Jongensnamen topic

02-10-2015 10:07 3398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is weer vol, dus tijd voor een nieuw topic waarin jullie weer verder kunnen.

Het vorige topic vinden jullie hier

met vriendelijke groet,

Junior
@ lilou

Fenn
Boet
Mas
Len
Jorn
Jarde
Simme
Laut
Nard
Ot
Jort
Tije
Zef
Ard
Vic
Ik spreek toch geen Chinees?!
Lilou, wat vind je van

Tijn, Sem, Fos, Niek, Teun, Joep, Bas, Huub, Job, Rex, Sal, Seb?
Life is always rocky when you're a gem.
Selin, Elias ven Kaan vind ik mooi!

Anders misschien: Reza, Cem, Silan?
Life is always rocky when you're a gem.
Hi allen! Sinds gisteren weten we dat we een jongetje verwachten, en ik vind jullie zo goed met jongensnamen dat ik even om inspiratie kom vragen :)

We vinden de volgende namen leuk voor de tweede:

Magnus
Bastiaan/Sebastiaan (maar ik vind het niet leuk dat dat misschien afgekort wordt tot Bas/Sebas)
Benjamin
Jonah
Lewis (meer om aan te geven wat we leuk vinden, want we willen geen Engelse naam)
Aaron
Noah

Misschien hier nog suggesties die in onze stijl vallen en bij bovengenoemde naam passen? :)
anoniem_349704 wijzigde dit bericht op 29-01-2018 14:14
2.81% gewijzigd
@Morgenstond: Magnus is leuk!
Suggesties:
Melle
Mels
Ingmar
Roemer
Ward
Rune :heart:
Rijk
Oscar
Duco
Warren
Bedankt voor je suggesties Sophles! Ik vind Melle en Ward wel leuk, maar mijn man was maar matig enthousiast over alles. Helpt ook niet mee dat hij blijft hameren over Thor als naam (no pun intended :hihi: ).

Ik hoop dat er nog wat andere ideeën komen!
@morgenstond

Julius
Jonathan
Joas
Jurriaan
Jacob
Goh ik ben wel op de j-Tour he!? Haha
Yannick
Cedric
Mathis
Matteo
Allard
Leander
Remert
Darius
Dorian
Fender
Philip
Casper
Roman
Vigo
Berend
Brent
Tinkerbell, Jonathan vind ik leuk! Verder springt er niet echt iets voor me uit. Maar bedankt voor het meedenken :)
Morgenstond:

Nathan
Isaac
Christiaan
Joachim
Mathias
Adam
Arnoud
Quinten
Philip
Steven
Hugo
Laurens
Victor
Boris
Tobias
Pepijn
Ruben
Timor
Pepijn
Lennard
Floris
Thomas
Jorrit
Otis
mendy wijzigde dit bericht op 20-01-2018 10:35
9.37% gewijzigd
Morgenstond, misschien is T(h)orben nog een optie om je man tegemoet te komen?

Marijn
Wander
Tristan
Pieter
Jelmer
Julian
Jasper
Matthijs
Maxim
Freek
Felix
Silvan
Silvijn
Arthur
Ewout
Merlijn
Olivier
Tibbe
Yannick
Knotje, Thorben vind ik echt een leuke optie! Ga het in de groep gooien.

En bedant voor de andere suggesties. Mandy ook! Ik ga ze even allemaal laten bezinken. Er zitten zeker namen tussen die ik in ieder geval erg mooi vind :)
Opaque en Tinkerbell, dankjewel voor jullie suggesties! Ik laat het even bezinken. Voor mij staat F.aas vooralsnog op één, maar mijn man is nog niet overtuigd.

Ik zag vandaag Mauk; wat vinden jullie daarvan? En is F.aas of Mauk dan leuker?
Wat vinden jullie van de jongensnaam Felix? Ik vind hem erg leuk, maar twijfel of andere mensen niet teveel denken aan een kattennaam of Felix de kat...
Fantastico, ik vind Felix leuk! Op zich hebben veel namen misschien wel een associatie.

Lilou, ik ben van beide namen niet zo'n fan. Maar als ik zou moeten kiezen zou ik voor Faas gaan.
pejeka schreef:
09-01-2018 19:15
Ik heb een uitdaging... heeft iemand een idee welke naam uit álle namenlijsten die er zijn, op dit topic nog NIET langs is gekomen? Ben wel benieuwd...
Barthélémy.
Bonaventure.
Lilou17 schreef:
31-01-2018 20:52
Opaque en Tinkerbell, dankjewel voor jullie suggesties! Ik laat het even bezinken. Voor mij staat F.aas vooralsnog op één, maar mijn man is nog niet overtuigd.

Ik zag vandaag Mauk; wat vinden jullie daarvan? En is F.aas of Mauk dan leuker?
Ik vind ze allebei verschrikkelijk, sorry.
Ik zou me als ik jou was afvragen of je je kind er ook een plezier mee doet als je zo'n gekke naam kiest. Natuurlijk, als ouders moet je de naam leuk vinden maar je kind moet er zijn leven mee rondlopen hè...
.
anoniem_363872 wijzigde dit bericht op 07-02-2018 13:10
99.48% gewijzigd
Ben
Daarna wordt het moeilijker om iets te verzinnen zonder r dat nog te herleiden valt naar Berend..

Met alleen de B misschien dan nog
Bastiaan
Bas
Bob
mendy schreef:
03-02-2018 17:16
Ben
Daarna wordt het moeilijker om iets te verzinnen zonder r dat nog te herleiden valt naar Berend..

Met alleen de B misschien dan nog
Bastiaan
Bas
Bob
Dankjewel. Hoeft niet perse met B te beginnen hoor. Is bij Aaron ook niet zo;)
@fantastico ik heb Felix ook op mijn lijstje, maar nu je het zo zegt van Felix de kat....
Fantastico schreef:
02-02-2018 11:56
Wat vinden jullie van de jongensnaam Felix? Ik vind hem erg leuk, maar twijfel of andere mensen niet teveel denken aan een kattennaam of Felix de kat...
Ik vind Felix leuk! Heb een klein beetje de associatie met de kat, maar denk dat dat wel wegvalt als je baby er is.
Felix doet mij eigenlijk echt niet aan een kat denken. Ik vind het een mooie naam!
Dames, ik heb hulp nodig. Bij ons vorige kindje heb ik hier al een hele lijst inspiratie gekregen (ergens rond pagina 40 :)), maar dat werd een meisje dus toen hebben we 't niet gebruikt. Ondanks die waslijst aan namen komen we er nu, met een jongetje op komst, nog niet uit.

Het probleem: Man en ik hebben een grote groep namen die we beide prima/een 7,5 vinden, maar onze 'topnamen' lijken de hele tijd niet overeen te komen. Dus als we een lijst van 20 namen hebben die we beide in elk geval een 7,5 vinden, en we gaan ze op volgorde zetten, dan eindigt mijn topnaam op zijn nr 20, en andersom :(.

Namen die de lijst bijvoorbeeld halen zijn:
Laurens
Philip
Ewout
Joris
Maurits
Robert
Pieter

De vraag: Heeft iemand nog leuke suggesties die in deze richting gaan (en misschien wel bij beide een topnaam zijn), óf heeft iemand kortere namen (1 lettergreep) die ook wat klassiek/tijdloos zijn en zouden kunnen passen? Alle hulp is welkom :-)
Bloemetjesolifant;

Walter
Christiaan
Leon
Maxim
Eduard
Guido
Hugo
Bertold
Serge
Victor
Leonard
Friso
Gerwin
Werner
Oscar
Roderick
Gaston
Reinier
Reinder
Steven
Manuel
Bastiaan
Jochem
Mathijs
Olivier
Yannick
Jorrit
Isaac
Alwin
Lennard
Nathan
Marvin
Ingmar
François
Henry
Tobias
Jesper
Christopher
Barend
mendy schreef:
11-02-2018 13:55
Bloemetjesolifant;

Victor
Leonard (of Lennard)
Oscar
Reinier
Deze neem ik even mee naar man, dank :). Het vervelende is ook dat we een familie- en vriendenkring hebben waar heel veel al voorkomt; Hugo, Leon, Guido, Arjen, Matthijs... Pff.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven