Het leed dat Tinder (etc.) heet
woensdag 3 januari 2018 om 22:55
Worden jullie ook zo moe van dat online daten? Ik ben nu zo'n 10 maanden single na een hele lange relatie en in het begin vond ik het allemaal reuze spannend en leuk. Maar de laatste tijd lijkt het of ik steeds sneller en vaker teleurgesteld wordt door al die mannen.
In mijn hoofd heb ik het idee dat het toch niet zo moeilijk moet zijn om iemand te vinden die echt goed bij me past en waar ik het mee wil proberen. Maar ik denk dat ik me daarin toch vergis.
Mijn vorige relatie heeft bijna 8 jaar geduurd, en pas nu dat ik merk hoe lastig het is om iemand te vinden die echt bij me past besef ik hoe bijzonder dat is geweest. Dat je 8 jaar lang lief en leed met een en dezelfde persoon kan delen.
Toen ik net single was genoot ik juist van alle mannelijke aandacht die ik kreeg via Tinder, Happn etc. Daar was zeker geen gebrek aan! Maar na een x aantal dates (waarvan het merendeel eindigde tussen de lakens) brokkelt mijn hoop steeds iets meer af. Natuurlijk, ik overdrijf vast want ben nog helemaal niet zo lang single en dingen als 'you can't hurry love'.
Eigenlijk ben ik ook vooral benieuwd naar jullie Tinder/online-date-ervaringen. Met welk doel installeerden jullie die apps? Is eruit gekomen wat je gehoopt had? Of heb je misschien een tijd online gedate en ben je toen gestopt omdat het in real life gewoon beter werkt?
Ben benieuwd naar jullie verhalen!
In mijn hoofd heb ik het idee dat het toch niet zo moeilijk moet zijn om iemand te vinden die echt goed bij me past en waar ik het mee wil proberen. Maar ik denk dat ik me daarin toch vergis.
Mijn vorige relatie heeft bijna 8 jaar geduurd, en pas nu dat ik merk hoe lastig het is om iemand te vinden die echt bij me past besef ik hoe bijzonder dat is geweest. Dat je 8 jaar lang lief en leed met een en dezelfde persoon kan delen.
Toen ik net single was genoot ik juist van alle mannelijke aandacht die ik kreeg via Tinder, Happn etc. Daar was zeker geen gebrek aan! Maar na een x aantal dates (waarvan het merendeel eindigde tussen de lakens) brokkelt mijn hoop steeds iets meer af. Natuurlijk, ik overdrijf vast want ben nog helemaal niet zo lang single en dingen als 'you can't hurry love'.
Eigenlijk ben ik ook vooral benieuwd naar jullie Tinder/online-date-ervaringen. Met welk doel installeerden jullie die apps? Is eruit gekomen wat je gehoopt had? Of heb je misschien een tijd online gedate en ben je toen gestopt omdat het in real life gewoon beter werkt?
Ben benieuwd naar jullie verhalen!
maandag 8 januari 2018 om 01:48
Wat leuk Violetta! Soms kan daten ook zo leuk zijn.
Ik blijf vrij snel bij iemand slapen.. bij mijn ex denk ik op de 3/4e date ofzo en bij mn crush van nu is hij 's ochtends heel vroeg naar mij gekomen en meteen blijven slapen. :'') Dat was eigenlijk soort van onze eerste date. (we kende elkaar wel al)
Zolang jullie er beide goed bij voelen maakt het toch niet uit hoe snel?
Ik blijf vrij snel bij iemand slapen.. bij mijn ex denk ik op de 3/4e date ofzo en bij mn crush van nu is hij 's ochtends heel vroeg naar mij gekomen en meteen blijven slapen. :'') Dat was eigenlijk soort van onze eerste date. (we kende elkaar wel al)
Zolang jullie er beide goed bij voelen maakt het toch niet uit hoe snel?
maandag 8 januari 2018 om 06:53
Dat is echt b*llsh*t i.m.o, dat je als vrouw geen initiatief moet nemen.
In mijn geval was het goed dat ik dat gisteren wel deed bleek achteraf
Thnx Barnabas en Flaffy!
Ik ben nog in de nageniet modus..
Nu al zin in volgende meet..
(Owww jee....
maandag 8 januari 2018 om 07:23
Eens met Barnabas, wanneer jij je er goed bij voelt.
Ook nog iets wat volgens mij niks uitmaakt. Op Viva wordt wel eens geroepen dat je per se moet wachten, omdat hij je anders niet serieus neemt. Ik heb dat nooit zo ervaren. Als we beiden zin hebben en de gelegenheid is er, waarom niet? Mijn langste relatie was 16 jaar en die man heb ik op date 1 zelf verleid.
Bij mijn vriend en mij was date 1 een lunch en is er alleen gezoend. Daarna moet je ook even afkoelingstijd nemen om te bekijken of je allebei verder wilt daten want soms zegt verstand iets anders dan hormonen haha.
Date 2 gingen we naar de film (
) en ben ik daarna mee naar huis gegaan. Date 3 heb ik niet eens meer een glas wijn gekregen. De passie liep zo hoog op dat we op de drempel van de buitendeur al heftig stonden te vrijen. Ik kreeg de deur niet eens dicht want ik stond er nog tussen.
Als jij je beter voelt bij 2 maanden wachten, is dat ook prima. Een man hoort dat te respecteren, zo niet weet je ook gelijk wat voor vlees je in de kuip hebt.
Ook nog iets wat volgens mij niks uitmaakt. Op Viva wordt wel eens geroepen dat je per se moet wachten, omdat hij je anders niet serieus neemt. Ik heb dat nooit zo ervaren. Als we beiden zin hebben en de gelegenheid is er, waarom niet? Mijn langste relatie was 16 jaar en die man heb ik op date 1 zelf verleid.
Bij mijn vriend en mij was date 1 een lunch en is er alleen gezoend. Daarna moet je ook even afkoelingstijd nemen om te bekijken of je allebei verder wilt daten want soms zegt verstand iets anders dan hormonen haha.
Date 2 gingen we naar de film (
Als jij je beter voelt bij 2 maanden wachten, is dat ook prima. Een man hoort dat te respecteren, zo niet weet je ook gelijk wat voor vlees je in de kuip hebt.
maandag 8 januari 2018 om 09:21
fluttershy schreef: ↑08-01-2018 07:23Eens met Barnabas, wanneer jij je er goed bij voelt.
Date 2 gingen we naar de film () en ben ik daarna mee naar huis gegaan. Date 3 heb ik niet eens meer een glas wijn gekregen. De passie liep zo hoog op dat we op de drempel van de buitendeur al heftig stonden te vrijen. Ik kreeg de deur niet eens dicht want ik stond er nog tussen.
Ik zal je vertellen dat ik gister tijdens de film in het donker (Erg goede film trouwens!) hem onschuldig (echt waar
Zo dat heb ik lang niet gehad, dat ik me zo voelde
Ik ben de laatste maanden in een go with the flow mood. En wat mij betreft blijf ik daar nog even inzitten. (Ik hoef momenteel niet perse een relatione, maar als er wat leuks op mn pad komt ga ik het niet uit de weg)
Tis overigens allemaal goed gekomen hoor, we hebben gezoend later, nadat ik gewoon gezegd heb dat ik hem leuk begin te vinden.. (ik had ff geen zin meer in moeilijk doen)
Ok ik snap het, het maakt dus geen zak uit wanneer wat, zolang ik me er maar goed bij voel.
Het fijne is dat hij, bewust, erg voorzichtig is, en mij het tempo laat bepalen want hij vindt het belangrijk dat ik me op mn gemak ga voelen.
Wat een verschil met al die, toch vooral op seks gerichte en/of ongeduldige gasten...
(Maar dat wist ik eigenlijk meteen al wel bij hem...)
Wat kan het toch raar lopen...
En het is mij wel weer duidelijk, misschien een tip voor de rest, dat je dingen niet echt kan sturen en beïnvloeden, en dat moet je ook niet willen, zorgt alleen maar voor frustraties. Je moet overigens echt uit je comfortzone durven te komen denk ik, als je iets wil bereiken.
Bedankt voor de tips en voor je leuke verhalen Flutter...
anoniem_361676 wijzigde dit bericht op 08-01-2018 13:11
8.52% gewijzigd
maandag 8 januari 2018 om 12:57
Geloof het of niet, maar gisteravond kreeg ik ineens de uitnodiging om af te spreken. En ik dacht: hah, nu wacht jij maar even. Heb gezegd dat ik niet kon aankomende week doordeweeks. Dat was een teleurstelling gaf ie aan, want hij had er echt op gehoopt. Dus nu de zaterdag afgesproken.
Wat mij trouwens opvalt, dat mannen gevoelig zijn voor de opmerkingen:
- kun je me daar bij helpen?
- volgens mij heb jij daar verstand van, ik heb je advies nodig.
- wauw, wat goed van je. Ik ben trots op je.
- je bent mijn held!
Duurt het uren voordat ze appen, stuur 1 zo'n zin en je hebt de volle aandacht. Mannen.
Daargelaten of het de waarheid is.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
maandag 8 januari 2018 om 13:09
maandag 8 januari 2018 om 13:14
2 zielen 1 gedachte...fluttershy schreef: ↑08-01-2018 13:09Ga alsjeblieft geen spelletjes spelen. Met gewoon eerlijk en rechtstreeks kom je uiteindelijk toch het verst
Lijkt leuk, spelletjes, maar het is eigenlijk best wel vermoeiend weet ik uit ervaring...
Ik ben er iig. klaar mee..
maandag 8 januari 2018 om 13:49
Hoi dames! Vroeger sprak ik in een topic als deze mee over tinder etc, maar ik ben een tijd weg van tinder geweest. Lijkt me leuk om weer bij zo’n topic aan te haken, en het wel en wee een beetje met elkaar te delen.
Mijn ervaringen zijn overwegend goed, veel lol gehad en een tijd een relatie gehad met iemand via tinder.
Nu sinds een paar maandjes weer een beetje aan het kijken op datingapps, maar tot op heden nog niet van mijn sokken geblazen.
Op dit moment wel met een man aan het kletsen die wat jonger is dan ik, hij lijkt ne heel interessant, maar hij is erg afhoudend wat betreft afspreken. Ik was afgehaakt todat ik een topic hier las “onzeker of valse hoop” waarin een man toch wat verlegen/onzeker bleek te zijn. Dus heb besloten daar nog 1 ferme poging mee te wagen.
Hoe is het met jullie, nog leuke dates in het vooruitzicht?
Mijn ervaringen zijn overwegend goed, veel lol gehad en een tijd een relatie gehad met iemand via tinder.
Nu sinds een paar maandjes weer een beetje aan het kijken op datingapps, maar tot op heden nog niet van mijn sokken geblazen.
Op dit moment wel met een man aan het kletsen die wat jonger is dan ik, hij lijkt ne heel interessant, maar hij is erg afhoudend wat betreft afspreken. Ik was afgehaakt todat ik een topic hier las “onzeker of valse hoop” waarin een man toch wat verlegen/onzeker bleek te zijn. Dus heb besloten daar nog 1 ferme poging mee te wagen.
Hoe is het met jullie, nog leuke dates in het vooruitzicht?
maandag 8 januari 2018 om 17:20
louti schreef: ↑08-01-2018 12:57Geloof het of niet, maar gisteravond kreeg ik ineens de uitnodiging om af te spreken. En ik dacht: hah, nu wacht jij maar even. Heb gezegd dat ik niet kon aankomende week doordeweeks. Dat was een teleurstelling gaf ie aan, want hij had er echt op gehoopt. Dus nu de zaterdag afgesproken.![]()
Wat mij trouwens opvalt, dat mannen gevoelig zijn voor de opmerkingen:
- kun je me daar bij helpen?
- volgens mij heb jij daar verstand van, ik heb je advies nodig.
- wauw, wat goed van je. Ik ben trots op je.
- je bent mijn held!
Duurt het uren voordat ze appen, stuur 1 zo'n zin en je hebt de volle aandacht. Mannen.![]()
Daargelaten of het de waarheid is.
Bij vrouwen werkt het evenzo. Stuur een foto met twee paar schoenen en vraag haar mening.
Is kennelijk een trigger; mensen dringen graag hun mening aan je op.
Succes zaterdag!
maandag 8 januari 2018 om 17:22
Ik heb me ook weer op t dating-pad begeven. Had relatie-achtig iets met iemand die aardig ver weg woonde en dat nekte ons behoorlijk.
Heb nu vier chats lopen, geloof ik. Nee, drie.
Nee toch vier!
Hehe, raakt zo snel in de war.
Drie zijn vier jaar jonger dan ik en vind ze tot nu toe allemaal erg gezellig. De een is erg grappig, de ander vooral lief, en de derde slim.
De vierde is iemand met wie ik 17 jaar geleden een paar keer in een kroeg in de stad waar we toen woonden had gekust. Kwam m tegen op Tinder en hebben vlgende week date in diezelfde kroeg.
Blijkbaar heb ik toch een type, want allemaal kort donker haar en bruine ogen.
We zien het wel weer. Het is niet dat ik nu een rotsvast geloof heb in liefde, maar ik weet wel dat als ik er zelf niet op uit ga, er ook echt helemaal niets gebeurd.
(behalve dan vieze oude mannen op werk die achter je aan zitten)
Heb nu vier chats lopen, geloof ik. Nee, drie.
Nee toch vier!
Hehe, raakt zo snel in de war.
Drie zijn vier jaar jonger dan ik en vind ze tot nu toe allemaal erg gezellig. De een is erg grappig, de ander vooral lief, en de derde slim.
De vierde is iemand met wie ik 17 jaar geleden een paar keer in een kroeg in de stad waar we toen woonden had gekust. Kwam m tegen op Tinder en hebben vlgende week date in diezelfde kroeg.
Blijkbaar heb ik toch een type, want allemaal kort donker haar en bruine ogen.
We zien het wel weer. Het is niet dat ik nu een rotsvast geloof heb in liefde, maar ik weet wel dat als ik er zelf niet op uit ga, er ook echt helemaal niets gebeurd.
maandag 8 januari 2018 om 17:27
Als je 17 jaar geleden al lag te slettebakken in de kroeg, hoe oud zijn die vieze mannetjes dan wel niet? 70?Piratesse schreef: ↑08-01-2018 17:22
maandag 8 januari 2018 om 17:39
allemaal mee eens!Knapuiltje schreef: ↑07-01-2018 01:14Wat zijn jullie redenen om iemand naar links te swipen? Ik heb een hele lijst;
- vrouwen met konijnenoren (snapchat dingen)
- profielen met teksten zoals durf jij het aan, overtuig me, wees origineel enz. Like what the hell, wie ben jij![]()
- Instagram profielen met 197371 "modellen" foto's
- foto met het hoofd half verscholen achter de hond/kat/hamster/egel
- foto met meerdere mensen. Ga er altijd van uit dat je dan de lelijkste ben. ik ook!
- halfnaakte foto's. Ben er zeker niet vies van maar als dat al de publieke introductie is: nee.
* als alle foto's een selfie zijn. "heb je dan helemaal geen vrienden?" denk ik dan.
* foto's waar de meneer in kwestie niet opstaat
* als de bio leeg is, of nietszeggend bijvoorbeeld alleen een cliché
* als de ogen onzichtbaar zijn
* kraag van een poloshirt dat omhoog staat / rode broek
* fouten wb taal, spelling, grammatica (je kan je eigen tekst toch wel even lezen en verbeteren?!)
wanneer was de laatste x dat je iets voor het eerst deed?
maandag 8 januari 2018 om 17:42
om dit te voorkomen heb ik speciaal voor tinder een fakebookacoount gemaakt.Barnabas schreef: ↑07-01-2018 19:40Oh god, hebben jullie ook wel eens mensen gehad die je dan gaan opzoeken op Facebook als je iemand niet hebt geliked op Tinder, of als het gesprek gewoon dood loopt? Ik heb nu echt al zo vaak gehad dat ik dan weer een berichtje kreeg van een jongen die alsnog probeerde z’n slag te slaan. Nu ook weer zo’n type die zich afvraagt “waarom het niks tussen ons werd”, terwijl het gesprek nooit verder gekomen is dan de gebruikelijke koetjes en kalfjes.
die account zit behoorlijk dicht. staan alleen de foto's op die op tinder ook te zien (mogen) zijn.
ik heb een 'echt' fb-acoount met een naam die niets te maken heeft met mijn naam op tinder.
en verschrikkelijk! neem je verlies, denk ik dan.
maandag 8 januari 2018 om 17:46
oh wat leuk!! geniet ervan!! spannende nieuwe avonturen!
in het begin liet ik het initiatief bij de man. ik chatte vrij lang. ging daarna appen en soms bellen en dan pas een afspraak.
tegenwoordig spreek ik het liefst zo snel mogelijk af. even wat drinken is meestal wel op korte termijn te organiseren.
overigens, ik drink geen alcohol bij de eerste date. ik wil wel mn kop dr bij blijven houden.
maandag 8 januari 2018 om 17:48
maandag 8 januari 2018 om 17:53
wat ontzettend leuk Violatta!Violettavalerie82 schreef: ↑07-01-2018 23:03![]()
![]()
Lalala...
Meteen ff een vraagje, dat bepaal je natuurlijk helemaal zelf, je weet zelf hoe comfortabel je je voelt bij iemand, maar na hoeveel dates/weken/maanden blijven jullie voor het eerst slapen en dat soort dingen?
He ik lijk wel 14.. ik heb dit echt nog nooit gehad bij iemand, dat het zo snel goed voelde. Ik voel me best wel raar![]()
goed om weer eens zo'n positief verhaal te lezen.
over dat blijven slapen
ik blijf niet slapen. ik rij liever midden in de nacht terug naar huis.
ben bij 1 man blijven slapen na de eerste date (en de 2e en de 3e..) . er was wel "iets" tussen ons.
uiteindelijk werd het niets. dat lag niet aan het 'te vroeg' bij elkaar blijven slapen.
vaar lekker op je eigen kompas. als je zin hebt om te blijven slapen, gewoon doen.
overigens, ik heb het met een date vrij snel over onze bedoeling. wil je seks, voorzichtig daten, relatie, fwb, iets anders...? dat vind ik wel zo eerlijk en prettig; verwachtingen-management !
maandag 8 januari 2018 om 18:21
Dit dus. Heel fijn is dat; dan weet je in elk geval wat de ander wil en of je daar wel of niet in mee kunt gaan en andersom.
Geen spelletjes!
maandag 8 januari 2018 om 18:34
@ Violettavalerie82, Ligt helemaal aan de situatie en de man. Ben wel eens meteen blijven slapen ook wel eens na een paar weken daten. Doe gewoon waar je je goed bij voelt. Er zijn geen regels voor.
@Knapuiltje, Als ik diegenen niet aantrekkelijk vind, of hij heeft een hele domme tekst staan, of maar 1 foto, dat zegt me gewoon te weinig.
@ZeepBelle, waarom zo anoniem? meestal weten mensen je toch wel te googlen als je wat info geeft? Of mensen doen Search image op google, dan hebben ze je ook zo te pakken.
Maar ik heb gelukkig ook nooit echt enge mensen getroffen.
@femke09, wat leuk! geniet ervan! Ik spreek meestal gewoon snel af. Maar altijd wel in het openbaar.
@lotjeb95, haha, hilarisch! ook wel eens dronken geworden hoor. Nog nooit van mijn fiets gevallen gelukkig
@Knapuiltje, Als ik diegenen niet aantrekkelijk vind, of hij heeft een hele domme tekst staan, of maar 1 foto, dat zegt me gewoon te weinig.
@ZeepBelle, waarom zo anoniem? meestal weten mensen je toch wel te googlen als je wat info geeft? Of mensen doen Search image op google, dan hebben ze je ook zo te pakken.
Maar ik heb gelukkig ook nooit echt enge mensen getroffen.
@femke09, wat leuk! geniet ervan! Ik spreek meestal gewoon snel af. Maar altijd wel in het openbaar.
@lotjeb95, haha, hilarisch! ook wel eens dronken geworden hoor. Nog nooit van mijn fiets gevallen gelukkig
maandag 8 januari 2018 om 19:14
Thanks Zeepbel en Winkje!
Wij waren vanaf het begin ook meteen duidelijk wat we wilden/met welke rede we op Tinder zaten.
Mijn ervaring is dat bij die vraag mannen blijkbaar snel in de paniek schieten en vage antwoorden gaan geven.
Hij niet, hij was heel eerlijk. En toen ik het later uit onzekerheid nog een keer vroeg bleeg hij erg rustig en gaf hetzelfde antwoord.
Is fijn, gewoon duidelijk zijn.
Thanks iedereen!
Zolang ik nog twijfel of ik bepaalde dingen al meteen wil doen doe ik maar ff rustig aan.
Hij heeft duidelijk aangegeven dat hij vooral wil dat ik me op mn gemak voel.
Dat heeft een date nog nooit tegen me gezegd..
Wij waren vanaf het begin ook meteen duidelijk wat we wilden/met welke rede we op Tinder zaten.
Mijn ervaring is dat bij die vraag mannen blijkbaar snel in de paniek schieten en vage antwoorden gaan geven.
Hij niet, hij was heel eerlijk. En toen ik het later uit onzekerheid nog een keer vroeg bleeg hij erg rustig en gaf hetzelfde antwoord.
Is fijn, gewoon duidelijk zijn.
Thanks iedereen!
Zolang ik nog twijfel of ik bepaalde dingen al meteen wil doen doe ik maar ff rustig aan.
Hij heeft duidelijk aangegeven dat hij vooral wil dat ik me op mn gemak voel.
Dat heeft een date nog nooit tegen me gezegd..
maandag 8 januari 2018 om 20:35
Ja, daar stem ik de match ook op af (veel mannen zijn ook duidelijk in hun omschrijving wat ze willen, een lange relatie of juist niet. Hoe korter de tekst, hoe korter de relatie schijnt een regel te zijn
Ik heb alleen een Facebook account voor Tinder. Ik moet dus nog een keer vertellen dat ik anders heet...
Ik had er werkelijk niets van verwacht maar:
-kindloos
-vindt mijn kinderen geen probleem
-woont niet ver weg
-is niet zo honkvast als ik (ik blijf graag in m'n eigen woonplaats...)
-deelt hobby's met me
-heeft een vergelijkbare baan maar toch heel anders (oké, vaag omschreven zo, maar ik bedoel dat we niet hetzelfde doen maar elkaars vakgebied wel goed begrijpen)
-hij rookt niet
Dat kan toch helemaal niet?