Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallend het nieuwe jaar in: What is your challenge?

29-12-2017 15:08 193 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal,

Ik zie meerdere topics op dit forum om gezamenlijk af te vallen. Enorm fijn, dit is juist wat ik zoek! Alle schema's zitten echter al vol, dat is wel jammer. Daarom begin ik mijn eigen schema, hopende dat er meer mensen mij zullen vergezellen!

Ik wil in 2018 10 kilo afvallen. Ik eet ongezond omdat ik veel druk ben met werk en opleiding, waardoor ik stress ervaar. Ik wil hierboven gaan staan.
Ik heb laatst een challenge gedaan om 40 dagen enkel water te drinken. Als je 40 dagen een nieuwe gewoonte vasthoudt, zal het ook langdurig effect hebben in je gedrag.

MIJN CHALLENGE: Daarom wil ik de eerste 40 dagen van januari gezond eten, veel water drinken en regelmatig oefeningen doen (3x per week).

Naam, Leeftijd, Lengte, persoonlijke challenge, startgewicht - Huidig gewicht
Roos2013, 23, 1.74, 40 dagen gezond in 2018, 99 kilo - xx
Karo, 36, 1,68, 40 dagen Pascal, 78 kilo
Friez, 1,78, -25 kilo in 2018, 140 kilo
Rrraaa, 27 jaar, 172, -10 kilo, 74 kg
Krabbin: 1.60, terug naar de 65 kilo, 71
Meubeltje, 30, 1.70, Terug naar 65kg voor april, 78kg nu.
Sansi, 27, 1.79m, twaalf kilo minder gewicht mee op vakantie in juni, 103.4 kilo nu, 90 eerste streef.
SueHeck - 34 jaar - 66 kg - streef gewicht 59 kg
Flexibel - 34 jaar - 73,0 kg
Me, 26, 69,3, 1.57. Mijn challenge is meer bewegen en begint met 5 km kunnen hardlopen
Blackpom, 1.62, 65 kilo, streefgewicht 58 kilo
Willie89, 28 jaar, 1.64, doelstelling om 59,9 te wegen, nu 71,9
Trikkie - 32 jaar - 76 kg- streef gewicht 60 kg
Fattyacid, 24, 178, Challenge 6 kilo afvallen, 2 x per week sporten en niet meer snoepen, 81
anoniem_361440 wijzigde dit bericht op 06-01-2018 09:19
29.76% gewijzigd
Hier ook een goed weekend gehad.
Moest het weekend werken, dus dan vind ik het al makkelijker vol te houden.
Het weekend niet gesport maar zaterdag nog wel ruim een uur gewandeld.
En vanochtend wel weer meer dan een uur gesport.
Vanochtend ook gewogen, en dat maakte mij toch wel heel blij.
Hoewel het meeste vocht is, is er toch 3 kilo eraf :-D
Dus dat motiveert wel om zo door te gaan hihi
In het weekend helaas me vergrepen aan koekjes en marsepein. Zondag maar veel geslapen om te compenseren ;-)
Vanochtend gewogen; 66,5
Ik zie zelf ook dat ik afgevallen ben dus dat werkt ook motiverend. Ik hoop aan het einde van deze week 65 tw wegen, dan ben ik 5 kilo kwijt. Sommige dagen gaat het super en is het afvallen een fluitje van een cent en sommige avonden heb ik zo'n trek in van alles dat ik dit weekend een paar minuten voor sluitingstijd van de supermarkt naar binnen ben gerend om lekkers in te slaan, vrij treurig haha..
Koekjes en marsepein zijn ook wel erg lekker..!

Ik ben het weekend goed doorgekomen.

Vandaag:
O: yoghurt met noten
T: rolletjes kipfilet met avocado
L: "verse" kerriesoep van de supermarkt
T: komkommer met humus en chocoladepuddinkje calorie-arm/koolhydraatarm
D: ceasarsalade (zonder croutons mwuh)
T: ricotta met vanille extract en stevia

Morgenochtend ga ik wegen! :facepalm:
Ik heb vanmorgen gewogen en ik ben afgevallen. Zo moeilijk, maar ik heb 1.3 kilo eraf.
Ik ben zo trots op mezelf, schrijf alles op wat ik eet (my fitness pal) .
Maar ik moet blijven opletten en het gaat niet vanzelf.
Wat mij helpt is 's morgens al bedenken wat ik in de middag en avond ga eten en drinken.
Goed bezig allemaal! Hier ook gewogen -1 kilo na 6 dagen nu. Helemaal prima! Vanavond even lui op de bank en dan morgen en woensdag sporten. Hadden vandaag een nieuwjaarsborrel met daarbij oranjekoek. Die overgeslagen... eigenlijk ook totaal geen moeite mee. De naaizin in het weekend was soms moeilijker :$
Zeker goed bezig allemaal! Hier -0,5. Gaat niet zo snel als ik zou willen, maar ook ik heb af en toe wat momenten dat ik zin heb in snacken. In het weekend heb ik daaraan toegegeven. Morgen weer sporten!
Gister voor mijn gevoel vrij veel gegeten, maar toch volgens myfitnesspall en mijn fitbit onder calorie doel gezeten. Op het moment probeer ik mij weer te houden aan het principe van intermittend fasting, al weet ik niet hoe lang ik dat vol houdt. Als mijn lichaam protesteerd hou ik er weer me op.

Mijn eten gister:
Lunch: 1 pistolet met frikandel (oeps) en een zakje unox saus(38kcal) en een pittige thaise kippensoep - 388 kcal
Diner: mokje groentesoep (zelf gemaakt) met een flike schep salade (italiaanse salade jumbo) en ongeveer 300g lasagne - 641 kcal
Snack: wortels en een koekje - 132 kcal

Dus in totaal ongeveer 1200 kcal. Dit is lager dan mijn doel (1500) alleen zat ik zo vol na de lasagne dat ik echt niet meer eten mijn mond in kreeg (goh wat vervelend tijdens het afvallen). Ik wil alleen wel mijn lichaam genoeg voedingstoffen geven. En normaal eet ik 2-3 stuks fruit per dag, alleen was de koelkast leeg.
De kcal die pall aangeeft gebruik ik meer als richtlijn. Ontbijt sla ik dus over voor IF.

Ik weet dat de hele week lang IF niet haalbaar is voor mij (lichaam protesteerd dan) dus in het weekend eet ik wanneer ik zin heb.
anoniem_357640 wijzigde dit bericht op 09-01-2018 09:05
Reden: Toevoeging
16.40% gewijzigd
Gisteren wezen hardlopen. Wou 5 km doen maar naar 3 km kon ik niet meer, de 4e half lopend en half rennend gedaan. En de laatste maar gewoon gewandeld. Morgen weer een poging.
In ieder geval wel beweging gehad!

De eerste kilo is hier er vanaf! :)
Goed bezig allemaal!

Hier gaat het ook best goed. Zondag de 1e keer wezen hardlopen ben blij dat ik ook een beetje techniek leer.

Gisteren wel gewogen en zat op -0,3. Niet heel veel maar best goed met alle slechtere avondmalen. Maar verwacht ook niet dat het sneller gaat. Eten zit sinds zaterdag ook weer goed. Alleen vandaag een dipje blijf een honger gevoel houden . Zo een uurtje pauze maar word moeilijk om niet nog meer lunch te halen. Iemand nog tips hier tegen?
me1991 schreef:
09-01-2018 12:21
Alleen vandaag een dipje blijf een honger gevoel houden . Zo een uurtje pauze maar word moeilijk om niet nog meer lunch te halen. Iemand nog tips hier tegen?
Het lichaam verwart honger ook vaak met dorst. Heb je genoeg water naar binnen gewerkt? Als ik de hele dag niet van mijn hongergevoel af kom ligt het daar ook wel eens aan. Als het iets anders moet zijn zal ik iets van een appel of zo eten om mijn maag even te vullen.
AusAngel schreef:
09-01-2018 13:47
Het lichaam verwart honger ook vaak met dorst. Heb je genoeg water naar binnen gewerkt? Als ik de hele dag niet van mijn hongergevoel af kom ligt het daar ook wel eens aan. Als het iets anders moet zijn zal ik iets van een appel of zo eten om mijn maag even te vullen.
Bedankt voor je berichtje. Ja vandaag zeker genoeg water gedronken. Wel een hele goede tip. Heb een bouillon genomen met een boterham van me lunch. Daarna ging het wel weer gelukkig.

Nu ik hier toch ben even een lijstje van vandaag.
Ontbijt yoghurt, banaan en cornflakes
Tussendoor müslireep + manderijn thee en water
Vroege lunch bouillon en boterham kipfilet
Lunch thee boterham kipfilet
Tussendoor gekregen manderijn :heart:
Avondeten rundervink snijbonen aardappelen

Hoop dat jullie ook een goede dag hebben. :cheer2:
tot nu toe gaat het bij mij prima. Heb nog geen inzinking gehad.

Krijg ook steeds berichtjes van vriendinnen dat ik goed bezig ben enz, dus dat is heel lief.

water drinken is idd erg belangrijk, iets wat mij nooit goed lukte, maar ik drink nu zonder moeite 2,5 liter water weg, en vaak wel 3 liter op een dag.
Ik startte de dag heel goed -1,5 kilo, maar toch is het vandaag mis gegaan. Het begon al met twee traktaties, toen bij de lunch een Johma slaatje en een cola en vanavond toastjes met brie. Zo stom! Mijn brein weet dat doorzetten werkt maar toch lukt het niet dan.
@Krabbin gewoon weer oppakken vanaf nu, klinkt wel heel goed die -1,5!

Pfff ik kan ook echt zonder veel moeite water drinken. Baan met veel praten en daarnaast honger stillen, dan drink ik echt meer dan genoeg op een dag. Alleen een beetje jammer dat ik vervolgens ook elk half uur zo ongeveer naar de wc moet.... O_O
Sansi schreef:
09-01-2018 22:08
@Krabbin gewoon weer oppakken vanaf nu, klinkt wel heel goed die -1,5!

Pfff ik kan ook echt zonder veel moeite water drinken. Baan met veel praten en daarnaast honger stillen, dan drink ik echt meer dan genoeg op een dag. Alleen een beetje jammer dat ik vervolgens ook elk half uur zo ongeveer naar de wc moet.... O_O
haha, ook een zeikwijf geworden dus :P
Nou dat plassen is inderdaad heel irritant als je veel drinkt! Ik heb soms het gevoel dat ik alweer moet als ik van de wc terug loop naar mijn bureau haha!
3 Liter water is voor mij op het moment ook echt een eitje! Het vele plassen herken ik, ieder half uur is niet gek meer voor mij, gelukkig kan ik dat hier op stage doen. Over een maand in de schoolbanken wordt het vervelender ben ik bang.. Maar het heeft ook zijn voordelen, zo loop ik nu ieder uur twee keer de gang op en neer (ik zit helemaal achteraan)! Goed voor de stappenteller!

Afgelopen dagen steeds om 10 uur/ half 11 mijn bed in gegaan en dat bevalt super! Ik ben niet zo goed in lang genoeg slapen (of te wel op tijd op bed gaan) maar weet dat dit wel van belang is tijdens het afvallen.
Dat plassen heb ik nog erger met thee drinken. Met alleen water red ik de drie liter niet, met thee erbij wel.

Slapen is volgend mij heel goed want a) je kunt op dat tijdstip geen calorieën met nuttigen en b) als je moe bent eet je ongezonder en vetter.

Helaas heb een baby die niet doorslaapt dus echt uitgerust is hier al lang geleden...
Hier ook een zeikwijf :-P
Verder gaat het hier nog steeds lekker.
Vandaag een schooldag, maar na school meteen door gereden naar de sportschool.
Morgen en overmorgen werken, en dan eindelijk weekend.
Zie daar wel een beetje tegen op, want wanneer ik het weekend vrij ben, ben ik vaak geneigd om verkeerde dingen te eten en drinken.
Gelukkig heb ik vrijdag eerst een avond dienst, en ga ik zaterdag ochtend ook weer sporten.
ik heb net de nieuwjaarsborrel overleeft!!
Samen met collega de hapjes allemaal gemaakt en vervolgens er geen hapje van gehad. :D

Water gedronken en een stukje van mijn reep gehad, dat was het.
Veel zeikwijven dus :hihi:

@Friezinnetje voelt het niet eten ook als een straf omdat je bijna alleen maar vloeibaar binnen krijgt? Of valt het wel mee? Vind het altijd zo knap als mensen dat volhouden, ik zou volgens mij echt een stuk chagrijn worden haha.

Hier zo maar weer sporten, gisteren ook al geweest. Tijdens de kerstvakantie waren er geen lessen dus zal wel flink spierpijn worden na 2 weken. Gister attack, vandaag lekker SH'Bam.
@Sansi: ik ga ook naar Sh'bam. Wij hebben een paar nummers van de nieuwe release gehad. Vanavond weer een paar.

Ik ben maandag naar Pilates geweest. De spierpijn viel erg mee. Ik wil deze week ook nog gaan body pumpen.
@ Sansi, nee het voelt absoluut niet als een straf. En ik vindt het echt ook niet moeilijk vol te houden. Veel makkelijker dan verwacht. En omdat je geen suiker binnen krijgt, heb je ook geen last van suikerschommelingen.
@Krabbin wij net ook, de eerste 3 nummers geloof ik. En de rest was van de SH'bam daarvoor en zelfs nog die daarvoor. Leuke mix!

@friezinnetje2014 ah, oke! Gelukkig maar dat het zo goed vol te houden is dan. Ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat zo, lees vaak wel dat dit redelijk snel gaat toch? Leuk om te zien hoe iedereen een andere manier doet ook.
Gister even kei hard gefaald.. Gedurende de dag misselijk en absoluut geen trek, dus een beetje fruit gegeten omdat dat er wel in ging. 's Avonds voelde ik me beter, maar door het weinige eten kon ik de cola en chips (van mijn vriend) niet laten staan.. Al met al qua calorie inname goed denk ik, alleen natuurlijk niet echt gezonde producten.. Ach ja, vandaag beter!

Vandaag dag 3 van de 30 dagen yoga challenge van yoga with adriene, misschien niet de meest effectieve manier van sport, maar wel iets wat ik super leuk vindt en dus ook vol hou. Daarna misschien nog wat pilates of zo..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven