Zou je hier iets van denken?

15-12-2017 18:25 607 berichten
Alle reacties Link kopieren
EDIT: ik schrijf telkens updates in dit topic en ik ben dus de vrouw met de lichaamstaal

Ik wil graag jullie mening even over iets wat ik in mijn eigen leven zie gebeuren en ik wil niet teveel details geven dus ik vertel het maar even zo:

Stel je voor dat je een situatie hebt van twee mensen waarvan de één een leidinggevende (man) is van de ander (vrouw), maar wel op een informele manier. Ze kennen elkaar 4 jaar en hebben een gemeenschappelijke hobby. Hij is getrouwd + kids, zij is single en jonger dan hij. Ik heb haar weleens koffie zien drinken met zijn vrouw. Als ze met een groepje zitten (exclusief zijn vrouw, die is daar nooit bij) besteedt hij de meeste aandacht aan haar. Ze maken veel grapjes samen en hij schiet haar gelijk te hulp als ze iets nodig heeft. Als zij iets aan hem vraagt of iets vertelt lijkt het alsof ze grote ogen opzet en zichzelf aantrekkelijker probeert te maken (kan schijn zijn). Ze is heel erg aardig tegen hem en opvallend attent, maar tegen andere mensen is ze ook altijd vriendelijk. Ze werken heel vaak samen, als hij een project heeft is zij erbij betrokken en andersom ook. Hij is een goede leidinggevende en cijfert zich voor veel mensen weg, maar voor haar lijkt hij een stapje harder te lopen.

Zouden jullie hier iets van denken?
En zo ja, wat?
anoniem_360698 wijzigde dit bericht op 03-01-2018 01:13
3.86% gewijzigd
Arrow- schreef:
13-01-2018 16:08
Ik ben Christelijk opgevoed en ik snap wel wat je bedoelt met deze post maar aanbidden is voor mij toch wel heel iets anders.. Haha
Begeert uw naastes man niet , heb je voor het gemak maar even overheen gelezen in de bijbel, dus.
vrouwjagersma schreef:
13-01-2018 16:06
Had Jezus er maar iets mee te maken, dan rustte er tenminste nog enige zegen op deze hele onderneming.

De man is getrouwd en hij heeft kinderen. Het is absoluut immoreel om enige vorm van amoureuze ondernemingen met deze man aan te gaan, tenzij je de expliciete toestemming van zijn partner hebt. Wat begrijp je daar niet aan?
Ik weet dat het immoreel is. Hij ook. Hij zet die stap naar mij toe door met me te zoenen etc. Ik zoende hem zelf toch niet. En ik doe verder niks met hem totdat hij eruit is en zeker weet dat hij met mij verder wil.
FiddlyDiddlyDoo schreef:
13-01-2018 16:09
Ik vind het wel een héle mooie literaire reactie! Dat mag ook wel eens gezegd worden.
:heart: vrouw jagersma's schrijfkunsten
Ik moet je één ding nageven to. Je krijgt al weken behoorlijk commentaar maar je blijft in je reacties wel netjes, naïef misschien, grote roze mistwolk om je heen, maar wel netjes.
There is always something happening, and it's usually right now
Arrow- schreef:
13-01-2018 16:11
Ik weet dat het immoreel is. Hij ook. Hij zet die stap naar mij toe door met me te zoenen etc. Ik zoende hem zelf toch niet. En ik doe verder niks met hem totdat hij eruit is en zeker weet dat hij met mij verder wil.
Wanneer je niet de eerste stap tot fysiek contact hebt gezet, betekent dat niet dat je vrij bent van blaam. Je had hem namelijk ook kunnen stoppen. Uit kunnen leggen wat je bezwaren zijn. Zoiets heet fatsoen. Maar in plaats daarvan koos je er voor om er lekker van te genieten.
Don't waste your time or time will waste you.
Grobbekuiken_ schreef:
13-01-2018 16:06
Met spannend bedoel ik dat je het maar wat spannend vindt dat hij nu toenadering heeft gezocht.
Ah op die fiets. Tja ik vond het gewoon heel erg fijn en prettig gisteren. Maar ergens vind ik het ook wel eng want stel dat hij niet voor mij kiest, da n heb ik geproefd hoe fijn het is met hem en dan gaat hij gewoon terug naar z'n vrouw voorgoed. Liever dat hij de knoop gewoon doorhakt dan dat we verder gaan met die spanning die er nu is. Zo leuk is die spanning ook weer niet, ik wil op dit punt gewoon duidelijkheid eigenlijk
Arrow- schreef:
Kom toch, je zit dit hele topic te fantaseren over hoe hij je prins op het witte paard is en probeert alle lastige zaken (kinderen, vrouw, fatsoen) weg te redeneren en nu ben je ineens het lijdzame slachtoffer van zijn avances?

Als dit is wat je wil, rest je niets anders dan te wachten tot hij gescheiden is. Al het andere is onfatsoenlijk.
Ana_Isabel2 schreef:
13-01-2018 16:10
Begeert uw naastes man niet , heb je voor het gemak maar even overheen gelezen in de bijbel, dus.
Heb ik zeker niet overheen gelezen, alleen is het niet aan mij wie ik wel of niet begeer, dat gaat vanzelf. Ik kies niet op wie ik verliefd word. Verder verdient mijn denkwijze zeker de schoonheidsprijs niet maar het is niet zo dat ik nooit een kleine zonde kan begaan alleen maar omdat ik Christen ben. Zat mensen in mijn omgeving zondigen ook en dat is niet mooi natuurlijk maar dat kan gebeuren. Ik ben ook maar een mens met gevoelens en zo en ik zie de zaken ook niet altijd even helder... Uiteindelijk zal ik er hoe dan ook voor moeten boeten en dat zal ik dan ook doen. Het is gewoon een wrange situatie
Arrow- schreef:
13-01-2018 16:12
Ah op die fiets. Tja ik vond het gewoon heel erg fijn en prettig gisteren. Maar ergens vind ik het ook wel eng want stel dat hij niet voor mij kiest, da n heb ik geproefd hoe fijn het is met hem en dan gaat hij gewoon terug naar z'n vrouw voorgoed. Liever dat hij de knoop gewoon doorhakt dan dat we verder gaan met die spanning die er nu is. Zo leuk is die spanning ook weer niet, ik wil op dit punt gewoon duidelijkheid eigenlijk
Hou er maar rekening mee dat je die duidelijkheid voorlopig niet gaat krijgen ook.
Zelfs al is de thuissituatie zoals jij zegt is er veel te veel wat hem bij zijn vrouw houdt, zijn kinderen om maar eens wat te noemen.
There is always something happening, and it's usually right now
:facepalm: x 1000000

Ik vind het bizar dat je jezelf in werkelijk elke post in dit topic toch weer vrijstelt van blaam. Neem verdorie je verantwoordelijkheid eens, joh. Meer ga ik er niet over zeggen, want ik heb geen zin in een ban............
Grobbekuiken_ schreef:
Ik moet je één ding nageven to. Je krijgt al weken behoorlijk commentaar maar je blijft in je reacties wel netjes, naïef misschien, grote roze mistwolk om je heen, maar wel netjes.
Dank je wel Grobbekuiken!! Commentaar krijgen is niet leuk maar ik heb dit topic wel geopend om andere visies te lezen dan mijn eigen visie want daar schiet ik ook weinig mee op..
FiddlyDiddlyDoo schreef:
13-01-2018 16:12
Wanneer je niet de eerste stap tot fysiek contact hebt gezet, betekent dat niet dat je vrij bent van blaam. Je had hem namelijk ook kunnen stoppen. Uit kunnen leggen wat je bezwaren zijn. Zoiets heet fatsoen. Maar in plaats daarvan koos je er voor om er lekker van te genieten.
Ik ben ook zeker niet vrij van blaam maar ik ben ook niet de nummer 1 op de Gezocht-lijst van Interpol zal ik maar zeggen... Ik genoot ervan ja maar ik heb niet aangedrongen voor meer en ook tegen hem gezegd dat ik er niet achter zou staan om meer te doen totdat hij de knoop door gehakt heeft. Met andere zaken kan ik goed verleidingen weerstaan (geld uitgeven, geheimen bewaren bijvoorbeeld) maar deze man is een uitzondering.
Grobbekuiken_ schreef:
13-01-2018 16:17
Hou er maar rekening mee dat je die duidelijkheid voorlopig niet gaat krijgen ook.
Zelfs al is de thuissituatie zoals jij zegt is er veel te veel wat hem bij zijn vrouw houdt, zijn kinderen om maar eens wat te noemen.
Ja daar was ik al bang voor.. Nog even doorbijten dus en als hij alsnog voor haar kiest dan zal ik daarmee moeten leren leven..
vrouwjagersma schreef:
13-01-2018 16:15
Kom toch, je zit dit hele topic te fantaseren over hoe hij je prins op het witte paard is en probeert alle lastige zaken (kinderen, vrouw, fatsoen) weg te redeneren en nu ben je ineens het lijdzame slachtoffer van zijn avances?

Als dit is wat je wil, rest je niets anders dan te wachten tot hij gescheiden is. Al het andere is onfatsoenlijk.
Ik ben geen slachtoffer hoor maar ik heb zijn lippen niet op de mijne gedwongen, dat deed hij toch echt zelf.

Ik heb net tien keer gezegd dat ik niet verder zal gaan totdat hij echt voor mij kiest en haar verlaat.. Dus wees niet bang.

Wat gisteren gebeurde was onfatsoenlijk ja maar doet iedereen niet eens iets onfatsoenlijks?
FiddlyDiddlyDoo schreef:
:facepalm: x 1000000

Ik vind het bizar dat je jezelf in werkelijk elke post in dit topic toch weer vrijstelt van blaam. Neem verdorie je verantwoordelijkheid eens, joh. Meer ga ik er niet over zeggen, want ik heb geen zin in een ban............
Ik stel mezelf niet vrij van blaam, ik bedoel alleen dat in gevallen van vreemdgaan twee schuld hebben en niet alleen ik.
Sorry hoor, maar je komt vreselijk puberaal over. Uiteindelijk blijft hij gewoon bij zijn vrouw en 4 (!) kinderen en sta jij er volledig buiten en ben je je baan kwijt. En dan is het janken en ben je oh zo zielig en gekwetst. Eigen schuld, dikke bult. Nu kun je nog terug. Als hij echt zo dol op je is, laat je hem eerst scheiden, zorgen dat hij zijn zaakjes op orde heeft en daarna kun je eens verder kijken.

En zo netjes is hij dus niet, want hij gaat gewoon vreemd met je. Zoenen is namelijk ook vreemdgaan.
Arrow- schreef:
13-01-2018 16:09
Better_Sweet: Quoten lukt niet dus dan maar zo. Liegen is niet geoorloofd nee maar hij kiest daar zelf voor, daar kan ik ook niks aan doen. Verder denk ik dat als hij bij haar weggaat dat het dan geen nut heeft om haar nog verder te kwetsen door te zeggen dat we eerder gezoend hebben.. Ik wil die vrouw helemaal niet kwetsen.
Ik begrijp gewoon niet hoe je respect kunt hebben voor iemand die zo met zijn vrouw omgaat: liegen en een ander versieren, het erop aansuren. Zelfs al is hun relatie op sterven na dood.
Zij hebben samen kinderen gekregen. Er waren dus tijden dat ze een ander beeld van hun toekomst samen hadden. Dus ik vind het respectloos van hem. En daarom zou ik nooit respect voor zo iemand kunnen hebben, snap je.
En dan ga jij zeggen: ja maar zijn vrouw doet het ook! Maar dat doet niets af aan zijn gedrag.
.
Arrow- schreef:
Dank je wel Grobbekuiken!! Commentaar krijgen is niet leuk maar ik heb dit topic wel geopend om andere visies te lezen dan mijn eigen visie want daar schiet ik ook weinig mee op..
Nou, je doet anders ook verdomd weinig met de commentaren die je krijgt. Alleen nieuwe smoezen verzinnen om ze te weerleggen. Oh ik begrijp het ineens; wij zijn de proefvijver voor als je deze vragen straks in het echt van je omgeving krijgt! Dan heb je je antwoorden vast klaar.. :idee: (en je kan meteen vast inschatten hoe je omgeving zal reageren. Nu nog even zoeken naar de woorden en modus waar wij positief op reageren en voila!).
Arrow- schreef:
13-01-2018 16:20
Ik ben geen slachtoffer hoor maar ik heb zijn lippen niet op de mijne gedwongen, dat deed hij toch echt zelf.

Ik heb net tien keer gezegd dat ik niet verder zal gaan totdat hij echt voor mij kiest en haar verlaat.. Dus wees niet bang.

Wat gisteren gebeurde was onfatsoenlijk ja maar doet iedereen niet eens iets onfatsoenlijks?
Ik zoen elke dag met een getrouwde man met kinderen. Maar ik ben zijn vrouw.
Waarom zou je bewust onbeschofte dingen doen? Je enige argument is dat andere mensen ook onfatsoenlijke dingen doen, maar wat zegt me dat?
Maar goed, fijn te horen dat je stopt nu. Veel sterkte met alles, TO!
lolly-pop schreef:
13-01-2018 16:21
Sorry hoor, maar je komt vreselijk puberaal over. Uiteindelijk blijft hij gewoon bij zijn vrouw en 4 (!) kinderen en sta jij er volledig buiten en ben je je baan kwijt. En dan is het janken en ben je oh zo zielig en gekwetst. Eigen schuld, dikke bult. Nu kun je nog terug. Als hij echt zo dol op je is, laat je hem eerst scheiden, zorgen dat hij zijn zaakjes op orde heeft en daarna kun je eens verder kijken.

En zo netjes is hij dus niet, want hij gaat gewoon vreemd met je. Zoenen is namelijk ook vreemdgaan.
Waarom zou ik mijn baan kwijt zijn? Ik werk hier al 4 jaar met veel plezier en men is tevreden over mij. Hij gaat me echt niet ontslaan omdat we gezoend hebben en hij voor z'n vrouw kiest.

En dat tweede wat je zegt, dat zeg ik echt al in tien verschillende posts hier... Ik doe NIKS totdat hij zeker weet dat hij bij haar weggaat.
Precies, Labalade. Eigenlijk is ze gewoon een smoezenlijst aan het opbouwen.
Better_Sweet schreef:
13-01-2018 16:22
Ik begrijp gewoon niet hoe je respect kunt hebben voor iemand die zo met zijn vrouw omgaat: liegen en een ander versieren, het erop aansuren. Zelfs al is hun relatie op sterven na dood.
Zij hebben samen kinderen gekregen. Er waren dus tijden dat ze een ander beeld van hun toekomst samen hadden. Dus ik vind het respectloos van hem. En daarom zou ik nooit respect voor zo iemand kunnen hebben, snap je.
En dan ga jij zeggen: ja maar zijn vrouw doet het ook! Maar dat doet niets af aan zijn gedrag.
Dit is niet netjes van hem inderdaad maar dat beteken tniet dat hij opeens in z'n geheel geen nette man meer is. Jij liegt vast ook wel eens (al is het maar 1 leugentje om bestwil) maar dat maakt jou niet meteen onbetrouwbaar toch.
Hij kent mij al 4 jaar en gaat nu pas langzaamaan stapjes zetten. Dat is heel wat anders als iemand die zomaar op een collegaatje springt terwijl hij getrouwd is. Dat hij geen seks met mij gehad heeft geeft aan dat hij wel degelijk meer respect voor haar heeft dan jullie schetsen.
Arrow- schreef:
13-01-2018 16:23
Waarom zou ik mijn baan kwijt zijn? Ik werk hier al 4 jaar met veel plezier en men is tevreden over mij. Hij gaat me echt niet ontslaan omdat we gezoend hebben en hij voor z'n vrouw kiest.

En dat tweede wat je zegt, dat zeg ik echt al in tien verschillende posts hier... Ik doe NIKS totdat hij zeker weet dat hij bij haar weggaat.
Stel dat het uitkomt dat jullie met elkaar hebben gezoend, of later zelfs meer, dan is hij de leidinggevende en jij de domme doos die het veld kan ruimen, want je denkt toch niet dat, als dit uitkomt bij zijn vrouw, dat jij dan vrolijk bij hem kan blijven werken?

En je hebt al wat gedaan... namelijk zoenen :facepalm:
Labalade schreef:
13-01-2018 16:22
Nou, je doet anders ook verdomd weinig met de commentaren die je krijgt. Alleen nieuwe smoezen verzinnen om ze te weerleggen. Oh ik begrijp het ineens; wij zijn de proefvijver voor als je deze vragen straks in het echt van je omgeving krijgt! Dan heb je je antwoorden vast klaar.. :idee: (en je kan meteen vast inschatten hoe je omgeving zal reageren. Nu nog even zoeken naar de woorden en modus waar wij positief op reageren en voila!).
Als we echt samen gaan en ik vragen van de omgeving krijg dan zeg ik 1 ding: We zijn verliefd op elkaar geworden en het gaat jullie niets aan.
lolly-pop schreef:
13-01-2018 16:26
Stel dat het uitkomt dat jullie met elkaar hebben gezoend, of later zelfs meer, dan is hij de leidinggevende en jij de domme doos die het veld kan ruimen, want je denkt toch niet dat, als dit uitkomt bij zijn vrouw, dat jij dan vrolijk bij hem kan blijven werken?

En je hebt al wat gedaan... namelijk zoenen :facepalm:
Hoe komt dat uit dan? Alleen wij waren daar, de rest was al weg. Ik heb ze zelf weg zien gaan, meer dan een uur voor die zoen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven