Zou je hier iets van denken?
vrijdag 15 december 2017 om 18:25
EDIT: ik schrijf telkens updates in dit topic en ik ben dus de vrouw met de lichaamstaal
Ik wil graag jullie mening even over iets wat ik in mijn eigen leven zie gebeuren en ik wil niet teveel details geven dus ik vertel het maar even zo:
Stel je voor dat je een situatie hebt van twee mensen waarvan de één een leidinggevende (man) is van de ander (vrouw), maar wel op een informele manier. Ze kennen elkaar 4 jaar en hebben een gemeenschappelijke hobby. Hij is getrouwd + kids, zij is single en jonger dan hij. Ik heb haar weleens koffie zien drinken met zijn vrouw. Als ze met een groepje zitten (exclusief zijn vrouw, die is daar nooit bij) besteedt hij de meeste aandacht aan haar. Ze maken veel grapjes samen en hij schiet haar gelijk te hulp als ze iets nodig heeft. Als zij iets aan hem vraagt of iets vertelt lijkt het alsof ze grote ogen opzet en zichzelf aantrekkelijker probeert te maken (kan schijn zijn). Ze is heel erg aardig tegen hem en opvallend attent, maar tegen andere mensen is ze ook altijd vriendelijk. Ze werken heel vaak samen, als hij een project heeft is zij erbij betrokken en andersom ook. Hij is een goede leidinggevende en cijfert zich voor veel mensen weg, maar voor haar lijkt hij een stapje harder te lopen.
Zouden jullie hier iets van denken?
En zo ja, wat?
Ik wil graag jullie mening even over iets wat ik in mijn eigen leven zie gebeuren en ik wil niet teveel details geven dus ik vertel het maar even zo:
Stel je voor dat je een situatie hebt van twee mensen waarvan de één een leidinggevende (man) is van de ander (vrouw), maar wel op een informele manier. Ze kennen elkaar 4 jaar en hebben een gemeenschappelijke hobby. Hij is getrouwd + kids, zij is single en jonger dan hij. Ik heb haar weleens koffie zien drinken met zijn vrouw. Als ze met een groepje zitten (exclusief zijn vrouw, die is daar nooit bij) besteedt hij de meeste aandacht aan haar. Ze maken veel grapjes samen en hij schiet haar gelijk te hulp als ze iets nodig heeft. Als zij iets aan hem vraagt of iets vertelt lijkt het alsof ze grote ogen opzet en zichzelf aantrekkelijker probeert te maken (kan schijn zijn). Ze is heel erg aardig tegen hem en opvallend attent, maar tegen andere mensen is ze ook altijd vriendelijk. Ze werken heel vaak samen, als hij een project heeft is zij erbij betrokken en andersom ook. Hij is een goede leidinggevende en cijfert zich voor veel mensen weg, maar voor haar lijkt hij een stapje harder te lopen.
Zouden jullie hier iets van denken?
En zo ja, wat?
anoniem_360698 wijzigde dit bericht op 03-01-2018 01:13
3.86% gewijzigd

maandag 15 januari 2018 om 21:07
Precies. Dat zeg ik ook al de hele tijd. De enige reden waarom ik denk dat ze afstand moet houden is haar eigen welzijn. Vaak schiet je zelf weinig op met zo’n affaire op werk. Maar die vent mag lekker zijn eigen huwelijk bij elkaar houden.fantastica schreef: ↑15-01-2018 20:23Mensekinderen, wat een emotie. Ik krijg de indruk dat de gemiddelde Viva-vrouw die hier zo fel in dit topic reageert zelf in een niet zo vrolijk huwelijk zit en zich persoonlijk bedreigd voelt door TO.
De beste man is verantwoordelijk voor zijn eigen leven, niet TO. En zijn vrouw is verantwoordelijk voor haar leven, niet TO en niet haar man. Huwelijken duren steeds minder vaak eeuwig, daar kun je heel dramatisch over gaan doen en TO de schuld van geven, of je kan realistisch zijn.
TO, of vrouwen als TO, zijn niet de oorzaak van scheidingen. Vroeger waren er net zo veel minnaressen, maar toen bleven mensen in een vaak ongelukkig huwelijk hangen. Tegenwoordig gaan ze vaker uit elkaar.

maandag 15 januari 2018 om 21:10
Die man gaat vreemd, beheerst zichzelf niet en heeft geen fatsoen. Daar moet híj aan werken. Een beetje vent is niet onder de indruk van een jongere collega met haar bloesje open.vrouwjagersma schreef: ↑15-01-2018 21:07Ja, vreemdgaan is gewoon het bedrijfsrisico voor een huwelijk en zelfbeheersing en fatsoen zijn fabels, verzonnen door zure viva-vrouwen. Plausibel verhaal wel.
maandag 15 januari 2018 om 21:10
Ja? Hoe precies?fantastica schreef: ↑15-01-2018 20:23Mensekinderen, wat een emotie. Ik krijg de indruk dat de gemiddelde Viva-vrouw die hier zo fel in dit topic reageert zelf in een niet zo vrolijk huwelijk zit en zich persoonlijk bedreigd voelt door TO.
De beste man is verantwoordelijk voor zijn eigen leven, niet TO. En zijn vrouw is verantwoordelijk voor haar leven, niet TO en niet haar man. Huwelijken duren steeds minder vaak eeuwig, daar kun je heel dramatisch over gaan doen en TO de schuld van geven, of je kan realistisch zijn.
TO, of vrouwen als TO, zijn niet de oorzaak van scheidingen. Vroeger waren er net zo veel minnaressen, maar toen bleven mensen in een vaak ongelukkig huwelijk hangen. Tegenwoordig gaan ze vaker uit elkaar.
There is always something happening, and it's usually right now

maandag 15 januari 2018 om 21:13
Oh nee hoor Fantastica. Ik vermaak me kostelijk met deze soap.
Elke paar dagen een nieuwe wending.
Ik wacht af tot hij 'oepsie' samen met haar in de wc van kantoor is beland. Of dat ze samen 'per ongeluk' vast kwamen te zitten in de lift. En dat van het een het ander kwam en TO nu met een méga schuldgevoel hier komt vragen wat nu te doen.
Of spoiler ik nu?
Ik wacht af tot hij 'oepsie' samen met haar in de wc van kantoor is beland. Of dat ze samen 'per ongeluk' vast kwamen te zitten in de lift. En dat van het een het ander kwam en TO nu met een méga schuldgevoel hier komt vragen wat nu te doen.
Of spoiler ik nu?

maandag 15 januari 2018 om 21:14

maandag 15 januari 2018 om 21:17
maandag 15 januari 2018 om 21:22
Oke, toch maar besloten te reageren op dit bericht. Ik zal het halve forum wel tegen mij krijgen maar het forum heeft wel gelijk, je zit te veel op een roze wolk. Je schreef ergens dat deze man na 4 jaar pas toenadering zoekt, bij jou ja maar ondertussen heeft hij het echt al bij anderen geprobeerd. Als hij echt niet gelukkig is bij zijn vrouw moet hij eerst weg gaan en iets opbouwen voor hem zelf. Hij weet heel goed wat hij doet zo begon het bij mij ook. Eerst onschuldig appen daarna een onschuldige zoen, en ohw ohw ohw wat had hij het thuis toch niet leuk en hield hij van mij. Wat hij nu bij zijn vrouw doet kan hij ook jou aandoen en dit gaat ook gebeuren, hij heeft ook de keuze om het netjes af te ronden met zijn vrouw. Dit zal altijd door jou hoofd blijven gaan want hij is niet betrouwbaar (en deze mannen zijn er wel, echt geloof mij)
Het eindresultaat bij mij is dat ik de andere kant van de familie niet meer zie, hij nog steeds gewoon lekker bij zijn vrouw is en ik erachter mocht komen dat er naast mij nog een aantal meer vrouwen waren. Je bent niet bijzonder of anders voor deze man, wat hij je misschien wel als gevoel geeft. Het is het niet waard. Ergens heb ik echt medelijden met zijn vrouw ze doet alsof ze van niets weet en blijft maar bij hem voor de kinderen, of ze zelf wel gelukkig is .... denk het niet maar van mij mag ze die trofee van een man houden.
Ik ben nu heel gelukkig met een andere man en weet nu hoe het ook kan.
Het eindresultaat bij mij is dat ik de andere kant van de familie niet meer zie, hij nog steeds gewoon lekker bij zijn vrouw is en ik erachter mocht komen dat er naast mij nog een aantal meer vrouwen waren. Je bent niet bijzonder of anders voor deze man, wat hij je misschien wel als gevoel geeft. Het is het niet waard. Ergens heb ik echt medelijden met zijn vrouw ze doet alsof ze van niets weet en blijft maar bij hem voor de kinderen, of ze zelf wel gelukkig is .... denk het niet maar van mij mag ze die trofee van een man houden.
Ik ben nu heel gelukkig met een andere man en weet nu hoe het ook kan.

maandag 15 januari 2018 om 21:28
Niemand geeft TO de schuld ergens van. TO wordt aangesproken op haar eigen gedrag (wat dus haar eigen verantwoordelijkheid is) en gezien het hier om wervend gedrag naar een getrouwde man toe gaat, ook haar verantwoordelijkheid voor haar aandeel hierin. Dat is realistisch. Je kunt doen alsof TO helemaal niets te maken heeft met de relatie van die man, maar ze flirt met hem in de hoop dat hij zijn vrouw zal verlaten. Als ik weet dat een man getrouwd is dan respecteer ik dat. Ik ben ook niet uit op een vreemdgaande man.fantastica schreef: ↑15-01-2018 20:23De beste man is verantwoordelijk voor zijn eigen leven, niet TO. En zijn vrouw is verantwoordelijk voor haar leven, niet TO en niet haar man. Huwelijken duren steeds minder vaak eeuwig, daar kun je heel dramatisch over gaan doen en TO de schuld van geven, of je kan realistisch zijn.
Ook helemaal prima als JIJ je daar wel prettig bij zou voelen. Ik zou me daar niet prettig bij voelen en heb ook een oordeel over dat soort gedrag. Hier op het forum mag iedereen hun eigen mening delen.

maandag 15 januari 2018 om 21:30
En de getrouwde man die dat wel is en de vrouw die haar bloesje doelbewust opendoet voor een getrouwde man vinden de meesten hier nogal triest.
maandag 15 januari 2018 om 21:37
Vandaar dat ik ook kies voor thuisonderwijs voor kinderen en werken vanuit huis. Zo niet gaat het geheid fout. Oh en wat cult verzinnen helpt ook om niet vreemd te gaan is mijn ervaring: Man koopt op vrijdag sla en kinderen zijn het hele weekend fanatiek slaverzinsels aan het maken. Zo hebben man en ik ook qualitytime samen. Ik begrijp mensen die dit niet snappen ook echt niet!vrouwjagersma schreef: ↑15-01-2018 21:07Ja, vreemdgaan is gewoon het bedrijfsrisico voor een huwelijk en zelfbeheersing en fatsoen zijn fabels, verzonnen door zure viva-vrouwen. Plausibel verhaal wel.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

maandag 15 januari 2018 om 21:38

maandag 15 januari 2018 om 21:38
Doreia schreef: ↑15-01-2018 21:13Oh nee hoor Fantastica. Ik vermaak me kostelijk met deze soap.
Of spoiler ik nu?

maandag 15 januari 2018 om 21:39
Dat is écht zo he? Hier idem.parbleumondieu schreef: ↑15-01-2018 21:34Ik voel me niet bedreigd. Als het mijn man was die zich zo zou aanstellen dan zou ik hem liever kwijt dan rijk zijn. De zegeningen van oud worden.
maandag 15 januari 2018 om 22:03

maandag 15 januari 2018 om 22:09
Aanvulling: BTW ik heb gisteren tijdens de nieuwjaarsborel van het gebouw te horen gekregen dat ik poppenogen heb en altijd zo mooi gekleed ben. Dat compliment werd door het gemeengoed gedeeld en daar kreeg ik een beetje rode kaken van. Maar dat was dus een gemeenschappelijk moment van de buurtjes. Waarbij mijn man zich de blubber lachte omdat ik een beetje 'oh, dank je, tja ik hou van vrouwelijke kleding, eh...' . De lieverd

maandag 15 januari 2018 om 22:10
AaawOudblond schreef: ↑15-01-2018 22:09Aanvulling: BTW ik heb gisteren tijdens de nieuwjaarsborel van het gebouw te horen gekregen dat ik poppenogen heb en altijd zo mooi gekleed ben. Dat compliment werd door het gemeengoed gedeeld en daar kreeg ik een beetje rode kaken van. Maar dat was dus een gemeenschappelijk moment van de buurtjes. Waarbij mijn man zich de blubber lachte omdat ik een beetje 'oh, dank je, tja ik hou van vrouwelijke kleding, eh...' . De lieverd![]()

maandag 15 januari 2018 om 22:47
Doreia schreef: ↑15-01-2018 21:13Oh nee hoor Fantastica. Ik vermaak me kostelijk met deze soap.
Of spoiler ik nu?

Ik zie net ineens dat TO de OP heeft aangepast een paar weken geleden. Meestal worden OP’s leeg gehaald. Maar hier belooft een TO updates! Ik moet het je nageven TO, je blijft ondanks al ons lachen en plagen wel heel sportief reageren en je laat je niet uit je tent lokken. En je blijft nieuwe info geven. Dit waardeer ik wel serieus aan jou!

maandag 15 januari 2018 om 23:02
Ik denk niet dat er veel mensen zijn dat van zichzelf dachten dat ze met een bezette man zouden gaan. Ik denk dat je dat alleen van jezelf weet als je in de situatie zit. Ook alle moraalridders.
maandag 15 januari 2018 om 23:08
Ja, dat denk ik dus ook. Omdat het vaak ook mensen zijn die noooooit zouden vreemdgaan, die toch af en toe sneuvelen en verliefd worden op een ander. En als je hormonen eenmaal op hol gaan is het moeilijk om rationeel te blijven.