Ik ben blank / wit / RAL9016 en ik ben het zat!

12-01-2018 14:45 867 berichten
... Ik ben het zat dat wij blanke / witte / RAL9016 mensen altijd maar over een kam geschoren worden en per definitie weggezet worden als racisten door een club verzuurde mensen met tijd teveel die op deze manier juist haat en verdeeldheid zaaien, terwijl ze doen alsof ze oh zo politiek correct bezig zijn door van alles maar racistisch te noemen.

Ik ben het zat om altijd maar geconfronteerd te moeten worden met een slavernijverleden waar ik zelf niet bij was en waar ik al helemaal niets aan kan doen.

Zwarte piet, negerzoenen, de H&M trui, allemaal racistisch... Maar intussen zijn blanke vla en jodenkoeken dan wel weer oké, daar hoor je niemand over. Racisme gaat tenslotte altijd maar een kant op.

Op een of andere manier stelt men zich massaal nederig op en luistert men vaak ook nog naar de groep racismeroepers, want ja we moeten ons toch wel kapotschamen voor ons slavernijverleden en wij hebben het tenslotte altijd maar makkelijk met onze bleke huidjes.

Het zal mij jeuken welke huidskleur iemand heeft, ik ben helemaal niet racistisch, ik haat alle mensen even veel :P maar ik word er zo moe van dat te pas en te onpas de racismekaart getrokken wordt! Het kan toch niet anders dan dat nog meer mensen dit spuugzat zijn? Zo wek je toch juist racisme in de hand?
Nav__ schreef:
14-01-2018 10:52
Om vervolgens aan te nemen dat een wit meisje geen strobreed in de weg is gelegd, want ze is wit. Girl, serieus?! Je spreekt jezelf volkomen tegen door de TO zo te veroordelen. Je vult haar leven in. Dat WEET je toch helemaal niet?!

Dat bedoel ik dus: stop daar nou mee. Waarom doe je dat?
Ik zei: geen strobreed in de weg is gelegd vanwege haar afkomst. Ik zeg helemaal niet dat witte mensen nooit tegenslag hebben omdat ze wit zijn, dat is natuurlijk onzin. Maar de tegenslag die op je pad is gekomen, was niet gebaseerd op de kleur van je huid of je buitenlandse achternaam, dat durf ik wel te stellen ja.
syvon schreef:
14-01-2018 11:03
Ik zei: geen strobreed in de weg is gelegd vanwege haar afkomst. Ik zeg helemaal niet dat witte mensen nooit tegenslag hebben omdat ze wit zijn, dat is natuurlijk onzin. Maar de tegenslag die op je pad is gekomen, was niet gebaseerd op de kleur van je huid of je buitenlandse achternaam, dat durf ik wel te stellen ja.
Dat weet je dus niet. Het kan zeer zeker op basis van achternaam zijn als je een 'kampernaam' hebt, bijvoorbeeld. Zie ik in mijn werk met regelmaat. Of is 'Amhali' discrimineren erger als 'de Boer' (stel, dat zou een kampernaam zijn)? Nee toch? Vul niet in voor de ander. Echt... sta eens open voor wat de ander verteld of heeft doorgemaakt. Ik vind dat zelf ook wel eens moeilijk, maar ik doe wel mijn best dat te doen. Dan zie je dat de verschillen helemaal niet zo groot zijn.
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
14-01-2018 11:02
Hoe weet je dat?
Druk je jezelf nu niet in een slachtofferrol?
Please, wat is dat nu weer voor domme vraag?

Als uit elk onderzoek blijkt dat mensen liever een blanke sollicitant met een strafblad uitnodigen dan een sollicitant met een niet westerse achtergrond, dan is het toch logisch dat ik als persoon met een niet-westerse achtergrond meer competenties op tafel zal moeten gooien om überhaupt dezelfde beginpositie te krijgen?
Am Yisrael Chai!
Theamuts schreef:
14-01-2018 11:02
Hoe weet je dat?
Druk je jezelf nu niet in een slachtofferrol?
Er zijn echt wel mensen in de samenleving die harder moeten knokken dan anderen. Je weet alleen niet op voorhand of aan uiterlijk wie die mensen zijn. Maar dit erkennen betekent niet dat FV in een slachtofferrol kruipt. Sommige factoren hebben nu eenmaal invloed op de kansen die je krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net de film "Alleen maar nette mensen gezien".
Pfff, hoe daarin gediscrimineerd wordt door "de getinte medemens".

Kuthindoestanen, kutantillianen, kutjavanen, kutmocro's en kutweetikwatnogmeer.....

Elke afkomst voelt zich blijkbaar superieur.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Nav__ schreef:
14-01-2018 11:07
Dat weet je dus niet. Het kan zeer zeker op basis van achternaam zijn als je een 'kampernaam' hebt, bijvoorbeeld. Zie ik in mijn werk met regelmaat. Of is 'Amhali' discrimineren erger als 'de Boer' (stel, dat zou een kampernaam zijn)? Nee toch? Vul niet in voor de ander. Echt... sta eens open voor wat de ander verteld of heeft doorgemaakt. Ik vind dat zelf ook wel eens moeilijk, maar ik doe wel mijn best dat te doen. Dan zie je dat de verschillen helemaal niet zo groot zijn.

Toevallig zeg ik daar net iets over tegen Theamuts: zelfs als je wit bent en voor een wit persoon een achterstandspositie hebt (bijvoorbeeld een strafblad, om maar iets te noemen), dan nog heb je met die achterstandspositie een betere positie dan iemand met een "moslimnaam" of een "donkergekleurde neger"-huid.
Am Yisrael Chai!
Snoesje666 schreef:
14-01-2018 11:10
Ik heb net de film "Alleen maar nette mensen gezien".
Pfff, hoe daarin gediscrimineerd wordt door "de getinte medemens".

Kuthindoestanen, kutantillianen, kutjavanen, kutmocro's en kutweetikwatnogmeer.....

Elke afkomst voelt zich blijkbaar superieur.
Exact!!
Nav__ schreef:
14-01-2018 11:07
Dat weet je dus niet. Het kan zeer zeker op basis van achternaam zijn als je een 'kampernaam' hebt, bijvoorbeeld. Zie ik in mijn werk met regelmaat. Of is 'Amhali' discrimineren erger als 'de Boer' (stel, dat zou een kampernaam zijn)? Nee toch? Vul niet in voor de ander. Echt... sta eens open voor wat de ander verteld of heeft doorgemaakt. Ik vind dat zelf ook wel eens moeilijk, maar ik doe wel mijn best dat te doen. Dan zie je dat de verschillen helemaal niet zo groot zijn.
Werkgevers zijn eerder geneigd een criminele Nederlander een baan te geven dan iemand met een buitenlandse achternaam, link staat eerder in dit topic
Yggdrasil- schreef:
14-01-2018 10:50
Ik zeg: wederkerigheid!
Prima laten we eens beginnen om zwarte mensen en moslims gelijke kansen te geven
Mieshka schreef:
14-01-2018 10:11
Ook typisch hoe ik in dit topic ook weer 'vast zelf toch wel racist zal zijn' en 'maar eens kritisch naar mezelf moet kijken'. O_o Je mag wel te pas en te onpas voor racist uitgemaakt worden, maar vervolgens mag je daar niks van vinden, want je moet je schamen, je bent bevoorrecht en je stelt je aan. Terwijl als mensen zich racistisch bejegend voelen om niks, moet men zich in allerlei bochten wringen en het goedmaken en publiekelijk excuses aanbieden en alles. Zij hoeven niet eerst naar zichzelf te kijken of wat ze roepen wel terecht is, of ze zich niet aanstellen omdat er gewoon op dat moment eigenlijk niks aan de hand is, of ze nu niet juist verdeeldheid creëren? De racismekaart mag blijkbaar onbeperkt getrokken worden en waag het niet om daar anders over te denken. Het moet blijkbaar vooral van een kant (blijven) komen.
Kom eens uit die slachtofferrol
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
14-01-2018 11:10
Ik heb net de film "Alleen maar nette mensen gezien".
Pfff, hoe daarin gediscrimineerd wordt door "de getinte medemens".

Kuthindoestanen, kutantillianen, kutjavanen, kutmocro's en kutweetikwatnogmeer.....

Elke afkomst voelt zich blijkbaar superieur.
Je begrijpt dat het een film is, he? En dat die film door een witte meneer uit Amsterdam Zuid geschreven is, he?

En dat die film dus niks zegt over de realiteit van zwarte mensen?
Am Yisrael Chai!
@S-Meds & FV: wat is jullie punt met dat onderzoek? Wat willen jullie ermee aantonen? Dat de ene groep het toch echt erger heeft in vergelijking met een andere groep?

Mijn ervaring is niet gebaseerd op wetenschap, maar op mijn werkveld: voor racisme is veel aandacht, voor die andere vormen van discriminatie minder. Daardoor zie ik met regelmaat dat die andere vormen meer geaccepteerd lijken, met alle gevolgen van dien.

Wat ik bedoel is: dat onderzoek is een aspect, maar er zijn er meer. Ik vind het allemaal even erg en belachelijk. Wederom: heb wat begrip voor elkaar en probeer niet te kijken wie het 'erger' heeft. AL die vooroordelen, voor elkaar invullen, tunnelvisie hebben, enzovoort, zorgen voor verdeeldheid. OVER en WEER.
Nav__ schreef:
14-01-2018 11:09
Er zijn echt wel mensen in de samenleving die harder moeten knokken dan anderen. Je weet alleen niet op voorhand of aan uiterlijk wie die mensen zijn. Maar dit erkennen betekent niet dat FV in een slachtofferrol kruipt. Sommige factoren hebben nu eenmaal invloed op de kansen die je krijgt.
Als je dat over jezelf zegt zonder onderbouwing vind ik dat je jezelf in een slachtofferrol plaatst.
Alle reacties Link kopieren
Nav__ schreef:
14-01-2018 11:18
@S-Meds & FV: wat is jullie punt met dat onderzoek? Wat willen jullie ermee aantonen? Dat de ene groep het toch echt erger heeft in vergelijking met een andere groep?

Mijn ervaring is niet gebaseerd op wetenschap, maar op mijn werkveld: voor racisme is veel aandacht, voor die andere vormen van discriminatie minder. Daardoor zie ik met regelmaat dat die andere vormen meer geaccepteerd lijken, met alle gevolgen van dien.

Wat ik bedoel is: dat onderzoek is een aspect, maar er zijn er meer. Ik vind het allemaal even erg en belachelijk. Wederom: heb wat begrip voor elkaar en probeer niet te kijken wie het 'erger' heeft. AL die vooroordelen, voor elkaar invullen, tunnelvisie hebben, enzovoort, zorgen voor verdeeldheid. OVER en WEER.

Nogmaals: IK PERSOONLIJK kom in opstand tegen elke vorm van discriminatie. Dus ik accepteer discriminatie helemaal niet. Ik vind het dan weer wel storend dat ook jij nu het eindelijk tijd is om de discriminatie die IK ERVAAR aan de kaak te stellen, vindt dat dat niet mag omdat Truus ook weleens gediscrimineerd wordt.

Dat wist ik al, maar ik wil het nu eindelijk eens over mijn eigen discriminatie hebben, als je het niet erg vindt.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
"Bon Dieu" is een leuke film over racisme.

Afbeelding


"Dans la vie" vond ik minder aan. Die ging over geloofskwesties (joods/moslim).

Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Nav__ schreef:
14-01-2018 11:18
@S-Meds & FV: wat is jullie punt met dat onderzoek? Wat willen jullie ermee aantonen? Dat de ene groep het toch echt erger heeft in vergelijking met een andere groep?

Mijn ervaring is niet gebaseerd op wetenschap, maar op mijn werkveld: voor racisme is veel aandacht, voor die andere vormen van discriminatie minder. Daardoor zie ik met regelmaat dat die andere vormen meer geaccepteerd lijken, met alle gevolgen van dien.

Wat ik bedoel is: dat onderzoek is een aspect, maar er zijn er meer. Ik vind het allemaal even erg en belachelijk. Wederom: heb wat begrip voor elkaar en probeer niet te kijken wie het 'erger' heeft. AL die vooroordelen, voor elkaar invullen, tunnelvisie hebben, enzovoort, zorgen voor verdeeldheid. OVER en WEER.
Mijn ervaring is dat witte mensen niet gediscrimineerd worden maar zeggen dat ze gediscrimineerd worden om zo echt racisme onder het tapijt te kunnen vegen
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
14-01-2018 10:19
Dit. JUIST omdat ik me al mijn hele leven bewust ben van het feit dat ik harder moet knokken voor dingen die anderen zomaar krijgen, ben ik ook al mijn hele leven solidair met iedereen in achterstandsposities.
Kun je een paar concrete voorbeelden geven van dingen waarvoor jij harder moest knokken om ze te krijgen?
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
14-01-2018 11:18
Je begrijpt dat het een film is, he? En dat die film door een witte meneer uit Amsterdam Zuid geschreven is, he?

En dat die film dus niks zegt over de realiteit van zwarte mensen?
Geschreven door een jood die er flauw van was om steeds voor een mocro aangezien te worden.

Maar laat het je een troost zijn, ik heb zelden zo'n flutfilm gezien.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
En degene die daar herhaaldelijk hier over beginnen doen dat doelbewust, en zij nemen daar een aantal naïevelingen mee.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
14-01-2018 11:11
zelfs als je wit bent en voor een wit persoon een achterstandspositie hebt (bijvoorbeeld een strafblad, om maar iets te noemen), dan nog heb je met die achterstandspositie een betere positie dan iemand met een "moslimnaam" of een "donkergekleurde neger"-huid.
Niet bij de politie in Rotterdam. Daar ben je als allochtoon koning te rijk:
"Het 'puntenbeleid' kwam erop neer dat een autochtone man vooraf één punt kreeg toegekend. Een blanke vrouwelijke sollicitant kreeg twee punten extra. Een allochtone man kreeg er drie, en een allochtone vrouw vier"
https://www.rtlnieuws.nl/nederland/agen ... -meer-kans

Zelfde verhaal bij de gemeente Den Haag waar autochtone sollicitanten openlijk worden gediscrimineerd.
https://www.ad.nl/den-haag/allochtoon-k ... ~aaca5ea6/
fashionvictim schreef:
14-01-2018 11:20
Nogmaals: IK PERSOONLIJK kom in opstand tegen elke vorm van discriminatie. Dus ik accepteer discriminatie helemaal niet. Ik vind het dan weer wel storend dat ook jij nu het eindelijk tijd is om de discriminatie die IK ERVAAR aan de kaak te stellen, vindt dat dat niet mag omdat Truus ook weleens gediscrimineerd wordt.

Dat wist ik al, maar ik wil het nu eindelijk eens over mijn eigen discriminatie hebben, als je het niet erg vindt.
Ik vind dat je, jezelf een beetje tegenspreekt. Maar natuurlijk, heb het over 'jouw' vorm. Ik doe daar zelf alleen niet aan mee, ik kies niet EEN vorm in het bijzonder. Bovendien houd ik niet van de stijl die je kiest. Je noemt mensen dom (zie ander topic, heb je gequote), zet ze weg om hun huidskleur of ideeen... dat vind ik dus jammer. Maar nogmaals: ik vind je overkomen als een intelligente vrouw en ik vind het goed dat je zo voor je idealen staat. Ik had alleen een andere stijl gekozen. Thats all :).
S-Meds schreef:
14-01-2018 11:25
Mijn ervaring is dat witte mensen niet gediscrimineerd worden maar zeggen dat ze gediscrimineerd worden om zo echt racisme onder het tapijt te kunnen vegen
Wow... meen je dit?! Er bestaan dus geen witte minderheden? Niet op huidskleur, misschien, maar wel op andere factoren. Dat snap je toch wel...?
fashionvictim schreef:
14-01-2018 11:18
Je begrijpt dat het een film is, he? En dat die film door een witte meneer uit Amsterdam Zuid geschreven is, he?

En dat die film dus niks zegt over de realiteit van zwarte mensen?
In films kan/mag alles bedoel je?
Uitvergroting van stereotypes enzo.
Lachen man!
Alle reacties Link kopieren
Nav__ schreef:
14-01-2018 11:29
Ik vind dat je, jezelf een beetje tegenspreekt. Maar natuurlijk, heb het over 'jouw' vorm. Ik doe daar zelf alleen niet aan mee, ik kies niet EEN vorm in het bijzonder. Bovendien houd ik niet van de stijl die je kiest. Je noemt mensen dom (zie ander topic, heb je gequote), zet ze weg om hun huidskleur of ideeen... dat vind ik dus jammer. Maar nogmaals: ik vind je overkomen als een intelligente vrouw en ik vind het goed dat je zo voor je idealen staat. Ik had alleen een andere stijl gekozen. Thats all :).
Als je dan toch niet EEN vorm in het bijzonder kiest, hou dan gewoon je mond in discussies die over EEN vorm in het bijzonder gaan, in plaats van door dit soort postings discussie over ALLE vormen onmogelijk te maken.

Echt walgelijk vind ik dat. Als discriminatie van zwarte mensen voor JOU geen issue is, geef zwarte mensen en andere mensen voor wie het WEL een issue is dan in ieder geval de kans dat onderling met elkaar te bespreken in plaats van als een drammend kind er door heen te bleren waarom we het niet over Tokkies of gehandicapten hebben.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Yggdrasil- schreef:
14-01-2018 11:31
In films kan/mag alles bedoel je?
Uitvergroting van stereotypes enzo.
Lachen man!
Films zijn fantasie. En in dit geval de fantasie van een witte man die geilt op de door hem bedachte karikatuur van zwarte vrouwen.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven