunnen belichten: is het beter zoiets op de app direct af te kappen door heel eerlijk te zijn, of beter afspreken ergens en een 'exit'-gesprek te voeren? Als het één date geweest was zonder seks dan zou ik het via de app doen, maar na een aantal dates waarvan we ook echt activiteiten hebben ondernomen vraag ik me af of je zoiets dan niet in face-to-face moet doen.
zaterdag 6 januari 2018 om 09:21
Waarom niet? Het is misschien wat onpersoonlijk, maar je wilt ook echt geen tijd meer in hem steken. Dus wel zo efficiënt. En indien nodig kun je er de toelichting bij zetten die je hier ook gebruikte. Pijnlijk, maar duidelijk. Wellicht helpt het hem bij een volgende match.chocolatenight schreef: ↑06-01-2018 09:08Update: hij appte me gisteren met allemaal voorstellen om naar de film en uiteten te gaan en hoeveel zin hij daarin had. En nu weet ik écht niet hoe ik hem duidelijk moet gaan maken dat t voor mij niet meer hoeft...toch maar via de app!?
zaterdag 6 januari 2018 om 11:02
jojojanneke schreef: ↑06-01-2018 09:40Dat daten is niet gratis . Wat betalen jullie er zoal voor een is dat per maand of per week?
Alvast bedankt voor het antwoord.
Het kan ook per uur.
zaterdag 6 januari 2018 om 11:24
Niks nakkes nada...jojojanneke schreef: ↑06-01-2018 09:40Dat daten is niet gratis . Wat betalen jullie er zoal voor een is dat per maand of per week?
Alvast bedankt voor het antwoord.
zaterdag 6 januari 2018 om 16:11
Fluttershy: ik heb zo gelachen om jouw reactie. Nooit bij stil gestaan. Vandaar dat al die vrouwen nooit een cocktail met mij wilden drinken op een zwoele zomeravond
Violetta: Dat klinkt leuk! Hoewel het soms lastig is als je iemand echt leuk vind, just go with the flow. En herkenbaar wat je zegt over single zijn.
Hier is het relaxed. Paar leuke gesprekken op Tinder maar nog geen concrete actie. Ik heb geen haast. Vind het wel prima zo.
Violetta: Dat klinkt leuk! Hoewel het soms lastig is als je iemand echt leuk vind, just go with the flow. En herkenbaar wat je zegt over single zijn.
Hier is het relaxed. Paar leuke gesprekken op Tinder maar nog geen concrete actie. Ik heb geen haast. Vind het wel prima zo.
zaterdag 6 januari 2018 om 16:16
Ik vind dit eerlijk gezegd een beetje akward.
Als iemand via de app, of waar dan ook, niet reageert dan kan je er vanuit gaan dat hij geen interesse meer heeft.
Wat is voor jou de toegevoegde waarde om te weten of hij op Tinder online is geweest?
Om hem er mee te confronteren?
Ik krijg hier een controlerend gevoel bij.
zaterdag 6 januari 2018 om 16:18
Eens!ikBedoelHetGoed schreef: ↑06-01-2018 09:21Waarom niet? Het is misschien wat onpersoonlijk, maar je wilt ook echt geen tijd meer in hem steken. Dus wel zo efficiënt. En indien nodig kun je er de toelichting bij zetten die je hier ook gebruikte. Pijnlijk, maar duidelijk. Wellicht helpt het hem bij een volgende match.
Chocolate, hoe is het afgelopen?
zaterdag 6 januari 2018 om 16:38
Gewoon een nette respectvolle app sturen zou ik doen. Jullie hebben geen maandenlange/jarenlange relatie toch? Beter even kort afkappen, dat vond ik zelf fijner dan ghosten.
Jojojojanneke : ik nam voor een lunch en drankjes 50 euro eigen geld mee, maar in praktijk betaalden de mannen meestal, zelfs als ik met nadruk wilde splitten omdat ik geen interesse had in een vervolg. Meer dan parkeergeld heeft het me dus nooit gekost.
Jojojojanneke : ik nam voor een lunch en drankjes 50 euro eigen geld mee, maar in praktijk betaalden de mannen meestal, zelfs als ik met nadruk wilde splitten omdat ik geen interesse had in een vervolg. Meer dan parkeergeld heeft het me dus nooit gekost.
zaterdag 6 januari 2018 om 16:47
Ja, lach maar, ik had er echt zo een.Knapuiltje schreef: ↑06-01-2018 16:11Fluttershy: ik heb zo gelachen om jouw reactie. Nooit bij stil gestaan. Vandaar dat al die vrouwen nooit een cocktail met mij wilden drinken op een zwoele zomeravond![]()
Ik was nog wat groener in internetdaten en ik kon echt niet op zaterdagavond. Werd hij ronduit kwaad om mijn suggestie voor zondagochtend. Want op zondagochtend kon je niks doen... Ik had al lang gezegd dat ik een relatie wilde en geen seksdates, dus ik vond dat we op elke willekeurige dag en tijdstip elkaar beter konden leren kennen. Maar het hoefde niet meer, ik was zo wantrouwig volgens hem
Toen ik na mijn eerste Tinderrelatie weer online ging stond hij er nog op
zaterdag 6 januari 2018 om 18:06
Oww jee, dan is mijn huidige date, die ik morgen voor de tweede x zie, echt wel okfluttershy schreef: ↑06-01-2018 16:47Ja, lach maar, ik had er echt zo een.![]()
Ik was nog wat groener in internetdaten en ik kon echt niet op zaterdagavond. Werd hij ronduit kwaad om mijn suggestie voor zondagochtend. Want op zondagochtend kon je niks doen... Ik had al lang gezegd dat ik een relatie wilde en geen seksdates, dus ik vond dat we op elke willekeurige dag en tijdstip elkaar beter konden leren kennen. Maar het hoefde niet meer, ik was zo wantrouwig volgens hem![]()
Toen ik na mijn eerste Tinderrelatie weer online ging stond hij er nog op![]()
Vorige x wilde hij op zaterdag om 11u sochtends afspreken, en morgen vroeg in de middag, niet thuis maar koffie, film, wandelen enz.
Heeft ie 2 x duidelijk gezegd, dat hij uit is op serieus, zeker geen ONS, mjah dat zijn enkel woorden.
Gedraagt ie zich echter ook naar heb ik een vermoeden.
Knapuiltje: kan idd eng zijn, iemand leuk vinden, maar slow down, ik zie hem morgen pas voor de 2e x, ik heb echt nog geen verwachtingen en ik ken hem net...
Ik heb geen zin meer om hard van stapel te lopen en te gaan pushen.
zaterdag 6 januari 2018 om 18:28
Ik heb hem net gebeld en ben eerlijk geweest. Gezegd dat ik ons toch niet zo'n goede match vond. Prima zo, mooie middenweg tussen face-to-face en een appje. Maar pfff...ik heb me hier behoorlijk druk om gemaakt, ubergevoelige trut dat ik dr ben
zaterdag 6 januari 2018 om 18:38
Ik heb wel eens een date gehad op dinsdagochtend..kop koffie en stukje wandelen. Wilde hij de bosjes influttershy schreef: ↑05-01-2018 15:53Knapuiltje : ik ging graag lunchen. Liefst op zondag vroeg op de middag ofzo. Had ik gelijk de heren gefilterd die per se op zaterdagavond een cocktail wilden gaan drinken in hun woonplaats (alsof ik vanonder een steen kom...)
Ik heb wel het idee dat de mannen tindermoe zijn ofzo..heb nu binnen een paar dagen best wel wat matches, heb expres eens niet heel erg op uiterlijk gelet maar ook de 'normale' huis- tuin en keukenmannen geliked. En ze praten gewoon niet! Een enkele begint wel een gesprek maar zegt dan: hee sexy.
En ja, ik kan ook zelf beginnen met een gesprek, maar dat past niet bij me.
zaterdag 6 januari 2018 om 21:34
Heb welgeteld 3 dagen Tinder gehad en daarna verwijderd. Ik vond het een vleeskeuring. Niet voor mij weggelegd. Ga geregeld stappen of naar verjaarden dus hoop dat uiteindelijk iemand tegen te komen.
Maar eerst, zoals vele hier ook vertellen, eerst gelukkig met mezelf zijn en worden en een relatie is dan een mooie toevoeging aan mijn leven
Maar eerst, zoals vele hier ook vertellen, eerst gelukkig met mezelf zijn en worden en een relatie is dan een mooie toevoeging aan mijn leven
zaterdag 6 januari 2018 om 21:37
chocolatenight schreef: ↑06-01-2018 18:28Ik heb hem net gebeld en ben eerlijk geweest. Gezegd dat ik ons toch niet zo'n goede match vond. Prima zo, mooie middenweg tussen face-to-face en een appje. Maar pfff...ik heb me hier behoorlijk druk om gemaakt, ubergevoelige trut dat ik dr ben![]()
Netjes opgelost! Hier heeft hij ook wat aan.
Je kunt beter gelijk eerlijk zijn.
zaterdag 6 januari 2018 om 21:48
Dit vind ik echt kansloosfluttershy schreef: ↑06-01-2018 16:47Ja, lach maar, ik had er echt zo een.![]()
Ik was nog wat groener in internetdaten en ik kon echt niet op zaterdagavond. Werd hij ronduit kwaad om mijn suggestie voor zondagochtend. Want op zondagochtend kon je niks doen... Ik had al lang gezegd dat ik een relatie wilde en geen seksdates, dus ik vond dat we op elke willekeurige dag en tijdstip elkaar beter konden leren kennen. Maar het hoefde niet meer, ik was zo wantrouwig volgens hem![]()
Toen ik na mijn eerste Tinderrelatie weer online ging stond hij er nog op![]()
Wat een rare mensen kan je toch tegen komen tijdens het daten.
1 date zal ik nooit vergeten.
Leuke vrouw, intelligent enz.
Afgesproken op terrasje om wat te gaan drinken. Zegt ze opeens tussen neus en lippen door o ja, mijn zus en haar vriend zijn ook wel benieuwd naar je. Wijst ze naar het tafeltje achter ons, zaten ze dan
En dan ook nog even naar me toe komen om zich voor te stellen en mij uitgebreid te keuren.
Ik wou toen al weg, maar toen begon ze opeens haar eisenlijst op tafel te leggen; ik wil binnen zoveel jaar trouwen en jij moet zus en zo zijn.
Nou dacht het niet. Heb de date afgekapt en niks meer laten horen
Belde ze me op waarom ik haar niet voor een 2e date had gevraagd
zaterdag 6 januari 2018 om 21:54
Klopt. Ook voor mannen is Tinder een vermoeiende zaak. Er zijn maar weinig vrouwen die een leuk, spontaan gesprek aangaan. En steeds maar aandacht pompen, dat is hard werken.Fizzyhideous schreef: ↑06-01-2018 18:38Ik heb wel eens een date gehad op dinsdagochtend..kop koffie en stukje wandelen. Wilde hij de bosjes in![]()
Ik heb wel het idee dat de mannen tindermoe zijn ofzo..heb nu binnen een paar dagen best wel wat matches, heb expres eens niet heel erg op uiterlijk gelet maar ook de 'normale' huis- tuin en keukenmannen geliked. En ze praten gewoon niet! Een enkele begint wel een gesprek maar zegt dan: hee sexy.
En ja, ik kan ook zelf beginnen met een gesprek, maar dat past niet bij me.
zaterdag 6 januari 2018 om 22:29
Fizzyhideous schreef: ↑06-01-2018 18:38Ik heb wel eens een date gehad op dinsdagochtend..kop koffie en stukje wandelen. Wilde hij de bosjes in![]()
Wat ontzettend fout...
Chocolate: waarom praat je jezelf naar beneden? Je bent toch niet van ijzer? Iemand afwijzen is bijna net zo vervelend als afgewezen worden.
Je hebt tenminste nog initiatief genomen om ff te melden dat je niet verder wil.
Ik heb er ook een aantal gehad die dat pas zeiden nadat ik wilde weten waar ik aan toe was. (Sorry dat ik dit ga zeggen maar er zijn zoveel onhandige of eigenlijk gewoon stomme mannen dat ik soms echt niet snap waarom ik hetero ben..
Barnabas: sorry dat ik misschien een beetje direct ga zijn, ik zat eerst ook met dat idee op Tinder, als dat je verwachting is ga je echt veel teleurgesteld worden.
Verwacht er echt niet te veel van. Mensen leren kennen, beetje lol maken en maar zien hoe en wat.
Ik weet uit ervaring dat je anders vooral erg gefrustreerd gaat worden van Tinder.
(Waar ik nu ook al tijdje niet meer op zit ivm leuke match met wie ik morgen dus weer mee afgesproken heb)
Ik had toen ik nog wel weer ff op Tinder zat nog een leuke, was een duidelijke klik, alleen hij zat enorm moeilijk te doen over toevoegen ivm Whatsapp.
Date regels zijn stom, maar als iemand moeilijk doet over Whatsapp maar wel wil afspreken, dat vind ik echt een beetje raar. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik geen zin meer heb in mensen die moeilijk doen. Niet in RL maar ook niet op Tinder.
Dikke doei.
Echt hij deed zo raar over me toevoegen, hij vergat het steeds, was druk blablabla.
Overdrijf ik erg als ik dat raar vind en niet helemaal vertrouw?
anoniem_361676 wijzigde dit bericht op 06-01-2018 22:46
38.52% gewijzigd
zaterdag 6 januari 2018 om 22:41
Knapuiltje schreef: ↑06-01-2018 21:48Dit vind ik echt kansloos![]()
Wat een rare mensen kan je toch tegen komen tijdens het daten.
1 date zal ik nooit vergeten.
Leuke vrouw, intelligent enz.
Afgesproken op terrasje om wat te gaan drinken. Zegt ze opeens tussen neus en lippen door o ja, mijn zus en haar vriend zijn ook wel benieuwd naar je. Wijst ze naar het tafeltje achter ons, zaten ze dan![]()
En dan ook nog even naar me toe komen om zich voor te stellen en mij uitgebreid te keuren.
Ik wou toen al weg, maar toen begon ze opeens haar eisenlijst op tafel te leggen; ik wil binnen zoveel jaar trouwen en jij moet zus en zo zijn.
Nou dacht het niet. Heb de date afgekapt en niks meer laten horen![]()
Belde ze me op waarom ik haar niet voor een 2e date had gevraagdging ze helemaal tekeer tegen me en me de date etiquette uitleggen. Kansloos. Was zo getraumatiseerd van deze date dat ik maanden niet meer gedate heb
![]()
Gedsie, wat heb ik vergeleken met jullie saaie dates gehad zeg, zal morgen maar ff flink fout doen en de beesten uithangen
zondag 7 januari 2018 om 00:44
O nee, ik heb eigenlijk totaal niet het gevoel dat ik daar m'n "ware" ga ontmoeten. Ik ouwehoer maar wat op Tinder en ben al heel wat illusies armer. Het is leuk voor je ego, maar verder niet.Violettavalerie82 schreef: ↑06-01-2018 22:29
Barnabas: sorry dat ik misschien een beetje direct ga zijn, ik zat eerst ook met dat idee op Tinder, als dat je verwachting is ga je echt veel teleurgesteld worden.
Verwacht er echt niet te veel van. Mensen leren kennen, beetje lol maken en maar zien hoe en wat.
Ik weet uit ervaring dat je anders vooral erg gefrustreerd gaat worden van Tinder.