Op wintersport met baby
zondag 7 januari 2018 om 11:07
Aan het eind van de maand gaan we met onze dochter van dan 4 maanden naar Oostenrijk. Aangezien mijn hoofd op dit moment van alle kanten overloopt ben ik bang dat ik het een en ander vergeet. Voor nu staat op de paklijst:
- kleding
- kinderwagen en maxi-cosi
- campingbedje + eigen matrasje + beddengoed (geen babybedjes in de accommodatie en het matrasje wat bij het campingbedje hoort is extreem dun)
- winterzak (kan zowel in kinderwagen als maxi-cosi)
- verzorgingsproducten & zonnebrandcreme
- babyzonnebril
- 2 slaapzakken
- 2 pakken poedermelk (ze reageert nogal heftig op andere merken)
Ik heb het gevoel dat ik wat vergeet maar ik heb werkelijk geen idee wat...
- kleding
- kinderwagen en maxi-cosi
- campingbedje + eigen matrasje + beddengoed (geen babybedjes in de accommodatie en het matrasje wat bij het campingbedje hoort is extreem dun)
- winterzak (kan zowel in kinderwagen als maxi-cosi)
- verzorgingsproducten & zonnebrandcreme
- babyzonnebril
- 2 slaapzakken
- 2 pakken poedermelk (ze reageert nogal heftig op andere merken)
Ik heb het gevoel dat ik wat vergeet maar ik heb werkelijk geen idee wat...
"Nee" is ook een antwoord.

zondag 7 januari 2018 om 11:15
zondag 7 januari 2018 om 11:15
Volgens mij is je lijstje prima. Gewoon matras in een campingbedje wordt afgeraden. https://www.veiligheid.nl/kinderveiligh ... campingbed
En verder is erin Oostenrijk ook van alles te koop voor baby's.
En verder is erin Oostenrijk ook van alles te koop voor baby's.

zondag 7 januari 2018 om 11:21
zondag 7 januari 2018 om 11:25
Heb ik ook standaard bij me. Kun je overal een fles maken.MwTheelepel schreef: ↑07-01-2018 11:21Een thermoskan met gekookt water en een fles koud water om onderweg flesjes te maken. Je moet er niet aan denken dat je in een enorme file staat en je dochter moord en brand krijst van de honger terwijl je nergens een fles kunt opwarmen.
Vorige week was ik ook erg blij dat ik zetpillen mee had. Vergeet haar zorgpas niet.
zondag 7 januari 2018 om 11:48

zondag 7 januari 2018 om 13:15
Bij prenatal heb je inklapbare matrassen met reishoes. Een eigen matras meenemen is erg veel gedoe en neemt veel ruimte in. Zo'n klapmatras is prima en je kunt het nog eens vaker gebruiken.
In de auto 2 poedertorens met voeding (altijd genoeg voor een lange reis).
Een reisapotheek voor jezelf en je kind. Ik zit liever niet midden in de nacht of ingesneeuwd zonder medicatie... ga vooraf even langs de drogist en haal van alles. Kost in Nederland niets (in het buitenland soms veel meer!) En je kunt het hier ook nog gebruiken. Zetpillen, thermometers, nectosyl, luuf, neusspray etc.
Haal de onderste stoffen mand van je kinderwagen. Die dingen zijn niet gemaakt op extreme sneeuw en veel zout (krijg he kringen van).
In de auto 2 poedertorens met voeding (altijd genoeg voor een lange reis).
Een reisapotheek voor jezelf en je kind. Ik zit liever niet midden in de nacht of ingesneeuwd zonder medicatie... ga vooraf even langs de drogist en haal van alles. Kost in Nederland niets (in het buitenland soms veel meer!) En je kunt het hier ook nog gebruiken. Zetpillen, thermometers, nectosyl, luuf, neusspray etc.
Haal de onderste stoffen mand van je kinderwagen. Die dingen zijn niet gemaakt op extreme sneeuw en veel zout (krijg he kringen van).

zondag 7 januari 2018 om 13:40

zondag 7 januari 2018 om 14:16
Dat wordt ten stelligste afgeraden. De bak laat geen lucht/zuurstof door aan de zijkanten en een kindje daar langere tijd in laten slapen verhoogt het risico op wiegendood.coravanmora schreef: ↑07-01-2018 11:15Als je weinig ruimte in de auto hebt: kan je baby niet in de kinderwagenbak slapen? Dat deed ik met die van mij toen ze nog zo jong waren. Bak van de wagen halen en op de grond zetten naast mijn bed. Konden ze ook gewoon doorpitten als we van buiten kwamen.
zondag 7 januari 2018 om 17:09
Ik heb een inklapbaar wiegje, erg fijn. Dat laat inderdaad wel lucht door aan de zijkanten. Wagenbak is idd niet luchtdoorlatend.