Wij roepen wederom een eind weg!
dinsdag 16 januari 2018 om 19:05
Ik ga vanavond met man overleggen. Tot 10 februari is nog 3,5 week dus dan zijn we pas net over de helft. Ik voel me alleen zo ontzettend lullig om haar weg te sturen. Vooral omdat we haar na 10 februari weer een hele tijd niet meer zien (ze woont in Australië). En ze zou, als haar onderzoek daar afgerond is, een tijdje hier komen wonen (!) maar ik weet nu eigenlijk wel dat ik dat echt niet trek.
Het schrijven hier lucht wel een beetje op hoor. Ik zou willen dat ik wat egoïstischer was.
Het schrijven hier lucht wel een beetje op hoor. Ik zou willen dat ik wat egoïstischer was.

dinsdag 16 januari 2018 om 19:31
Ook eens met Cateau. Volwassen logees trek ik na 2 dagen nog nauwelijks. Dus dag 3 graag na het ontbijt wieberen. De jong volwassen kinderen van mijn zus logeren vaak langer maar die gaan volstrekt hun eigen gang en daar kan ik ook tegen 'mopperen' als de zooi te groot wordt of de badkamer een ontploft matraske wordt. Dus bij hen krop ik niets op en ik kook alleen voor hen als ik daar zin in heb, dat helpt. Maar na een week of zo heb ik toch echt wel weer mijn eigen ritme en ruimte nodig.
Pak het ineens goed aan Drackie: dus ook dat bij jullie wonen meteen van tafel zien te krijgen. Zo niet blijft dat in je nek hangen.
Twilight: ik duimduimduimduimduim!
Pak het ineens goed aan Drackie: dus ook dat bij jullie wonen meteen van tafel zien te krijgen. Zo niet blijft dat in je nek hangen.
Twilight: ik duimduimduimduimduim!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

dinsdag 16 januari 2018 om 19:58
De enige die hier al jaren mag komen logeren zolang als ze wil is mijn forumvriendin. Zij komt 1x per jaar hierheen en ik 1x per jaar naar haar (3 .5 uur reistijd). We komen en we gaan wanneer we willen. Soms een week, soms 10 dagen. Maar we hebben dan geen verplichtingen. Wil ik een dutje doen als ik daar ben dan kan dat ook gewoon en als zij hier is dan doet ze ook lekker haar ding. Ik blijf tot laat wakker, zij ligt om 20.30 al te pitten op de bank. Heerlijk zo'n vriendin.

dinsdag 16 januari 2018 om 20:33
Je zou het haast gaan denken hè. Ik weet nog niet of en waar ze terecht kan. Ze kan wel naar haar ouders, maar de situatie daar is raar (vanwege wel/niet scheiden). Het hoe of wat weet ik dus nog niet. Er is nog een broer en een zus, maar broer heeft een klein huis zonder logeerkamer, en zus heeft een gezin waar het dus altijd druk is. Man heeft wel gezegd dat als ze echt nergens terecht kan, dat ze dan maar hier moet blijven.

dinsdag 16 januari 2018 om 20:44
Maar Drackie toch! Bij ouders is het niet 'fijn', broer woont 'klein', zus heeft een 'druk gezin' en Drackie zit ook niet in de omstandigheden om nog langer opvang te zijn. Jij hebt haar al een maand in huis en leeft buiten je comfort zone terwijl je zelf het nodige voor je kiezen hebt! Tijd voor de rest van de familie om ook een inspanning te doen. Of tijd dat schoonzus een hostel, hoteltje of B&B opzoekt. Echt! De hele familie vindt het leuk dat schoonzus in het land is maar jij bent de enige die je leven in het teken van schoonzus moet stellen. Van de zotten toch als je dit leest. Komop zeg. Man zou met mij nog niet klaar zijn.Drackie schreef: ↑16-01-2018 20:33Je zou het haast gaan denken hè. Ik weet nog niet of en waar ze terecht kan. Ze kan wel naar haar ouders, maar de situatie daar is raar (vanwege wel/niet scheiden). Het hoe of wat weet ik dus nog niet. Er is nog een broer en een zus, maar broer heeft een klein huis zonder logeerkamer, en zus heeft een gezin waar het dus altijd druk is. Man heeft wel gezegd dat als ze echt nergens terecht kan, dat ze dan maar hier moet blijven.![]()
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
dinsdag 16 januari 2018 om 23:10
Misschien heb je gelijk Oudblond, maar voor mij was dit echt al heel wat. Opkomen voor mezelf is niet mijn sterkste punt. Ik hoop dat schoonzusje een andere plek vindt. Ze is nu niet thuis dus we hebben het er nog niet over gehad. Het stomme is dat ik me zelfs erger als ze er niet is. Ze was vandaag de hele dag weg, maar toen zag ik dat ze de pestomayo bijna had opgemaakt. En de satésaus was dus kwijt, maar dat was toch mijn eigen schuld. Maar dan erger ik me ook, misschien wel des te meer. Ik dacht dus vandaag ‘lekker een dagje rust’ maar in plaats daarvan knapte er juist toen iets bij me.
Goed, ik ga zo maar naar bed. Gelukkig heeft schoonzusje morgen ook weer wat plannen en ik ga proberen ook plannen te maken zodat ik me niet zo erger de hele tijd.
Dank wel voor de inzichten, want het is waar hoor, maar zo lastig!
Welterusten lieverds.
Goed, ik ga zo maar naar bed. Gelukkig heeft schoonzusje morgen ook weer wat plannen en ik ga proberen ook plannen te maken zodat ik me niet zo erger de hele tijd.
Dank wel voor de inzichten, want het is waar hoor, maar zo lastig!
Welterusten lieverds.

woensdag 17 januari 2018 om 20:46
Miedo, vervelend is dat. Ik heb laatst een nooddoosje aangemaakt voor als mijn bronchitis weer opspeelt. Hierin zit een fles hoestdrank, keelpastilles en hete snoepjes. Niet dat dat de oorzaak weghaald maar het verlicht wel.
Vandaag controle bij de chirurg. Was leuk om te horen dat ik erg goed bezig ben en dat ik nu al een ware transformatie heb ondergaan. Dat ik nu veel sprankelender ben en lekker stuiter en straal.
Vandaag controle bij de chirurg. Was leuk om te horen dat ik erg goed bezig ben en dat ik nu al een ware transformatie heb ondergaan. Dat ik nu veel sprankelender ben en lekker stuiter en straal.

donderdag 18 januari 2018 om 08:28
Oh nee Twilight, wat naar! 
Man heeft met schoonzusje gepraat en die was bepaald niet begripvol. Nu ben ik boos, ze heeft hier verdomme vier weken mogen logeren. Wat mij betreft was dat gelijk de laatste keer. Ik heb geen idee wanneer ze weggaat, maar ik ga in elk geval overdag de deur maar uit. Even geen zin in haar. Ik weet alleen nog niet waar ik heen zal gaan. Suggesties?

Man heeft met schoonzusje gepraat en die was bepaald niet begripvol. Nu ben ik boos, ze heeft hier verdomme vier weken mogen logeren. Wat mij betreft was dat gelijk de laatste keer. Ik heb geen idee wanneer ze weggaat, maar ik ga in elk geval overdag de deur maar uit. Even geen zin in haar. Ik weet alleen nog niet waar ik heen zal gaan. Suggesties?

donderdag 18 januari 2018 om 10:20
@Drackie: het is JOUW huis, schoonzus moet zich aanpassen.
Een hele maand een logé is heus lang.
Dus als jij wilt dat ze vertrekt kun je dat kalm maar duidelijk aan je man meedelen en haar gedecideerd vragen om een andere stek te zoeken vanaf bv maandag aanstaande.
Heeft ze tijd zat om elders onderkomen te zoeken want dat het niet 'fijn' is bij haar ouders is niét jullie probleem, dan moet ze het zelf maar 'fijn' maken.
Of anders lekker terug naar Australië.
Een hele maand een logé is heus lang.
Dus als jij wilt dat ze vertrekt kun je dat kalm maar duidelijk aan je man meedelen en haar gedecideerd vragen om een andere stek te zoeken vanaf bv maandag aanstaande.
Heeft ze tijd zat om elders onderkomen te zoeken want dat het niet 'fijn' is bij haar ouders is niét jullie probleem, dan moet ze het zelf maar 'fijn' maken.
Of anders lekker terug naar Australië.

donderdag 18 januari 2018 om 11:33
Ach Twilight, wat verdrietig. Sterkte.
Jij ook sterkte, Drackie, met je schoonzus, pfoe, ik hoop van harte dat je man achter je blijft staan met zo'n niet-begripvolle schoonzus.
Ik heb even een hele rare morgen. Ik dacht dat ik vrijdag een afspraak bij de tandarts was, maar dat bleek dus vandaag te zijn! Dat ontdekte ik een kwartier voordat de afspraak was en het is ongeveer een kwartier lopen. Fietsen durfde ik niet vandaag met die storm. Lopen was tegen de wind in, want de tandarts zit ten westen van mijn huis. Bij de tandarts was ik precies op de tijd waarop mijn afspraak gepland stond, maar toen moest ik nog 20 minuten op mijn beurt wachten. Toen bleek de afspraak alleen een röntgenfoto te zijn, de volgende afspraak voor het plaatsten van de implantaat is pas in maart.
Op de terugweg had ik dus de wind mee, en ik maakte met de wind in de rug een paar hardlooppassen. Dat had ik niet moeten doen, want de weg is daar niet echt egaal. Ik bleef achter een klinker hangen en *boem* daar lag ik. Broek kapot en wat later thuis bleek, ook mijn knie.
Maar thuis bleek er wel meer kapot, enkele panelen van mijn schutting waren om-
en losgewaaid. Gelukkig was mijn sterke, grote zoon thuis, die voor zijn hobby werkhandschoenen heeft. Hij heeft de handschoenen aangetrokken en de (scherpe) panelen losgetrokken en in de schuur gelegd, zodat niemand ze op z'n kop kan krijgen.
Dus hier ook wat stormschade, aan knie en schutting.
Bij jullie nog stormschade?
Jij ook sterkte, Drackie, met je schoonzus, pfoe, ik hoop van harte dat je man achter je blijft staan met zo'n niet-begripvolle schoonzus.
Ik heb even een hele rare morgen. Ik dacht dat ik vrijdag een afspraak bij de tandarts was, maar dat bleek dus vandaag te zijn! Dat ontdekte ik een kwartier voordat de afspraak was en het is ongeveer een kwartier lopen. Fietsen durfde ik niet vandaag met die storm. Lopen was tegen de wind in, want de tandarts zit ten westen van mijn huis. Bij de tandarts was ik precies op de tijd waarop mijn afspraak gepland stond, maar toen moest ik nog 20 minuten op mijn beurt wachten. Toen bleek de afspraak alleen een röntgenfoto te zijn, de volgende afspraak voor het plaatsten van de implantaat is pas in maart.
Op de terugweg had ik dus de wind mee, en ik maakte met de wind in de rug een paar hardlooppassen. Dat had ik niet moeten doen, want de weg is daar niet echt egaal. Ik bleef achter een klinker hangen en *boem* daar lag ik. Broek kapot en wat later thuis bleek, ook mijn knie.
Maar thuis bleek er wel meer kapot, enkele panelen van mijn schutting waren om-
en losgewaaid. Gelukkig was mijn sterke, grote zoon thuis, die voor zijn hobby werkhandschoenen heeft. Hij heeft de handschoenen aangetrokken en de (scherpe) panelen losgetrokken en in de schuur gelegd, zodat niemand ze op z'n kop kan krijgen.
Dus hier ook wat stormschade, aan knie en schutting.
Bij jullie nog stormschade?
donderdag 18 januari 2018 om 12:36
Ze is al weg. Ze heeft een bloemetje achtergelaten, dat is wel lief. Ik zit nu wel echt met een rotgevoel, omdat ze zo snel weggegaan is en omdat ze het gevoel heeft dat zij iets fout heeft gedaan. Maar dat is het helemaal niet.
Ik moet er echt een beetje van huilen omdat ik me zo naar voel. Ik voel me echt de boeman nu terwijl ik zo mijn best heb gedaan.
Ik moet er echt een beetje van huilen omdat ik me zo naar voel. Ik voel me echt de boeman nu terwijl ik zo mijn best heb gedaan.

donderdag 18 januari 2018 om 12:41
@ Drackie, laat het even rusten. Misschien kan ze later wat meer begrip opbrengen voor de situatie.
Het waait lekker hier, maar ik hoef voorlopig niet naar buiten, en behalve de tuintafel (die niet zo zwaar is) staat alles nog overeind.
Ben intussen bezig om wat kastjes te controleren en de overtollige spullen te verzamelen, voor de rommelmarkt/kringloop
Het waait lekker hier, maar ik hoef voorlopig niet naar buiten, en behalve de tuintafel (die niet zo zwaar is) staat alles nog overeind.
Ben intussen bezig om wat kastjes te controleren en de overtollige spullen te verzamelen, voor de rommelmarkt/kringloop
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

donderdag 18 januari 2018 om 16:40
Drackie, het is maar net hoe je "fout" definieert. Je schoonzus heeft het als heel vanzelfsprekend aangenomen dat ze altijd voor lange tijd bij je welkom was, maar dat heeft ze fout ingeschat. Ook vind ik het wat minder slim dat ze op stelt en sprong is vertrokken zonder iets tegen je te zeggen, zelfs als ze een bloemetje achterlaat, want nu weet je niet hoe je dat bloemetje moet intepreteren. Zijn die bloemen nou een verzoenend gebaar of niet?
Je man heeft jou misschien ook fout ingeschat, dacht misschien dat je er geen probleem mee had en heeft onvoldoende rekening met je gehouden. Jij had op je beurt het beter moeten proberen aan te geven dat het je dwars zat, voordat je in de ontplof-fase terechtkwam.
Zo hè, analyseren van een afstandje is veeeeeeeel gemakkelijker dan zelf in een ongemakkelijke situatie zitten! Ik hoop voor je dat alles weer op z'n pootjes terechtkomt en dat er de volgende keer goede afspraken gemaakt worden.
Ondertussen ben ik mega-gaar en schiet mijn werk van geen meter op. Het is ook geen werk waar ik wakker van word, doorlezen van rapporten. Nog maar eens een kop koffie erin gieten.
Je man heeft jou misschien ook fout ingeschat, dacht misschien dat je er geen probleem mee had en heeft onvoldoende rekening met je gehouden. Jij had op je beurt het beter moeten proberen aan te geven dat het je dwars zat, voordat je in de ontplof-fase terechtkwam.
Zo hè, analyseren van een afstandje is veeeeeeeel gemakkelijker dan zelf in een ongemakkelijke situatie zitten! Ik hoop voor je dat alles weer op z'n pootjes terechtkomt en dat er de volgende keer goede afspraken gemaakt worden.
Ondertussen ben ik mega-gaar en schiet mijn werk van geen meter op. Het is ook geen werk waar ik wakker van word, doorlezen van rapporten. Nog maar eens een kop koffie erin gieten.