Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 5)

26-08-2017 15:04 2954 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken G
Wachten op start gelukspoppetje, sense, Dazzle, Doces (mrt), miekje (feb), Animal febr '18
Prikken & slikken MevrouwStippel, Diamond30, Smurf112 , sheela, Zizo
Wachten op cryo-tp windmolen, flipje2, Labgeek, Rucio, Thjs
In de wachtweken Twin84, smurff_4, Pinguin00, G-power1989
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF4 start 2018 ?
flipje2
(29/41)
okt 2014 sep 2015 <1 miljoen/ml zaadcellen, 4x mk (F☆18w, P☆12w, ☆6w, ☆9w) ICSI2 3 cryos over bij VUmc
PGS-traject opstarten in België
VUmc
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
Animal2307
(37/37)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) en 3 (DD) niet gelukt
IVF/ICSI4 volgende cyclus startl Dusseldorf
MevrouwStippel
(37/40)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
AMC
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's icsi 2 tp niet zwanger (1cryo) ICSI2 ICSI 2.2: wachten op cryo-tp LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider, IVF1 mislukt, geen cryo's
ICSI2 wachten op start ICSI2
Zizo
(34/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start icsi2
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt ICSI 2 Wachten op start icsi2 (mrt) -
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 1x IVF, IVF 2.1 afgebroken
IVF2 IVF 2.2 gestart, begonnen met slikken
Labgeek1990
(26/31)
zeer slecht zaad, mk (10w) ICSI1 wachten op cyclus
7 cryo's over
Amphia/EMC
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, 1xICSI (3xTP) IVF/ICSI2 freeze all, 1 cryo, pauze
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos, nog 6 over
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar, ICSI1 mislukt (3xTP) ICSI2 wachten op terugplaatsing
Rucio 2015 februari 2017 zeer slecht zaad
3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk)
IVF2 bezig met nieuwe behandeling
Pippeltje
(?)
jul
2017
2de
kindje
Tweeling uit eerdere IVF
IVF1 (jul '17) mislukt
IVF2
(met scratch)
wachten op start
Twin84
(33/39)
dec
2012
sep
2016
slecht zaad
poliep in bm gehad
ICSI1 VUmc
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 Verse TP mislukt, 4 cryo's OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI gehad, IVF1 mislukt, geen cryo's IVF2 bezig met prikken
Mangoest
(30 / 39)
okt 2015 maart 2017 slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1 Bezig met prikken
pinguin00
(22 / 32)
Aug 2014 ? Slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1
Thjs
(32 / 36)
juli 16 nov 17 slechte zaadkwaliteteit ICSI 1 12 januari evaluatie gesprek, cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus Olvg-oost in samenwerking met AMC
Taart1
(29)
IVF1
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:heart: Hartje gezien!
*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1

:duckie: Bevallen
freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
43.25% gewijzigd
Dank voor jullie bemoedigende woorden Weija en Animal. Ik hoop dat er nog wat meer mee gaat groeien. Ik moet dit traject toch maar stapje voor stapje nemen. Voor nu hoop ik dat het ophogen van de Fostimon effect heeft.
Inderdaad afwachten en time will tell.
Alle reacties Link kopieren
*komt voor twin even uit de meeleesstand*

Wat onwijs naar dat je je zo voelt! Ik ben bij de VU juist erg tevreden. We zien weliswaar steeds verschillende artsen, maar uit hun opmerkingen merk ik dat ze altijd helemaal op de hoogte zijn van onze situatie. Dan zeggen ze bijvoorbeeld "Wat vervelend dat we je hier alweer terug zien." of "Ik hoop dat het deze keer allemaal gewoon goed gaat!"
Is het een bepaalde arts bij wie je je minder fijn voelt of allemaal? Ik vind er wel een paar leukere en een paar minder leuke bij zitten..

Ik ben verbaasd over de botte reactie mbt psychologische ondersteuning... mij is het herhaaldelijk aangeboden (echter niet door het IVF centrum maar door de gynaecologen), terwijl ik het juist niet zo nodig hoef. Hopelijk zie je morgen een andere arts en reageert die beter op jullie vragen!

Heel veel sterkte meid, ik hoop dat het gauw beter met jullie gaat en dat je snel zwanger mag worden.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Gingerspice heb je nog een nieuwe test gedaan?

Dazzle ik moest echt even opzoeken waar pgs voor staat. Ik hoop enorm dat dit een uitkomst voor jullie zal zijn.

Baggal fijn om te lezen, in het andere topic, dat het zo goed met jullie gaat.

Flipje ik las in je topic dat er weer wat stappen gepland zijn. Ik ben zelf Belgische, maar woon ver in Nederland. Dus ik ben hier im behandeling. Ik heb altijd veel vertrouwen in de Belgische gezondheidszorg. Ik hoop dat ze jullie daar goed kunnen helpen.

Selin wat fijn om te lezen dat het goed gaat. En dat je wat meer vertrouwen krijgt. Heel erg fijn voor jou.

Fruity heeft vandaag de echo. Dus ik ga weer even het andere topic checken. Zo spannend, ik duim voor je.
Duufje Ik begrijp je keuze heel goed, fijn dat het zo goed gaat!

Selin26 Ook bij jou loopt het allemaal voorspoedig dus! Wat heerlijk dat je er ook van kunt genieten nu. Spannend, uitslag van NIPT en natuurlijk ook wat het wordt!

MevrouwStippel Stapje voor stapje is zo moeilijk soms, maar denk ik wel het beste, ik duim voor een groeispurt!

Hier wederom een sneeuw/suiker/melk/omo/andere spierwitte dingen, zeg maar witter dan witte test. Na 1 verse en 2 cryo's is er helaas nog niets uitgekomen. We hebben in ICSI1 nog 2 cryo's. Ik voel met ontzettend *** vandaag en ben ook een beetje boos, waarom doet mijn lichaam niks met de perfecte embryo's die worden aangeboden? Ik kan gelukkig heel erg goed praten met mijn vriend en we proberen elkaar te stimuleren om in een positieve flow te blijven (door veel leuke dingen te plannen o.a.) Ik schipper dus heel erg tussen 2 moods. Ik probeer ook veel op internet te lezen over een soort van gemiddelde om mezelf gerust te stellen dat 3 mislukte tp's niks voorstelt (al weet ik dat een gemiddelde natuurlijk onzin is) maar ik probeer mezelf op die manier wat rust te geven. Het einde van ICSI1 komt nu wel in zicht en ik zie enorm op tegen weer gaan spuiten.
@mevrouwstippel: ik duim ook mee voor je.

Thjs: zou fijn zijn als je cryos hebt. Dat spuiten weer is echt weer wennen als het moet.

@twin84: hier echt tegen overstimulatie aangezeten en ook 1 nacht wakker geworden met kramp maar het is nu echt heel rustig. Ik hoop voor jou dat je je ooit weer goed gaat voelen in dit traject.

@smurf: sorry was een beetje geschrokken van de grote kans op overstimulatie dus even late reactie. Ik duim ook voor jou en mij . Die twee weken wachten duren me nu al een eeuwigheid.

Was dit weekend even op mezelf,met thee en ff niks. De kramp die ik had in het weekend heeft me even met beide benen op de grond gezet dus heb niks uitgevoerd. Was echt een beetje bang geworden maar sindsdien niks aangekomen in gewicht. Weet ook niet wanneer het gevaar is geweken. Weet iemand dat? Tussen de 3en 4 liter drinken per dag is me ook een beetje veel
anoniem_361622 wijzigde dit bericht op 15-01-2018 18:08
6.79% gewijzigd
Ginger spice: zag je post over het hoofd. Ik ben natuurlijk korter in het icsi traject, maar hoop natuurlijk ook niet veel terugplaatsingen te hebben alleen de kans op slagen is natuurlijk bij iedereen anders. Ik snap je helemaal wat betreft de spuiten vond het ook niet prettig. Maar hou je hoop je hebt nog 2 cryos :)
@Ginger : Zo herkenbaar... die vraag.. "waarom doet mijn lichaam er nix mee?!" Het blijft gissen voor de meesten .. Is denk ik een vraag die wij hier ons allemaal wel eens gesteld hebben..het is ook niet goed te bevatten denk ik .. wat ik nu heb is dat ik eerst ( kort na de mislukte tp en dus einde ivf1 ) ook heel erg opzag tegen het opnieuw moeten spuiten en alle zkh bezoekjes maar nu het weer dichterbij komt merk ik dat ik er automatisch weer naartoe aan het leven ben en mezelf weer emotioneel op aan het laden ben. "Je doet het dan toch weer..."
Dit is mijn beleving en ik hoop dat je er wat steun uithaalt.
en...ik sluit me bij yara aan2 cryo's heb je eerst nog; 2 kansen znder medicatie en hormonen en dat is fijn!!!

@Baggal : bedankt voor je feedback! Daar kan ik wat mee :) Hoe loopt het bij jullie 3tjes daar ?
Gingerspice: Tja - wat jammer weer. Dat onzekere maakt het ook zo verdrietig en zo moeilijk, omdat je niet weet of en zo ja wanneer je dan toch zwanger wordt en of het daarna allemaal goed blijft gaan. Sommige mensen hebben het geluk dat het meteen eerste ronde raak is en anderen hebben meer TP's nodig. En na iedere teleurstelling moet je je weer opladen voor een nieuwe ronde... Uiteindelijk worden de meeste mensen zwanger - en daar moet je je voor nu maar aan vast blijven houden. Al snap ik de angst dat je met lege handen achter blijft staan. Die had ik destijds ook en hoe...

Sheela: My pleasure - stapje voor stapje denken helpt wel...

Flip: Ik hoop dat jouw lichaam zich snel hersteld na de MK en dat je niet al te lang hoeft te wachten op de TP. Snap dat je het doodeng vindt. En ondertussen aftellen naar April. Ik hoop dat onze zuiderburen je anders verder kunnen helpen.

Zizo: Bevalt je werk op de nieuwe afdeling je nog steeds zo goed? Spannend dat je weer snel gaat beginnen met een nieuwe ronde! Ik blijf meelezen hier merk ik.

Dazzle: benieuwd naar het PGS verhaal. Ik blijf je lig volgen en blijf hopen dat jij straks ook blijvend zwanger wordt.

Twin: Kijk waar jij je prettig bij voelt qua wel of niet meeschrijven. Ik ben inmiddels een stuk minder actief, al breek ik af en toe nog in, vooral om sommige meiden even in het kader van een hart onder de riem. Te meer omdat de angsten en emoties zo herkenbaar zijn.

Hier is alles goed. Ik kreeg een telefoontje van een headhunter afgelopen vrijdag en mag morgen op gesprek voor een nieuwe klus bij een, wederom Amerikaans, kantoor. Mijn oude opdrachtgever had aangegeven in Februari weer verder te willen, maar tot op heden heb ik formeel niets gehoord. Nu wil ik best loyaal blijven maar niet ten koste van mijzelf. En als we willen verhuizen is de extra £££ ook welkom. Dus ja...
Als ik de klus daadwerkelijk krijg wordt het wel lastig om SA alleen BV te kunnen geven, maar goed. Na 3,5 maand heb ik het opzich niet heel slecht gedaan en ik zal proberen haar 's nachts te blijven voeden. Verder gaat alles goed hier. Ons huis is nog steeds niet verkocht overigens. Het blijft, zoals ik eerder eens schreef: gluren bij de buren.

Ik heb de LSB gebeld over Kees, maar die weten echt niets dus heb Homerton inmiddels aangeschreven met het verzoek Kees over te dragen aan een ander. Ben benieuwd....
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ahhh Gingerspice wat rot voor je. Het is ook zo onverklaarbaar waarom het bij de een wel snel lukt, of überhaupt lukt en bij de ander niet. Met alles wat ik online heb gelezen over veel eicellen, weinig eicellen, veel cryo's, weinig cryo's...heb ik de indruk dat er ook een grote portie geluk bij komt kijken.
Ik duim voor je dat 1 van je volgende cryo's een blijvertje wordt.

Baggal spannend van de nieuwe opdracht. En lief dat je Kees aan een ander wil afstaan. Ik hoop dat hij goed terecht komt en iemand intens gelukkig kan maken.

Dank voor alle duimen dames. Ik ervaar veel steun van jullie. Heel fijn dat dit topic bestaat.
smurf nee ik laat er gewoon 1 terugplaatsen. volgens mij doen ze er nu ook niet meer dan 1.

sheela dat is idd niet zoveel. Als ik dat zou hebben, was ik er waarschijnlijk wel mee doorgegaan. maar ik hoor echt dat k de enigste ben die zoveel moet doen, tijdens zoń behandeling.
Spannend dat je nu weer ivf 2 moet doen, maar hoezo je laatste keer dan? je heb toch recht op 3 ivf/icsi behandelingen?
of kiezen jullie daar zelf voor om niet meer dan 2 keer een traject aan te gaan?
Ik snap wel dat het zwaar is als je elke keer maar 1 eicel overhoud, kunnen ze de medicatie dan niet iets ophogen bij je of heb je dat al gehad?
Ik ga duimen dat je deze ronde meerdere eicellen heb!!

ginger wat rot dat de test toch omo wit is :(
dan mag je zeker wel even boos en verdrietig zijn,tis niet leuk als je eigen lichaam je in de steek laat.
Wel fijn dat je nog cryo's heb, we gaan gewoon duimen dat 1 van de cryoś gewoon blijft plakken en dat je niet hoeft te prikken!!
Ik heb ook nog 2 cryoś van mijn icsi 1, hoop ook dat de volgende blijft plakken. De assistent gaf an dat de cijfers steeds beter worden als je een cryo terugplaatsing heb, dus daar hou ik mij aan vast.

mevrouwstippel wat jammer dat er tot nu toe niet veel meer follikels gegroeid zijn, snap zeker dat dat een flink baal moment is. Hoop dat de hogere dosis Fostimon, positief gaat uitwerken!!

twin Ik wil je heel erg veel sterkte wensen! en een dikke :hug: geven.

Daar ben ik het zeker mee eens mevrouw stippel!
fijn dat iedereen hier zijn/haar ei kwijt kan en dat we elkaar allemaal steunen.
@sheela ben je al bijna aan de beurt voor je nieuwe ronde? Wat doen ze bij jullie in het ziekenhuis. Lang/kort? En wanneer is het zover?

@baggal: ben toch heel benieuwd wie kees is. Daar schrijf ik vast te kort voor mee. En 3 1/2 maand bv is toch hardstikke netjes? Tuurlijk als het gaat wil je langer, maar je hebt in ieder geval de eerste maanden wat extra's gegeven.

@mevrouwstippel tuurlijk duimen we mee. Hoop dat je volgende echo gewoon die twee kleinere follikels mee pakt. En misschien doet je hogere dosis ook wel wat. Denk aan de andere kant dat je ook veel minder risico op overstimulatie hebt.
Baggal: :hug:
Bedankt voor de lieve berichten allemaal! Even slikken en weer doorgaan!

Yaradreamz Ik heb zelf geen ervaring met overstimulatie, weet wel dat ik in de briefing ook te horen kreeg dat rust en veel, heel veel drinken (volgens mij minimaal 2 a 3 liter) het beste is. Zit je er tegenaan?

Sheela Ja je hebt ook gelijk, ik moet ook blij zijn hoor met mijn 2 cryo's en dat ben ik natuurlijk ook. En het leven in hoop, teleurstelling en dat jezelf weer oppeppen zal ook met het spuiten wel gebeuren, zoals jij dat beschrijft. Gevoelens die we allemaal heel goed kennen op dit forum helaas!

Baggal Fijn dat het goed gaat! Je woont in Engeland toch? Mijn vriend is Engels en wij willen op den duur ook naar Engeland, maar dan verder naar het Noorden, zei jij niet dat je in het Zuiden woonde? Hoop dat jullie huis snel wordt verkocht!

Thjs Zie dat jij ook bij OLVG Oost in combi met AMC loopt, ik ook. Ben heel benieuwd hoe jou dat bevalt, mij opzich ok, voel me soms wel echt alsof ik één in een massaproductie ben (en dat is ook wel een beetje zo natuurlijk). Wat vind jij van de CVV in AMC? En zie dat jij een cryo laat terugplaatsen in een natuurlijke cyclus, ik had het gevoel dat ze lichtelijk aandrongen in het OLVG op kunstmatig (heb ik zelf ook voor gekozen). Sorry voor alle vragen, misschien word ik nu te persoonlijk of eventueel kun je een pb sturen als je wilt antwoorden maar privé. Vind het heel fijn om ervaring uit te wisselen.
@Gingerspice: in ICSI1 heb ik ook één verse tp gehad en twee cryo tp’s. Alledrie hebben niet tot een zwangerschap geleid en ik kan me helemaal voorstellen hoe je je nu voelt. Ik begin in maart weer met de pil (nu even ‘pauze’) en ga dan weer Decapeptyl en later Gonal-F spuiten.

Gelukkig heb jij nog twee cryo’s te gaan: maak je nog niet al te druk over ICSI2, je zit nog middenin ICSI1! Wie weet is / wordt één van deze cryo’s wel jouw kindje! Veel sterkte gewenst! :hug:
Doces Big hug terug!
ginger heb je een pb gestuurd
Thjs Lief! zie alleen niks mijn inbox...
ik ben niet zo goed in afscheid ;-) .
Even vanuit mijn meelees:

Ginger :hug: . Inderdaad, even slikken en weer door. Maar dat 'even slikken' valt niet altijd mee. Het is gewoon heel lastig allemaal, niemand zit voor zijn plezier in dit traject en al die tegenvallers vallen dan ook nog eens extra zwaar. Hou vol!

Twin, vind het heel naar om te lezen dat het je psychisch allemaal zo zwaar valt en dat je niet de juiste hulp krijgt. Ik heb, net als Flipje, juist een hele andere ervaring (ben wel bij een ander ziekenhuis). Ik krijg te pas en te onpas mentale ondersteuning aangeboden, terwijl ik daar (nog) geen behoefte aan heb. Het lijkt me voor jou heel verstandig om eens via je huisarts te kijken naar psychische ondersteuning. Denk dat dat je heel erg kan gaan helpen. Hoop dat het snel beter met je gaat :hug:
lieve allemaal, eigenlijk doe ik alleen meer ego-posts, zit alweer in mijn ego bubbel (sorry!)

@flip: ik ben blij te horen dat jij dit anders ervaart. Dr schats vroeg laatst zelfs in mij in welk ziekenhuis ik opgenomen was met overstimulatie terwijl dat gewoon in de VU was. En dr Knieriem vind ik helemaal niks. Dr gordijn en kuiper vind ik juist wel oke

Gister weer een heel drama gebeurd. Korte versie: Ik heb duidelijk aangegeven mij een nummer te voelen en te staan op psychologische steun vanuit VU. DIe ga ik nu krijgen, had eindelijk het idee dat de arts echt luisterde.
Toen kwam de ellende. Op de uitgangsecho is weer een poliep (van 1 cm) te zien!!!een half jaar na de vorige ingreep is die weer terug. Je begrijpt het al, ze willen het liefst dat ik die weer weg laat halen en moesten overleggen in het team.

Ik ben helemaal overstuur naar huis gegaan en toen appte een zwangere vriendin dat ze nu op de NIPT wachtte terwijl ik net onze ellende had verteld. Heb er aangegeven (rustig) dat ze me even bij moeten laten komen van haar zwangerschapsaankondiging en dat ik nu even niet de juiste persoon was om over de NIPT te klagen. Daarop ging zij best wel los. Ik ben hier nu heel verdrietig om en het voelt alsof deze vriendschap ineens op het spel staat.

We mogen nu een tp proberen (waarschijnlijk woensdag al ovitrelle zetten) maar ze gaan er vanuit dat het door de nieuwe poliel niet lukt en hebben 3 maart al een operatie ingepland. Maar als deze tp niet lukt wil ik in februari een operatie want dan kan ik in maart weer een tp.

Ben zo verdrietig en vraag me af wanneer wij eindelijk eens onze eerste kans gaan krijgen. Alles met die poliepen is helemaal normaal en ik moet me geen zorgen maken. Maar ik moet ze blijkbaar aan de lopende band weg laten halen.

Ik zit nu op werk maar weet eigenlijk niet wat ik hier doe. Bezigheidstherapie. Daarnaast is er nog een vriendin zwanger maar die maakt naast haar blijdschap ruimte voor mijn verdriet en heeft me gisteren echt goed gesteund.

Iedereen bedankt voor de lieve woorden, ik zit er echt even doorheen. Ze zeggen steeds dat ik in orde ben maar nu gooit poliep 2 roet in het eten. Heel irritant! Ik weet het ff niet meer en zou het liefst nu stoppen en ik zou willen dat ik geen kinderen wilde
ginger vaag dat de pb niet is aangekomen. Heb hem opnieuw gestuurd naar je!!

twin jertje mina wat een heftig nieuws weer, snap dat je er helemaal doorheen ziet en dat je de bomen tussen het bos niet meer ziet zitten.
En dan ook nog die vriendin van je over der nipt. Ik zou dat gewoon denk ik even zo laten, mensen/vrienden/familie snappen niet wat voor zwaar traject dit is.

Denk je zelf dat het nu goed is om een TP te doen nu? Want dan heb je toch een eitje minder als het nu niet lukt door de poliep.. ik hoop voor je dat deze TP positief voor je uitpakt..
wil je toch even een virtuele :hug: geven.
Lieve Twin, advies waar je misschien helemaal niet op zit te wachten; maar waarom gun je jezelf niet even rust?
Even een tijdje niets, je evt laten helpen aan de poliep, op je gemak bijkomen, psychisch op orde komen en over een paar maanden weer verder. Het is zo belangrijk dat je dit hele traject emotioneel aan kunt, want de kans is gewoon groot dat je nog meer tegenslag moet verwerken voor het lukt.
Ik heb een tijdje geleden een verplichte pauze gehad, daar zag ik enorm tegenop, maar dat heeft me achteraf alleen maar ontzettend veel goed gedaan.
Dikke :hug:
Jeetje Twin, wat een verhaal weer. Het fijne is in ieder geval dat je nu psychologische hulp gaat hebben. Ik herken heel veel van mezelf in jouw gedachtegangen en ik heb heel veel gehad aan een paar gesprekken met de medisch maatschappelijk werkster. Ik ben er echt maar 3x geweest of zo en sindsdien kan ik het allemaal veel beter handelen. Ik durf wel te zeggen dat het jaar tussen mijn laatste zwangerschap en deze heel anders was verlopen zonder die gesprekken.

Maar dat doet niets aan het feit dat die poliep nu gewoon even heel rot is en je dat nu er even niet bij kunt hebben. Wat mij heel erg heeft geholpen om even van een afstand naar de situatie te kijken, je krijgt er niet minder kansen door, het duurt alleen wat langer en het duurt toch allemaal al heel erg lang. En dan maar weer wat leuks doen...
Fijn dat die ene vriendin er wel voor je kan zijn, en dat je daarop kunt focussen. En de rest gewoon negeren hoor.. komt wel weer als jij je wat beter voelt!

En voor nu een dikke :hug: en zorg goed voor jezelf.

Ginger, ik kan me heel goed voorstellen dat je even flink baalt. Je gaat je dan toch afvragen wat het is en elke keer wordt de teleurstelling groter. :hug:
Twin; enorm eens met Duufje! Soms is even tot rust komen ook belangrijk. Overigens vind ik het goed dat jij bij je vriendin hebt aangegeven even geen behoefte te hebben aan de NIPT verhalen. Dat is jouw goed recht en ook begrijpelijk dat het enorm confronterend is.

Yara: Kees is een donor van de London Sperm Bank. Mijn man’s zaad is niet goed en dat is ook de reden waarom het op de natuurlijke manier niet lukte. Na de twee miskramen had ik enorm weinig vertrouwen in de kwaliteit van de overgebleven cryo’s. Ik zag het profiel van Kees destijds en heb hem toen al besteld voor mijn NHS poging. Uiteindelijk werd ik doorgaand zwanger van een van de twee cryo’s in de prive kliniek. Het zaad van de donor ligt @ NHS Homerton Hospital. Ik ga het niet gebruiken, maar wil graag door doneren zodat een ander koppel / alleen staande vrouw er misschien iets mee kan.

Ginger: Naast de dikke knuffel ook wat info: woon in London, maar tegen de grens met Essex aan.

Gesprek vandaag ging goed. Als de client van het kantoor kan instemmen, kan ik ergens volgende week of de week erna beginnen. Fijn!

Knuffel aan iedereen!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
@baggal: thanxxx voor je uitleg meis en wat fijn dat je dat dan alleen achter de hand hebt gehad maar niet nodig had. En lief dat je dat voor een ander wil doen. Zijn zoveel stellen die het nodig hebben. Woon je allang in Engeland? Ik vind Londen een ontzettend gave stad alleen heel druk of valt het mee waar jij woont?

@twin. Ik vind het heel lastig om je een passend advies te geven. Vind het wel echt heel erg vervelend voor je en wat ik lees over die vriendin van je met haar nipt. Misschien idd even zo laten wat mss fiddler ook zegt. Even de positieve vriendin maar aandacht geven en de ander in haar sop gaar laten komen. Hoop wel dat je je beter gaat voelen. Ook hier een knuffel :hug: en schrijf maar lekker van je af. Lucht lekker op.

@dionne hoe is het met jou meis?
Iedereen dank voor het advies.

Speciale dank aan flipje (en ook baggal) zo lief dat je ondanks je eigen situatie oog hebt voor anderen

Het probleem is dat ik al 3 maanden pauze heb gehad (en al half jaar bij een psycholoog loop). Ik word elke keer zo jaloers en verdrietig van zwangerschapsaankondigingen. Dit is voor mij een teken dat ik weer verder wil/moet.

Denk niet dat vertrouwen en of positiviteit ooit nog komen gezien alles wat er gebeurd is.

Morgen weer follikelmeting. Hoor dan ook wanneer de ovitrelle gespoten kan worden. Ik wacht het maar af. We hebben nu eindelijk een tp. 4 maanden na de punctie en ruim 1,5 jaar na start onderzoekstrsject. 5 jaar en 1 maand na begin kinderwens

Bedacht me ook ineens:ik ben dus sowieso al 34 voor er überhaupt een kind geboren wordt. Slik....

@ginger. Veel sterkte kan me vanaf hier alleen maar inbeelden hoe het moet zijn maat denk ongelooflijk kut en snap je gedachtengang.

Aan alle anderen ook veel sterkte en succes gewenst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven