Ervaringen Eurolines
dinsdag 9 januari 2018 om 10:30
Ik heb het een paar jaar geleden een paar keer gedaan. Dat was voor de moeilijkheden in Calais begonnen dus hoe het nu is weet ik niet. Wel weet ik dat ik het toen ook al buitengewoon oncomfortabel vond. Het reizen duurt eindeloos, de bussen zijn gammel, je zit als sardientjes in een blik en komt geradbraakt aan. Ja, het is goedkoop, maar tegenwoordig geef ik liever iets meer uit, dat is het me echt wel waard.
Sorry dat ik zo negatief klink, er zijn vast mensen met een positievere ervaring, maar ik vond het uiteindelijk een goedkoop-duurkoop verhaal.
Sorry dat ik zo negatief klink, er zijn vast mensen met een positievere ervaring, maar ik vond het uiteindelijk een goedkoop-duurkoop verhaal.
dinsdag 9 januari 2018 om 10:33
Ooooh verschrikkellijk. Ik haaaat Eurolines. Maar als het moet dan moet het! Je komt goedkoop van A naar B. Ik ben een paar keer van Rotterdam naar Parijs gegaan, dat was net te lang maar is het verst dat ik zou gaan met de bus.
Ik zou niet 's nachts gaan. Of nou ja, ben je een man? MIsschien is het dan wel prima. Ik zat naast een soort criminele dude die maar zat te zeggen: I was in Amsterdam but it got ugly man, got to get out of there...
Overdag zijn het meer moeders met huilende kinderen. Ook shit!
Maar je komt van A naar B.
Ik zou niet 's nachts gaan. Of nou ja, ben je een man? MIsschien is het dan wel prima. Ik zat naast een soort criminele dude die maar zat te zeggen: I was in Amsterdam but it got ugly man, got to get out of there...
Overdag zijn het meer moeders met huilende kinderen. Ook shit!
Maar je komt van A naar B.
dinsdag 9 januari 2018 om 10:38
ik heb zo'n 15 jaar geleden een paar keer met Eurolines gereisd. Vanuit NL naar Frankrijk, Spanje en italië en ik vond het goed te doen. Ik was nog jong (student) en het was niet erg confortabel maar wel gezellig en goedkoop. Ook was het handig dat je veel bagage mee kon nemen (toendertijd, één keer had ik zo'n 45kg aan bagage)
Nadeel is dat het lang duurt
Naar Dover heb ik geen ervaring mee, ga je dan via Calais? Ik weet niet precies hoe de situatie daar nu is, misschien krijg je daar wel extra (grens)controles. daar zou ik wel even naar informeren.
Nadeel is dat het lang duurt
Naar Dover heb ik geen ervaring mee, ga je dan via Calais? Ik weet niet precies hoe de situatie daar nu is, misschien krijg je daar wel extra (grens)controles. daar zou ik wel even naar informeren.
dinsdag 9 januari 2018 om 11:25
Oh, mag ik, mag ik?
Drie jaar geleden met Eurolines van Amsterdam naar Duitsland gereden en jezus, wat een hel. Zou een directe reis zijn, maar ineens moesten we in Frankfurt overstappen van bus. Niemand kon ons iets vertellen, de buschauffeur was zelf van niet Westerse afkomst, waar uiteraard niets mis mee is, ware het niet dat hij geen Nederlands, geen Duits, maar ook geen Engels sprak. Het enige woordje dat hij kende was de naam van de stad waar hij heenreed, en dus ook het enige woordje dat hij enthousiast antwoordde wanneer wij iets vroegen.
In de enige wc van de bus was alles kapot wat er maar kapot kon zijn: het licht, het wcpapier was op, de wc trok niet door en de deur kon niet op slot.
De chauffeur miste op de snelweg een afslag en besloot dit op te lossen door, met een volbeladen bus, eventjes achteruit terug te rijden.
Over de volbeladen bus gesproken: de bus zat zó vol, dat bergopwaarts (ook op de snelweg) moeizaam ging, met toeterende auto's achter ons van dien. Ik was oprecht bang dat we op een gegeven moment achteruit zo de berg weer af zouden glijden.
Gezellig, tja, dat was het wel, maar wanneer het echt onveilig wordt kies ik toch liever voor iets duurder. Heb het uiteraard ook nooit meer gedaan.
Drie jaar geleden met Eurolines van Amsterdam naar Duitsland gereden en jezus, wat een hel. Zou een directe reis zijn, maar ineens moesten we in Frankfurt overstappen van bus. Niemand kon ons iets vertellen, de buschauffeur was zelf van niet Westerse afkomst, waar uiteraard niets mis mee is, ware het niet dat hij geen Nederlands, geen Duits, maar ook geen Engels sprak. Het enige woordje dat hij kende was de naam van de stad waar hij heenreed, en dus ook het enige woordje dat hij enthousiast antwoordde wanneer wij iets vroegen.
In de enige wc van de bus was alles kapot wat er maar kapot kon zijn: het licht, het wcpapier was op, de wc trok niet door en de deur kon niet op slot.
De chauffeur miste op de snelweg een afslag en besloot dit op te lossen door, met een volbeladen bus, eventjes achteruit terug te rijden.
Over de volbeladen bus gesproken: de bus zat zó vol, dat bergopwaarts (ook op de snelweg) moeizaam ging, met toeterende auto's achter ons van dien. Ik was oprecht bang dat we op een gegeven moment achteruit zo de berg weer af zouden glijden.
Gezellig, tja, dat was het wel, maar wanneer het echt onveilig wordt kies ik toch liever voor iets duurder. Heb het uiteraard ook nooit meer gedaan.
dinsdag 9 januari 2018 om 11:34
Ik ben 10 jaar geleden af en toe met Eurolines van/naar Parijs gegaan.
EEn bus is niet echt comfortabel, maar de bussen waren in prima staat.
En een paar jaar geleden met een bus naar Londen via Calais en de boot.
Prachtig, we konden lekker de benen strekken op de boot.
Ik zou liever overdag reizen, want slapen in de bus lukt mij slecht.
EEn bus is niet echt comfortabel, maar de bussen waren in prima staat.
En een paar jaar geleden met een bus naar Londen via Calais en de boot.
Prachtig, we konden lekker de benen strekken op de boot.
Ik zou liever overdag reizen, want slapen in de bus lukt mij slecht.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
dinsdag 9 januari 2018 om 11:39
Wij zijn ooit eens vanuit BE naar Parijs gegaan en dat was In orde. Bus was op tijd, er was voldoende plaats en we waren redelijk snel in Parijs. Daarna zijn we een keer met Eurolines van BE naar Amsterdam gegaan, maar na uren wachten was de bus er nog niet. Telefonisch waren ze die weekenddag niet te bereiken. Na drie uur (!) wachten hebben we dan maar de trein genomen (de Fyra nota bene
). De bus zou vanuit Spanje zijn vertrokken en zou aan de grenzen controles hebben gehad, bleek later. Na het indienden van een klacht hebben we wel het geld van de bus gelukkig wel teruggekregen.
dinsdag 9 januari 2018 om 12:29
Verschrikkelijk! Ik deed dat vroeger vaak want goedkoop, maar de laatste keer dat ik naar Londen ging was echt vreselijk. Bus propvol met zwetende afrikanen en moslimmannen, waardoor de controle streng was, we moesten op een gegeven moment uitstappen met al onze bagage, ik vond dat niet prettig. Ik als vrouw voelde me ook niet prettig toen er een albanees naast me kwam zitten, die graag wat meer wilde dan een beleefd gesprekje.
Paar maanden terug toch weer gezwicht en een ticket naar Parijs gekocht via internet, toen wij daar 's nachts in de regen op de bus stonden te wachten en hij aan kwam rijden waren we blij want onze reis zou beginnen. MAar de buitenlandse chauffeurs die ons niet goed begrepen lieten ons gewoon in de regen staan, ga maar klagen bij het Eurolines kantoor want de bus zit vol. toen ging ons weekendje Parijs dus niet door.
Paar maanden terug toch weer gezwicht en een ticket naar Parijs gekocht via internet, toen wij daar 's nachts in de regen op de bus stonden te wachten en hij aan kwam rijden waren we blij want onze reis zou beginnen. MAar de buitenlandse chauffeurs die ons niet goed begrepen lieten ons gewoon in de regen staan, ga maar klagen bij het Eurolines kantoor want de bus zit vol. toen ging ons weekendje Parijs dus niet door.
dinsdag 9 januari 2018 om 12:34
Sorry TO maar je hebt wat losgemaakt
. Ga je naar Dover of reis je verder? Ik denk graag met je mee, reis geregeld van/naar Engeland.
Nog een vreselijke Eurolines herinnering: vlak voor we onze bestemming bereikten mompelde de chauffeur opeens: "Shit, mijn remmen zijn stuk." Om vervolgens gewoon door te rijden. De rest van de bus lag te slapen want middenin de nacht dus ik was de enige die het hoorde en zo perplex dat ik niets durfde te zeggen. Op een of andere manier hebben we het eindpunt levend gehaald maar dat was voor mij wel een beetje de druppel.
Nog een vreselijke Eurolines herinnering: vlak voor we onze bestemming bereikten mompelde de chauffeur opeens: "Shit, mijn remmen zijn stuk." Om vervolgens gewoon door te rijden. De rest van de bus lag te slapen want middenin de nacht dus ik was de enige die het hoorde en zo perplex dat ik niets durfde te zeggen. Op een of andere manier hebben we het eindpunt levend gehaald maar dat was voor mij wel een beetje de druppel.
dinsdag 9 januari 2018 om 20:15
Zou er geen trein gaan?
Weleens aan blabla cars gedacht?
Ik heb in Frankrijk wel gebruik gemaakt van blabla cars, waren altijd leuke ritten en goed systeem.
Wat betreft eurolines: ik ben regelmatig van Utrecht naar Parijs geweest. Op vrijdagavond om 23 uur. Volgende ochtend om 6 uur in Parijs. Ik vond het wel prima, rustige bus (meestal bankje voor mezelf) en de bus op tijd. Goedkoop en ik verloor geen dag aan reizen.
Vanaf Amsterdam/Rotterdam schijnt echter wel ander publiek te zijn.
Weleens aan blabla cars gedacht?
Ik heb in Frankrijk wel gebruik gemaakt van blabla cars, waren altijd leuke ritten en goed systeem.
Wat betreft eurolines: ik ben regelmatig van Utrecht naar Parijs geweest. Op vrijdagavond om 23 uur. Volgende ochtend om 6 uur in Parijs. Ik vond het wel prima, rustige bus (meestal bankje voor mezelf) en de bus op tijd. Goedkoop en ik verloor geen dag aan reizen.
Vanaf Amsterdam/Rotterdam schijnt echter wel ander publiek te zijn.
dinsdag 9 januari 2018 om 22:07
Nee. Flixbus is een paar jaar geleden opgericht, in Duitsland.
Eurolines en Flixbus laten de ritten door andere busbedrijven doen, dus de kwaliteit van bussen hangt volgens mij af van de route.
woensdag 10 januari 2018 om 09:50
woensdag 10 januari 2018 om 11:52
Rye is erg leuk. Maar hoezo gaat zelf rijden hem niet worden. Vanaf het moment dat je de boot afrijdt, staan er borden dat je links moet rijden. Verder rijdt iedereen dat, dus je kan niet anders. Wij gaan elk jaar met de auto naar het VK en na 10 minuten is het alsof we nooit zijn weg geweest.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
donderdag 11 januari 2018 om 10:22
het is maar een uurtje rijden he? Van Dover naar Rye
en je kunt zelfs (duurt iets langer) langs de kust rijden, kan niet mis gaan (mooie route)
donderdag 11 januari 2018 om 22:28
Ik ga geregeld met de eurolines ( of flixbus) naar Antwerpen, Breda of Eindhoven vanuit Parijs als de trein net iets te duur is. Weinig problemen gehad. Zo af en toe douane controle voor drugs of voor mensen zonder geldige papieren.
Flixbus vind ik iets beter... Daar hebben ze dan weer stopcontacten in de bus en WiFi.
Je hebt ook de ouibus, maar alleen binnen Frankrijk mee gereisd.
Flixbus vind ik iets beter... Daar hebben ze dan weer stopcontacten in de bus en WiFi.
Je hebt ook de ouibus, maar alleen binnen Frankrijk mee gereisd.
vrijdag 12 januari 2018 om 11:10
Ouibus was niet te bereiken toen de bus vertraging had.
Nou stond ik droog op het busstation van Londen, en ik twijfelde ook niet dat de bus daar komen zou, maar in Amsterdam (sloterdijk) is de halte buiten en slecht aangegeven.
Dan zou ik bij meer dan een uur vertraging erg koud en zenuwachtig worden.
Nou stond ik droog op het busstation van Londen, en ik twijfelde ook niet dat de bus daar komen zou, maar in Amsterdam (sloterdijk) is de halte buiten en slecht aangegeven.
Dan zou ik bij meer dan een uur vertraging erg koud en zenuwachtig worden.