Is hij de ware?

12-01-2018 08:18 29 berichten
Dag iedereen,

Mijn vriend en ik hadden een hobbelige start. Eigenlijk was hij voor mij een rebound en toen ik het uit wou maken durfde ik niet omdat hij eigenlijk, onverwacht heel erg goed bij mij past. Het was gewoon slechte timing zeg maar. Ik had hem beter een jaar later tegengekomen maar ja dat is dus niet gebeurd dus ik ben ervoor gegaan ondanks ik eigenlijk wel eens alleen wou zijn. We zijn nu al 5jaar heel gelukkig samen maar afgelopen zomer kreeg ik plots paniek over onze relatie. Dit kan door verschillende dingen komen: ik had een nieuwe pil (bijwerking:angst), stres van de vakantie want we trokken rond en wisten nooit waar we zouden belanden, enz. In ieder geval ik dacht "wat een onzin" en probeerde het van me af te zetten. Maar toch bleef ik paniekaanvallen krijgen als ik alleen was maar als ik bij hem was besefte ik van "maak je niet zo gek je vind hem echt leuk" dit is dus al een paar maanden zo bezig dat ik mezelf helemaal gek maak met mijn gedachtes. De enige reden dat het nu iets minder leuk is tussen ons is omdat ik alles analyseer. Als we heel de dag gelachen hebben samen kan ik alleen maar terug denken aan dat 1 stomme mopje dat hij gemaakt heeft die dag. Nu maak ik mezelf plots zo bang dat hij misschien niet de ware is?

Ook omdat ik nog nooit een relatie heb gehad die niet gelukt is zeg maar. Mijn vorige relaties heb ik altijd zelf beëindigd dus hierdoor heb ik het gevoel dat ik elke relatie wel zou kunnen laten werken. Dit klinkt mss heel egoïstisch en dat is niet mijn bedoeling maar zo voel ik me soms omdat ik in het begin zeg maar niet echt verliefd was en door het te willen is het ook gelukt. Het zou me deugd doen te horen dat dit niet het geval is en ik gwn geluk heb met mijn vriend dat ik anders nooit verliefd had kunnen worden...

Wat denken jullie? Maak mezelf gewoon gek? Ik vind hem knap, leuk, lief en we hebben dezelfde toekomstvisie. Snap niet vanwaar dit allemaal komt. Zijn er tussen jullie misschien ook mensen die in het begin niet zo verliefd waren en waarbij de liefde pas later gegroeid is? Maak mezelf gek dat dat niet de manier is "hoe het zou moeten..". mijn vader zegt dat ik te veel romcoms gezien heb en het leven niet altijd gaat op die manier haha. Ik ga trouwens deze week eindelijk stoppen met die pil. Hopelijk helpt dat ook.
Alle reacties Link kopieren
1. 'De ware' bestaat niet.
2. Geen 2 topics over hetzelfde onderwerp openen....
Of hij de ware was of niet, zal je pas op het einde van de rit weten. Maak jezelf niet gek met deze vraag, want dit zal je uiteindelijk nooit weten. Na 20 jaar kan er ook nog een kink in de kabel komen.

Ik zou in jouw plaats je gevoel ernstig nemen, en niet proberen jezelf maar iets wijs te maken. Leuk, knap, lief, allemaal goed en wel, maar er is blijkbaar toch iets wat niet helemaal ok zit en wringt bij jou. Als een relatie perfect goed zit, dan heb je geen twijfels (da's althans mijn ervaring).

Ik zou het zeker niet aan de pil wijten, ik denk dat je het effect daarvan wat overschat. Overigens als je stopt met deze pil, zorg voor een andere vorm van anticonceptie, in deze situatie een zwangerschap is gewoon niet ok.
GDP schreef:
12-01-2018 08:18
Ook omdat ik nog nooit een relatie heb gehad die niet gelukt is zeg maar. Mijn vorige relaties heb ik altijd zelf beëindigd

Je bedoelt dat je nog nooit een relatie hebt gehad die wél gelukt is? Anders zou je het niet hebben uitgemaakt, lijkt me.
marie_123 schreef:
12-01-2018 08:52
Of hij de ware was of niet, zal je pas op het einde van de rit weten. Maak jezelf niet gek met deze vraag, want dit zal je uiteindelijk nooit weten. Na 20 jaar kan er ook nog een kink in de kabel komen.

Ik zou in jouw plaats je gevoel ernstig nemen, en niet proberen jezelf maar iets wijs te maken. Leuk, knap, lief, allemaal goed en wel, maar er is blijkbaar toch iets wat niet helemaal ok zit en wringt bij jou. Als een relatie perfect goed zit, dan heb je geen twijfels (da's althans mijn ervaring).

Ik zou het zeker niet aan de pil wijten, ik denk dat je het effect daarvan wat overschat. Overigens als je stopt met deze pil, zorg voor een andere vorm van anticonceptie, in deze situatie een zwangerschap is gewoon niet ok.
Ja ga naar een andere pil overschakelen. Ik vind hem eigenlijk goed genoeg voor mij. Ik hoef niet per se nog iemand leuker/beter. Eigenlijk wil ik gewoon dat de twijfels stoppen. Zou er kapot van zijn om deze relatie te stoppen...
Tr0tter schreef:
12-01-2018 09:12
Je bedoelt dat je nog nooit een relatie hebt gehad die wél gelukt is? Anders zou je het niet hebben uitgemaakt, lijkt me.
Ja haha klopt. Ik twijfel maar ik wil niet twijfelen ik wil dat gevoel niet. Ik wil gewoon met hem verder. Hoop gewoon dat dat gevoel weg gaat want snap niet goed van waar het komt.
GDP schreef:
12-01-2018 09:23
Ja haha klopt. Ik twijfel maar ik wil niet twijfelen ik wil dat gevoel niet. Ik wil gewoon met hem verder. Hoop gewoon dat dat gevoel weg gaat want snap niet goed van waar het komt.
Snap ik. Maar twijfel hoort bij een relatie, ook de beste. Het zal nooit zo zijn dat je je niet afvraagt of bepaalde dingen niet beter/fijner zouden zijn met een andere partner. Dat betekent niet dat je beter kunt stoppen.
Ik ben ook een tobber geweest, ook in het begin van de relatie en nadenken over wat ik voel. Maar jij bent al 5 jaar samen! Die gevoelens van twijfel zijn het gevolg van je gedachten. Dat is iets dat in jou zit, niet in de relatie. Dat zie je zelf rationeel ook toch?
ooitverlegen schreef:
12-01-2018 09:35
Ik ben ook een tobber geweest, ook in het begin van de relatie en nadenken over wat ik voel. Maar jij bent al 5 jaar samen! Die gevoelens van twijfel zijn het gevolg van je gedachten. Dat is iets dat in jou zit, niet in de relatie. Dat zie je zelf rationeel ook toch?
Ja inderdaad mijn vader zegt ook dat ik dit waarschijnlijk in alle relaties zou hebben. Ik ben ervoor naar een psycholoog aan het gaan want het lijkt me niet slim een relatie op te geven die zo goed is...
GDP schreef:

Nu maak ik mezelf plots zo bang dat hij misschien niet de ware is?
-knip-

Mijn vorige relaties heb ik altijd zelf beëindigd dus hierdoor heb ik het gevoel dat ik elke relatie wel zou kunnen laten werken. Dit klinkt mss heel egoïstisch
Als je jezelf bang kunt maken, kun je jezelf ook gelukkig maken.

Dat laatste klinkt niet egoïstisch, dat klink arrogant.

Maar zoals je zelf aangeeft, je kunt élke relatie laten werken, doe dat dan met je huidige.
GDP schreef:
Dag iedereen,

Mijn vriend en ik hadden een hobbelige start. Eigenlijk was hij voor mij een rebound en toen ik het uit wou maken durfde ik niet omdat hij eigenlijk, onverwacht heel erg goed bij mij past. Het was gewoon slechte timing zeg maar. Ik had hem beter een jaar later tegengekomen maar ja dat is dus niet gebeurd dus ik ben ervoor gegaan ondanks ik eigenlijk wel eens alleen wou zijn. We zijn nu al 5jaar heel gelukkig samen maar afgelopen zomer kreeg ik plots paniek over onze relatie. Dit kan door verschillende dingen komen: ik had een nieuwe pil (bijwerking:angst), stres van de vakantie want we trokken rond en wisten nooit waar we zouden belanden, enz. In ieder geval ik dacht "wat een onzin" en probeerde het van me af te zetten. Maar toch bleef ik paniekaanvallen krijgen als ik alleen was maar als ik bij hem was besefte ik van "maak je niet zo gek je vind hem echt leuk" dit is dus al een paar maanden zo bezig dat ik mezelf helemaal gek maak met mijn gedachtes. De enige reden dat het nu iets minder leuk is tussen ons is omdat ik alles analyseer. Als we heel de dag gelachen hebben samen kan ik alleen maar terug denken aan dat 1 stomme mopje dat hij gemaakt heeft die dag. Nu maak ik mezelf plots zo bang dat hij misschien niet de ware is?

Ook omdat ik nog nooit een relatie heb gehad die niet gelukt is zeg maar. Mijn vorige relaties heb ik altijd zelf beëindigd dus hierdoor heb ik het gevoel dat ik elke relatie wel zou kunnen laten werken. Dit klinkt mss heel egoïstisch en dat is niet mijn bedoeling maar zo voel ik me soms omdat ik in het begin zeg maar niet echt verliefd was en door het te willen is het ook gelukt. Het zou me deugd doen te horen dat dit niet het geval is en ik gwn geluk heb met mijn vriend dat ik anders nooit verliefd had kunnen worden...

Wat denken jullie? Maak mezelf gewoon gek? Ik vind hem knap, leuk, lief en we hebben dezelfde toekomstvisie. Snap niet vanwaar dit allemaal komt. Zijn er tussen jullie misschien ook mensen die in het begin niet zo verliefd waren en waarbij de liefde pas later gegroeid is? Maak mezelf gek dat dat niet de manier is "hoe het zou moeten..". mijn vader zegt dat ik te veel romcoms gezien heb en het leven niet altijd gaat op die manier haha. Ik ga trouwens deze week eindelijk stoppen met die pil. Hopelijk helpt dat ook.
Dit is dus blijkbaar niet het geval.. want je hebt nu alweer twijfels. Dus je kunt niet elke relatie laten werken, je geeft zelfs aan dat dit effect heeft op jullie relatie.

Je vader heeft gelijk. En anders maar weer er mee stoppen en een andere relatie weer laten werken als je heel eerlijk van binnen weet dat dit het niet is voor je.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
GDP schreef:
12-01-2018 09:39
Ja inderdaad mijn vader zegt ook dat ik dit waarschijnlijk in alle relaties zou hebben. Ik ben ervoor naar een psycholoog aan het gaan want het lijkt me niet slim een relatie op te geven die zo goed is...
Twee keer helemaal goed: Je vader kan als toeschouwer zien hoe jullie relatie eruit ziet en een psycholoog gaat je helpen op de juiste manier met je gedachten om te gaan!

Bespreek je dit probleem ook gewoon met je partner?
GDP schreef:
12-01-2018 09:39
Een psycholoog lijkt me wel een goede keus, zoals trotter ook al zei geen van je relaties zijn gelukt ookal heb jij het idee van wel. Verder denk ik dat je niet alleen durft te zijn en met veel issue´s kampt, iemand die je ermee helpt en je met je voetjes terug op aarde zet zou een uitkomst bieden.
Sophiever schreef:
12-01-2018 09:45
Een psycholoog lijkt me wel een goede keus, zoals trotter ook al zei geen van je relaties zijn gelukt ookal heb jij het idee van wel. Verder denk ik dat je niet alleen durft te zijn en met veel issue´s kampt, iemand die je ermee helpt en je met je voetjes terug op aarde zet zou een uitkomst bieden.
Ik ben inderdaad bang om alleen te zijn maar dit komt ook vooral omdat ik het gevoel heb dat ik de relatie zelf verpest en ik de foute keus maak om hem achter te laten. Ik vind hem namelijk gewoon nog steeds leuk en ben ook nog verliefd. Als ik niet verliefd meer zou zijn of het was een eikel zou de keuze rap gemaakt zijn. Dan zou ik liever alleen zijn.
ooitverlegen schreef:
12-01-2018 09:45
Bespreek je dit probleem ook gewoon met je partner?
Ja. Hij vindt het natuurlijk helemaal niets dat ik hier mee zit. Vooral omdat hij er zelf niks aan kan doen... de angsten komen niet per se voort uit dingen die hij doet maar eerder dingen die ik mezelf aanpraat: "bang dat ik niet de juiste keuze maak" "is hij de ware" "vind ik hem wel echt leuk?" Enz. Ik verzin altijd wel iets anders om over te piekeren.
Hij is de ware en jij moet aan jezelf gaan werken. Ik vind het sneu voor hem dat je aan hem twijfelt, maar niet aan jezelf.

PS niet alle reacties gelezen, maar dit was m'n eerste gedachte.
Maud27 schreef:
12-01-2018 10:05
Hij is de ware en jij moet aan jezelf gaan werken. Ik vind het sneu voor hem dat je aan hem twijfelt, maar niet aan jezelf.

PS niet alle reacties gelezen, maar dit was m'n eerste gedachte.
Ja twijfel wel aan mezelf hoor. Ga al naar een psycholoog omdat ik het het niet eens ben met mijn gedachtegang. Denk dat ik op deze manier alle relaties kan verpesten...
Pijnlijk herkenbaar. Ik ben heel gevoelig en relatie met mijn ex was heel heftig en turbulent. Liegen, vreemdgaan, weggaan, terugkomen, te snel willen, manipuleren etc. Nu heb ik een relatie met een super lieve leuke jongen en ben ook verliefd. Maar ik analyseer alles dood en twijfel daardoor regelmatig. Ik weet ook nog niet zo goed hoe ik er mee om moet gaan. Maar je wat meer focussen op andere dingen dan je vriend, mediteren en accepteren dat er twijfel is (hebben de meeste mensen en zal altiid blijven).
licht-blauw schreef:
12-01-2018 10:29
Pijnlijk herkenbaar. Ik ben heel gevoelig en relatie met mijn ex was heel heftig en turbulent. Liegen, vreemdgaan, weggaan, terugkomen, te snel willen, manipuleren etc. Nu heb ik een relatie met een super lieve leuke jongen en ben ook verliefd. Maar ik analyseer alles dood en twijfel daardoor regelmatig. Ik weet ook nog niet zo goed hoe ik er mee om moet gaan. Maar je wat meer focussen op andere dingen dan je vriend, mediteren en accepteren dat er twijfel is (hebben de meeste mensen en zal altiid blijven).
Ja ik denk dat het gewoon komt omdat ik te snel gegaan ben in het begin. Maar ja niets aan te doen! Idd ben hard aan het werken om het gewoon te accepteren en weer verder te gaan. Moet eigenlijk gewoon blij zijn dat ik zo'n lieve vriend heb. Dat hebben er al niet veel...
GDP schreef:
12-01-2018 10:02
Ja. Hij vindt het natuurlijk helemaal niets dat ik hier mee zit. Vooral omdat hij er zelf niks aan kan doen... de angsten komen niet per se voort uit dingen die hij doet maar eerder dingen die ik mezelf aanpraat: "bang dat ik niet de juiste keuze maak" "is hij de ware" "vind ik hem wel echt leuk?" Enz. Ik verzin altijd wel iets anders om over te piekeren.
Goed! Hij kan je alleen geruststellen maar is natuurlijk geen psycholoog. Maar goed, je schrijft het zelf al: IK verzin altijd wel iets anders om over te piekeren. Ik hoop dat de psycholoog goed gaat helpen maar ik verwacht het wel.
Ik geloof niet in de ware. Ik geloof ook niet in alles kapot analyseren. Ik geloof ook niet in eindeloos piekeren. Man, dat geeft een rúst!
GDP schreef:
12-01-2018 10:02
.
Ik krijg een beetje een 'achter de horizon' gevoel bij jou posts. Deze is leuk, maar is er neit iemand, die nóg leuker is? Die écht de ware is? Door steeds vooruit en om je heen te kijken (mis ik niet iets?) vergeet je te genieten van wat je hebt en te zien hoe goed dit is, hoewel je het jezelf hier wel steeds vertelt.

Ik geloof ook niet in de ware. Ik geloof wel in een fijne relatie, die je zelf inderdaad voor een groot gedeelte fijn maakt. Je maakt een relatie minder fijn, door er steeds aan te twijfelen. Af en toe een 'APK', zoals ik van anderen nog wel eens hoor, is misschien een idee, maar meer om te zien of je beide nog blij bent met de relatie, wat wat stroever loopt en of dat kan veranderen.

Ik denk ook dat elke relatie wel momenten van sleur kent. De '7 year itch' is niet voor niets een bekende uitdrukking. Op een gegeven moment kun je er dan voor kiezen om tóch te kijken of er ergens anders een betere match voor je is óf je steekt de energie in je huidige relatie.
Later is nu
"Maak mezelf gek dat dat niet de manier is "hoe het zou moeten..". mijn vader zegt dat ik te veel romcoms gezien heb en het leven niet altijd gaat op die manier haha."

Ik denk dat je vader volkomen gelijk heeft. Als jij zo'n sprookjesrelatie verwacht zoals in films, zal je altijd teleurgesteld worden en blijven twijfelen. In films zie je mensen ook bijna nooit schijten, maar in het echte leven moet dat toch echt. Dat is niet mooi, romantisch en sexy, maar het hoort er ook gewoon bij.
Ik heb een deja vu. Ga je dit topic elke dag plaatsen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
12-01-2018 12:27
Ik heb een deja vu. Ga je dit topic elke dag plaatsen?
Sorry had de vorige prongelijk verwijderd. Ben nieuw op dit forum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven