Jongensnamen topic
donderdag 4 januari 2018 om 21:06
Tieszucchini schreef: ↑04-01-2018 19:37Ik ben nog maar net zwanger, maar we zijn al wel een tijdje over namen aan het nadenken. We zijn tot de conclusie gekomen dat een jongensnaam kiezen toch wel echt heel moeilijk is.
Een aantal namen die ik leuk vind, maar die het om de één of andere reden niet worden (past niet bij achternaam, al een bekende die zo heet, negatieve associatie):
- Noud
- Siem
- Gijs
- Mats
- Mick
Jullie nog ideeën?
Bram
Teun
Lars
Guus
Loek
Mees
Moos
Mart
Lex
Niels
Niek
Thijs
Stijn
Sam
Simon
Rien
Finn
Joep
Job
Life is short. Smile while you still have teeth.
donderdag 4 januari 2018 om 21:07
Tijnzucchini schreef: ↑04-01-2018 19:37Ik ben nog maar net zwanger, maar we zijn al wel een tijdje over namen aan het nadenken. We zijn tot de conclusie gekomen dat een jongensnaam kiezen toch wel echt heel moeilijk is.
Een aantal namen die ik leuk vind, maar die het om de één of andere reden niet worden (past niet bij achternaam, al een bekende die zo heet, negatieve associatie):
- Noud
- Siem
- Gijs
- Mats
- Mick
Jullie nog ideeën?
Dirk
Bram
Mas
Jorn
Nick
Krijn
Stan
Stef
Niek
Cas
Pim
Sam
Mart
Mees
Laut
Nard
Tim
Ik spreek toch geen Chinees?!
donderdag 4 januari 2018 om 21:08
donderdag 4 januari 2018 om 21:15
BenjaminGizimo schreef: ↑02-01-2018 20:32Dames ik heb jullie hulp nodig. Ik ben zwanger van ons 2e kindje en inmiddels weten we dat het een jongen is. Een naam vinden blijkt erg lastig.
Het liefst wil ik een krachtige nederlandse naam en niet op "te" of "de" eindigend. (Geen Fedde ofzo al is dit wel een krachtige naam zoals ik bedoel)
Ik denk zelf nu aan Lucas, Bastiaan of Ruben maar hier is mijn man nog niet van ondersteboven.
Alle ideeën zijn welkom. Alvast bedankt!
Hugo
Onno
Julian
Victor
Oscar
Jeroen
Thomas
Robin
Erik
Daniël
donderdag 4 januari 2018 om 23:00
donderdag 4 januari 2018 om 23:05
Wat vind je van Sebas?Gizimo schreef: ↑02-01-2018 20:32Dames ik heb jullie hulp nodig. Ik ben zwanger van ons 2e kindje en inmiddels weten we dat het een jongen is. Een naam vinden blijkt erg lastig.
Het liefst wil ik een krachtige nederlandse naam en niet op "te" of "de" eindigend. (Geen Fedde ofzo al is dit wel een krachtige naam zoals ik bedoel)
Ik denk zelf nu aan Lucas, Bastiaan of Ruben maar hier is mijn man nog niet van ondersteboven.
Alle ideeën zijn welkom. Alvast bedankt!
zaterdag 6 januari 2018 om 20:06
Rowan
Toby
Robin
Jonah
Aiden
Benja
Owen
zondag 7 januari 2018 om 15:09
Dames, willen jullie met ons meedenken?
Ik ben zwanger van onze derde jongen, we hebben al twee jongens, T.ies en J.ent. We vinden het zo lastig, twee jongensnamen vond ik al een enorme uitdaging (meisjesnamen vinden wij veel makkelijker), laat staan een derde naam...
We komen er totaal niet uit, we zoeken eigenlijk een naam in de lijn van J.ent; een net wat apartere korte Nederlandse naam. Ik vind Faas een kanshebber, maar mijn man denkt aan een vaas
. Man vindt Siem leuk, ik vind dat te saai.
Andere namen die we wel leuk vinden, maar het niet gaan worden;
Gijs, Rein, Sil, Fedde, Guus, Maas, Wout, Noud en Sieb.
Ik hoop dat jullie ideeën hebben, dankjewel alvast!
Ik ben zwanger van onze derde jongen, we hebben al twee jongens, T.ies en J.ent. We vinden het zo lastig, twee jongensnamen vond ik al een enorme uitdaging (meisjesnamen vinden wij veel makkelijker), laat staan een derde naam...
We komen er totaal niet uit, we zoeken eigenlijk een naam in de lijn van J.ent; een net wat apartere korte Nederlandse naam. Ik vind Faas een kanshebber, maar mijn man denkt aan een vaas
zondag 7 januari 2018 om 17:28
BerntLilou17 schreef: ↑07-01-2018 15:09Dames, willen jullie met ons meedenken?
We komen er totaal niet uit, we zoeken eigenlijk een naam in de lijn van J.ent; een net wat apartere korte Nederlandse naam. Ik vind Faas een kanshebber, maar mijn man denkt aan een vaas. Man vindt Siem leuk, ik vind dat te saai.
Nand
Hidde
Jelte
Raaf
Mats
Roel
Bram
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
zondag 7 januari 2018 om 19:05
Ik meld me hier ook voor een jongensnaam! Ik ben nu nog maar 3 maanden ver dus geslacht is nog niet gekend, maar we zijn toch al op zoek naar wat geschikte namen! Een meisjesnaam blijkt niet zo moeilijk te zijn, hierin komen we eigenlijk heel goed overeen! Echter, een jongensnaam blijkt moeilijker!
Mijn man is van Turkse afkomst en we willen beiden een (toch wel moderne) naam die zowel in NL als in Turkije makkelijk uit te spreken en verstaanbaar is.
Mijn man zijn achternaam begint met een 'S', waardoor namen die eindigen op een S moeilijker uit te spreken zijn, wat we jammer vinden want er zijn veel mooie jongensnamen die eindigen op een S.. Een dubbele naam zou daarvoor wel een oplossing kunnen bieden, ook zodat we eventueel een meer NL'se naam kunnen combineren met een tweede Turkse naam.
Enkele namen die we wel mooi vinden zijn de volgende:
Elias Kaan
Henri Kaan
Isam
Timur
Mikaël
Evren
Namen die ik mooi vind maar mijn man niet: Matéo, Emric, Cédric
Wat denken jullie van de namen hierboven? Afgrijselijk of doenbaar voor beide culturen?
Alle andere ideeën en opties zijn uiteraard meer dan welkom!!
Mijn man is van Turkse afkomst en we willen beiden een (toch wel moderne) naam die zowel in NL als in Turkije makkelijk uit te spreken en verstaanbaar is.
Mijn man zijn achternaam begint met een 'S', waardoor namen die eindigen op een S moeilijker uit te spreken zijn, wat we jammer vinden want er zijn veel mooie jongensnamen die eindigen op een S.. Een dubbele naam zou daarvoor wel een oplossing kunnen bieden, ook zodat we eventueel een meer NL'se naam kunnen combineren met een tweede Turkse naam.
Elias Kaan
Henri Kaan
Isam
Timur
Mikaël
Evren
Wat denken jullie van de namen hierboven? Afgrijselijk of doenbaar voor beide culturen?
zondag 7 januari 2018 om 19:10
Ik vind Berk een heel mooie Turkse naam.Selin26 schreef: ↑07-01-2018 19:05Ik meld me hier ook voor een jongensnaam! Ik ben nu nog maar 3 maanden ver dus geslacht is nog niet gekend, maar we zijn toch al op zoek naar wat geschikte namen! Een meisjesnaam blijkt niet zo moeilijk te zijn, hierin komen we eigenlijk heel goed overeen! Echter, een jongensnaam blijkt moeilijker!
Elias Kaan
Henri Kaan
Isam
Timur
Mikaël
Evren
Wat denken jullie van de namen hierboven? Afgrijselijk of doenbaar voor beide culturen?Alle andere ideeën en opties zijn uiteraard meer dan welkom!!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zondag 7 januari 2018 om 20:12
HanLilou17 schreef: ↑07-01-2018 15:09Dames, willen jullie met ons meedenken?
We komen er totaal niet uit, we zoeken eigenlijk een naam in de lijn van J.ent; een net wat apartere korte Nederlandse naam. Ik vind Faas een kanshebber, maar mijn man denkt aan een vaas. Man vindt Siem leuk, ik vind dat te saai.
Loek
Mart
Dorus
Gus
Dries
Biek
Tuur
Sil
Juul
Rien
zondag 7 januari 2018 om 20:15
Ik vind Elias en Timur het mooist. Ik ken een half Turks jongetje dat Onno heet. Is allen niet echt modern.Selin26 schreef: ↑07-01-2018 19:05Ik meld me hier ook voor een jongensnaam! Ik ben nu nog maar 3 maanden ver dus geslacht is nog niet gekend, maar we zijn toch al op zoek naar wat geschikte namen! Een meisjesnaam blijkt niet zo moeilijk te zijn, hierin komen we eigenlijk heel goed overeen! Echter, een jongensnaam blijkt moeilijker!
Elias Kaan
Henri Kaan
Isam
Timur
Mikaël
Evren
Wat denken jullie van de namen hierboven? Afgrijselijk of doenbaar voor beide culturen?Alle andere ideeën en opties zijn uiteraard meer dan welkom!!
Misschien is Eric ook nog een idee?
zondag 7 januari 2018 om 20:52
Dankjewel voor je suggesties!RegretteRien schreef: ↑07-01-2018 15:53Lilou:
Dieko/ Duko, Mick, Mat(t), Stef, Juul, Kick, Dolf, Jort, Jorn.
Duko - ken vervelend jongetje die Duko heet
Mick - Niet onze smaak
Mat(t) - Niet onze smaak
Stef - Iets te gewoon
Juul - Superleuk! Voor een meisje vind ik dan.
Kick - Niet onze smaak
Dolf - Negatieve associatie
Jort/Jorn- Al in onze nabije omgeving.
zondag 7 januari 2018 om 20:57
thefiepie schreef: ↑07-01-2018 17:28Bernt - Op zich best wel leuk...wel wat oud Hollands, maar ik moet 'm even laten bezinken.
Nand - Beetje gekke naam...
Hidde - Leuk, maar te gewoontjes
Jelte - Ook best leuk, iets te gewoontjes en lijkt ook teveel op J.ent
Raaf - Vind ik een vreselijke naam
Mats - Niet onze smaak
Roel - Te gewoontjes
Bram - Leuk, maar een in nabije omgeving
zondag 7 januari 2018 om 21:05
Moeslie schreef: ↑07-01-2018 20:12Han - Denk ik aan een oude man
Loek - Leuke naam, maar ken een vreselijke Loek
Mart - Leuk, maar vind ik iets te saai
Dorus - Bijnaam van mijn schoonvader
Gus - Best leuk, ik moet 'm even laten bezinken!
Dries - Te "boers"
Biek - Nog nooit van gehoord! Op zich best Leuk, maar iets te gezocht.
Tuur - Vind ik een leuke optie! Denk wel meteen aan turen?
Sil - Is al afgevallen
Juul - Superleuk! Voor een meisje vind ik dan![]()
Rien - Best leuk, maar mwoah.
dinsdag 9 januari 2018 om 14:50
Mijn man heeft Tuur, Bernt en Gus afgekeurd. Hij begint nu toch iets positiever te worden over Faas, maar meer omdat we het gewoon echt niet weten, ben zelf ook nog niet 100% overtuigd.
Wat vinden jullie van Faas? Kwam van de week Goos en Nijs tegen, wellicht wat te "gezocht"; wat vinden jullie ervan?
Wat vinden jullie van Faas? Kwam van de week Goos en Nijs tegen, wellicht wat te "gezocht"; wat vinden jullie ervan?